Base netwerk beter geworden?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Het viel mij deze week op dat ik in een bepaald gebied, die voor geen enkele operator een goede verbinding gaf (vooral data), na Mobistar ook Base daar een goede dekking heeft voorzien (ik ga er maar vanuit dat Proximus het daar ook beter doet dan vroeger). Meer nog ik vond dat de dekking van Base al rijdend gewoon in het algemeen over een groot stuk van Vlaanderen veel verbeterd is de laatste weken.

Nog mensen die dit verschil nu ervaren?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ik weet dat ze hun backbone serieus verbeterd hebben...Maar of dat nu voor beter ontvangst zorgt.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik gebruik base regelmatig op de baan, en buiten de issues met het switchen naar 4G (dat moet ik nog altijd forceren als ik 4G wil blijven behouden...) werkt hun netwerk stabiel. Op 3G heb ik soms problemen met de handover naar andere antennes, blijft soms te lang op de vorige antenne waardoor de verbinding wel eens in een dip kan vallen... Maar over het algemeen ben ik zeker tevreden.. :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Merkbaar beter. Gebruik sinds 2010 Mobile Vikings en voordien BASE. Doorheen de jaren gemerkt dat het netwerk enorm verbeterd is tot zelfs in de zin van: geen enkele klacht meer, ook niet onderweg.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nog even toevoegen: Ik gebruik het netwerk vooral op 3G, omdat mijn huidige smartphone enkel de 1800MHz band ondersteunt, gebruik ik deze niet onderweg. Het is dus vooral op die 3G dat ik merkbaar een verbetering merk.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

nog altijd een ramp op de E403 tussen Brugge-Kortrijk of in Izegem...
Daar is Proximus netwerk nog altijd beter...
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Izegem is inderdaad een ramp, rare implementatie ginder... 1 mast die vrij laag staat voor groot Izegem met alleen maar hoge frequenties (3G 2100Mhz & LTE1800Mhz). Gevolg: enkel in het centrum (lees: maximum 1km van die antenne) goeie 3G/4G, daarbuiten povere EDGE ontvangst... Px & mobi* doen het daar inderdaad een stuk beter (met meer masten & betere frequenties)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Hier omgeving Leuven en werkende in Eigenbrakel (Braine l'alleud) helemaal niks te klagen over, zelfs 3G bij mijn ouders in een vergeten gat in Limburg.

Onlangs via tethering een vpn opgestart op mijn werk laptop tijdens de rit van het werk naar huis (webex sessie 'meevolgen' :)), hele tijd schitterend gewerkt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

laatste tjd heeft mobistar grote inspanningen gedaan.
Als ik in huize ten bos ben haal ik nu gemakkelijk 50 met 4g terwijl voor de zomernetwelof net geen 4g had.
Proximus niet echt problemen
base geen 4g en 3g ook maar matig

daarentegen veldegem waar mijn neef woont geeft mobistar site aan :
4G Dekking: Uitstekend
Snelheid: tot 60 of 90 Mbps*

terwijl er niks is
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Roygenz schreef:Izegem is inderdaad een ramp, rare implementatie ginder... 1 mast die vrij laag staat voor groot Izegem met alleen maar hoge frequenties (3G 2100Mhz & LTE1800Mhz). Gevolg: enkel in het centrum (lees: maximum 1km van die antenne) goeie 3G/4G, daarbuiten povere EDGE ontvangst... Px & mobi* doen het daar inderdaad een stuk beter (met meer masten & betere frequenties)
ik dacht nog vnl aan de mast aan Esso aan E403 te hangen?
en niet de mast aan eg Electriciteitscentrale in't midden van stad?

de Proximus antenne hangt "in" het puntdak van de kerk Bosmolens... die is dus dichterbij....
de "gelovigen" zijn letterlijk verlicht op de viering :-)
of juist niet... onder zo'n mast heb je ook 0 ontvangst zeker? :-)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

De bosmolens moet het met base inderdaad hebben van de mast aan de E403. Die in Izegem centrum staat op een voederbedrijf aan de "brug" (samen met mobi*). Die op de elektriciteitscentrale is van proximus. Proximus & mobistar hebben centrum Izegem nog 3 masten extra (oa Bosmolens & op de watertoren in de zwingelaarsstraat). Base heeft dus enkel die ene mast aan de brug & aan de E403 (aan de op/afrit & aan de esso), en da's echt wel weinig. Het zou al een stuk beter zijn met LTE800 & 3G900, maar dat doen ze dus niet...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Even de lijn doortrekken, het Base netwerk verder naar beneden (regio Ingelmunster) is enkel buiten werkbaar. Vanaf je binnen in huis bent is het een totale ramp - Lees "enkel noodoproepen". Zo ook als je gaat shoppen bij Meubelen Astrid. Nu niet echt een gebouw die geïsoleerd voor de dag komt. gewoon geen bereik in de winkel. Ik vermoed dat het de komende jaren ook niet echt gaat beteren. Daar ze de "Valora "site gaan afbreken voor een nieuwe torenflat, waar men ondertussen de zendmasten heeft vervangen door een tijdelijke oplossing. Hier zijn enkel Mobistar en Proximus mogelijk. Wat anno 2015 wel niet meer zou mogen.

Het komt er dus op neer dat Base een heel grote blinde vlek heeft in de Midwest.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

In Ingelmunster is er ook maar 1 antennesite (op voeders haeck), wel 3G900Mhz daar, maar staat dus een stuk van het centrum vanaf, en al zeker een heel eind van Meubelen Astrid :)
Die regio is inderdaad een van de ergste bij mijn weten. Voor de rest heb ik eigenlijk overal goeie 3G/4G dekking met base
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Regio Harelbeke-Bavikhove is ook een ramp hier ..

Mobistar & Proximus stukken beter .. vaak Edge op Base indoor .. waar 4G met mobistar ..
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Hier waar ik woon ook een ramp, beetje in de lijn verder regio izegem ..... ben van base overgegaan naar Proximus, beter bereik.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

telenet zal veel werk hebben
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben van mening dat Telenet er wel een deftig netwerk van zal maken. Qua kwaliteit dat Telenet levert valt niet echt te klagen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Base heeft, net als de andere, grote stappen gemaakt. Tot voor kort gebruikten ze vak alleen de hoge frequenties voor 3G en LTE (2100MHz en 1800MHz), daardoor waren/zijn snelheden meestal prima, ook op de drukkere plekken. (niet de beste, dat blijft Mobistar imho, maar voor hun prijzen zeker niet slecht). Enkel wanneer je gebouwen binnengaat, dan gaat het vaak sterk achteruit, zeker in de voorsteden. Over het platteland kan ik niet echt oordelen.
Mobistar, en Proximus in mindere mate, doen (eigenlijk deden, want Base haalt ook in op dit vlak) het eigenlijk beter doordat die 3G900 en LTE800 gewoon meer gebruiken en dat merk je zeker in de minder makkelijke (binnenshuis of wat afgelegen) situaties.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

exop schreef:Ik ben van mening dat Telenet er wel een deftig netwerk van zal maken. Qua kwaliteit dat Telenet levert valt niet echt te klagen.
Dan kunnen ze het opnieuw door rekenen naar de klant :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

exop schreef:Ik ben van mening dat Telenet er wel een deftig netwerk van zal maken. Qua kwaliteit dat Telenet levert valt niet echt te klagen.
Wat Telenet nu doet is gebruik maken van een kwalitatief netwerk van Mobistar. Als ze straks volledig op Base zitten, zullen er verdomd veel klachten regenen. De blinde vlek lijkt toch wel een groot stuk van West-Vlaanderen te beslaan (Bavikhove, Ingelmunster, Izegem, en verder .... ). Veel klanten zullen plots niet meer of heel gebrekkig bereik hebben.
Als ze er een deftig netwerk van willen maken, zullen ze verdomd veel masten extra moeten zetten (of bestaande masten gaan huren). Liefst vandaag nog, want als ze er nog moeten aan gaan beginnen als ze Base zijn ... dan is het te laat.
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik had het op hun huidige niet-mobiele diensten. Ze zijn duur en de klantenservice is niet altijd om over naar huis te schrijven, maar uiteindelijk eens alles in orde is heb je een degelijke verbinding naar mijn mening.

Telenet gaat nooit op dit moment al beginnen investeren in het BASE netwerk, simpelweg omdat ze nog geen eigenaar zijn. De Europese Commissie moet eerst zijn zegen geven, pas vanaf dan staan voor hun de mogelijkheden open om upgrades uit te voeren.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Base blijft op dit moment wel nog altijd investeren hoor. Niet vergeten vanwaar base komt en waar ze nu staan. Ik weet dat ze op dit moment nog altijd bezig zijn met die blinde vlekken op te lossen. Neem bvb Dudzele (Brugge): daar is Base op dit moment een mast aan het zetten (daar was ook enkel buiten gebouwen ontvangst, binnen niet). Nu, dit zal wel al op de planning gestaan hebben voor de verkoop door Telenet, maar toch...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In Wetteren zal er niet snel een antenne bijkomen :(
Ik wens u te bedanken voor uw uitgebreide feedback in verband met de ontvangst in en rond Wetteren.

Het spijt ons u te moeten meedelen dat wij inderdaad ongemakken met bereikbaarheid hebben vastgesteld in uw regio en dat wij hiervoor geen oplossing op korte termijn kunnen aanbieden.

De enige optie tot verbetering van het netwerk betekent immers het installeren van een nieuwe antenne. Het bouwen van een nieuwe antenne vraagt heel wat administratieve en technische gegevens en die zijn niet enkel van BASE Company afhankelijk.

Wij wijzen erop dat het - ondanks de uitstekende kwaliteit van het BASE Company-netwerk - voor BASE Company niet mogelijk is om in alle omstandigheden een perfecte dekking over het hele Belgische grondgebied te waarborgen. Externe factoren, zoals gebouwen, vegetatie of reliëf en het type van mobiele telefoon, kunnen de radiosignalen belemmeren.

Wij stellen alles in het werk om een oplossing te vinden, maar momenteel is het voor ons helaas onmogelijk om een exacte datum mee te delen waarop deze oplossing uitgevoerd zal zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Muziekbos schreef:
exop schreef:Ik ben van mening dat Telenet er wel een deftig netwerk van zal maken. Qua kwaliteit dat Telenet levert valt niet echt te klagen.
Wat Telenet nu doet is gebruik maken van een kwalitatief netwerk van Mobistar. Als ze straks volledig op Base zitten, zullen er verdomd veel klachten regenen. De blinde vlek lijkt toch wel een groot stuk van West-Vlaanderen te beslaan (Bavikhove, Ingelmunster, Izegem, en verder .... ). Veel klanten zullen plots niet meer of heel gebrekkig bereik hebben.
Als ze er een deftig netwerk van willen maken, zullen ze verdomd veel masten extra moeten zetten (of bestaande masten gaan huren). Liefst vandaag nog, want als ze er nog moeten aan gaan beginnen als ze Base zijn ... dan is het te laat.
Er zal nog heel wat tijd over gaan eer dat Telenet zijn klanten migreert naar Base. Hun contract met Mobistar zal nog wel een tijd doorlopen. Daarnaast zijn de bij TN ook niet dom, ze zullen er wel voor zorgen dat er ondertussen serieus geïnvesteerd wordt in het netwerk. Al de TN klanten op het Base netwerk dumpen zoals het er nu bij staat is catastrofaal voor het netwerk. Dan duiken de snelheden op drukke plekken nog verder naar beneden.

En veel meer masten hebben ze op zich niet nodig. Wel een consistente rollout van hun spectrum. Ideaal zou het zijn, in mijn ogen toch: (alles x2 want FDD, dus enkel DL beschreven)

LTE800: 10MHz
3G900: 5MHz (oude niet 4G/LTE toestellen toch nog deftig internet bieden buiten 3G2100 bereik)
2G900: 5MHz (legacy, M2M,...)
LTE1800: 20MHz (deftige capaciteit en snelheid)
2G1800: 5MHz (eigenlijk iets minder dan 5MHz)
3G2100: 15MHz (3G capaciteit die over de jaren heen, afhankelijk van vraag, gemigreerd wordt naar LTE)
LTE2600: 25MHz (capaciteit in stedelijke gebieden)

LTE2600 wordt amper gebruikt terwijl er daar veel capaciteitswinst nog te halen valt. 55MHz LTE spectrum dat goed verdeeld is over de verschillende banden is meer dan genoeg om base + TN klantenbase een goed netwerk te bieden. Alleen moet het wel gebruik worden. En waarschijnlijk zal het wel nog wat denser worden over de jaren heen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alles is relatief uiteindelijk. BASE gaat dikwijls meer voor dekking (één antenne dekt grote gebied) dan capaciteit (minder klanten en dus ook minder capaciteit nodig), terwijl Proximus vooral voor capaciteit gaat. Meer capaciteit betekent meer antennes plaatsen en kleinere dekking per antenne. Als Telenet morgen hun klanten op het BASE netwerk wil zetten zullen ze dus eerst moeten investeren in extra capaciteit (en dus extra antennes). Als er één operator is waar ik zowel op het werk als privé veel klachten over hoor dan is het wel Telenet/Mobistar.
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:33
Bedankt: 1 keer

De dekking verbetert en 4G+ maakt z'n intrede. 4G+ gespot op de E17 t.h.v. het tankstation in Kruibeke.

Download is zeer OK, maar de uploadsnelheid is bedroevend. Ik neem aan dat dit nog in testmodus zit.
Bijlagen
4G+test Base.png
Screenshot_2015-10-24-23-57-30.png
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

lithion schreef:Alles is relatief uiteindelijk. BASE gaat dikwijls meer voor dekking (één antenne dekt grote gebied) dan capaciteit (minder klanten en dus ook minder capaciteit nodig), .
Wat ben je met bereik in de straat als je in huis (of gebouwen) "enkel noodoproepen" op je scherm krijgt. Lijkt mij dus onwerkbaar en reden genoeg om Base (en al zijn doorverkopers als Aldi, Mobiile Vikings, Jim mobile, ... ) links te laten liggen. Telenet zal heel veel moeten investeren om de grote blinde vlekken te moeten inkleuren, want blijkbaar lukt het Base zelf niet zo goed. Ofwel is Base vergeten dat er ook mensen buiten de centrum- en kernsteden wonen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Zoals hier reeds gezegd, alles is relatief. Ik denk nu niet dat je bij base zoveel meer "enkel noodoproepen" op je schermpje zal zien tov de anderen... Ik heb al enkele jaren base, en heb heel weinig voor dat ik geen bereik heb.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om nog maar een voorbeeld te geven dat andere operatoren ook geen perfecte dekking kunnen bieden: Proximus heeft onlangs de 'mobile coverage extender' aangekondigd om het slechte bereik in je huis te verbeteren. Ik ken gebouwen waar Proximus goede dekking heeft en BASE minder, maar ik ken er net zo goed waar de situatie omgekeerd is... . In de meeste gevallen val je terug op 2G en kan je echter wel nog steeds bellen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Roygenz schreef:Zoals hier reeds gezegd, alles is relatief. Ik denk nu niet dat je bij base zoveel meer "enkel noodoproepen" op je schermpje zal zien tov de anderen... Ik heb al enkele jaren base, en heb heel weinig voor dat ik geen bereik heb.
Hi hi, kom dan maar eens naar de MidWest en niet buiten, maar ook in huizen, winkels en gebouwen. We zitten hier met een blinde vlek van Kuurne tot over Izegem (wie weet is het gebied zelfs nog stukken groter). Gewoon omdat er te weinig antennes staan om bereik in huizen te hebben. Gebied is toch wel gigantisch te noemen anno 2015. Base gaat er waarschijnlijk van uit dat er geen mensen wonen buiten de centrumsteden.

https://www.google.be/maps/dir/Izegem/K ... .92325!3e0
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Lang niet alleen in Kuurne je merkt dat overal op het platteland bij Base. Alsook op de trein overal zwakke dekking. Base focust enkel op mensen die via de auto gaan werken, want naast de autostrades heb je wel dekking. En in kleine dorpskernen ook vollebak 4G maar rij er 2 km buiten en al niets meer. Overigens is die upload van geen enkel belang, zolang die maar meer dan 3 Mbit is.
In Brussel hebben ze daarentegen wel betere dekking dan Mobistar voor 4G.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Wij gerbruiken base op business niveau. Het aantal telefoneer minuten per dag is gemiddeld zeer hoog. En de verbindingen vallen heel vaak weg.Ookal blijf je op dezelfde plaats dan gebeurd dit gewoon te vaak. Dwz van 5 blokjes bereik naar 1 tot uiteindelijk een minuut geen bereik meer te hebben. Iedereen op de firma heeft daar dagelijks last van en is zeer storend. Ook het doorschakelen van gesprekken loopt dikwijls de mist in. kwaliteit van de gesprekken zijn soms heel slecht. Oplossing hiervoor is gewoon opnieuw bellen.

Daarvoor hadden we Mobistar en juist om diezelfde redenen(wegvallen verbinding) waren we voor heel de firma naar Base overgestapt. De eerste maanden was dit een hele verbetering maar dit kunnen we nu minstens anderhalf jaar niet meer zeggen.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wie weet ligt het aan jullie toestellen eerder, want dat heb ik nooit gehad wat jij hier vertelt.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb hetzelfde voor als Schneider. Een half jaar tot een jaar geleden was ik echt tevreden, kwaliteit zowel op data als op voice niveau was sterk verbeterd. De laatste tijd heb ik constant problemen met mislukte calls of het wegvallen van data. Binnen uiteraard nog meer, maar ook op andere plaatsen. Base zit m.i. terug bij af. Zou het met de verkoop te maken hebben (stoppen van investeringen tot er duidelijkheid is?) Ik kan enkel maar speculeren, maar feit is wel dat ik denk om terug naar Proximus te gaan. Zoiets à la "pay nuts bananas, get monkeys" of zo...
Laatst gewijzigd door fryelectro 27 okt 2015, 10:19, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij is dat een mooi voorbeeld van meer klanten te hebben en niks investeren in extra capaciteit.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad, ze hebben sterk ingezet op flat fee voice abo's en deftige databundels, maar is de backend wel gevolgd? Of wachten ze tot Telenet de lijken uit de kast komt halen?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Het zou me sterk lijken moesten die ineens meer klanten hebben de laatste jaren, zoek het eens op in de cijfers maar ik vermoed het niet.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niet zozeer heel veel nieuwe klanten, maar wel duidelijk voordeligere bel en databundels. Ze hebben heel sterk gespeeld op hun positie als challenger en de klant daarmee proberen te verleiden.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Sinister schreef:Wie weet ligt het aan jullie toestellen eerder, want dat heb ik nooit gehad wat jij hier vertelt.
De toestellen zijn eigen keus. Ze krijgen enkel de simkaart + keuze abonnement.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

mmm plots haal ik hier met een lumia 930 tussen de 95 en 102
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”