Nieuws: quoten van Tweakers? (was: Proximus-klant verbruikt gemiddeld ...)

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik vind het toch maar redelijk lame om elke "interessant" nieuwsitem gerelateerd aan Belgische IT of Telecom klakkeloos over te gaan nemen van sites zoals Tweakers. Mensen die Userbase.be lezen, lezen vast ook zelf Tweakers en zij die erover willen discussiëren kunnen dat evengoed op Tweakers zelf doen.

Geen noodzaak dus om hiervoor nog eens extra topics te gaan creëren. No personal bias, just my honest opinion. (jouw opinie, vraag of opmerking vind ik trouwens ook niet terug in de openingspost..?)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

sardonis schreef: Mensen die Userbase.be lezen, lezen vast ook zelf Tweakers
Uuuhm... nee. Niet echt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb deze reactie afgesplitst zodat hierover een discussie kan gevoerd worden.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ik vind het niet erg en ik kom regelmatig op Tweakers. Ik had zelfs over het artikel gelezen op Tweakers.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Op tweakers staat er voor mij net iets teveel info om er de voor mij nuttige berichten te gaan uitzoeken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

wat is tweakers ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben wel vaste tweakers lezer maar heb me hier nooit aan gestoord. Integendeel, soms kwam ik dan direct hier kijken voor de eventuele discussie erover gezien hier veel meer to the point gediscussieerd wordt over dergelijke onderwerpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sardonis schreef:No personal bias, just my honest opinion. (jouw opinie, vraag of opmerking vind ik trouwens ook niet terug in de openingspost..?)
Een terechte opmerking al blijken er hier dus duidelijk nog genoeg mensen te zitten die Tweakers zelfs niet kennen of lezen.

De discussie is trouwens breder dan louter Tweakers... ik citeer ook vaak een Datanews en dergelijke.

Is trouwens alle nieuwe op Userbase.be niet per definitie elders van afkomstig... denk niet dat men hier persoonlijk nieuws krijgt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zelden halen we een primeur binnen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

r2504 schreef:
sardonis schreef:No personal bias, just my honest opinion. (jouw opinie, vraag of opmerking vind ik trouwens ook niet terug in de openingspost..?)
Een terechte opmerking al blijken er hier dus duidelijk nog genoeg mensen te zitten die Tweakers zelfs niet kennen of lezen.

De discussie is trouwens breder dan louter Tweakers... ik citeer ook vaak een Datanews en dergelijke.

Is trouwens alle nieuwe op Userbase.be niet per definitie elders van afkomstig... denk niet dat men hier persoonlijk nieuws krijgt.
Bepaalde (nog) niet aangekondigde veranderingen van aanbod van een ISP komt af en toe op tweakers met UB als bron. Echter worden dergelijke ontdekkingen altijd gedaan in het specifieke sub forum voor die ISP, niet in een nieuw nieuwstopic.

Overigens vind ik het niet erg dat er nieuws van externe sites gepost wordt op UB, ik lees lang niet alle nieuws van Tweakers (en andere) maar zo ben ik vaak toch bij op vlak van ISP nieuws (en al het andere dat hier besproken wordt). Zolang het over voor UB relevante dingen gaat zoals ISP's, TV' aanbod, de technologie er achter etc. vind ik het echt geen probleem, de post over Proximus verbruik hoort daar zeker bij.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

r2504 schreef:[...]blijken er hier dus duidelijk nog genoeg mensen te zitten die Tweakers zelfs niet kennen of lezen.[...]
Euh. Ik tel er 2, of heb ik ergens mis geteld?
Twéé users die in deze thread aangeven dat ze T.net niet lezen.
Daar kan ik met de beste wil van de wereld toch geen "genoeg" en "duidelijk" uit afleiden :/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Het is goed dat er van Tweakers of andere geciteerd wordt. Dan kan er op het Forum gediscussieerd worden over het onderwerp dat geciteerd werd
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen Tweakers of zo. Ik apprecieer het enthousiasme van r2504 om bepaalde topics levendig te houden maar verder dan een titel copy pasten met een bronvermelding erbij is het niet.

Het is ook niet echt duidelijk waarom de TS bvb vindt dat het een discussie waard is. Hij schrijft er bvb geen persoonlijke ervaring bij. Het is nogal gemakkelijk om op deze wijze per dag 20 topics aan te maken waarop dan misschien maar 1 of 2 reacties komen om dan te verdwijnen in de archieven.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik ken tweakers wel, maar kom er zelden. Geen tijd om een ganse dag alles overal te gaan lezen. Zeker tweakers, die keigroot is... Hier lees ik wel het meeste, en zo blijf ik ook op de hoogte van het meest belangrijke in Belgie
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sardonis schreef:verder dan een titel copy pasten met een bronvermelding erbij is het niet.
Ik probeer louter relevante topics voor Userbase.be te vermelden... en heb geen nood aan een FIPO.
sardonis schreef:Het is ook niet echt duidelijk waarom de TS bvb vindt dat het een discussie waard is. Hij schrijft er bvb geen persoonlijke ervaring bij.
Omdat het relevant is voor UB... maw. is meestal ISP in ruime zin gerelateerd.

Als je kijkt zal je trouwens zien dat ik na enkele postings zelf ook wel reageer... maar wil gewoon geen FIPO.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik lees nooit op tweakers...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Zelden halen we een primeur binnen.
Ik zie hier regelmatig primeurs, 1 per jaar op 1 april :-D

Maar on topic, ik stoor me er zeker niet aan.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik lees tweakers niet wegens te veel nieuws.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Goztow schreef:Zelden halen we een primeur binnen.
Onlangs had ik er nochtans 1 gepost die door Tweakers werd overgenomen: Whop naar 200GB :banana: :angel:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Op de Tweakersite kom ik haast nooit maar ben wel al heel lang ingeschreven op de dagelijkse nieuwsbrief welke ik dus wel nuttig vind.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”