Proximus : iemand blij maken met een dode mus.

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Onlangs ben ik verjaard, en ter gelegenheid daarvan mocht ik van Proximus een mail ontvangen - met verwijzing naar 'mijn' Pay & Go telefoonnummer - met gelukwensen en enkele punten voor hun getrouwheidsprogramma, gekoppeld aan 'mijn' telefoonnummer.

Nu vind ik het enorm belachelijk dat Proximus mij een cadeautje denkt te geven op een telefoonnummer dat ze voor mij onbruikbaar hebben gemaakt : het nummer is vervallen. Mijn tegoed is weg.

Als Proximus mij een echt cadeau had willen geven, dan hadden ze mij beter - zo als ze het in het verleden hebben gedaan - een mail gestuurd om me te verwittigen dat de geldigheidskaart zijn vervaldatum naderde.

Mijn frustratie : ze kunnen me nu wél mailen met verjaardagswensen onder verwijzing van het reeds verlopen nummer.
Maar ze kunnen me blijkbaar niét mailen om me van een naderende vervaldatum op de hoogte te houden.

Dan heb ik liever dat ze mij niet langer meer mailen met verwijzing naar een afgesloten telefoonnummer.

En als je hen dan per mail een vraag hier over stelt, dan krijg je alleen een melding dat je account in het getrouwheidsprogramma nog op 'active' staat.
Wat heb ik daar nu aan ?

Klantvriendelijkheid : NUL.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Tja, Mobistar heb ik net hetzelfde meegemaakt. M'n oud nummer dat ik nog actief hield is komen te vervallen, maar aangezien ik er zelf nooit mee uitbel of iets mee doe heb ik geen idee van de belwaarde of status van het nummer. Ik krijg wel smsjes voor acties her en der, maar het feit dat het tegoed komt te vervallen en daarna ook het nummer? Oh maar, daar gaan we écht geen bericht voor sturen :-/
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Helemaal waar maar tijdens 15 jaar telenet klant voor tv waarvan 5 jaar ook voor internet heb ik nooit iets gekregen, geen punten NIETS.
Bij px vervallen de punten wel en je hebt gelijk, als je het niet in de gaten houd heb je niks maar wij zijn toch al naar de cinema geweest met ons punten, ook al eens gratis boeketten enzo.
Bij scarlet krijg ik ook NIETS.

Wees blij met wat je krijgt. Bij mijn weten is het enkel proximus die zijn klanten op die manier cadeautjes geeft.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Ze gaan me bij Proximus geen tweede keer liggen hebben.

Zij sturen dan geen e-mail-meldingen meer, maar ik heb de vervaldag van mijn huidige nieuw aangeschafte kaart in mijn Outlook-agenda gezet.

En die outlook-agenda staat op het Windows 8 startscherm

& outlook stuurt me tevens herinneringen per mail.

Dus zo kunnen we als consument zelf een oplossing vinden voor het probleem.

Voor wie een kaart heeft, waar het vereist is dat de kaart om de x tijd gebruikt wordt, kan hier ook herinneringen voor inzetten.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Oplossing : Base B0 of dommel nemen (of telenet PVG) en af en toe een SMS sturen (1x/3maand). Krijg je toch geen factuur van :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat het ook een beetje van de moment af hangt. De providers moeten voor zo'n nummerblok een jaarlijkse licentie kopen, ze zijn niet belachelijk duur, maar ook niet te goedkoop om maar te laten liggen. Ik herinner me de prijs niet zo, maar die informatie is wel op bipt te vinden. Dusja, ik vermoed als de nummerblokken op een bepaald percentage van vrije nummers zakt dat ze de procedure's initiëren.

Ik had een sim kaartje liggen dat ik al 8 jaar niet meer had gebruikt en jawel, die deed het nog. Dat was wel een TMF mobile kaartje.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bwah zo nummerblokken zijn echt cheap ze. Voor vaste nummers is dat iets van een 120 euro per blok van 10000 nummers (per jaar).
Voor GSM nummers ligt het rond de 1167 euro jaarlijks voor 100.000 nummers.
Zie ook http://bipt.be/nl/operatoren/telecom/nu ... ering-2015

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Test”