Android box met Proximus TV app

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

mijn broer heeft zich via internet een box besteld voor aan de TV voor het streamen van films (www.gratisstreamen.nl).

Aangezien deze box op android draait kun je ook apps downloaden via de play store.

Zou het lukken om de Proximus TV app op die box te installeren zodat we op volledig scherm in HD kunnen genieten van onze favoriete zenders en TV Replay?

Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

No offence, maar vermoedelijk is dit even legaal als torrents.
Laat u niet verrassen :)
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Raar dat hier nog niet eerder een topic over gemaakt is

Zou wel heel handig zijn, kosten uitsparen voor de huur van een extra decoder.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik zou het gewoon proberen om Proximus tv app te installeren, het toestel is tenslotte smartphone hardware in een zwart doosje met extra aansluitingen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ben eigenlijk benieuwd of ik het op volledig beeld ga hebben. Met een scherm ter grootte van een tablet ben ik niks... kan ik even goed gewoon op tablet kijken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Het beeld wordt automatisch geschaald naar wat je ingesteld hebt
1280 x 720 of 1920 x 1080
Alleen sommige apps blijven vertikaal staan en heb je zwarte banden links en rechts, maar dat zal wel niet voor de Prox TV app gelden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

spijtig dat in de Prox TV app, google chrome cast (via HDMI stick) ook nog niet werkt.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Natuurlijk kan je op die box de Proximus app installeren en zo tv kijken op volledig scherm.

Zo'n sites verkopen wel die chinese boxes tegen woekerprijzen, voor €100 minder heb je dat ook al.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Inderdaad, maar dan moet je 't een en ander zelf uitzoeken en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Normaal werken die Chinese out of the box, maar zitten vol met overtollige Kodi apps. Even Kodi herinstalleren is dan de boodschap.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Buurman heeft box van Dit is TV. Support trekt op de ballen daar. Antwoorden nooit op mails.

Twijfelde om eentje aan te schaffen van gratisstreamen.nl of pizzanight.nl

Bakje van pizzanight heeft octa core processor wat volgens mij al goed vooruit gaat.

Het is uiteindelijk toch een bakske van gratisstreamen.nl geworden wegens de uitstekende klantenservice via mail, facebook etc.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het verkopen van dergelijke rommel is wellicht niet illegaal.

Maar de reklame die ze hiervoor maken, en de apps die ze erbij installeren, hebben maar één doel en dat is content streamen vanuit allerhande illegale bronnen (zoals louche Russische sites waar je illegaal de Jupiler Leage kan streamen, met zelfs het logo van Proximus TV op het scherm).
Ze hebben met andere woorden medeplichtigen hier die deze content illegaal uploaden!

"Dit is TV" is ook zo eentje...
Volgens hen is uploaden en downloaden illegaal, streamen niet ?? https://ditistv.nl/legaal/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Zolang de Proximus TV app er deftig op werkt ben ik al lang tevreden... En kijk ik op een legale manier naar de jupiler pro leauge.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Als het alleen voor de Proximus app hebt gekocht had je er beter een op aliexpress gekocht. Voor 40 euro heb iets vergelijkbaars.
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ikzelf zal het alleen gebruiken voor de Proximus app, wat mijn broer er voor de rest mee gaat aanvangen is zijn zaak

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Laat ons je ervaringen weten als je het in huis hebt.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb dit geprobeerd met een Amazon Fire TV stick, maar met de App van Telenet (YeloTV.)
De installatie was gelukt, maar nadien kwam er telkens op dat ik niet de laatste versie had. Upgraden ging niet want met dat ding kon ik niet op de Google Playstore. Eén keer is het wel opgestart, weet niet meer hoe dat gelukt was, maar met de afstandbediening van de TV Stick kon je niet navigeren in die app. Ik vermoed dat het wel zou gelukt zijn met een keyboard.
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

jollito schreef:Ik heb dit geprobeerd met een Amazon Fire TV stick, maar met de App van Telenet (YeloTV.)
De installatie was gelukt, maar nadien kwam er telkens op dat ik niet de laatste versie had. Upgraden ging niet want met dat ding kon ik niet op de Google Playstore. Eén keer is het wel opgestart, weet niet meer hoe dat gelukt was, maar met de afstandbediening van de TV Stick kon je niet navigeren in die app. Ik vermoed dat het wel zou gelukt zijn met een keyboard.
Bedankt voor je feedback!

Ikzelf heb er een keyboard bij genomen, dus fingers crossed!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Normaal zie in de Play Store dat de app compatibel is of niet met je apparaat en de Android versie.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Je zou ook via het apk bestand kunnen installeren, niet ?

Heb juist gekeken, kan op mijn Samsung S7 edge, Samsung tablet maar niet op mijn NVidia Shield TV console.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik zou zeggen: probeer het eens :banana:
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Het verkopen van dergelijke rommel is wellicht niet illegaal.

Maar de reklame die ze hiervoor maken, en de apps die ze erbij installeren, hebben maar één doel en dat is content streamen vanuit allerhande illegale bronnen (zoals louche Russische sites waar je illegaal de Jupiler Leage kan streamen, met zelfs het logo van Proximus TV op het scherm).
Ze hebben met andere woorden medeplichtigen hier die deze content illegaal uploaden!

"Dit is TV" is ook zo eentje...
Volgens hen is uploaden en downloaden illegaal, streamen niet ?? https://ditistv.nl/legaal/
Sorry, philippe_d, respect voor je oneindige lijst aan superb nuttige posts, maar de originele vraag was of Proximus TV zou mogen werken, en, voor zover ik hoop, zou dat, op Android, mogen werken voor betalende Internet Proximus klanten. Waarom niet overigens?
Nu: de http://www.gratisstreamen.nl hardware is allicht te duur (ongeveer 3x) en niet krachtig genoeg (ongeveer 1/2x), [een factor 6 verkeerd dus (prijs/kwaliteit) !!] maar dat is een ander soort van, in dit geval, kennelijk 'hollandse' zwendel.
De naam alleen : ... gratisstreamen :eek:
En: software, al dan niet via VPN, is, uiteraard, een heel andere (il)legale kwestie. Onafhankelijk van HW en OS.
Maar nogmaals: als men brave Internet Proximus klant is, dan mag de Proximus TV app legaal werken op elke Android volgens mij (als de HW/SW versie het wil/kan).
Overigens: ik ben geen Internet Proximus klant dus ik kan (terecht) geen Proximus TV zien op Android.
Laatst gewijzigd door dior dna 05 jun 2016, 16:44, in totaal 2 gewijzigd.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Niki1991 schreef:Hallo,

mijn broer heeft zich via internet een box besteld voor aan de TV voor het streamen van films (http://www.gratisstreamen.nl).

Aangezien deze box op android draait kun je ook apps downloaden via de play store.

Zou het lukken om de Proximus TV app op die box te installeren zodat we op volledig scherm in HD kunnen genieten van onze favoriete zenders en TV Replay?

Iemand ervaring mee?
Niet alle zenders die je kan ontvangen met een PXMdecoder zijn te ontvangen met de PXMTV app. (de meest courante natuurlijk wel, maar dit terzijde :wink: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ondertussen is de box binnen, even de Yelo app geprobeerd (woensdag pas komen ze Proximus installeren), en die werkt zoals hij hoort te werken.. volledig geschaald en in HD!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Nice! Te bedienen met keyboard dan?
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Jep met keyboard, want met de standaard afstandsbediening werkt het niet...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Niki1991 schreef:Jep met keyboard, want met de standaard afstandsbediening werkt het niet...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Dacht ik wel. Enig idee of je dit ook werkend krijgt via VPN (niet-Telenet netwerk)?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Niki1991 schreef:Jep met keyboard, want met de standaard afstandsbediening werkt het niet...
Hi Niki1991, bedoel je dan met de meegeleverde AB die wel werkt in Android maar niet in de Yelo app?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Niki1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:59
Locatie: Geraardsbergen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ernie schreef:
Niki1991 schreef:Jep met keyboard, want met de standaard afstandsbediening werkt het niet...
Hi Niki1991, bedoel je dan met de meegeleverde AB die wel werkt in Android maar niet in de Yelo app?
Ja dat bedoel ik Ernie

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Kan je eigenlijk ook niet zo'n Chinese 'Smart TV Box' kopen, waar gewoon Android op draait, en er dan Yelo TV opzetten?
Dit zou best handig zijn, eigenlijk, dan heb je net altijd een 'digibox' bij je.

+ je kan er dan toch ook Netflix opzetten om naar films en series op te kijken?
Of Popcorn Time, voor wie het gratis wil (PT kan denk ik wel op Android)?
Blond doesn't mean stupid :roll:
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

IYZY schreef:Kan je eigenlijk ook niet zo'n Chinese 'Smart TV Box' kopen, waar gewoon Android op draait, en er dan Yelo TV opzetten?
Dit zou best handig zijn, eigenlijk, dan heb je net altijd een 'digibox' bij je.

+ je kan er dan toch ook Netflix opzetten om naar films en series op te kijken?
Of Popcorn Time, voor wie het gratis wil (PT kan denk ik wel op Android)?

Denk het wel, je moet enkel zien dat je de juiste versie te pakken krijgt. Ik ken niet zoveel van Android, dus weet niet of je met eender welke Android mediaplayer zo maar op de Google Appstore raakt om de juiste versie te downloaden. Zoals in één van m'n vorige posts gezet, ik heb het kunnen installeren op een Amazon Fire TV stick maar bij het opstarten kreeg ik telkens een foutboodschap dat ik de juiste versie niet had. Met die Fire TV had ik geen access op de Playstore dus kreeg het niet aan de praat. Als je met een andere mediaplayer wel die op de Playstore raakt, moet het volgens mij zeker lukken.

Je eigen digibox is niet echt correct, want je kan geen (of toch niet alle) opnames bekijken. VRT en VTM laten dat al niet toe.

Voor mij zou het interessantste zijn om te weten te komen of het via VPN werkt, aangezien ik veel in het buitenland zit en daar het voetbal op een deftig scherm wil bekijken :-)
Moest Telenet niet zo ridicuul doen door die Airplay te blokkeren van Yelotv, moest ik al die moeite niet doen en kon ik gewoon die App streamen van m'n iPad naar AppleTV of Chromecast... ik kijk nu via Macbook, geconnecteerd via HDMI kabel, maar dat is ook niet de ideale oplossing.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

jollito schreef:Je eigen digibox is niet echt correct, want je kan geen (of toch niet alle) opnames bekijken. VRT en VTM laten dat al niet toe.
Heb ook geen ervaring met Android, maar ik weet wel dat het inderdaad enorm kan verschillen per apparaat.

Ik noem het gewoon je 'draagbare' digibox, omdat je gezellig naar (een beperkt aantal van) je Telenet-zenders kan kijken. :p
Bij een digibox kan je ook niet opnemen, enkel bij de digicorder (die je ook kan huren).
En deze set-up zal ook wel verbinding met internet van Telenet vereisen om te werken...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

@Niki1991: werkt de proximus app?
Lukt het ook niet om met de afstandsbediening via CEC die apps te bedienen?
Heppie NY!
gohigher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 jan 2013, 07:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zijn er hier nu al mensen waarbij het gelukt is met de android box en proximus tv? Dit zou voor mij ideaal zijn om tv te kijken. Ik krijg echter altijd deze melding : Er is momenteel een probleem met de streaming server van proximus tv. Gelieve later opnieuw te proberen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan vanop een tablet via proximus_fon een vpn opbouwen naar mijn thuisnetwerk.
Daarna yelotv opstarten op brower of de app opstarten en naar TN kijken.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

bruma schreef:Ik kan vanop een tablet via proximus_fon een vpn opbouwen naar mijn thuisnetwerk.
Daarna yelotv opstarten op brower of de app opstarten en naar TN kijken.
Dat is off-topic, hier gaat het over een Android TV box waarop men Proximus tv zou kunnen kijken via een app.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”