Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Arme Mobistar, ik zie het hun eigenlijk niet meer doen. Hebben ze verlies geleden met hun vorige TV avontuur?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Och als de prijs ver onder die van Telenet kan gezet worden, hebben ze er een klant bij. Telenet is pokkeduur en het is crisis, er moet ergens bespaard worden. Het alternatief is om producten bij Telenet zelf af te stoten.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Muziekbos schreef:Och als de prijs ver onder die van Telenet kan gezet worden, hebben ze er een klant bij. Telenet is pokkeduur en het is crisis, er moet ergens bespaard worden. Het alternatief is om producten bij Telenet zelf af te stoten.
Als je ziet wat ze aan telenet moeten betalen is dat zo goed als onmogelijk tenzij ze per klant verlies willen maken om zo een klantenbestand op te bouwen.
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Wil dit nu ook zeggen dat er mogelijk andere partijen internet gaan aanbieden over kabel?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Muziekbos schreef:Och als de prijs ver onder die van Telenet kan gezet worden, hebben ze er een klant bij. Telenet is pokkeduur en het is crisis, er moet ergens bespaard worden. Het alternatief is om producten bij Telenet zelf af te stoten.
Het is al 7 jaar "crisis"

Hier in Belgie is daar nu toch niet meer echt iets van te voelen, toch niet zoveel dat een maandelijkse paar euros op een internet/tv abonnement het gaan maken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Om de telenet triple pack korting te kunnen compenseren zullen ze toch serieus onder de prijs moeten gaan, want als iemNd zijn tv bij telenet weghaalt zijn de overige producten natuurlijk aan volle prijs, dus die zullen ook gecompenseerd moeten worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Aangekochte Telenet decoders zullen ook wel niet werken bij Mobistar. Wordt dus een dure grap als je aangekochte decoders waardeloos worden.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

AndRo555 schreef:Het is al 7 jaar "crisis"

Hier in Belgie is daar nu toch niet meer echt iets van te voelen, toch niet zoveel dat een maandelijkse paar euros op een internet/tv abonnement het gaan maken.
Ik denk dat je daar nog raar zou van opkijken. Niet iedereen heeft het even breed...
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Deze nieuwe details, zijn heel goed nieuws!
Mobistar levert straks dus de Hybride kabeltv ontvanger van Siligence, deze kan dvb-c én iptv zenders ontvangen. Mobistar kan dus zenders in het aanbod opnemen, die telenet momenteel niet wil aanbieden.
7zp schreef:Wil dit nu ook zeggen dat er mogelijk andere partijen internet gaan aanbieden over kabel?
Ja, dat klopt. Voor kabelinternet kun je straks kiezen uit Telenet of Mobistar. Als het een succes wordt kiezen wellicht de andere internetproviders er straks ook voor om de diensten te verdelen via het Telenet/Voo netwerk ipv via het Belgacom netwerk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

avdkooij schreef:Ja, dat klopt. Voor kabelinternet kun je straks kiezen uit Telenet of Mobistar.
Ik dacht dat deze deal louter over TV ging... niet over internet ???
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

r2504 schreef:
avdkooij schreef:Ja, dat klopt. Voor kabelinternet kun je straks kiezen uit Telenet of Mobistar.
Ik dacht dat deze deal louter over TV ging... niet over internet ???
http://www.zdnet.be/nieuws/156951/mobis ... via-kabel/
TV en Internet
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Avenger 2.0 schreef:Aangekochte Telenet decoders zullen ook wel niet werken bij Mobistar. Wordt dus een dure grap als je aangekochte decoders waardeloos worden.
Het is daarom dat ik geen voorstander ben om TV decoders aan te kopen en het beter is om die decoders te huren, als men huurt en men verandert van provider dan geef je gewoon die decoder terug aan uw oude provider en huur je bij uw nieuwe provider een nieuwe decoder en daarmee is de kous af.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Beter om decoders te huren? Een half jaar geleden heb ik mijn SD Digicorder vervangen door een HD Digicorder. Als ik zie hoeveel ik al die jaren heb bespaard aan huur door de SD Digicorder aan te kopen, dan was de keuze snel gemaakt om de HD Digicorder eveneens aan te kopen. De reden dat ik niet eerder ben overgeschakeld op een HD Digicorder is trouwens dat deze voorheen enkel konden worden gehuurd.

Op termijn is huren altijd duurder dan kopen en ik heb nu eenmaal een hekel aan vaste maandelijkse kosten. Als je wil overschakelen op een nieuw model, terwijl je oude aangekochte decoder nog functioneert, dan kan je deze bovendien nog gebruiken voor een tweede tv of tweedehands doorverkopen, wat met een gehuurd model uiteraard niet mogelijk is, want deze moet dan worden ingeleverd. Mensen die per se willen overschakelen naar een andere operator kunnen hun aangekochte decoder(s) ook doorverkopen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Avenger 2.0 schreef:
Muziekbos schreef:Och als de prijs ver onder die van Telenet kan gezet worden, hebben ze er een klant bij. Telenet is pokkeduur en het is crisis, er moet ergens bespaard worden. Het alternatief is om producten bij Telenet zelf af te stoten.
Als je ziet wat ze aan telenet moeten betalen is dat zo goed als onmogelijk tenzij ze per klant verlies willen maken om zo een klantenbestand op te bouwen.
http://corporate.mobistar.be/go/nl/medi ... ews_id=608

1.2 miljoen euro is voor een speler als Mobistar niks ....

Als je ziet wat TN in hun giganetwerk wil investeren per jaar, stelt dit bedrag niks voor.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

nickz schreef:Beter om decoders te huren? Een half jaar geleden heb ik mijn SD Digicorder vervangen door een HD Digicorder. Als ik zie hoeveel ik al die jaren heb bespaard aan huur door de SD Digicorder aan te kopen, dan was de keuze snel gemaakt om de HD Digicorder eveneens aan te kopen. De reden dat ik niet eerder ben overgeschakeld op een HD Digicorder is trouwens dat deze voorheen enkel konden worden gehuurd.

Op termijn is huren altijd duurder dan kopen en ik heb nu eenmaal een hekel aan vaste maandelijkse kosten. Als je wil overschakelen op een nieuw model, terwijl je oude aangekochte decoder nog functioneert, dan kan je deze bovendien nog gebruiken voor een tweede tv of tweedehands doorverkopen, wat met een gehuurd model uiteraard niet mogelijk is, want deze moet dan worden ingeleverd. Mensen die per se willen overschakelen naar een andere operator kunnen hun aangekochte decoder(s) ook doorverkopen.
Doorverkopen? Hoeveel denk je ervoor te krijgen? In ieder geval niet de aankoopprijs van je decoder als je een tiende van het bedrag zult krijgen zal je al mogen blij zijn, tegenwoordig willen de mensen dat allemaal voor een appel en een ei hebben, moesten ze kunnen ze zouden dat nog gratis voor niks willen, wel in dat geval sla ik die decoder nog liever kapot met de hamer, men geraakt die decoder dus moeilijk of niet aan de straatstenen kwijt.
Zoals ik zei, een gehuurde decoder geeft men gewoon terug aan de provider die je verlaat en daarmee is de kous af.
En kwestie dat huren op termijn duurder uitvalt, dat is best mogelijk maar daar kijk ik niet achter.
En om een decoder aan te kopen moet men wel daarvoor het geld voor hebben want die dingen zijn niet goedkoop en niet iedereen heeft het geld zomaar ter beschikking dus zit er niks anders op dan te huren.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Een tiende van het bedrag? Dan moet je toch eens goed kijken naar de aanbiedingen op tweedehands zoekertjessites en de biedingen daarop. Je hoeft het aankoopbedrag ook helemaal niet terug te krijgen, want je dient het bedrag dat je reeds hebt uitgespaard aan huur ook mee te rekenen. Je dient je aangekochte decoder in je (al dan niet denkbeeldige) boekhouding dus af te schrijven a rato van de huurprijs. Ik ga ervan uit dat iemand geen decoder gaat aankopen om dan een maand later van operator te veranderen. Het kan zelfs zijn dat je bij verkoop nog winst doet als je rekening houdt met de uitgespaarde huur.

Geen geld om een decoder aan te kopen? Dat is dan een kwestie van slecht financieel beheer. Zelfs iemand met een bescheiden inkomen houdt (als hij iet of wat verstand heeft) een zekere reserve aan voor dergelijke aankopen, waar je op termijn geld mee uitspaart. Een tv-toestel kost trouwens heel wat meer dan zo'n decoder en je hebt ook nog altijd de mogelijkheid om er zelf één tweedehands aan te schaffen.

Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

@nickz ik begrijp je standpunt wel maar die dingen zijn gemaakt om kapot te gaan, ik heb er al zo'n 3 moeten laten vervangen.
Zolang het binnen de garantie is er geen probleem natuurlijk, maar die dingen worden vaak in kleine kasten gestoken, pakken veel stof en genereren zelfs in standby genoeg warmte om hun eigen naar de zak te doen.

Maar dit onderwerp kunnen we een topic op zijn eigen geven, het gaar hier ivm Mobi* die naar de kabel komt.
Ik denk dat Telenet ze ook geen kl**t willen afdraaien want ze zijn tenslotte partners in het mobiel netwerk.
Maar het moet wel een deftig aanbod zijn want anders heeft het geen nut, want mensen overhalen te veranderen is al moeilijk genoeg.
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Mobistar gaat werken met Via-access Orca beveiliging van het kabeltelevisie-signaal. Hopelijk wordt een CI CAM zoals de SMIT Viaccess Orca ACS 4.1 ondersteunt. Wie een ontvanger wil kopen, is dan voor 39,- klaar om dvb-c signaal te ontvangen.
Laatst gewijzigd door avdkooij 17 sep 2014, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals ik al zei zal het meer dan deftig moeten zijn; voor mensen die nu bij telenet een triple combipakket hebben, die verliezen hun voordeel als ze een of meerdere onderdelen daarvan bij mobistar zouden steken. Dus als mobistar bv tv aanbiedt, moet dat niet alleen concurreren met de prijs van tv bij telenet, maar ook met de meerprijs die internet en telefoon bij telenet krijgen als je tv uit het pakket haalt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

ITnetadmin schreef:Zoals ik al zei zal het meer dan deftig moeten zijn; voor mensen die nu bij telenet een triple combipakket hebben, die verliezen hun voordeel als ze een of meerdere onderdelen daarvan bij mobistar zouden steken. Dus als mobistar bv tv aanbiedt, moet dat niet alleen concurreren met de prijs van tv bij telenet, maar ook met de meerprijs die internet en telefoon bij telenet krijgen als je tv uit het pakket haalt.
Internet+bellen bij telenet kan niet. Simpelweg omdat Telenet alleen internet aanbiedt in combinatie met kabeltelevisie. Het is vorm van koppelverkoop, maar blijkbaar geen verboden koppelverkoop en mag Telenet dit doen.

Wie voor kabeltelevisie overstapt naar mobistar, zal voor internet ook moeten overstappen. Naar kabelinternet van mobistar (als combipakket) of naar vdsl van provider op het belgacom netwerk.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Je kan perfect gelijk welke internetformule krijgen in combinatie met telefonie. Je krijgt dan weliswaar geen bundelkorting. Maar het is niet, zoals bij veel Nederlandse kabeloperatoren, dat je om internet te kunnen nemen verplicht bent om ook tv te betalen en vice versa.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

avdkooij schreef:Mobistar gaat werken met Via-access Orca beveiliging van het kabeltelevisie-signaal. Hopelijk wordt een CI CAM zoals de SMIT Viaccess Orca ACS 4.1 ondersteunt. Wie een ontvanger wil kopen, is dan voor 39,- klaar om dvb-c signaal te ontvangen.
Vermoedelijk zal dit niet werken aangezien Mobistar op satelliet reeds gebruik maakte van Viaccess 5 en dat lijkt deze CI CAM niet te ondersteunen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

indien zij "tv met een kaartje" niet zouden voorzien, missen zij een groot deel van het toekomstige potentieel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mja zo is het altijd natuurlijk vandaar het succes van tripple play.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

nickz schreef:Een tiende van het bedrag? Dan moet je toch eens goed kijken naar de aanbiedingen op tweedehands zoekertjessites en de biedingen daarop. Je hoeft het aankoopbedrag ook helemaal niet terug te krijgen, want je dient het bedrag dat je reeds hebt uitgespaard aan huur ook mee te rekenen. Je dient je aangekochte decoder in je (al dan niet denkbeeldige) boekhouding dus af te schrijven a rato van de huurprijs. Ik ga ervan uit dat iemand geen decoder gaat aankopen om dan een maand later van operator te veranderen. Het kan zelfs zijn dat je bij verkoop nog winst doet als je rekening houdt met de uitgespaarde huur.

Geen geld om een decoder aan te kopen? Dat is dan een kwestie van slecht financieel beheer. Zelfs iemand met een bescheiden inkomen houdt (als hij iet of wat verstand heeft) een zekere reserve aan voor dergelijke aankopen, waar je op termijn geld mee uitspaart. Een tv-toestel kost trouwens heel wat meer dan zo'n decoder en je hebt ook nog altijd de mogelijkheid om er zelf één tweedehands aan te schaffen.

Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=42379

QED...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik ben benieuwd of Mobistar ook analoge TV en FM radio zal aanbieden, indien ja hoe zullen ze dat doen?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

jantje81 schreef:Je kan perfect gelijk welke internetformule krijgen in combinatie met telefonie. Je krijgt dan weliswaar geen bundelkorting. Maar het is niet, zoals bij veel Nederlandse kabeloperatoren, dat je om internet te kunnen nemen verplicht bent om ook tv te betalen en vice versa.

My point exactly. Je verliest je bundelkorting. Dus zal mobistar zijn prijsvoordeel rekening moeten houden met het feit dat je ook je bundelkorting kwijt bent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

apestaart schreef:Ik ben benieuwd of Mobistar ook analoge TV en FM radio zal aanbieden, indien ja hoe zullen ze dat doen?
Lijkt mij simpel.
De analoge kabel is niet versleuteld, dus als je kabelaansluiting werkt, heb je sowieso de analoge kabelzenders ook.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

ITnetadmin schreef:My point exactly. Je verliest je bundelkorting. Dus zal mobistar zijn prijsvoordeel rekening moeten houden met het feit dat je ook je bundelkorting kwijt bent.
Die "bundelkortingen" zijn gewoon een commerciele positionering. Vergeet ook niet dat Telenet mobile het Mobistar netwerk gebruikt. Telenet moet Mobistar 'te vriend' en vice versa. Ik verwacht aanbod van Mobistar dat wel zal verschillen van Telenet maar een zware prijzenslag ? Nope, het is Belgie :roll:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

boulder schreef:
apestaart schreef:Ik ben benieuwd of Mobistar ook analoge TV en FM radio zal aanbieden, indien ja hoe zullen ze dat doen?
Lijkt mij simpel.
De analoge kabel is niet versleuteld, dus als je kabelaansluiting werkt, heb je sowieso de analoge kabelzenders ook.
En waarschijnlijk ook de ongecodeerde zenders die op de DVB-C tuner te vinden zijn zoals één, één HD, Canvas, Canvas HD, Ketnet/OP12, France 3, ARTE, CNN, BBC World, ...enz, tenzij deze zenders ook voortaan zullen gecodeerd worden en dus voor die zenders ook een CI+ module vereist zal zijn.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Het feit dat deze zenders ongecodeerd zijn is eerder op aangeven van de zenders zelf geweest en niet een keuze van Telenet.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat is niet helemaal correct. VRT, Actua-TV en TV5Monde hebben Telenet inderdaad formeel gevraagd om hun digitale televisiesignaal niet meer te encrypteren.

Daarnaast zijn er in Mixt-ICS gebied ook nog enkele andere zenders die niet geëncrypteerd zijn. De reden is dat bij de introductie van digitale TV enkele analoge zenders werden geschrapt (CNN, CNBC, BBC World, Arte, TCM, Tell-Sell, TVE en France 3). Om deze zenders te kunnen blijven ontvangen, had de klant dan de keuze tussen overschakelen op Telenet Digital TV (lees: aankoop/huur van een Digibox/Digicorder) of het in bruikleen krijgen van een zgn. Cable Tuner tegen een waarborg van € 50. Deze Cable Tuner was in feite niet meer dan een eenvoudige free-to-air DVB-C ontvanger. TCM en Tell-Sell zijn intussen niet meer beschikbaar, maar de andere zenders zijn om deze reden nog steeds zonder encryptie. In Interkabel gebied is dit niet het geval, want daar zijn nooit Cable Tuners verdeeld geweest. Ik vermoed echter dat dit niet lang meer zal duren, want door de omschakeling op MPEG-4 worden de Cable Tuners toch onbruikbaar. De analoge kanalen die men later nog heeft geschrapt (de Britse, Duitse en Franse omroepen) zijn overigens wél geëncrypteerd en zijn dus nooit beschikbaar geweest op de Cable Tuner.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

eind 2014 start mobistar met een digitaal tv aanbod via de kabel. Wie heeft daar al meer details over?

Groeten Peter

[Mod Edit]bericht verplaatst naar bestaande topic
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Mobistar is nog niet met details naar buiten gekomen.
In het bestaande topic vind je meer reeds gekende informatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Uitstel voor digitaal tv-aanbod Mobistar

De lancering van een eigen digitaal televisieaanbod via de kabel loopt voor Mobistar niet van een leien dakje. Het bedrijf herhaalde maandag, bij de publicatie van zijn derdekwartaalresultaten, dat het tegen het einde van dit jaar zijn eerste gebruikers zal hebben, maar de commerciële lancering zou pas voor 2015 zijn. Het bedrijf wijst hiervoor naar de regulatoren, aan wie gevraagd is om de groothandelstarieven - op basis waarvan Mobistar zijn prijzen moet bepalen - te herzien.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/uit ... 44437.html
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Was onderhand te verwachten dat er vertraging zou opzitten. Was veel te stil voor de tijd van het jaar. Halfweg oktober voorbij. Wel goed om te horen dat ze technisch en op vlak van content klaar zijn. Laat ons hopen dat het commercieel aanbod voldoende is om een overstap te overwegen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Gaan ze ook internet via de kabel aanbieden (wat kan mij die tv schelen) ?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is normaal de bedoeling.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Zou Mobistar ook vaste telefonie aanbieden?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”