Kunnen er nog negatieve duimpjes gegeven worden, of enkel nog positieve?
Valt me net op dat ik niks zie voor negatieve duimpjes te geven
Duimpjes op UB
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Nog niet, viel me gewoon op
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6309
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 613 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Was de meerwaarde niet dat berichten achter een link gingen zitten bij 'voldoende' negatieve stemmen ?
Zelfmoderatie enzo....
J.
Zelfmoderatie enzo....
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ja, maar in de praktijk waren die vaak al snel weggemodereerd. Het is niet uitgesloten dat zoiets ooit terugkomt maar persoonlijk heb ik het meer voor een uitgebreider mod team dat dingen kan 'soft deleten'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik vond het best interessant om op gebruikers te bekijken en hun waardering. Je kan bvb weinig positieve duimpjes hebben maar geen enkele negatieve maar er zijn ook gebruikers die veel positieve duimpjes kregen maar ook zeer veel negatieve. Kwestie van "opvolgen" van gebruikers was zoiets wel handig. Mensen die vaker negatieve duimpjes kregen zijn vaker extremer in hun antwoorden. Speelden vaker op de man ipv het onderwerp... Maar goed, ik heb soms tijd te veel om het één en ander te bekijken blijkbaar.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5776
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ondanks het al een ruime tijd bedankt is (of blokkeer) werden ze nog steeds 'misbruik' als like or dislike Nu kan je vooral iemand bedanken voor zijn uiteenzetting/mening/hulp. Zonder het een like or dislike wordt. Vooral in hevige discussies werd het misbruikt, zo krijg je ook een beeld van iemand die niet altijd correct is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Dan was het systeem in eerste instantie al niet goed?
Ik heb het toch ook zo opgevat dat als je een negatieve stem uitdeelde het voornamelijk bedoeld was om die reactie te minimaliseren als er genoeg negatieve stemmen waren.
Ik heb elke keer er een persoonlijke aanval stond een negatieve stem gegeven. Ik heb zelf nooit een bericht geminimaliseerd gezien.
Als het de bedoeling was om het bericht te "verwijderen" had het steevast gerapporteerd moeten worden lijkt mij. Dan zal ik dat vanaf nu elke keer doen vrees ik. Al werd daar soms wel erg laks op gereageerd, of zelfs pas na dagen/weken dat een melding werd afgesloten. No offence, iedereen heeft het druk en het zijn ook geen wereldschokkende gebeurtenissen natuurlijk.
Ik heb het toch ook zo opgevat dat als je een negatieve stem uitdeelde het voornamelijk bedoeld was om die reactie te minimaliseren als er genoeg negatieve stemmen waren.
Ik heb elke keer er een persoonlijke aanval stond een negatieve stem gegeven. Ik heb zelf nooit een bericht geminimaliseerd gezien.
Als het de bedoeling was om het bericht te "verwijderen" had het steevast gerapporteerd moeten worden lijkt mij. Dan zal ik dat vanaf nu elke keer doen vrees ik. Al werd daar soms wel erg laks op gereageerd, of zelfs pas na dagen/weken dat een melding werd afgesloten. No offence, iedereen heeft het druk en het zijn ook geen wereldschokkende gebeurtenissen natuurlijk.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Zo'n systemen zijn nooit echt goed want worden altijd als like/dislike misbruikt.
Een snelle blik in de comments van een controversieel topic op arstechnica bv, toont al snel dat iemand die een onderbouwde mening heeft die tegen de mainstream in loopt, zwaar in de dislikes komt te zitten, en iemand die een snelle populistische reactie op iets schrijft, maar wel mee met de mainstream opinie, altijd positief zal uitkomen.
Een snelle blik in de comments van een controversieel topic op arstechnica bv, toont al snel dat iemand die een onderbouwde mening heeft die tegen de mainstream in loopt, zwaar in de dislikes komt te zitten, en iemand die een snelle populistische reactie op iets schrijft, maar wel mee met de mainstream opinie, altijd positief zal uitkomen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Nu, het blijft bijzonder jammer dat de duimpjes niet veel gebruikt worden. Dit was al langer mn vermoeden, maar deze pagina bevestigt het volledig : http://userbase.be/forum/app.php/thankslist?sk=f&sd=d
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Behalve door jou dan. Ik vind het systeem nog steeds een beetje raar. Dislike mag niet, maar veel bedankjes zijn toch ook maar gewoon likes? Niet zozeer echt bedoeld om iemand te bedanken? Ik bedankt vaak als ik een post zie waarvan ik zeg: nagels met koppen geslagen. Eigenlijk is dat ook niet de bedoeling?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als cijfers iets kunnen bewijzen dan is er geen persoonlijk begrip hé
Ik zie één gebruiker boven de 1000, daarna 7 gebruikers tussen de 500 en de 1000, daarna 26 mensen tussen 200 en 500. Gevolgd door 25 gebruikers tussen de 200 en de 100. Al de rest heeft in de 3-tal jaar (zal wel zoiets zijn denk ik?) dat de duimpjes bestaan dus nog geen 100 duimpjes gegeven aan andere gebruikers. Vind ik persoonlijk jammer van al het werk dat we er in hebben gestoken...
@Slaves : ik vermoed dat het duimpjesconcept met de nieuwe layout is gegaan van "draagt bij aan de community/draagt niet bij aan de community" naar "like". Zo voelt het voor mij ook aan ...
Ik zie één gebruiker boven de 1000, daarna 7 gebruikers tussen de 500 en de 1000, daarna 26 mensen tussen 200 en 500. Gevolgd door 25 gebruikers tussen de 200 en de 100. Al de rest heeft in de 3-tal jaar (zal wel zoiets zijn denk ik?) dat de duimpjes bestaan dus nog geen 100 duimpjes gegeven aan andere gebruikers. Vind ik persoonlijk jammer van al het werk dat we er in hebben gestoken...
@Slaves : ik vermoed dat het duimpjesconcept met de nieuwe layout is gegaan van "draagt bij aan de community/draagt niet bij aan de community" naar "like". Zo voelt het voor mij ook aan ...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik vraag me af of het gebruik van de bedankt knop niet zou toenemen moest die ook onderaan het bericht staan. Het lijkt me logisch eerst te lezen en dan te bedanken.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 12 keer
heu, ik ben zo iemand denk ikkrisken schreef: Al de rest heeft in de 3-tal jaar (zal wel zoiets zijn denk ik?) dat de duimpjes bestaan dus nog geen 100 duimpjes gegeven aan andere gebruikers. Vind ik persoonlijk jammer van al het werk dat we er in hebben gestoken...
ik doe het nu wel iets meer, maar ik voel me er nog steeds "ongemakkelijk" bij eigenlijk...
ik vind het zo'n beetje zoals die facebook verjaardagen: ik doe er niet aan mee omdat ik altijd vrees ergens iemand te vergeten, en dat ze dat dan persoonlijk opvatten vs een vergetelheid enzo.
zal wel aan mij liggen zeker
-
- Elite Poster
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 170 keer
Is het mogelijk om een bevestiging te vragen als men op de "Bedankt Knop" drukt?
Op mijn tablet gebreurt het regelmatig dat ik aan het scrollen ben en per ongeluk op de "Bedankt Knop" druk. Vaak weet ik zelf niet meer op welk item ik dit gedrukt heb.
Op mijn tablet gebreurt het regelmatig dat ik aan het scrollen ben en per ongeluk op de "Bedankt Knop" druk. Vaak weet ik zelf niet meer op welk item ik dit gedrukt heb.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 170 keer
Met "confirmatie" bedoel ik een pop-up met een vraag genre: "Wil je bericht/persoon xxx bedanken" met een Ja en Nee button. Pas als men dan op Ja drukt wordt dit uitgevoerd. Deze confirmatie zou men zelfs in de persoonlijke voorkeuren kunnen aan/afzetten.
Ik weet niet waarom dit irritatie zou veroorzaken en zeker niet als men dit kan uitschakelen.
Net eens geprobeerd en je kunt idd eenvoudig ont-bedanken, bedankt
Ik weet niet waarom dit irritatie zou veroorzaken en zeker niet als men dit kan uitschakelen.
Net eens geprobeerd en je kunt idd eenvoudig ont-bedanken, bedankt
-
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik denk dat een qualificatie altijd subjectief kan zijn en alsdusdanig stilaan niet noodzakelijk meer thuishoort op technische fora (allicht wel op sociale media maar die mijd ik sowieso). Elke forum bezoeker zou het recht moeten hebben een (slechts 1) knop in zijn profiel settings te kunnen aan|uit -zetten om gevrijwaard te worden van het krijgen of geven of zien van alle qualificaties. Natuurlijk kan men als forum operator dergelijke settings willen verfijnen en hoeft het geen volledig ja/neen of welles/nietes verhaal te zijn.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het is puur positief, ik zie niet in waarom dit iemand zou kunnen storen. Je kan in de lijst in het menu zien aan wie je een bedankje gaf.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
Technisch volgend op johan.devos: een extra pop-up ter bevestiging in geval dat je een mobiel device hebt? En natuurlijk uitschakelbaar via UCP.
Zelf geen last van, maar aan UX denkend, vermoed ik dat er hier wel een markt voor is.
Zelf geen last van, maar aan UX denkend, vermoed ik dat er hier wel een markt voor is.