Bhaalu box / stick gebruiken voor andere doelen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd , ook niet onder hard discs, heb er nu al verschillende geprobeerd, echter wel allemaal 8Gb groot, dit was de max en enkel aangesloten op de zwarte usb2.0 poorten..
Eigenaardig genoeg zegt hij in het totaal-overzicht wel bij de usb aansluitingen 1 keyboard en 2 disks, dus de interne usb e-disk van Bahluu en mijn usb stick maar hij vindt het niet onder harddsik , en bij de bboorsequentie vind ik ook enkel de Bhaalu usb e-disk...bizar
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

er wel op letten dat je usb niet in een van de USB 3.0 poorten zitten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dat is niet het geval he, staat er duidelijk op vermeld..in de zwarte usb 2.0 poorten
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

even een ander vraagje
thuis heb ik een mac mini van 2009 waarop openelec staat en een beta versie van kodi (de recentste die openelec aanbiedt). ik krijg vaak vastlopers wanneer ik door de menu's blader; de mac mini moet dan door de knop achteraan herstart worden. Heel vervelend dus. Ik weet niet of het ligt aan openelec of aan het feit dat het een beta is van kodi. Gelukkig heb ik nooit vastlopers tijdens het kijken van een film.

Misschien is de combinatie (bhaalu/zbox) met openelec/kodi beter dan macmini met openelec/kodi of niet?
is die zbox krachtiger dan de mac mini 2009?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

MVA schreef:Ubuntu 13-> boot niet
Ubuntu 11-> boot, maar installatie crasht
Lubuntu 14.04 alternate -> boot, maar installatie kan niet gestart worden "boot image not recognised"
Lubunto 14.04 desktop -> boot/installatie niet met "can not find live filesystem"

Ik gebruik afwisselend een sd-kaart en een gewone usb-stick. Mijn iso files kopieer ik vanop mijn mac op onderstaande manier naar een opstartbare schijf:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-mac-osx

Iemand enig idee wat nog te proberen? Andere stick? Stick onder windows prepareren?

@zeratul kan je even delen welke (exacte) image je gebruikt hebt, en waar je die gehaald hebt? Mss ligt het aan de image zelf ...
Ik gebruik unetbootin om van de officiele ISO image van lubuntu (let op 32 bits image!!!) een bootable USB stick te maken. Die moet je in een USB2.0 poort steken (niet in een blauwe vanbinnen, die zijn USB3)
geen problemen gehad.
Ik denk dat je disk drive order in de bios misschien fout is?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ja maar hij ziet enkel de bhaalu disk in de bios order...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Een handleiding stap per stap schrijven is veel te veel werk, sorry. Het is ook een zoektocht en vaak probeer ik iets wat niet lukt etc.

Maar als ik klaar ben en xbmc staat er op, zal ik alles opkuisen en een binary image nemen van de installatie. En dan zal ik een handleiding schrijven hoe je die binary image makkelijk op je eigen schijf of stick kan dumpen. Dan hebben we direct iets om van te vertrekken. Geef mij nog enkele dagen aub.

Ik krijg VDPAU hardware acceleratie enkel aan de praat op ubuntu 12.04, maar dat is op zich geen probleem . Infrarood control + bhaalu remote is ook al gelukt.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik ben op het punt dat XBMC met VDPAU hardware acceleratie werkt.
1920x1080 video's spelen soms perfect, soms haalt hij onvoldoende frames per seconde. Ik vermoed dat het aan de bitrate of H264 codec level zal liggen. Maar bijvoorbeeld de iTunes trailer plugin geconfigureerd op 1920x1080 werkt perfect.

Ik heb nog opkuis werk en dit weekend geen tijd, maar hopelijk volgende week mogen jullie een eerste image verwachten.
En ik ga later ook netflix toevoegen. Een chrome browser fullscreen, moet lukken. Ik denk wel dat dat alleen met een muis (of airmouse?) bruikbaar zal zijn, niet met de remote control.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

remote onder windows 8.1 krijg ik niet werkende.

Toch niet de remote van bhaalu...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik krijg sinds vanmorgen volgende mededeling op het TV scherm. Had hier graag de foto gepost maar weet niet hoe ik dat vanuit de foto bibliotheek op Nexus moet uploaden naar userbase via tapalk

Binnen 7 dagen is het tijd om je TV abbo opnieuw te verifiëren. Je kunt dit doen door aan te melden op de bhaalu website

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Oei in de verkeerde thread gepost

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

heb er ne centos 6.6 op gezet via netinstall, je hebt internet voor iets is mijn moto steeds :-)
Heeft op en al 6 rondjes kijken van de veldrit geduurd, momenteel een update aant doen
de remote aan de praat krijgen zal waarschijnlijk het moeilijkste worden, iemand al moeten doen ?

XBMC erop zwieren zal het makkelijkste worden :-)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

getver xbmc is ondertussen ook al van naam veranderd
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

wat ik graag zou weten is of de hardware in de Bhaalu box krachtiger is dan deze van mijn mac mini 2009. Nu krijg ik met openelec te veel vastlopers naar mijn goesting en als ik wist dat dit op de bhaalu box verleden tijd zou zijn, zou ik direct veranderen

voor degenen die er al xbmc/kodi hebben opgezet, hoe bewaar je de gegevens zonder harde schijf? de metadata is dat denk ik

dit zijn de mac mini specificaties

2.0GHz or 2.26GHz Intel Core 2 Duo processor
3MB on-chip shared L2 cache running 1:1 with processor speed
1066MHz frontside bus
1GB (one 1GB SO-DIMM) or 2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 1066MHz DDR3 SDRAM; two SO-DIMM slots support up to 4GB. (in mijn exemplaar zit 2GB

NVIDIA GeForce 9400M graphics processor with 128MB or 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory2
Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports up to 1920 by 1200 pixels on a DVI or VGA display; up to 2560 by 1600 pixels on a dual-link DVI display using Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter (sold separately)
Mini-DVI port
DVI output using Mini-DVI to DVI Adapter (included)
VGA output using Mini-DVI to VGA Adapter (sold separately)
Mini DisplayPort output
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

weet iemand exact welk model van zotac het is dat Bhaalu gebruikt?
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

OK nu nog uitvissen of de gpu en cpu krachtiger zijn fan deze in de mac mini

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Openelec lukt helaas niet (geen ondersteuning voor VIA chipset).
Twijfel nu of ik er er ubuntu op ga zetten of Windows...
Zou hem graag gebruiken als media center (kodi), maar ook om yelo tv te bekijken (en onder ubuntu is dat iets minder vlot werkende te krijgen)
Heb er ondertussen al een harde schijf van 250 gig in gestopt. Ik wacht nog wat af waar de rest hier in slaagt.
Het bios wachtwoord is precies ook nergens te wissen?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Dju dan toch maar verder doen met de mac mini. Dan bergen we de bhaalu box op in de kast tot er terug leven in komt

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Heb er gisteren ook eens Windows 8.1 op gezet.
Dit werkt. Enkele drivers nog niet gevonden, en hoe wel ik de drivers van de remote kon installeren doet die niet echt veel.
Heb er ook Kodi op geplaatst en dit werkt ook redelijk. Maar nu en dan merk ik toch een algemene vertraging van het OS. Ook de ventilator gaat af en toe kortstondig snel draaien met een hinderlijk geluid als gevolg (vermoedelijk is dit wel in te stellen in de bios).

Vermoedelijk ga ik toch eens opnieuw proberen met lubuntu, maar ik wacht nog even op de ervaringen van zetatul hier op het forum.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Wat doet uw remote met Windows 8.1 ? Hier niets...


Sent from my iPhone using Tapatalk
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Zoals beloofd, hier is de werkende linux ubuntu 12.04 met XBMC. Remote control werkt en daarmee alleen is XBMC perfect te bedienen. Je kan natuurlijk keyboard/muis toevoegen.
HDMI audio was het lastigste want niet ondersteund in de kernel maar het is gelukt. Performantie is prima (voor deze doeleinden).
Alles tot 720p speelt perfect, 1080p videos ook zolang de bitrate niet overdreven hoog is.

Benodigdheden:
1) Een pc met een recente linux (ubuntu 12.04 of later) om de schijf/stick op te maken
of een live USB stick ervan om 1 keertje linux mee te booten op je pc (zie bvb http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-windows)
2) Een USB stick of harde schijf om in de bhaalu box te steken/installeren minimaal 3GB. Harde schijf kan zowel intern (SATA) als extern (USB) aangesloten worden. Eigenlijk is een SATA 2,5 inch harde schijf of SSD (intern/extern0 aan te raden .. zal minder rap verslijten dan een USB stick, sneller booten, en je hebt direct veel opslagruimte voor films.

Start je pc op in linux.
Om een SATA schijf te installeren heb je een USB->SATA adapter nodig tijdelijk. En in de bios boot order van de bhaalubox moet dan SATA eerst staan.

Hang de schijf eraan via USB. Als je een ubuntu hebt, opent waarschijnlijk vanzelf een venster met de inhoud van de schijf. In dat geval unmounten (het eject icoontje in de disk lijst).

open een terminal (windows toets/terminal)

vanaf nu werken we enkel als root.
sudo su -
je moet je paswoord ingeven (bij live stick niet denk ik)

Nu moet je uitzoeken welk device id de schijf gekregen heeft: sdb, sdc, sdd, ...
Best aan de hand van fdisk -l en de capaciteit nakijken.
Bvb indien /dev/sdc in al het onderstaande telkens sdx vervangen door sdc.
fdisk /dev/sdx
druk "p" enter
je krijgt nu de partitielijst te zien
enkel als er partities zijn, alle partities wissen:
d enter partition number enter (zoveel keer als er partities zijn)
n enter p enter (nieuwe maken)
enter enter enter (alle defaults goed = 1 paritite over de hele disk)
w enter (schrijf de nieuwe paritie tabel)
Als je nu een WARNING hebt gekregen: schijf unpluggen en herpluggen. Mogelijks is je device veranderd (sdc wordt dan sdd) - checken met
fdisk -l
Hier moet je nu 1 partitie zien van de volledige schijfgrootte.

nu formatteren in ext4:
mkfs.ext4 -U 20b024be-c6c5-4466-b066-28a62fb93722 /dev/sdx1 (vergeet de x niet aan te passen)

Schijf mounten op de pc
mkdir /tmp/mnt
mount /dev/sdx1 /tmp/mnt

cd /tmp/mnt
tar xvfj PADnaar/bhaalu-xbmc-2.tar.bz2 (alles installeren, duurt minuten, pas PADnaar aan naar waar de image staat op je laptop/pc, bvb /home/joske/Downloads/)

Bootloader installeren:
grub-install /dev/sdx --recheck --boot-directory=/tmp/mnt/boot
Installation finished. No error reported.

cd
umount /tmp/mnt

Schijf/stick uithalen, in een USB2.0 poort op de bhaalu box pluggen, in de bios boot order als default boot schijf zetten (zie begin dit topic) en het start op.

XBMC bhaalu heeft 1 user met naam 'test' en paswoord 'test', zo ook root access. Aan te raden is dat natuurlijk te veranderen.
XBMC hardware acceleratie VAAPI uitzetten, VDPAU acceleratie aan, shaders hardware.

Alsa audio device staat op HDMI ingesteld.

Om xbmc af te sluiten en een xterm te krijgen:
Power toets op de bhaalu remote control
EXIT
je komt nu op het ubuntu login scherm
muis aanhangen
klik op het icoontje naast test en selecteer 'xterm'
geef paswoord test in.
je moet de muis op de xterm zetten voor focus.
met ip addr ls
kan je het ip zien en inloggen via ssh.
Of je kan natuurlijk ook gewoon ctrl-alt-f1 doen en inloggen op de console.

Als iemand het ziet zitten de image write procedure not iets te vereenvoudigen, go ahead. Eigenlijk kan je ook met dd een 2GB stick image maken.

Om terug te keren naar bhaalu: poweroff, stick uittrekken en poweron. Good old bhaalu is back (allee momenteel temporary unavailable)

Het zou tof zijn als iemand zich kan bezig houden met spashscreens etc.
En ook de instructies voor wifi config via networkmanager. Ethernet werkt out of the box.
Veel plezier, echt de moeite!

Dit is kodi versie 14.0 RC2. Wish list: Live TV, DVB-T recording, netflix ... zou tof zijn.

Image bhaalu-xbmc-2.tar.bz2 is nog aan het uploaden (900MB), ik post hier de link zodra hij klaar is.
Laatst gewijzigd door zeratul 04 dec 2014, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

CreaLiv
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2014, 23:40

Dank je wel om dit te delen! Het werkt!

Toch nog een vraagje als Linux newbie: de opgave van die UUID bij het aanmaken van het fs, is het belangrijk dat dat exact deze code is?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ja. De UUID is een label op de disk en wordt gebruikt als manier om de disk te identificeren door de bootloader grub en ook in /etc/fstab bij het mounten van de partities.
Tof dat je het hebt geprobeerd en erin bent geslaagd. Het was redelijk wat werk om het te maken.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Videootje van de setup gemaakt
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Bedankt voor je werk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik heb een imac met virtualbox waarin windows 7 draait. Als ik goed lees moet ik nog een aparte OS (Ubuntu)aanmaken in virtualbox?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Kan iemand die de image al gedownload heeft, die elders plaatsen, want
This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function normally with the exception of Public links.
Blijkbaar veel volk geinteresseerd en blijkbaar is dropbox ook maar gratis zolang het beperkt blijft.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bhaalu heeft je image ook vermeld op haar Facebook-pagina, met link naar dit topic.
Misschien is Bhaalu het beste geplaatst om deze image te hosten?
Gebruikersavatar
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

zeratul schreef:Kan iemand die de image al gedownload heeft, die elders plaatsen, want
Bij deze een nieuwe download link:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/bhaa ... -2.tar.bz2

Voor wie liever via torrent download:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/bhaa ... z2?torrent

Merci Zeratul!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mooi! Bedankt Zeratul en bhaalu. Al heb ik mijn box nog op tijd verpatst, dit is een community op zijn best!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

bartman schreef:ik heb een imac met virtualbox waarin windows 7 draait. Als ik goed lees moet ik nog een aparte OS (Ubuntu)aanmaken in virtualbox?
Dat is een manier en op zich misschien iets veiliger, omdat je in die VM dan niet aan de hardware kan die je niet bedoelde
Je zal wel moeten de juiste USB disks doorpluggen naar die virtualbox. En gebruik zeker virtualbox extension pack voor usb 2.0 support of je gaat veel geduld nodig hebben.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

de tarball faalt, 2 maal gedowned eerst van je dropbox en daarna van de bhaalu link

een usb-sata connector is toch weeral eens een investering van 30eur, mss kort zeggen welke drivers je in de kernel hebt geladen ?

een xbmcbuntu installeren is peanuts maar de correcte driver in die handel krijgen is verschrikkelijk
Laatst gewijzigd door phille05 05 dec 2014, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
CreaLiv
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2014, 23:40

Ik geloof graag dat dat veel werk was! Nogmaals bedankt! Thumbs up!!
Eigenlijk was ik al vanaf het begin aan het hopen dat er iets met XBMC zou gebeuren :)! Goed nieuws bij slecht nieuws uiteindelijk :)!
Nu staat het bakje hier toch ook niet meer niets! Super!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door CreaLiv 05 dec 2014, 20:14, in totaal 1 gewijzigd.
ub_removed21672
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Werkt het ook voor de USB Stick van Bhaalu ? :)
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

phille05 schreef:een usb-sata connector is toch weeral eens een investering van 30eur
Installeer dan op usb stick en doe daarna dd naar de sata schijf en grub-install opnieuw.
mss kort zeggen welke drivers je in de kernel hebt geladen ?
Als het kort was had ik het wel gedaan. Via staat niet bekend om hun open source contributies.
google "via linux drivers" en "zotac vd01 drivers" - veel binary non-GPL blobs en niet voor alle versies.
lastigste was de uit 2006 daterende VIA hdmi audio (enkel te downloaden door linux legacy te selecteren in via linux arena) te forward porten naar 3.2.0 en de remote control codes mappen (sudo evtest /dev/input...)

of reverse engineer bestaande image. Ik stel mij dan gewoon de vraag.. waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als je een bestaand kan gebruiken en misschien verbeteren.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Undertaxxx25 schreef:Werkt het ook voor de USB Stick van Bhaalu ? :)
Nee. Maar daar is het wel simpel, er is een standaard android image beschikbaar, en als je daarin misschien de kernel behoudt (waar de remote control inzit) dan heb je een standaard android die je met die remote kan bedienen. XBMC is gewoon een app op android.
ub_removed21672
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Hoe kan je de Android Stock rom installeren op de Bhaalu stick ? :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”