70/6 profiel en plots niet meer dan 30 mbit doorvoer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 365 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Iemand een idee?

Modem synct op 70/6 en lange tijd ook effectief deze doorvoersnelheid gehaald. Sinds een week merk ik op dat de throughput max 30 mbit is geworden, alsof er een cap is gezet. Ik heb uiteraard reeds mijn modem herstart etc, helaas geen verbetering.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb toevallig de laatste dagen ook dat probleem. Bbox synct op 30/2 maar we halen nog met moeite 10/0,2. Iedereen was hier tegen mij aan 't zagen daarover.
Lijntest gedaan via BGC-site: alles OK. Tussen pc's en Bbox zit nog Fritzbox 7340 (PPoE) , switchen en wifi-router.
Op zoek dus. PC rechtreeks met kabel aan Bbox: volle snelheid, 28/2 !
Verder gezocht, probleem zat in Fritzbox. Die verdubbeld latency, houdt alle verkeer op.
Fritzbox herstarten helpt niet. Momenteel dient hij nog alleen voor telefonie, de rest is rechtstreeks op Bbox.
Iedereen content.

Mijn advies: haal uw Bbox boven en test. Als ge Belgacom contacteert moet ge dat toch doen.

Op Duits Ip-forum zijn er nog klachten over trage Fritzboxen maar dat is met de nieuwe firmware, versie 6. Ik heb nog 5 omwille van andere problemen die ik al had. Ik denk dat mijn Fritzbox gewoon kapot is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wel nu je het zegt...

Ik heb ook onlangs een crash meegemaakt: dect telefoons werkten niet meer en toen ik een en ander wou nakijken in de web gui, kreeg ik geen loginscherm meer te zien. Heb dan de box manueel herstart en toen hij terug online kwam kreeg ik de installatiewizard te zien. Deze gevolgd, kreeg ik ook een gedeelte van mijn instellingen terug. Ik had gelukkig een backup en na de restore hiervan was alles terug OK. Maar ik vermoed nu ook wel dat er effectief iets mis is met m'n box... Ik zal hem eens volledige manueel een recovery uitvoeren. Als dat niet helpt dan vrees ik dat hij ook enkel nog maar voor telefonie gaat dienen.
Orange Go Extreme
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vandaag de recovery uitgevoerd, hele tijd bezig geweest met alle instellingen terug te zetten, maar de snelheid blijft maximaal 30 mbit...

Nog maar eens een ticket gelogged, het zal wel weer een ontwijkend antwoord worden :(
Orange Go Extreme
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ondertussen heb ik er een bbox3 tussen gegooid en mijn fritz!box PPPoE laten doen via de fritz. Na een weekje op 30/6 hebben gesynct sta ik vandaag terug op 70/6 (sync van de bbox3 dus, niet dat ik deze kan uitlezen, puur aan speedtest te zien).

Echter, het probleem is nu verholpen met de doorvoer. Dit issue treedt dus alleen maar op als ik de VDSL2 modem van de fritz rechtstreeks gebruik.

Ach ja, ik laat het maar zo dan. Bbox3 is goedgekeurd en de fritz doet zijn job (hij crasht precies ook niet meer sinds dat ik hem achter de bbox3 heb gehangen, hiervoor had ik regelmatig een spontane reset van de fritz)
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”