Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Nieuws omtrent telecommunicatie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Netflix heeft de prijs van een Standaard-abonnement in Nederland en België een euro duurder gemaakt. In plaats van 8,99 euro betalen nieuwe gebruikers nu 9,99 euro voor een abonnement waarbij films in hd beschikbaar zijn.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/104809/netfl ... urder.html
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Wel leuk dat bestaande abonnementen een jaar lang op 8,99 euro zullen blijven. Kwestie de trouwe klant toch een beloning te geven.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Had vandaag de mail ontvangen ja.

"We’re writing to let you know about an update to our prices. As a thank you for being a valued Netflix member, nothing is changing for you right now. Your price is staying the same and is guaranteed not to change for one year. In order to continue adding more TV shows and movies, we are increasing our price for new members from 8,99 € to 9,99 € for the 2 screens at a time plan.
You can review your membership details at any time by visiting Your Account. As always, if you have questions, we are happy to answer them. Please call us at any time at 0800 740 36.
–The Netflix Team"

Sinds vorige maand Netflix, net op tijd dus om hier nog een jaar van te genieten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Dit is inderdaad zo,dit zit nu in mijn mailbox:

Bedankt dat je lid bent van Netflix
Beste *******
Om goede films en series, zoals Orange Is the New Black en Sense8, te kunnen blijven aanbieden, gaat Netflix de prijs voor nieuwe leden voor het 2 schermen tegelijk-abonnement verhogen van 8,99 € naar 9,99 €. Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.
Je kunt de details van je lidmaatschap steeds raadplegen in Mijn account. En zoals altijd, als je vragen hebt, staan we voor je klaar om deze te beantwoorden. Je kunt ons bellen op 0800 740 36.
–Het Netflix Team
De prijs van je huidige abonnement blijft voor jou dezelfde zolang je lid blijft.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Euh?
Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.
De prijs van je huidige abonnement blijft voor jou dezelfde zolang je lid blijft.
Wat is het nu?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dan gaan vermoedelijk nog meer mensen het premium abonnement nemen en aan "account sharing" doen.
Netto halen ze hierdoor minder op -> 2 x €9 of 1 x €12...

Het lijkt wel alsof Netflex onze ministers als consultants heeft ingehuurd :)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

cloink schreef:Euh?
Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.
De prijs van je huidige abonnement blijft voor jou dezelfde zolang je lid blijft.
Wat is het nu?
Vanop Tweakers:
Ik heb even gechat met ze over deze mail. De US chat vertelt het volgende:
- Als je je account tijdelik stopzet heb je een jaar (op tot mei '16 ?) een prijsgarantie op je huidige prijs. Mocht je voor die tijd je account weer activeren betaal je hetzelfde als nu.
- Blijf je echter lid zonder je account tijdelijk te deactiveren, dan veranderd er helemaal niets momenteel, ook niet na dat jaar.

M'n scherm is al gesloten, ik wacht nog op het transcript, mochten quotes gewenst zijn.
Netflix Chris
ok that means that if for some reason you cancel the account you have a year where your price will be respected, after that you would have to start with the new prices.
You
Ah, so if you deactivate, and reactivate before May '16, you'll have the price guarantee. But if you don't cancel your account at all, the price will not change, also not after that year?
Netflix Chris
yes and yes it will stay the same ;)
[Reactie gewijzigd door Belindo op 18 augustus 2015 09:25]
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cloink schreef:Euh?
Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.
De prijs van je huidige abonnement blijft voor jou dezelfde zolang je lid blijft.
Wat is het nu?
Je blijft een jaar lang uw huidige prijs betalen tenzij je tussendoor even geen lid meer bent. Slechte verwoording maar daar gaat het op neer komen. Edit: blijkbaar niet dus, zie hierboven.

Prijs blijft nog steeds ok in mijn ogen. Zelf heb ik dat van 12 dus die prijs blijft nog gelijk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De mail spreekt zichzelf precies ook tegen...
Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.
De prijs van je huidige abonnement blijft voor jou dezelfde zolang je lid blijft.
Waarschijnlijk hebben ze het fout uitgedrukt, maar mij lijkt dit ook een manier om klanten verplicht tot hen te binden, als je je abo een poos op zegt wanneer je er geen gebruik van maakt... Betaal je een euro extra. Ik zou zeggen, meer abo's delen om het zo toch goedkoper te maken.

Edit: lap, anderen waren me voor. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Dan gaan vermoedelijk nog meer mensen het premium abonnement nemen en aan "account sharing" doen.
En zo ondergraaf je het model... kunnen we binnenkort weer gaan klagen dat men maatregelen neemt of er zelfs volledig mee stopt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heist_175 schreef:Dan gaan vermoedelijk nog meer mensen het premium abonnement nemen en aan "account sharing" doen.
Netto halen ze hierdoor minder op -> 2 x €9 of 1 x €12...

Het lijkt wel alsof Netflex onze ministers als consultants heeft ingehuurd :)
slimme zet van netflix om illegaal downloaden te bestrijden! Dat hebben zij vast niet van onze ministers geleerd :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ze promoten het zelf eigenlijk he... Mijn advocaat zei indertijd: wat niet expliciet verboden is, dat is dus toegelaten. In mijn geval is het heel simpel, als ze morgen zeggen dat het niet meer kan, dan zeg ik mijn abo op, en mijn broer die de helft mee betaalt op mijn abo is dan ook niet meer geïnteresseerd wegens de prijs. Ik denk dat er nogal wat zijn die een account sharen die er dan mee stoppen en weer naar het illegale aanbod gaan. Netflix exclusieve shows zijn gewoon ook online te downloaden/bekijken.

Op http://www.netflix.com/BillingActivity kan je trouwens zien wanneer je ook meer zal betalen. Voor mij 17/08/2016.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Het is toch normaal dat je je account deelt als je recht hebt op meer dan 1 stream? Of zijn hier soms multi-taskers die 4 series tegelijk bekijken? :roll:

Two-thirds of Netflix users share their account credentials, new study claims
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Elke Netflix user heeft een partner en 2 (grotere) kinderen die allemaal simultaan kijken.
:angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het was inderdaad te verwachten dat Netflix iets aan zijn prijzen ging doen, dus was ik niet echt verwonderd van hun mailtje.
Het feit dat bestaande klanten nog een jaartje de oude prijzen mogen verwachten, is inderdaad om te beletten dat die gaan lopen.

Voor Netflix is het uiteraard een immense extra bron van inkomsten, als er nieuwe kijkers bijkomen en binnen een jaar nog eens een inkomstenburst. Als nu het Amerikaanse aanbod er zou bij komen, lig ik eerlijk gezegd van die ene euro niet echt wakker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Het is toch normaal dat je je account deelt als je recht hebt op meer dan 1 stream?
Vind je dat echt normaal... delen "buiten het gezin" dan (dus niet aan vrouw of kinderen) ?

De moraal is ver zoek de laatste tijd (ook duidelijk te zien op de grafiek bij de link hierboven) als men bedrijven die moeite doen om een nieuw aanbod op de mark te zetten al meteen gaat bestelen (sorry, heb er geen andere naam voor).

Je reactie doet me trouwens een beetje denken aan die oudjes die een koffie gaan drinken en alle suikertjes meenemen... wat ze betalen ervoor :bang:
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij heeft de sterke USD er ok mee te maken. Het merendeel van de kosten is waarschijnlijk in USD, terwijl de inkomsten in EUR zijn. Kijk naar het Sonos topic, en dan zie je dat Amerikaanse bedrijven prijzen gaan verhogen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zie eigenlijk niet wat er mis is met "delen buiten het gezin"?

Ik heb zelf geen Netflix, ik weet niet wat de voorwaarden etc zijn. Maar als Netflix het toelaat, wat is het probleem dan?
Bij usenetproviders zijn er providers die het verbieden en zijn er providers die het toelaten. Wie weet vindt Netflix het allemaal prima?
Als je een verbod probeert te omzeilen ben je handig, maar om dat nu per sé moreel verwerpelijk te vinden?

Nog nooit bij Amazon besteld? Werkomstandigheden daar zijn moreel niet van de hoogste standaard.
Nog nooit kleding gekocht gemaakt in lageloonlanden? Werkomstandigheden daar zijn moreel niet van de hoogste standaard.
Wie zonder zonde is, werpte de eerste steen...

@USD/EUR
-> dan zouden de andere formules (basic & premium) ook verhoogd moeten worden, wat niet gebeurd is...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

r2504 schreef:Vind je dat echt normaal... delen "buiten het gezin" dan (dus niet aan vrouw of kinderen) ?
Heb jij dat artikel eigenlijk wel gelezen? Er staat nergens in dat je je account ook met de gezinsleden mag delen. Er staat enkel in dat je je wachtwoord niet aan een ander mag geven. Met andere woorden: er is niks mis mee als je zelf je gegevens intikt op een ander zijn toestel. Of die andere deel uitmaakt van je bloedlijn doet er totaal niet toe!

Kijk maar eens naar het filmpje van de HBO CEO. Het komt er duidelijk op neer dat die extra streams per account net een marketingzet zijn om mensen verslaafd te maken aan de dienst, zodat ze vroeg of laat ook een account nemen als ze verhuizen of een gezin stichten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Quote...
Is it OK to share your Netflix or Hulu password? It’s an interesting legal and ethical question to be sure. Generally, though, the answer is yes – to an extent. Netflix CEO Reed Hastings says, “We usually like to think that a husband and wife can share an account and that that’s perfectly appropriate and acceptable. If you mean, ‘Hey, I got my password from my boyfriend’s uncle,’ then that’s not what we would consider appropriate.”
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

De goede verstaander maakt daarvan dat het gewoon aanvaard is. Ze gaan het niet bewust stimuleren, maar zeker ook niet afremmen.
Idem MS en illegale Windowsversies voor particulier gebruik. Ze gaan het niet bewust stimuleren, maar ook niet al te hard bestrijden (uit schrik dat jongeren massaal overstappen op Linux).
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Op zijn minst betalen ze dan nog iets, itt bij het illegale betalen ze inderdaad niets.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:De goede verstaander maakt daarvan dat het gewoon aanvaard is.
Grappig... alles om ons gedrag toch maar goed te praten.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Zijt gij de moraalridder hier dan? :)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Grappig... alles om ons gedrag toch maar goed te praten.
Dan heb je toch gemist dat ik zelf geen Netflix heb :).
Mochten ze het niet willen, kunnen ze perfect allerlei systemen bedenken om account sharing tegen te gaan. De quote van de CEO is ook niet verduidelijkend, wel. Wat mag wel en wat mag niet?

Opnieuw: hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
:angel:
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ze zullen er wel niet tegen zijn inderdaad, waar ze wel tegen waren is dat je met een EU TV via US dns'en inlogde op de USA store.
Dat hebben ze ondertussen wel dichtgetimmerd, dit gaat enkel nog via je pc voor zover ik weet, correct me if i'm wrong?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Serieus? Dat zou spijtig zijn, want dat zou de enige reden zijn voor mij om ooit netflix te nemen.
Of de industrie moest ns wakker worden en dat regionale gedoe afschaffen, 1 netflix voor iedereen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Hoe ga je dat regelen rechten is waar het allemaal rond draait in de TV industrie, daar wordt veel geld mee verdiend.
En in alle apps forceren ze de google dns'en waardoor je geen us region kunt instellen via tv, ps3 of chromecast.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, ik kan me voorstellen dat je ergens google dns adressen kunt redirecten naar je eigen interne proxy of eigen interne dns server, die ze dan naar een andere dns forward. Maar tzal wel wa werk zijn.


Da rechten excuus, da ben ik intussen moegehoord. De middle men zullen er meer en meer uit beginnen gaan. Tenzij ze gewoon willen dat mensen blijven downloaden, want aan "rechten" heeft de consument geen bal als hij zijn favoriete show niet (meer) te zien krijgt.

Trouwens, wat maakt het nu in godsnaam uit of ik aan de Belgische, de Engelse, de Canadese, of de kweetnidewelke rechtenhouder mijn fees betaal? Betalen is toch betalen, of willen ze gewoon je geld niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 18 aug 2015, 17:02, in totaal 1 gewijzigd.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Probeer het, je zal wel zien dat het niet meer gaat :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Is het mogelijk dat de formule (die hier verhoogd word) in de US gewoon dezelfde prijs blijft??
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

@r2504: daar spreekt men terug over het delen van een wachtwoord, wat inderdaad tegen de regels is. Als nonkel het zelf intikt is het voor de regels echter geen probleem. Die CEO's moeten ook constant aan koorddansen doen, om zowel klanten als leveranciers tevreden te houden. Vandaar dat de regels een enorme grijze zone zijn die zowel warm als koud tegelijk blazen. Kwestie van tegen niemand z'n schenen te stampen.

Veel van die diensten spreken trouwens eerder over 'households' dan over 'family'. Ik denk dan aan 4 kotstudenten die meer bij elkaar zitten dan bij hun ouders, en dus een account onder elkaar delen (met 4 streams uiteraard). Zij vormen immers samen wel een huishouden, maar geen gezin.

@Sinister: http://blog.hroyer.com/post/80949364370 ... ed-dns-and
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef:Is het mogelijk dat de formule (die hier verhoogd word) in de US gewoon dezelfde prijs blijft??
Volgens mij wel, ik gebruik een US account en betaal in USD (wat een jaar geleden enkele €'s scheelde door de wisselkoers).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Als nonkel het zelf intikt is het voor de regels echter geen probleem.
Maak jezelf wijs wat je wil.
Kenw00t schreef:Die CEO's moeten ook constant aan koorddansen doen, om zowel klanten als leveranciers tevreden te houden. Vandaar dat de regels een enorme grijze zone zijn die zowel warm als koud tegelijk blazen. Kwestie van tegen niemand z'n schenen te stampen.
Je begrijpt toch dat ieder bedrijf gewoon wil dat klanten betalen voor de dienst (en geen verhaaltjes dat je dat doet voor x-streams).

Dat de CEO beseft dat hij met de rug tegen de muur staat omdat hij het niet kan afdwingen maakt het daarom niet goed.

Maar nogmaals, als jou moraal goed zit zal het wel in orde zijn zeker ?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Nogmaals, ze bieden zelf accounts aan waar ze 2 of 4 streams tegelijkertijd toelaten. Kijk jij dan 4 series tegelijk? Citeer eens uit de regels om te beginnen.

En met de rug tegen de muur? Ze maken winst, dus wat is het probleem?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Nogmaals, ze bieden zelf accounts aan waar ze 2 of 4 streams tegelijkertijd toelaten. Kijk jij dan 4 series tegelijk?
Familiekring of zegt je dat niet ?
Kenw00t schreef:Citeer eens uit de regels om te beginnen.
De CEO zegt zelf dat in familie kring het geen probleem is maar dat je niet moet delen met vrienden van vrienden... maar dat heb je anders begrepen zeker.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het enige dat ik lees in de gebruiksvoorwaarden is dat je als account eigenaar je paswoord niet mag doorgeven. En dat heeft dan eigenlijk meer met administratie te maken. Dit is ook nogal moeilijk als je binnen je gezin een paar koters hebt rondlopen. En het is het toch ook mogelijk éénmaal in te loggen op zeg maar een android van een vriend? Toegegeven, met wat gepruts kan dat paswoord achterhaald worden, maar dan is de vriend in fout.

En wat als bv mijn echtgenote bij die vriend (hopelijk :) ) Netflix wil kijken? Streamsharen is één en al een grijze zone waar Netflix uiteraard weet van heeft en blijkbaar ook geen problemen. Anders zou een verbod uitdrukkelijk in de gebruiksvoorwaarden staan. Ten andere in de UK zou 50% van de gebruikers met een gedeeld account kijken.

Maar ik moet wel toegeven dat ik niet aan streamsharing doe. Die 8 of 9 euro per maand wil ik gerust neertellen voor twee streams.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Blijkbaar moet Europa opdraaien voor een prijsverhoging,terwijl in de US de prijs hetzelfde blijft,wij worden zo te zien de melkoe van Netflix,en dat terwijl het aanbod hier eigenlijk een mager beestje is vgl. met het Amerikaanse aanbod.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het aanbod groeit, dat van de UK is ook beter dan hier maar dat was in het begin ook niet zo. En ik denk dat de rechten hier in Europa nu eenmaal ook duurder en ingewikkelder zijn.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

fluppie schreef:Blijkbaar moet Europa opdraaien voor een prijsverhoging,terwijl in de US de prijs hetzelfde blijft,wij worden zo te zien de melkoe van Netflix,en dat terwijl het aanbod hier eigenlijk een mager beestje is vgl. met het Amerikaanse aanbod.
Dat is nogal logisch met de alsmaar zwakker wordende eur tov de dollar
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”