Overname Base door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ach kom nou.
Er zijn honderden ISP's, waarom spreken we dan van een duopolie? Omdat er 2 zijn die de ganse markt domineren.
Het is toch niet zo moeilijk om een scenario te bedenken waarbij Mobistar uit de boot valt? En er dus een batterij MVNO's bestaan (bij de gratie van hun carrier) en dan het duopolie dat we ook op de ISP markt zien.
Scenario? Heel interessant packs, luie mensen, heel veel marketing.
Telenet hoeft Mobistar niet op te kopen, ze kunnen Mobistar gewoon doodknijpen. Opnieuw: kijk naar de ISP-markt. Alle grotere alternatieven zijn platgewalst of opgekocht.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

fluppie schreef:Ik heb juist Porter gezien op de TV (VRT)ik kreeg ineens zo het vermoeden dat Telenet Base niet alleen zou kunnen gebruiken voor de mobiele diensten,maar ook kan het(De naam!!) Base gebruiken op dezelfde wijze als Proximus Scarlet gebruikt.Het is natuurlijk maar een vermoeden,maar toch,Scarlet is wel een redelijke hit bij de Telenet Overlopers.En op die manier is men klaar voor Mobistar,hoe dan ook.

Ik had net datzelfde gevoel toen ik Porter zag spreken in het nieuws,
Telenet gaat gewoon verder met zijn King en Kong formules maar dan wel via een eigen netwerk (Base)
en ze behouden de merknaam BASE (en shops) en gaan er, naar voorbeeld van Proximus die dit doet via Scarlet,
een budgetprovider van maken met goedkopere all-in packs (mobile, telefonie, internet en Dig.TV)
en bieden zo een antwoord op de mensen die Whop & Whoppa te duur vinden en maken het zo ook nog eens
minder interessant voor alternatieve operatoren (bvb Mobistar) om actief te worden op het kabelnetwerk.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Wat wel kan is, is dat het Orange(moederhuis) van Mobistar er gewoon de stekker uittrekt als Mobistar teveel verlies maakt...
Als Mobistar teveel verlies maakt, en toch spreekt men over 20% minder winst na het vertrek van Telenet. Sleutelwoord: winst.

Mobistar verliest net geen 900 000 onrechtstreekse klanten, die mogelijks zelfs minder opbrachten dan de rechtstreekse klanten.
Ebitda marge Telenet Mobile: tussen 20 en 30%. Mobistar 23%.
Bron: http://m.datanews.knack.be/ict/nieuws/t ... 63727.html

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 21 apr 2015, 13:37, in totaal 3 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mac_donaldo schreef:Uiteindelijk zullen proximus en Telenet over blijven en wordt Mobistar heel waarschijnlijk opgeslurpt door Telenet.
Mobistar is een beursgenoteerd bedrijf... hoe ga jij dat opslurpen ?

De enige manier is door het te kopen... en TN gaat heus geen tweede mobiele speler kopen (zo gek zijn ze zelfs bij TN niet en ze zouden er ook geen toestemming voor krijgen).

Zonder TN heeft Mobistar trouwens nog dik 4 miljoen actieve SIM kaarten... het is dus heus geen hulpeloos bedrijfje dat achter blijft.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

We zullen zien als ze eerdaags op de kabel zitten,hoe ver ze zullen springen.
Volgende maand komt het BIPT met nieuwe tarief voorstellen.
Liberty global heeft gewoon het geld om providers zo goedkoop mogenlijk op te kopen.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Als mobistar dan toch effectief 900.000 mensen verliest gaan ze hun operatiekost toch zwaar moeten laten dalen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Niet noodzakelijk, want 900 000 klanten brengen sowieso al kosten met zich mee. Vallen die klanten weg dan ook die bepaalde kosten. En opnieuw, het artikel hierboven duidt op een verschil in inkomsten op mobiel tussen Mobistar, Base en Telenet. Telenet haalt hoogste marges, tot 7% meer dan Mobistar. De vraag is dan hoe (on)interessant die laatste MVNO deal dan was voor een van beide partijen en dus hoeveel Mobistar er echt aan overhield.

Opnieuw, 20% minder winst wijst nogaltijd niet op een noodzaak aan herschikkingen of dergelijke, want er blijft winst. Wat men wel kan doen is maken dat men meer eigen klanten verwerft. En die kans hebben ze, zeker met hun netwerk in vernieuwing.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Het is momenteel Telenet al wat de klok slaat in diverse bladen.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 63727.html
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Marketing gewijs, is Telenet de king.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Pico schreef:
fluppie schreef:Ik heb juist Porter gezien op de TV (VRT)ik kreeg ineens zo het vermoeden dat Telenet Base niet alleen zou kunnen gebruiken voor de mobiele diensten,maar ook kan het(De naam!!) Base gebruiken op dezelfde wijze als Proximus Scarlet gebruikt.Het is natuurlijk maar een vermoeden,maar toch,Scarlet is wel een redelijke hit bij de Telenet Overlopers.En op die manier is men klaar voor Mobistar,hoe dan ook.

Ik had net datzelfde gevoel toen ik Porter zag spreken in het nieuws,
Telenet gaat gewoon verder met zijn King en Kong formules maar dan wel via een eigen netwerk (Base)
en ze behouden de merknaam BASE (en shops) en gaan er, naar voorbeeld van Proximus die dit doet via Scarlet,
een budgetprovider van maken met goedkopere all-in packs (mobile, telefonie, internet en Dig.TV)
en bieden zo een antwoord op de mensen die Whop & Whoppa te duur vinden en maken het zo ook nog eens
minder interessant voor alternatieve operatoren (bvb Mobistar) om actief te worden op het kabelnetwerk.
Op die manier kunnen de huidige BASE klanten die met herlaadkaarten werken deze formule behouden en zullen dus niet verplicht worden om over te schakelen naar een abonnementsformule want Telenet zal onder zijn eigen merk nooit of nimmer met herlaadkaarten werken en verder doen met hun King en Kong.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

benieuwd wat proximus zal doen.
Ik ken er al veel die overgestapt zijn omdat ze 4g kappen bij een laag abo terwijl de andere dit niet doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Telenet-topman geeft critici lik op stuk

Met deze deal toont Telenet-topman John Porter dat hij meer is dan een afgezant van grootaandeelhouder Liberty Global. Mobistar-baas Jean-Marc Harion, daarentegen, kon tot dusver niet de groei brengen waarvoor hij werd aangetrokken
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/T ... 3-3128.art
Volgens Belgacom-topvrouw Dominique Leroy zal de concurrentie met Telenet net leiden tot meer investeringen in de mobiele
Die investeringen zijn volgens Belgacom-topvrouw Dominique Leroy net mogelijk omdat twee spelers de krachten bundelen. ‘De consument is niet slechter af. De voorbije jaren boekten mobiele operatoren negatieve kasstromen. Deze deal laat spelers toe meer te investeren. Door de concurrentie met Telenet is ons vast netwerk zeer performant. De mobiele markt staat hetzelfde te wachten.’
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

mac_donaldo schreef:We zullen zien als ze eerdaags op de kabel zitten,hoe ver ze zullen springen.
Volgende maand komt het BIPT met nieuwe tarief voorstellen.
Liberty global heeft gewoon het geld om providers zo goedkoop mogenlijk op te kopen.
Telenet heeft haar mobiele slag geslagen. End of story.

Mobistar wordt misschien een overnameprooi, maar Proximus noch Telenet zullen iets in de pap te brokken hebben. Zelfs als ze uiteindelijk failliet zouden gaan, dan nog zullen de licenties en infrastructuur aan een derde partij moeten worden verkocht.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:benieuwd wat proximus zal doen.
Ik ken er al veel die overgestapt zijn omdat ze 4g kappen bij een laag abo terwijl de andere dit niet doen.
Dat lijkt mij sterk.
voor +90% is gevoel van snelheid veel belangrijker dan de werkelijke specs van speedtestjes(wat je met de beperkte mobiele datalimieten, maar zeer beperkt kan doen).
En of je nu een site bezoekt/YouTube-filmpje bekijkt/iets anders. op 25Mb/s voelt dit supersnel aan, zeker als je een beter dekking hebt dan bv. BASE(persoonlijke ondervinding, met Mobistar heb ik geen ervaring).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

stroper het is waar wat u zegt, maar daarvoor denken de mensen zo niet hoor.
Bij de meeste bezoekers van deze site loopt niemand meer in, bij de marketingpraatjes van telenet over de snelheid.
Dat uw youtubefilmpje bij telenet aan 240 veel beter speelt dan bij proximus aan 50.
Maar de gewone mensen die niet veel kennen geloven dit als zoete koek.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kunnen we een beetje on-topic blijven?
Deze discussie gaat over de overname van base door Telenet, en de impact hiervan op het Telecom landschap.
(en niet de zoveelste topic over speedtests en 4G snelheden) :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Fallschirmjaeger schreef:Dommel is een Proximus mvno, dus is niet geimpacteerd door de overname van Base.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Interessant, wist ik ook niet.
Ik kende enkel uglyduck, maar dat was toen ik met simyo begon zeker niet interessanter, en bestaat blijkbaar niet meer ?
Als mijn belkrediet op is, moet ik eens overschakelen.
Dan is de cirkel rond, want mijn eerste GSM abonnemet was bij Proximus, en dus valt mijn GSM nummer in de oorspronkelijke Proximus range.
Straks klopt het dus opnieuw :)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

bel al jaren met alditalk bundels. Ca 2,5 cent/minuut, 24/7, naar alle netwerken. Ik zie (voorlopig althans) geen reden om te veranderen :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Er is nog een andere mogelijkheid,die volgens mij ook wel zou kunnen.Mobistar zou nl. ook nog kunnen worden overgenomen,door een partij,die op dit ogenblik nog niet actief is in Belgie.(een partij met veel geld dus)
Volgens mij kan zo een verhaal er echter maar komen,na de aanpassing v/d groothandelstarieven.Maar dit is zeker ook een mogelijkheid.
En mss wel het beste verhaal,voor de consument,dan zou Telenet/Base,Proximus/Scarlet tegenover een derde partij te komen staan,die ook veel mogelijkheden heeft.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@fluppie, misschien ben je er dichter bij dan gedacht. Want infrabel/datang hebben toch al LTE licenties, en zijn hun testperiode aan het afsluiten :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Mocht dit zo zijn,overname mobiel.
Hoe gaat dan Mobistar via de kabel triple play aanbieden zoals ze zelf willen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

na het debacle met TVV hebben zij hun lesje misschien wel geleerd...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Waarom overname Base door Telenet wel goed nieuws is

"De geplande overname van Base door Telenet is nefast voor de consument", zo is de teneur in diverse media. Op zich klopt het. Klanten hebben inzake mobiel, tv en internet, het bekende triple play, slechts de keuze uit twee spelers: Proximus en Telenet.

Waardoor deze overname niet meteen goed nieuws is voor de concurrentie in ons land. Al mogen we dit misschien wel een beetje relativeren. Een virtuele operator als Mobile Vikings was er kort na de aankondiging als de kippen bij om de deal (en vooral: de geplande Telenet-investeringen in het mobiele netwerk van Base) te omarmen.
http://www.zdnet.be/opinie/162047/waaro ... nieuws-is/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Wrsl loopt de samenwerking tussen Base en MB dan ook tot 2017,ongeveer(via langlopende contrakten),de vraag blijft wat er daana gaat gebeuren tussen Telenet en MV.En wat voor netwerk Mobistar dan,in 2017 heeft.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

in ons belgisch "duopolie" kalifaat is geen plaats voor een derde speler! Het versterken van TN kan dus nooit voordelig zijn voor de consument :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Voordelig,daar kan je zelf voor kiezen.Er zijn providers voldoende in on klein Belgieland.
Ik betaal momenteel veel minder dan in 2010. Heb nu zelfs bubbele speed van toen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vergeet ook mobile-VOIP niet.
- via 4G/wifi
- via callback
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

wied schreef:in ons belgisch "duopolie" kalifaat is geen plaats voor een derde speler! Het versterken van TN kan dus nooit voordelig zijn voor de consument :-(
Tot nu toe is het inderdaad altijd zo geweest,maar nu is er een kans op verandering.(wat nog niet wil zeggen dat het zal gebeuren).
Het BIPT moet gewoon overgaan tot de herziening v/d groothandelstarieven.Zowel voor de kabel,als voor VDSL.Het verdwijnen van Snow is het bewijs dat een derde speler,tegen de tarieven van vandaag zeker niet leefbaar is.
Mobistar is daar wel terdege van bewust.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Met een derde speler zal het heus niet goedkoper worden, niet via de koperlijn,niet via de coax.
Wel te verstaan met dezelfde specificaties.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 23 apr 2015, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het probleem blijft infrastructuur... als je die niet hebt moet je die gaan inkopen bij de bestaande spelers.

In dat opzicht hebben we enkel drie spelers op de mobiele markt... TV, telefonie en internet is allemaal reselling van Proximus.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Telenet koopt Base: wat met de zakelijke markt?
Beltug ziet positieve zaken in de overname van Base door Telenet. Maar de organisatie stelt zich vragen bij de gevolgen voor de zakelijke en Europese markt.
De organisatie klaagt al langer dan vandaag over het gebrek aan concurrentie op de zakelijke markt. Daarom vraagt het zich af of een duopolie met twee sterke spelers beter is dan een markt met één heel sterke speler. Enerzijds is de convergentie tussen vast en mobiel belangrijk voor bedrijven. "En ook de beloofde investering van Telenet in het mobiele netwerk is positief," zegt directeur Danielle Jacobs.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 64347.html
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@mac_donaldo, macdonalds of... loonslaaf van TN?

blijkbaar is onze troll terug :lol:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

fluppie schreef:Er is nog een andere mogelijkheid,die volgens mij ook wel zou kunnen.Mobistar zou nl. ook nog kunnen worden overgenomen,door een partij,die op dit ogenblik nog niet actief is in Belgie.(een partij met veel geld dus)
Volgens mij kan zo een verhaal er echter maar komen,na de aanpassing v/d groothandelstarieven.Maar dit is zeker ook een mogelijkheid.
En mss wel het beste verhaal,voor de consument,dan zou Telenet/Base,Proximus/Scarlet tegenover een derde partij te komen staan,die ook veel mogelijkheden heeft.

Er heeft inderdaad een Franse partij interesse om op Belgische bodem te starten maar enkel ook via een overname van een bestaande provider.
Voor Base zijn ze dus te laat, misschien wel Mobistar...

De moedermaatschappij 'iliad' die in Frankrijk de mobiele prijskraker 'free' in de markt zet, heeft interesse in België

En voor digitale televisie is er nog altijd de optie van dvb-t via Norkring

http://mobile.free.fr/
http://www.express.be/sectors/nl/ict/fr ... 192059.htm
http://www.norkring.be/
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die bedrijven zijn er enkel om extreme lage tarieven aan te bieden, om dat na een paar jaar te kunnen doorverkopen voor heel veel geld.
Dat zijn ook bedrijven die de markt kapot concurreren (zie Frankrijk).

Als dat positief is, ben je nog verder van huis.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Als er een bedrijf is,die zich wil inkopen op de Belgische markt (door de overname van Mobistar bijv.) dan zal het toch wel levensnoodzakelijk zijn dat er een triple play pack kan aangeboden worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

verwachten dat het BIPT zal zorgen voor een "level playing field" is ijdele hoop. Maar ja, hoop doet leven zeker :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Zo is het inderdaaad,huidige groothandelstarieven zijn ook goedgekeurd door het BIPT,en onleefbaar....beste bewijs is het verdwijnen van Snow,en het feit dat er zich geen enkele andere provider aandiend hier in Belgie.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Verwacht maar niet als er een nieuwe provider bij komt op de kabel of bij de koperlijn aanbieders dat de prijzen zullen zakken.
Ze moetten dan wel hetzelfde aanbieden,en geen lagere formules met minder specificaties.
Wel komt er meer volume beschikbaar en hogere snelheden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Zelfs als er een provider bijkomt dan nog zal ik niet overstappen, om dan het risico te lopen dat die nieuwe provider na 1 jaar zijn boeken mag sluiten en dan mag ik weer overstappen naar jawel Proximus en/of Telenet, neen dank u, ik pas hiervoor.
Ik ben tenslotte geen landverhuizer, hé!
Ik ben blij dat ik niet met SNOW in zee ben gegaan.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

apestaart schreef:Zelfs als er een provider bijkomt dan nog zal ik niet overstappen, om dan het risico te lopen dat die nieuwe provider na 1 jaar zijn boeken mag sluiten.
Dat is net de redenering die er voor zorgt dat nieuwe spelers de boeken moeten sluiten. Mochten meer mensen klant geworden zijn bij Snow hadden we misschien een derde speler gehad.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”