Scarlet schaft roamingkosten volledig af vanaf 29 april

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Scarlet wil alle concurrenten voor zijn en schaft vanaf overmorgen, 29 april, alle roamingkosten af. Daarmee is de operator een jaar eerder dan de wet die zegt dat alle roamingkosten vanaf volgend jaar verboden zijn. Scarlet, dat een onderaanneming is van Proximus, kondigt het nieuws aan met een ludieke campagne.

Met het verdwijnen van roamingkosten verliezen de operatoren namelijk ook inkomsten. Om die te compenseren, verkoopt Scarlet zonnecrème en snorkelsets. Oorspronkelijk bedoeld als grap, doen de ‘accessoires’ het blijkbaar toch verrassend goed. De realistischere tactiek van de operator luidt dat het met de afgeschafte kosten nieuwe klanten kan aantrekken om de gemiste inkomsten goed te maken.

Scarlet zal zijn klanten geen meerprijs meer vragen voor smartphonegebruik in het buitenland, maar er is wel sprake van een fair use policy: wie Scarlet in het buitenland gebruikt, mag dit maar doen voor maximaal 45 opeenvolgende dagen. De operator richt zich dan ook voornamelijk op klanten die op reis gaan binnen de EU. Uit eigen cijfers zou namelijk blijken dat de gemiddelde Belg voornamelijk binnen het eigen continent wenst te blijven.

Concurrenten
Scarlet is technisch gezien niet de eerste die roamingkosten volledig gaat afschaffen, al is het wel de eerste operator die ze afschaft voor alle klanten. Ook Mobistar gaat namelijk roamingkosten afschaffen, al is dat voorlopig enkel voor prepaidklanten. Ook Mobile Vikings en Base voerden recent een kostenverlaging door, al schaffen ze de kosten nog niet volledig af.

Bron: ZDNet
Laatst gewijzigd door philippe_d 12 jun 2016, 10:31, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd (overmorgen)
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wat is het verschil tussen Mobistar en Mobile Vikings?? Er gaat in beide gevallen toch gewoon kosten af van je belwaarde + je verbruik gaat ook af van je bonus...

Ik zie voorlopig nog niets op de website van Scarlet, dus geen idee of ze hetzelfde principe toepassen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom dat elke nieuwssite vermeldt dat Mobistar de roamingkosten voor prepaid heeft afgeschaft. Klopt geheel niet.
Binnen bundel (dus met voordelen: voordelen ook in het buitenland te gebruiken + meerkost), zonder extra voordelen gewoon een bepaald bedrag met een maximum dat de EU heeft opgelegd.

Bericht van Scarlet:
Postpaid: geen roamingkosten meer
Prepaid: bundels niet bruikbaar in het buitenland, maar de kost die nationaal ook wordt toegepast.
Bron: http://scarlet.prezly.com/scarlet-schaf ... ar-klanten#
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

jnsvr schreef:Bericht van Scarlet:
Postpaid: geen roamingkosten meer
Dus als ik het goed begrijp is het bij Postpaid zo dat je de binnenlandse (data)bundel ook in roaming kan gebruiken?
Wel jammer dat het beperkt is tot 45d./j want ik werk dichtbij de grens en heb zeer weinig Belgisch bereik.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het is mij zeer onduidelijk wat er wordt verstaan onder "roamingkosten" en onder "afschaffen".

Onder roaming kosten vallen:
  1. data gebruik in het buitenland
  2. ontvangen van telefoongesprekken in het buitenland
  3. zelf bellen vanuit het buitenland
  4. sms versturen vanuit het buitenland
Afschaffing zou dus kunnen zijn:
  1. er worden geen extra kosten gerekend voor data gebruik in het buitenland; met andere woorden: data gebruik in het buitenland wordt afgerekend aan hetzelfde tarief als in België (volume gaat dus van de bundel af).
  2. er worden geen extra kosten gerekend voor ontvangen gesprekken (net zoals je in België bent)?
  3. er worden geen extra kosten gerekend voor het bellen vanuit het buitenland; met andere woorden: bellen vanuit het buitenland wordt afgerekend aan dezelfde tarieven alsof je in België zou zijn (en belminuten gaan van je bundel af)?
    Dit kan dus niet, want Europa heeft maximum tarieven bepaald voor bellen vanuit het buitenland, en deze liggen significant :-D lager dan de tarieven die Scarlet berekent voor gesprekken naar Belgïe en naar Europese landen)
  4. er worden geen extra kosten gerekend voor sms'en vanuit het buitenland; met andere woorden: sms'en vanuit het buitenland wordt afgerekend aan hetzelfde tarief als in België (gaat dus af van je sms quota).
    Hier ligt ook een addertje onder het gras: wat als je bundel op is? De maximum tarieven die Europa bepaald heeft, zijn ook lager dan de sms tarieven buiten de bundel
Het ZDNet artikel is volgens mij zeer onduidelijk, ik denk dat ze het eigenlijk over data hebben.
Maar aan welke tarief zal data gebruik buiten de bundel afgerekend worden?
De maximum tarieven die Europa bepaald heeft voor data gebruik in het buitenland, liggen ook beduiden lager dan wat Scarlet (en andere operatoren) aanrekent voor gebruik buiten de bundel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

philippe_d schreef: Maar aan welke tarief zal data gebruik buiten de bundel afgerekend worden?
Staat toch op hun site?

Als de klant zijn maandelijks volume overschrijdt, gelden de nationale tarieven (€ 0,16 per minuut, € 0,07 per SMS en € 0,05 per MB). Alsof je je gsm in België zou gebruiken.

en beetje verder:
Dit aanbod is beperkt tot een normaal privé gebruik. Wordt niet als dusdanig beschouwd: een gebruik van de roaming in een land van de Europese Unie gedurende 45 dagen of meer per jaar. Voor het overschrijden van deze drempel zal Scarlet, na kennisgeving aan de klant, de wettelijk maximum toegelaten toeslag aanrekenen (6,2,6 eurocent per min/sms/MB).
Volgens mij zijn de maximumtarieven niet meer van toepassing, maar spreekt men nu enkel van een kost bovenop de lokale kost (zonder maximum?)
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Wat zijn de gevolgen als je wel langer dan 45 dagen in het buitenland zit (bv een lange buitenlandse opdracht?)
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ik ben benieuwd of ik nu met mijn inbegrepen minuten dan ook naar buitenland zal kunnen bellen zonder extra kost.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Bij Join Experience hebben ze reeds een abonnementsformule (EU abonnement) waarbij je uw
belkrediet kan gebruiken IN en NAAR EU landen en waar inkomende oproepen in de EU landen de
eerste 30 minuten per gesprek gratis zijn mits optie van 5€ per maand.

Bij zustermerk BananaSIM (hun prepaid aanbod) gebruik je uw forfait ook IN en NAAR EU
en zijn inkomende oproepen in de EU landen de eerste 10 minuten per gesprek gratis,
en dit telkens voor 30 dagen na herlading van belkrediet.

https://joinexperience.com/en-Be/mobile

https://bananasim.com/nl/

Join gebruikt het BASE netwerk in Belgie en heeft een eigen nummerrange 0467/16 ** **
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Vreemd,
wij hebben o.a. een Scarlet prepaidkaart met een databundel van 500mb.

Eén van de manieren om uw data saldo te kennen is een sms sturen naar 1994
met de vermelding CONTROLE 500MB.

Tot gisteren kreeg je dan per sms de melding met uw datasaldo,
bvb: 'Je bundel 500MB bevat nog 280,49 MB en is geldig tot en met 14/05/2016

Sinds gisteren krijg je nu echter de melding:
De voordelen in deze bundel zijn onbeperkt.

Nog iemand die deze melding krijgt?

Zou er iets nieuws op til zijn of gewoon een bug in hun systeem?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lijkt dezelfde bug als aldi.
Vreemd wan ze zitten op ander netwerk
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Ik krijg die melding ook, zelfs wanneer de optie opgebruikt is.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

draait scarlet ook niet op het Brugse "Artilium" software platform net zoals medionmobile (alditalk)?
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

skynetbbs schreef:draait scarlet ook niet op het Brugse "Artilium" software platform net zoals medionmobile (alditalk)?
Draait inderdaad op het Artilium platform. ( http://www.artilium.com/customers/ )

!Maar opgepast voor de Scarlet Prepaid klanten die ook een databundel gebruiken!

Blijkbaar is het een serieuze bug:

Wij constateerden deze morgen dat die bug er moet zijn sinds 27/04,
want vanaf toen kregen wij die melding 'De voordelen in deze bundel zijn onbeperkt' i.p.v. 'u hebt nog ***MB geldig tot ...'
maar deze morgen zagen wij toen we inlogden om ons verbruik te controleren
(via: https://mvno.proximus.be/scarlet/Custom ... tPage.aspx )
dat er geen verbruik meer in mindering is gebracht op onze databundel (ook al hebben wij nog 240MB over tot 10/05)
maar gewoon van ons belkrediet gaat aan het normale tarief van 0,10€/MB. (-12€ voor ons dus)

We hebben dan ook direct gebeld naar de klantendienst, waar een dossiertje opgemaakt werd.
En nu maar afwachten...

Een gewaarschuwd man/vrouw ....... :wink:
Laatst gewijzigd door Pico 04 mei 2016, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mij is het probleem verdwenen. Ik krijg nu terug de nog te gebruiken MB's van de optie en de MB's gaan niet meer van mijn belkrediet.
Ik moet Scarlet nu wel Scarlet nog zien te overtuigen het foutief aangerekende belkrediet terug te storten. :roll:
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Hier werkt het ook weer,
maar het belkrediet blijft inderdaad in ons geval 12€ lager staan!
(problemen begonnen de dag(28/04) dat ze de nieuwe roamingvoorwaarden voorstelden :wink: )

Zal hiervoor ook eens een mailtje sturen.
Normaal zou dit geen probleem mogen opleveren om het krediet terug correct te zetten,
er zijn enkele maanden terug ook eens problemen geweest bij het herladen, wij hadden
voor 15€ online bijgeladen, was van onze rekening maar niet op onze account terecht gekomen.
Correct rechtgezet met nog eens 15€ extra krediet als vorm van excuses.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vraagje ivm de afschaffing van roamingkosten:

Als ik een prepaid kaart koop en daar 15 EUR op laad, kan ik dan 3 x de bundel van 500 MB aankopen voor 5 EUR en deze opgebruiken in roaming?

Of kan je maar 1 x 500 MB activeren per maand?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

fryelectro schreef:Vraagje ivm de afschaffing van roamingkosten:

Als ik een prepaid kaart koop en daar 15 EUR op laad, kan ik dan 3 x de bundel van 500 MB aankopen voor 5 EUR en deze opgebruiken in roaming?

Of kan je maar 1 x 500 MB activeren per maand?
Ze hebben enkel roaming afgeschaft voor postpaid. Met prepaid kan je niet uit je bundel gebruiken in de EU en gaat het enkel van je belkrediet af.
Zie: http://scarlet.prezly.com/scarlet-schaf ... ar-klanten#

"De klanten met een prepaidkaart zullen ook binnen de EU aan hetzelfde tarief kunnen bellen, sms’en en surfen als in België (€ 0,10 per minuut, € 0,04 per sms en € 0,10 per MB). De bonus die klanten ontvangen wanneer ze herladen, zal wel enkel in België geldig zijn."
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hmmz... https://www.scarlet.be/nl/prepaid/#tab2

Wat moet ik dan verstaan onder "in België en in de Europese Unie" ?
Screen Shot 2016-05-05 at 09.40.19.png
* Om deze optie te kunnen aanschaffen, dien je ten minste 5 € krediet op je kaart te hebben. De inbegrepen MB's blijven gedurende 31 dagen geldig en kunnen enkel in België en in de Europese Unie worden verbruikt. Zodra de in de optie begrepen MB’s zijn opgebruikt, zijn de normale tarieven van toepassing.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

EU-landen (toetredingsjaar)
De volgende 28 landen zijn lid van de Europese Unie:
België (1958)
Bulgarije (2007)
Cyprus (2004)
Denemarken (1973)
Duitsland (1958)
Estland (2004)
Finland (1995)
Frankrijk (1958)
Griekenland (1981)
Hongarije (2004)
Ierland (1973)
Italië (1958)
Kroatië (2013)
Letland (2004)
Litouwen (2004)
Luxemburg (1958)
Malta (2004)
Nederland (1958)
Oostenrijk (1995)
Polen (2004)
Portugal (1986)
Roemenië (2007)
Slovenië (2004)
Slowakije (2004)
Spanje (1986)
Tsjechië (2004)
Verenigd Koninkrijk (1973)
Zweden (1995)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Die was me nog niet opgevallen. Daar lijkt het er inderdaad op dat het een speciale bundel is die dus wel voor roaming gebruikt kan worden. En een beperking zie ik niet qua aankoop. Zolang je €5 hebt om het te aan te kopen lijkt het goed te zijn.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Was mijn gedacht ook en dat maakt het toch vrij interessant om deze op reis te gebruiken? Werkt hun kaartje in een mifi?

Iemand reeds ervaring ?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik vermoed van wel. De enige die moeilijk lijkt te doen qua hotspot/mifi is Lyca. Of ze effectief blokkeren weet ik niet, maar het staat daar wel duidelijk in de algemene voorwaarden.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Feestbeestzaandam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ze kunnen veel afschaffen maar likaal simkaartje (voor Duitsland) is nog steeds veel voordeliger.
Als je 2 weken opvakantie gaat is 20 euro voor 500 mb en flatfree bellen in duitsland in combinatie met voip inbel nr een lachertje.
Uren aan de telefoon en als mensen/bedrijven mij willen bellen dan kost het hun geld ipv mij.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

fryelectro schreef:Was mijn gedacht ook en dat maakt het toch vrij interessant om deze op reis te gebruiken? Werkt hun kaartje in een mifi?

Iemand reeds ervaring ?
Het is perfect mogelijk om meerdere bundels binnen dezelfde maand te activeren, ik heb dat al gedaan.
Ik vermoed dat ze met de Europese Unie alle landen uit zone 1 bedoelen.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Pico schreef:Hier werkt het ook weer,
maar het belkrediet blijft inderdaad in ons geval 12€ lager staan!
(problemen begonnen de dag(28/04) dat ze de nieuwe roamingvoorwaarden voorstelden :wink: )

Zal hiervoor ook eens een mailtje sturen.
Normaal zou dit geen probleem mogen opleveren om het krediet terug correct te zetten,
er zijn enkele maanden terug ook eens problemen geweest bij het herladen, wij hadden
voor 15€ online bijgeladen, was van onze rekening maar niet op onze account terecht gekomen.
Correct rechtgezet met nog eens 15€ extra krediet als vorm van excuses.

Ik heb zelfs geen mail moeten sturen, vandaag correct 15€ beltegoed terug toegevoegd met
als bijkomend voordeel dat we ook de bonus terug erbij kregen (gratis bellen naar Scarlet Mobile + 1000sms)

Dus opnieuw correcte service van Scarlet! :wink:
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mij is het ook rechtgezet, nog geen kwartier nadat ik gebeld had kreeg ik een sms.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dus blijkbaar ook aldi schaft roaming af
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Euh. Hoe kom je daarbij? Dat staat helemaal niet in de Aldi Talk prijslijst hoor. Bundel wordt gebruikt in buitenland + extra kosten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij de bundels staat duidelijk

De bundel is geldig in België en in EU-landen gedurende een periode van 30 dagen na de activering.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Uiteraard. De bundel is geldig. Maar zoals bij iedereen behalve Scarlet en Lyca betaal je bovenop je gebruikte bundeleenheden ren extra roaming kost. Dat staat in hun roaming informatie
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”