Overname Base door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Het zat er aan te komen. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Laatst gewijzigd door mac_donaldo 20 apr 2015, 07:45, in totaal 1 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Heeft dit dan een invloed op Mobile Vikings ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hmm, en ik maar denken dat ze op Mobistar zaten te azen. Benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

BertG3 schreef:Heeft dit dan een invloed op Mobile Vikings ?
Hen kennende wel. Balen.

Ze willen hun pakketten verkopen he...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor Mobistar, Telenet klanten zullen wel naar base gaan, ik veronderstel dat base en Proximus dan 2 even grote netwerken gaan worden.

Dan krijgen we beide operatoren die een 3 of 4 play oplossing gaan kunnen leveren volledig op eigen netwerk.

Mobistar daarentegen blijft achter met alleen een mobiel netwerk, ze probeerden te resellen op dsl, heeft niet lang geduurd, hun kabelavontuur moet nog beginnen, en ik vrees er ook voor met de signalen die ze gaven.

Het enige wat ik nu nog mis is dat Telenet VOO overneemt, nu is er wel al een sterk partnerships, maar dan worden ze een gelijkwaardige nationale speler.

We evoluren nog meer naar een duopolie, hopelijk valt het BIPT niet in slaap, want Telenet mocht reeds altijd net iets meer omdat ze kleiner waren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01638487
Bovendien verbindt Telenet zich ertoe om 240 miljoen euro te investeren in het netwerk de komende jaren.
Als ik dat zo lees zal het netwerk beter worden, maar zullen de prijzen niet echt meer aan de goedkope kant van het spectrum liggen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Als het gevolgen heeft voor Mobile Vikings, dan kan die laatste nog naar Mobistar gaan. Maar we zullen moeten afwachten wat er precies zal gebeuren.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
rowan007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2015, 09:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Telenet wordt op deze manier de dominante operator in België, hopelijk worden ze nu ook zo gereguleerd...

Slecht nieuws voor de huidige base klanten, -->prijsstijgingen waarschijnlijk.
En voor de mobistar aandeelhouders, die zien een vijfde van hun (mvno) klanten vertrekken.

Mss kunnen Proximus en KPN nu fuseren of synergiën aangaan?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Waarom zou er een prijssijtiging komen voor de Base klanten? Voor 15€ abonnement heb je toch hetzelfde als een KING nu? Wat ik wel denk, is dat het verschil zal uitmaken of je al Telenet klant bent.

Ze maken niet voor niets reclame voor korting vanaf 2e King abo
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

rowan007 schreef:En voor de mobistar aandeelhouders, die zien een vijfde van hun (mvno) klanten vertrekken.
De koers zal wel meer zakken dan een vijfde vrees ik.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Zou telenet nu opnieuw alle simkaarten van hun klanten gaan moeten veranderen?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Tomsworld schreef:Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor Mobistar, Telenet klanten zullen wel naar base gaan, ik veronderstel dat base en Proximus dan 2 even grote netwerken gaan worden.
Niet helemaal; het huidige base met het huidige Telenet zouden tussen 2 en 3 miljoen klanten hebben gecombineerd, Mobistar is groter dan dat standalone en Proximus uiteraard ook. Technisch gezien geen slecht nieuws: Nu zal er geleidelijk aan meer bandbreedte vrijkomen op het vernieuwde en sterk verbeterde netwerk van Mobistar. Voor het Base netwerk... Met een verdubbeling van het aantal klanten en dat met ongeveer de helft van de masten tegenover de andere twee en met een mindere capaciteit tout court... Investeringen zouden nodig zijn en wat dat zal geven naar de toekomst toe valt nog te bekijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

BertG3 schreef:Heeft dit dan een invloed op Mobile Vikings ?
Absoluut!
Er migreren binnenkort 1 miljoen Telenet Mobile-klanten naar het Base-netwerk, dus de bestaande netwerkcapaciteit zal gedeeld moeten worden. En als je ziet hoe Telenet aan overboeking doet op hun vaste netwerk, ziet dat er niet goed uit. Telenet gaat wel 240 miljoen euro investeren in Base Company maar er is niet gezegd hoeveel er zal geïnvesteerd worden in extra netwerkcapaciteit op het mobiele netwerk.
Daarnaast zal Telenet de nogal forse 1,325 miljard euro die betaald werd voor Base Company ook willen terugverdienen. Dat betekent dus op termijn onvermijdelijk slechtere voorwaarden voor prepaid-formules en MVNO's die een veel lagere winstmarge hanteren dan Telenet.
Avenger 2.0 schreef:Zou telenet nu opnieuw alle simkaarten van hun klanten gaan moeten veranderen?
Neen, het omgekeerde zal gebeuren: Telenet zal alle Base-klanten een brief sturen om te migreren naar King&Kong, wie intekent zal een nieuwe simkaart krijgen.
Telenet zal onvermijdelijk keihard inzetten op quadruple p(l)ay omdat dit een hogere winst per klant oplevert. De merknaam Base zal wellicht zo snel als mogelijk verdwijnen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef: Er migreren binnenkort 1 miljoen Telenet Mobile-klanten naar het Base-netwerk, dus de bestaande netwerkcapaciteit zal gedeeld moeten worden.
Als het Mobistar netwerk dat aankon, zal het Base netwerk dat ook wel aankunnen zéle.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik vraag me af hoeveel mensen gaan gesjost zijn met hen gsm bij hun abo, want vele mensen gaan weg gaan omdat base veel traagerder is met 4g dan mobistar en die gaan dan plots hun volledig toestel moeten terugbetalen of bij het netwerk blijven met minder kwaliteit. Let op ik zeg niet dat base slecht is maar het het genoeg bewezen uit studies dat mobistar het snelste 4g netwerk heeft.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Er migreren binnenkort 1 miljoen Telenet Mobile-klanten naar het Base-netwerk
@Raf1 Ik hoorde daarnet in 't nieuws dat Telenet nog tot 2017 aan Mobi* vast zit wegens contract (begin of eind 2017, geen idee).
Dat kan 2 kanten op, als het een exclusiviteitscontract is met Mobi* dan mogen ze niet overzetten. Zonder exclusiviteit kunnen ze, zodra ze klaar zijn met de integratie van het Base-netwerk en hun eigen netwerk, nieuwe klanten beginnen te maken op hun eigen netwerk (nu Base).

Maar dat wordt dan weer sowieso wachten op een goedkeuring van de authoriteiten voor ze echt hun handen uit de mouwen kunnen steken volgens mij. En hoelang gaat dat duren?

Mijn score? Ik geef de overname een 7/10, omdat ik een beetje bang ben dat ze het de concurrentie (de MVNO's op Base) het moeilijk gaan maken, anderzijds, als Telenet klant moet ik misschien blij zijn? 'k Weet alleen nog niet waarvoor precies :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ben al op zoek naar een alternatief om mijn base b-25 over te zetten naar iets anders. Liefst ook geen mobistar (die kopen ze waarschijnlijk binnenkort ook wel over). Veel alternatieven heb je dan weer niet meer, of toch?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Toen Mobistar en Telenet begin 2012 een vijfjarencontract sloten, had Telenet reeds eigen 3G-frequenties gewonnen met de BIPT-veiling met als voorwaarde om begin 2013 een commercieel aanbod te hebben op die 3G-frequentie. Later is gebleken dat Telenet van de Amerikaanse aandeelhouder Liberty Global geen eigen netwerk mocht uitrollen en dus die 71,5 miljoen euro in frequenties geïnvesteerd heeft om te verhinderen dat een concurrent ermee aan de haal ging.

In dat opzicht is hetgeen Telenet en Mobistar hebben getekend zeker geen exclusiviteitscontract, het lijkt me eerder een gebruiksrecht tot en met Q1 2017.

Diezelfde Amerikaanse Liberty Global-strategie, om koste wat het kost alle mogelijke concurrentie de nek om te wringen, heeft vandaag opnieuw gezegevierd.

Telenet kennende zullen ze correct betalen wat Mobistar toekomt, maar ondertussen zeer snel handelen om het Base-merk te doen verdwijnen.
De concurrentiewaakhonden zullen dit jaar nog eens goedkeurend blaffen en daarmee is de kous af.

Uiteindelijk moet al het geld dat door Telenet wordt geïnvesteerd ook terugverdiend worden, een slechte zaak dus voor de Vlaamse consument die 1,325 miljoen euro zal mogen ophoesten terwijl de heren van KPN er FTTH mee kunnen uitbouwen in Nederland.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

bambipower schreef:Ben al op zoek naar een alternatief om mijn base b-25 over te zetten naar iets anders. Liefst ook geen mobistar (die kopen ze waarschijnlijk binnenkort ook wel over). Veel alternatieven heb je dan weer niet meer, of toch?
Mobistar zullen ze nu zeker wel niet meer overkopen hoor, en dat zou ook niet eens worden toegelaten (men zal het niet laten gebeuren dat er geen 3 fysieke spelers meer zijn in België). Misschien wel door een andere partij, maar dat valt nog te bezien. Trouwens, het is nu juist wel de moment om Mobistar te nemen: Het netwerk is echt enorm vooruitgegaan en op vele vlakken het beste momenteel, en nu zal er geleidelijk aan ook nog redelijk wat (~1/5) capaciteit vrijkomen. Maar inderdaad, als het geen Base (en dus Telenet), Mobistar of andere maar dan MVNO mag zijn, dan heb je alleen nog Proximus als keuze. En da's dan toch niet noodzakelijk de betere optie tegenover Mobistar. Niet qua prijs, niet qua gesprekskwaliteit, niet qua 4G, niet qua administratie issues.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mobistar gaat op de beurs zwaar onderuit: 10u36 -15%
Telenet gaat de deal met Mobistar nu zeker niet meer verlengen.
En net die deal met Telenet maakte dat ze nog volume hadden op de telecommarkt.

Het BIPT hoeft die overname niet zonder meer te aanvaarden.
De minste voorwaarde die ze kunnen opleggen is de volledige vrijmaking van de kabel. Zolang dat niet gebeurd is, mag Telenet BASE niet overnemen.

Anders gaan we als consument zwaar de rekening betalen. GSM tarieven waren concurrentieel, als Telenet het volledige klantenbestand van BASE overneemt zijn zij de grootste, samen met Proximus. We gaan het ISP-duopolie toch niet herhalen?
En zoals eerder al aangehaald: quid MVNO's? Doodknijpen zoals Proximus met de alternatieve ISP's deed? Vermoedelijk wel :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:want vele mensen gaan weg gaan omdat base veel traagerder is met 4g dan mobistar
Het laat de gemiddelde consument koud wat de snelheid is.. op enkele Tweakers na weet de gemiddelde consument het zelfs niet !

Een consument wil gewoon een goede dekking. Ik ken trouwens geen enkele app op een smartphone die meer nodig heeft dan 5 a 10 Mbps (en als je Netflix niet mee in beschouwing neemt kom je zelfs toe met veel minder).
raf1 schreef:Daarnaast zal Telenet de nogal forse 1,325 miljard euro die betaald werd voor Base Company ook willen terugverdienen
Het huren van het Mobistar netwerk was ook niet gratis hoor... op termijn ben je steeds beter af met eigen infrastructuur.
raf1 schreef:Dat betekent dus op termijn onvermijdelijk slechtere voorwaarden voor prepaid-formules en MVNO's die een veel lagere winstmarge hanteren dan Telenet.
Misschien gaan die MVNO's in de toekomst wel richting Mobistar netwerk... men zal ergens de inkomsten van Telenet moeten compenseren.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

moest mobistar lycamobile toegang geven tot hun 4g netwerk zullen er veel naar daar gaan voor hun data.
Ik denk dat mobistar nu ferm zal inzetten in de vijver van goedkope gsms te geven bij een abo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Momenteel een B39 abonnement, waarmee ik prima toekom voor telefonie (7 a 8 uur per maand) en sms (unlimited).
Enkel qua data is 3GB wat aan de kleine kant voor mij, daarom dat ik overweeg om een B49 te nemen (5GB data) voor 49 euro/maand.

Alternatieven zijn :
Mobistar panter 60 : https://www.mobistar.be/nl/aanbod/shop/ ... /panter-60
Proximus Smart+ 65 : http://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/pa ... enten.html


Conclusie : tis allemaal duurder dan wat ik nu heb. Ben benieuwd wat het zal worden met Telenet : prijs 2x zo hoog?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

het mobistar network stelt niks voor niks anders dan problemen zowel met mobistar als telenet, enkel 4G bij mobistar dat werkte, natuurlijk moet 4G dan wel in jouw region actief zijn en dat was zowel op mijn werk -als woonplaats niet het geval....

Base is vele keren beter dan Mobistar , ook met 3G base geode snelheden...hopen dat de prijzen en netwerkservice gehandhaafd blijven want anders wordt het een overstap naar Proximus..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

heist_175 schreef:Mobistar gaat op de beurs zwaar onderuit: 10u36 -15%
Telenet gaat de deal met Mobistar nu zeker niet meer verlengen.
En net die deal met Telenet maakte dat ze nog volume hadden op de telecommarkt.

Het BIPT hoeft die overname niet zonder meer te aanvaarden.
De minste voorwaarde die ze kunnen opleggen is de volledige vrijmaking van de kabel. Zolang dat niet gebeurd is, mag Telenet BASE niet overnemen.

Anders gaan we als consument zwaar de rekening betalen. GSM tarieven waren concurrentieel, als Telenet het volledige klantenbestand van BASE overneemt zijn zij de grootste, samen met Proximus. We gaan het ISP-duopolie toch niet herhalen?
En zoals eerder al aangehaald: quid MVNO's? Doodknijpen zoals Proximus met de alternatieve ISP's deed? Vermoedelijk wel :(
De aandelenkoers zal zich wel min of meer normaliseren komende dagen.
De deal met Telenet maakte dat ze nog meer volume hadden op de telecommarkt. Gecombineerd met alle MVNO's (en dus ook Telenet) waren ze -en tot op vandaag zijn ze- groter dan Proximus (http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 98239.html) met 5,4 miljoen actieve simkaarten. Het zou maar te gek zijn om te claimen dat Mobistar zonder Telenet geen volume meer zou hebben op de markt.
Telenet en Base samen zouden niet de grootste zijn, daar ze tussen de 2 en 3 miljoen actieve simkaarten samen zouden hebben los van de overloop voor, tijdens en na de merger door eventuele wijziging in dekking, prijzen, andere overwegingen. Mobistar op zichzelf zit op meer dan 3 miljoen, en mogelijks stijgt dat nog aangezien ze ferm inzetten op 4G marketing (maar ook technisch, en met resultaat) en deals naar 4G smartphones toe.
Het enige wat nu wel weer realiteit lijkt te worden is dat Proximus met voorsprong de grootste wordt, en da's dan weer goed voor o.a. de overheid.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 20 apr 2015, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Men mag ook Scarlet niet vergeten(Op het netwerk van Proximus natuurlijk).
De hamvraag is,wat er nu te gebeuren staat,met deze die het Base netwerk gebruiken(Mobile Vickings bijv.)zijn het daar langlopende contrakten(Tussen Base en M V>),of kunnen die nu verbroken worden.
In ieder geval,ik denk nu ook wel dat Mobistar er zal op aandringen,bij het BIPT om de groothandelstarieven zo vlug mogelijk te verlagen,dan kunnen ze ook op de kabel komen(met een Triple Play aanbod bijv.),plus ook GSM abonnementen (waarvan ik denk dat ze er alles gaan aandoen om de kwaliteit verder te verbeteren,het is nu echt van moeten!!)
Ondertussen hebben de vakbonden bij Base al hun ongerustheid geuit.
Laatst gewijzigd door fluppie 20 apr 2015, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

laroyj schreef:het mobistar network stelt niks voor niks anders dan problemen zowel met mobistar als telenet, enkel 4G bij mobistar dat werkte, natuurlijk moet 4G dan wel in jouw region actief zijn en dat was zowel op mijn werk -als woonplaats niet het geval....

Base is vele keren beter dan Mobistar , ook met 3G base geode snelheden...hopen dat de prijzen en netwerkservice gehandhaafd blijven want anders wordt het een overstap naar Proximus..
Louter gebaseerd op (beperkte) eigen ervaring in beperkte omgeving en daarom niet automatisch volledig van toepassing op nationaal vlak. Ik kan net zo goed rampzalige gebieden van Base en van Proximus gaan oprakelen en claimen dat beide absolute brol zijn - en zo tegelijk absoluut nonsens verkopen. Trouwens, je moet tegenwoordig al veel malchance hebben om met Mobistar in een gebied te wonen en werken waar helemaal geen 4G is, en als het dan toch nog zo is zal je aan het huidig tempo van vernieuwing (wie weet nu nog sneller na de aankondiging van verkoop van Base) niet lang moeten wachten op 4G dekking en tegelijk sterk verbeterde 3G dekking.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

krisken schreef:Momenteel een B39 abonnement, waarmee ik prima toekom voor telefonie (7 a 8 uur per maand) en sms (unlimited).
Enkel qua data is 3GB wat aan de kleine kant voor mij, daarom dat ik overweeg om een B49 te nemen (5GB data) voor 49 euro/maand.

Alternatieven zijn :
Mobistar panter 60 : https://www.mobistar.be/nl/aanbod/shop/ ... /panter-60
Proximus Smart+ 65 : http://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/pa ... enten.html


Conclusie : tis allemaal duurder dan wat ik nu heb. Ben benieuwd wat het zal worden met Telenet : prijs 2x zo hoog?
Of Panter 45 nemen met een internet everywhere simkaart apart, maar met het volume gedeeld. Dat zou wel op 55 EUR komen, maar geeft onbeperkt bellen en sms'en en ook 5GB (3+2GB 'shared'). Toegegeven, 't is 6 EUR meer maar al geen 11 EUR, for what it's worth. Op Kong in de huidge vorm moet je ook al niet rekenen (3GB).

Misschien dat Telenet op termijn meer volume zal steken in de abonnementen omdat ze nu een eigen netwerk beheren en dat dan misschien qua kosten interessanter kan gestuurd worden?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MClaeys schreef:Hmm, en ik maar denken dat ze op Mobistar zaten te azen. Benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.
Misschien is dat wel de strategie : BASE overnemen, Mobistar laten verkommeren ondertussen, want die doen het niet goed, en daarna ook Mobistar overnemen, wegens geen interesse van andere overnemers.
Dan heb je op de GSM markt hier ook een duopolie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Mobistar moet een kans krijgen op de kabel,(die zijn toch aan het testen,waarom horen wij daar niets van??)indien dit niet gebeurt,is het inderdaad over en out voor Mobistar
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Men blijft hier toch maar zeer snel met over en out claims voor Mobistar. OK, die kabelopenstelling moet nu toch echt wel en zou inderdaad bijzonder goed passen als voorwaarde voor groen licht voor deze overname, maar vergeet niet al te snel dat Telenet maar ~1/5 was/is van het Mobistar volume en MVNO's zoals Telenet brengen nu wel sowieso ook inkomsten binnen maar ook kosten en het is niet gezegd dat eigen klanten in verhouding niet meer kunnen opbrengen tegenover MVNO klanten als je ze tegenover de kost en netwerkbelasting zet.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Mobistar is nog niet verloren hoor, veel van de MVNOs aantrekken zal nu wel de bedoeling zijn zeker?
Tenzij Telenet natuurlijk een paar jaar bradeert en de MVNOs niet verder kijken dan hun neus lang is...
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

CEO Mobistar reageert al.
'Overname Base is slechte zaak voor consumenten’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01638518
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Er zijn voor mij nog 2 dingen onduidelijk en dat zijn:
1/ Wat gebeurt er voor BASE klanten die met herlaadkaarten werken? Want ik weet dat Telenet enkel met abonnementen werkt, zullen die BASE klanten verplicht worden om over te schakelen op abonnementen?
2/ Zal men nog altijd kunnen bellen, SMS'en en surfen in gans België, dus ook in Wallonië desondanks dat Telenet enkel actief is in Vlaanderen en in een aantal Brusselse gemeenten? Het zou nogal belachelijk zijn dat men over de taalgrens aan roaming moet doen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Herlaadkaarten zullen zeker blijven, en natuurlijk zal men overal kunnen bellen. Het klopt dat Telenet enkel in Vlaanderen actief is, maar hun 'zustermaatschappij' VOO is er ook nog, en actief in Wallonië. In principe zet Telenet hiermee een voet in Wallonië. Ze gaan sowieso de infrastructuur in Wallonië niet afbouwen, en het zou maar al te gek zijn moesten ze de infrastructuur daar 'verkopen' aan andere providers. Dus ik zie dat geen issue vormen.
haelewyn
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2012, 23:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik denk dat het te verwachten is dat de raad voor de mededinging zekere voorwaarden of mechanismen zal opleggen waardoor de vrije concurrentie wordt aangewakkerd. Dat TN ooit frequenties kocht en daar weinig mee deed, is misschien een onderdeel van hun overwegingen.
Misschien heeft TN capaciteit gehuurd bij Mobistar en voor een deel betaald in de ter beschikking stelling van de eigen frequenties van TN aan Mobistar.
De eerder beschreven techniek van TN om vergunningen op te kopen en zo de concurrentie te weren zonder iets met de technologie te doen was er ook voor tv uitzendingen over de ether en het DVBT verhaal. Daar heeft TN jaren lang veel geld betaald + de nodige vergunningen gekocht zonder ooit een commercieel aanbod te starten dat die naam waard was. Enkel een schijnbeweging was te zien.

Voor de Base klanten, mezelf incluis, zie ik al zeker een paar problemen.
Het netwerk van Base hinkte een paar jaren geleden achterop in capaciteit. Nu komen er in korte tijd waarschijnlijk een miljoen gebruikers bij.
Recipe for disaster :-)
Zeker als je weet dat ze in kleinere gemeenten al niet sterk staan. Neem bv Middelkerke waar tot onlangs nog maar één antennepunt in dienst was en waar al capaciteitsproblemen waren in het laagseizoen. Je kon gewoon niet bellen omdat het netwerk regelmatig overbelast was.
Ik woon zelf in een kleinere gemeente waar Mobistar en Proximus elk 3 antennes hebben.
Base heeft er ook 3 maar met dat verschil dat die antennes op één en dezelfde toren staan. Een minder goede oplossing dus.
Ik denk dat er nagenoeg geen kans is dat Base eerst zijn netwerk zal versterken. Bij Opa TN aankloppen voor de miljoenen die daarvoor nodig zijn, zal ook niet echt meer kunnen want TN heeft zichzelf al redelijk arm geleend.

Voor Proximus zie ik weinig invloed door deze verkoop. Tenzij dat nog iets meer TN klanten nu gaan bestookt worden met een aanbod voor Triple Play.
ik denk echter dat de pure Mobile klanten als groep bijna te verwaarlozen is en dat de meeste bestaande klanten reeds andere produkten hebben bij TN.

Mobistar : Kleine ramp waarschijnlijk, nu ze het huurgeld gaan verliezen van TN. Al is dat maar over x jaren.
TN zal zich van zijn verplichtingen kwijten , inderdaad. Maar hoe de contracten zijn opgesteld weet niemand van ons. Misschien kunnen ze ook daar eerder tussenuit.
Voordeel voor de klant gaat wel zijn dat mobistar nu capaciteit genoeg heeft om veel extra klanten te bedienen.
Nadeel wordt misschien dat ze niet gaan investeren in het uitbouwen van hun 4G. Die was tot een aantal maanden geleden pover en blijft waarschijnlijk nog enkele jaren op het huidige peil.

Voor mezelf : ik wacht af tot Mobistar een commercieel aanbod doet dat hun aantal klanten dat ze al verloren hebben (door TN en door dalende populariteit) moet aanvullen. Dat ze niet met klein bier als promoties moeten aankomen lijkt me wel duidelijk. Ik verwacht van Mobistar een echte 'staatsgreep' in de telecomwereld om
hun bestaan te verzekeren. Maar of dat er zal komen is zeer onzeker.
Misschien wordt het netwerk verkocht. Zeker niet aan TN want dat gaat nooit goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten.
Ook zal het, gezien de huidige positie, eerder aan een dumpingprijs zijn en zal er van een aantrekkelijk bod geen sprake zijn voor Mobistar.

Base was de partner bij uitstek voor alternatieve operatoren zoals Aldi Talk en Mobile Vikings.
Het zou me niet verbazen als dit na verloop van tijd zou verschuiven naar Mobistar.
Door de alternatieve operatoren buiten te pesten wordt er weer capaciteit terug gewonnen voor de eigen klanten.
TN lijkt me niet de ideale eigenaar om een aantrekkelijk aanbod voor mobiele alternatieve operatoren uit te bouwen.

Ik ben nieuwsgierig hoe veel dit de concurrentie in de telecomwereld zal teniet doen en hoeveel de prijzen gaan stijgen tegen 2020.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ja die virtuele providers dat is nog zoiets, JIM mobile om 1 te noemen maakt momenteel gebruik van het BASE netwerk als Telenet dat zal overnemen zullen die virtuele operatoren gebruik kunnen maken van het nieuwe Telenet netwerk? Als dat niet geval zal zijn dan zullen ze mogen aankloppen bij Mobistar of bij Proximus en als dat daar ook niet lukt dan mogen die virtuele operatoren hun boeken sluiten en mensen afdanken. :x
Laatst gewijzigd door apestaart 20 apr 2015, 12:27, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@haelewyn: interessant betoog, +1 dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”