Clean install WIN10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumleden,
net zoals velen onder jullie een upgrade gedaan van Windows 7 naar Windows 10 op mijn ouders hun desktop.
Heb nu toch een vraagje: aangezien hun desktop zeer traag is geworden ga ik de harde schijf vervangen door een ssd. Daarna ga ik dan een nieuwe windows 10 installatie uitvoeren.
Ik ben niet van plan om de oude harde schijf te klonen naar de nieuwe ssd, dus een pure clean install. Ga ik achterna de windows 10 software kunnen activeren of moet ik een nieuwe registratiesleutel aanschaffen.
Had ergens gelezen dat indien men niet teveel hardware aanpassingen deed op een pc dit gaat lukken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Normaal wel, voor de zekerheid kan je de key extracten.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt voor de info. Hoe moet je die key extracten?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Je kunt en moet de Win 10 key niet extracten.

Je moet gewoon de nieuwe SSD erin steken en Win 10 installeren via een bootable USB stick of DVD (ISO) maar je moet wel zeker zijn dat de upgrade van Win 7 naar Win 10 gelukt was en dat Win 10 daara geactiveerd was.
Quote:

"Windows 10 handles keys differently. When you upgrade to Windows 10 via Windows Update from Windows 8.1 or Windows 7, the process registers your computers hardware, and qualifying OS with a Microsoft Product Activation Server. The device is then considered a Windows 10 device.



Subsequently anytime you re-install (or clean install) the installation checks with those servers, finds the unique installation ID and produces the validation"
http://answers.microsoft.com/en-us/insi ... 21fbd807a7
Laatst gewijzigd door johan.devos 19 aug 2015, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt voor de info, heb inderdaad een upgrade uitgevoerd van windows 7 naar windows 10 en deze registratie is succesvol verlopen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Iemand een idee hoe het zie met retail keys van w7 en 8. Retail wilde toen zeggen dat je die keys op een nieuwe machine kon zetten.
Hoe zit dat dan met Windows 10 ? Telkens een nieuwe PC met W7 of 8 key installeren en upgrade doen ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Zou het ook lukken na een upgrade van Win7Home naar Win10-32bit (die ook geactiveerd is) om dan een clean install te doen
met Windows10-ISO op DVD maar dan wel een 64bit versie.
(HP Pav. dv6 laptop is een 64bit , waar een Win7Home-32bit, opstond)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

fieldoxide schreef:Bedankt voor de info. Hoe moet je die key extracten?
Plaats de tekst van onderstaande quote in een produktkey.vbs bestand en je kan je code uit je register uitlezen door het script te runnen. zowel win 7,8 en10
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Maar dat zou voor windows 10 niet nodig meer zijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als ik dat probeer op mijn laptop met Windows 8.1 krijg ik toch niet de correcte sleutel?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik snap niet waarom iedereen z'n key wil weten, update eerst naar windows 10, daarna kan je gewoon een clean install doen, ook op een nieuwe schijf in je systeem. Wanneer er naar een Key gevraagd wordt kan je deze gewoon overslaan.
Zelfs op een nieuw systeem installeer je beter eerst je oud OS, de kans is groot dat je je systeem niet geactiveerd krijgt met je W10 key(en dus naar MS kan bellen)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mss omdat we MS ni altijd vertrouwen? Al genoeg miserie gehad met system upgrades die de activation naar de botten helpen, of images terugplaatsen en moeten rekeyen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Werkt dat "installeer een clean versie als je eerst naar Win 10 bent gegaan" als je een locale account gebruikt... Dus waar je computer niet gelinkt is aan je Microsoft account? Kan hier nergens bevestiging van vinden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ja
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Na een upgrade van win 7 of win 8 naar win 10 krijg je een generieke product key waarmee je niets kunt beginnen op een andere PC. Tooltjes of scripts om de key uit te lezen hebben geen zin na zo een upgrade met 'gratis' win 10 key. Deze tools werken enkel met een echte win 10 key's.

Na een upgrade worden adhv Mac adress, HD serial Numbers,... bij de registratie van win 10 deze gegevens op de MS servers opgeslagen die toelaten om op dezelfde PC win 10 later te herinstalleren.


http://www.redmondpie.com/windows-10-pr ... -it-works/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dan was ik mis, tverklaart wel het verschil in key tussen mij en men vriendin (zij Home, ik Pro).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben benieuwd hoeveel miserie het ditmaal gaat opleveren als je een midlife pc upgrade uitvoert (dus ram, hdd, graphkaart, basically zowat alles behalve moederbord wisselen).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan installeer je dus eerst het oud OEM OS en dan pas w10, kan dit niet meer dan is het dus microsoft bellen om te activeren ( in"t verleden nooit problemen mee gehad, MS activeert altijd)

Ik heb hier minder problemen mee dan met die w7 naar w8 upgrade
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Na mijn WIN7Home update naar WIN10Home werken de WIN-X commando's niet (al deze die boven search staan) , als ik erop klik gebeurt er niks
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Vorige week heeft een defecte CPU ervoor gezorgd dat mijn systeemschijf gewist werd waarop net W10 stond (en geactiveerd) na een upgrade van W7.

Ik heb dus een clean install moeten doen van een W10 (zonder product key) op dezelfde PC met een nieuwe grafische kaart (de GPU van mijn I7 is gesneuveld)

Bootable DVD gemaakt met W10 erop.
Partitie gewist en heraangemaakt en een volledige clean install.
Bij de vraag naar de product key op Skip geduwd.
Nadat het systeem opgezet was en verbonden met het internet werd het automatisch geactiveerd :thumbs:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als je niet teveel hardware veranderd ineens dan is dat inderdaad geen enkel probleem, als MS het bij hen reeds vorige opgeslagen "hardware based ID-key" checkt en er een nieuwe "hardware based ID-key opslaat.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een tijdje geleden op een oude laptop win 10 geïnstalleerd van USB.
Clean install gedaan over genuine Win 7 zonder eerst te upgraden en te activeren.
Kan ik Win 10 nog activeren zonder eerst terug naar Win 7 te gaan en te upgraden?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Even een vraag hier:

Wat is de goedkoopste oplossing om van Windows 7 Ultimate (niet legaal) naar een legale Windows 10 PRO over te stappen zonder NU een fresh install te doen, maar wel als mogelijkheid dit later te hebben?

- optie1: licentiesleutel aankopen Windows 10 Pro: 279€ :eek:
- optie2: licentiesleutel aankopen Windows 10 Home: 135€
- optie 3: licentiesleutel aankopen Windows 7 Ultimate: waar? Rond de 45€?

- optie 1 en optie 2: kan ik met deze sleutel een upgrade nu doen en later eventueel een clean install?
- optie 3: kan ik ook met deze sleutel een install doen van cleane W10 direct?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

via dipro.be computerbeurs een win7 prof PC kopen welke voorzien is van MS sticker voor win7 prof...

http://www.dipro.be/benl/micro_mega_market
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

- via ictofficecentre.nl een win8.1 pro licentie kopen (40 euro), installeren en zo upgraden.
- een win7pro key kopen, key veranderen en zo upgraden (hoef je niet te herinstalleren eerst)
- je niet-legale versie (zover die bij eigenschappen wel als activated toont) gewoon upgraden naar de 10. als er activated staat, is die wbt microsoft geactiveerd...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

mijn win7 pro werd wel degelijk (telefonisch) door MS geactiveerd, upgraden naar win10 lijkt echter maar niet te lukken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wied: welke fouten krijg je dan? hier is het nog geen enkele keer een probleem geweest...
wel zorgen dat je al de windows updates binnenhebt, anders gaat hij idd kunnen failen, en vervolgens die mediacreationtool gewoon van de Microsoft site afplukken,
doet die zelf de rest.

voor de rest, als al de updates er zijn én je voldoet aan de eisen (min 2 gig ram, 20gb hdd vrij dacht ik) zou het updaten geen probleem mogen zijn,
althans, hier toch geen andere problemen kunnen vinden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ben meerdere keren tot ca 95% setup geraakt wanneer mijn pc lijkt vast te lopen, en dan automatisch teruggaat naar win7. Omdat dit telkens een proces van uren is, ben ik het beu nu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Je kunt altijd gewoon een clean install van W10 doen en dan telefonisch deze laten registreren. Daarvoor geef je in de run box slui.exe 4 in.

Je kiest je land en belt het gratis nummer. In BE moet je wel bellen tijdens de kantooruren. Ik heb maandagavond via skype naar het gratis nummer in de USA gebeld en daar heeft men me perfect geholpen om mijn W10 te activeren. Je moet gewoon je W7 key geven en kunt een W10 activatiecode ingeven. Best wel eerst je International Spelling Alphabet eens oefenen http://www.nationsonline.org/oneworld/i ... phabet.htm

De activering ging niet via het internet omdat ik een moederbord, CPU, geheugen en grafische kaart vervangen had. W10 was daarvoor op die schijf wel reeds geactiveerd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hartelijk dank voor jullie (behulpzame) reacties. Ben eigenlijk best tevreden met mijn linux mint17/win7pro PC. Misschien dat ik toch nog een keer probeer later :-D

ps: als ouwe recce commandant is die code mij nog steeds bekend...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Heb even de korte pijn gedaan en een Windows 10 Home licentie gekocht en een format gedaan.
Ik had de meeste zaken op een 2e interne HD staan, dus dat ging wel goed.
Voordeel: ik moet geen enkele driver meer installeren, wat met W7 wel anders was.
Applicaties zijn dan ook meteen eens opgekuist, enkel de folder redirections moeten doen.
Daarbij begin ik het cloud gedeelte wel leuker en leuker te vinden ivm licenties.
Inloggen op de site, vandaag de app downloaden en licentie is direct weer in orde, geen sleutels meer manueel ingeven etc..
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik heb recent de laatste desktop een clean install van Windows 10 gegeven met deze methode:
http://www.ghacks.net/2015/08/30/how-to ... t-upgrade/
Heeft perfect gewerkt, zonder al dat upgrade gedoe :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb gewoon de usb aangemaakt, reboot en mijn partitie verwijdert waarop de huidige W7 stond.
Daarna een clean install van W10 gedaan. Hetzelfde zonder al die poespas, toch?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Dat had ik op een andere computer geporbeerd (weliswaar komende van Win8.1) en daar lukte het niet en moest ik terug 8.1 installeren.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Win8 (of 8.1 zal dat later zien als ik het toestel heb) f*cking Medion laptop eigenaar wil zo snel mogelijk naar win10.
Er hoeft geen data bewaard te blijven.
Ik heb al zo'n win 10 dvd aangemaakt met die tool van MS (een tool die enkel blijkt te werken onder admin account zonder waarschuwing daarover ...).

Kan ik nu wel of niet direct win 10 installeren (zonder dus eerst te moeten upgraden naar win 10 want momenteel zo'n rommelige allicht vol spyware onstabiele windows ...)
Ik lees er heel tegenstrijdige berichten over.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Neen, de allereerste keer MOET je een UPGRADE doen naar Win10. Heb daar nog niets van tegenstrijdige berichten over gelezen. Dit zorgt er dan wel voor dat op de license-servers van Microsoft de fingerprint van je systeem gekend is. Daarna kan je wel zo vaak als je wil Win10 vanaf scratch installeren.
Dat je huidige Win8 een rommelige boel is, maakt dus eigenlijk weinig uit. Je upgradet gewoon naar Win10, en daarna kan je met een boot vanaf die Win10 wel een install vanaf scratch doen (incl. HDD repartition/wipe). Enige dat je nog moet weten is dat hij toch nog naar een Serial komt vragen, en die ignore je gewoon (je vult dus niets in en klikt gewoon Next). Als je eerst de upgrade gedaan hebt, zal die vanzelf geactiveerd geraken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dat MOET helemaal niet meer sinds de update 1511: "Met ingang van de update voor november, kan Windows 10 (versie 1511) worden geactiveerd met bepaalde productcodes voor Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1. Zie voor meer informatie de sectie Windows 10 (versie 1511 of hoger) met een productcode voor Windows 7, Windows 8 of Windows 8.1 in dit onderwerp."

http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... windows-10
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oops, thanks :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ddd schreef:Dat MOET helemaal niet meer sinds de update 1511: "Met ingang van de update voor november, kan Windows 10 (versie 1511) worden geactiveerd met bepaalde productcodes voor Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1. Zie voor meer informatie de sectie Windows 10 (versie 1511 of hoger) met een productcode voor Windows 7, Windows 8 of Windows 8.1 in dit onderwerp."

http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... windows-10
Ik lees daar 1 zin die van toepassing zou kunnen zijn op mijn situatie (maar ik zou eigenlijk een jurist moeten inhuren maar dat maakt de gratis licentie toch wat duur dan :-) )
Windows 10 activeren wanneer u dit de eerste keer installeert
U moet een geldige productcode gebruiken om Windows 10 te activeren op een apparaat waarop nog nooit een geactiveerd exemplaar van Windows 10 is geïnstalleerd.
Dan is de hamvraag dus, wat is een "productcode". Is dat het licentienummer dat op zo'n rechthoekige zegel aan het apparaat kleeft ? Werd dat wel nog gebruikt bij win8 ? Of is die productcode iets helemaal anders ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Om mijn vraag maar zelf te beantwoorden: die productcode blijkt gewoon de licentie code te zijn van de windows 8 licentie welke op het toestel kleeft.
Na een clean install (met invullen van die win8 licentie tijdens de install) werd de win10 onmiddellijk automatisch geactiveerd ...

Het was zowat het enige waar ik eigenlijk geen probleem mee had ! Ik heb eerst 2 dagen verloren met het proberen via updates en daarna win10 upgrade.
Dan maar gekozen voor de clean install. Ook de clean install bleef steeds hangen (omwille van een driverprobleem vond ik later).
Maar ik snap dus niet waarom anderen moeten bellen naar MS voor activatie.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”