4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier lijkt er toch momenteel een kleine 'issue' te zijn met 4G (MV, maar dus Base).

Eind april had ik nog deze:
Afbeelding

Nu op exact dezelfde plaats:
Afbeelding

Ter vergelijking, dezelfde plaats maar 3G:
Afbeelding

Het blijven toch globaal schitterende resultaten (los van die 4G dip), ik denk niet dat dat door drukte komt? Lijkt me toch wat sterk gedaald daarvoor. Tenzij MV een cap krijgt tegenwoordig als het heel druk is, maar daarvoor zou ik eens elders ook moeten kijken en betwijfel of ze zo'n strenge cap zouden krijgen (ik betwijfel het dat Base capt). Ik denk dat het eerder een losstaand geval is.

Voor de volledigheid: Hetzelfde resultaat (ongeveer uiteraard) op verschillende servers.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En intussen deze meermaals (~):
Afbeelding

MV alleszins op de hoogte gesteld.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Bij mij thuis ook hetzelfde gehad (trage download, normale upload), na een tijd vanzelf verholpen geweest.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik heb het intussen wel ook op andere plaatsen in Gent opgemerkt. Andere gaan dan weer vlotter (~20Mbit) maar toch niet wat het kan zijn. Thuis nu ook ~20Mbit maar 60Mbit was hier de norm...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Vannacht nog gekker: Ik had volledig 4G ontvangst, tot op het moment dat er dataverkeer ontstond. Dan sprong het bereik naar standaard gsm signaal zonder data, en direct terug naar 4G maar geen verkeer mogelijk tot alle dataverkeer gestopt werd, en dan terug hetzelfde liedje (versprong zo'n 2x per seconde). 4G werd dus precies geweigerd. 3G werkte uiteraard perfect. Maar 'k heb dan toch maar mijn Mobistar testsim ingestoken en ondanks de mindere dekking hier binnen was die vele malen stabieler en vlotter (zelfs op Edge heel vlot, lang niet meegemaakt met Proximus), mede door de stabielere en lagere ping natuurlijk. Misschien toch maar eens Base testen met een Base simkaart rechtstreeks. Er zijn toch precies wat issues die ik bij Proximus en zelfs Mobistar niet eerder had.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

hier in kortrijk maakte ik zo een wifi hotspot klaar voor iemand en dacht dat ik iets verkeerds had gedaan, tot ik dit las.
mobistar 2 streepjes 32.54/17.21
proximus 3 streepjes 41.24/14.56
MV 5 streepjes 8.72/7.86

allemaal 4g
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

iRockabizzydilly schreef:Vannacht nog gekker: Ik had volledig 4G ontvangst, tot op het moment dat er dataverkeer ontstond. Dan sprong het bereik naar standaard gsm signaal zonder data, en direct terug naar 4G maar geen verkeer mogelijk tot alle dataverkeer gestopt werd, en dan terug hetzelfde liedje (versprong zo'n 2x per seconde). 4G werd dus precies geweigerd. 3G werkte uiteraard perfect. Maar 'k heb dan toch maar mijn Mobistar testsim ingestoken en ondanks de mindere dekking hier binnen was die vele malen stabieler en vlotter (zelfs op Edge heel vlot, lang niet meegemaakt met Proximus), mede door de stabielere en lagere ping natuurlijk. Misschien toch maar eens Base testen met een Base simkaart rechtstreeks. Er zijn toch precies wat issues die ik bij Proximus en zelfs Mobistar niet eerder had.
Heb dit een paar weken geleden ook gehad in Antwerpen Noord (2060). Met Proximus...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Vandaag op de E19 tussen net na Mechelen en de Craeybeckxtunnel 4G op 800MHz gehad van base:
Afbeelding

Continu op dezelfde mast (een 17km dus :-D ), ik vermoed deze: https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 42_002.pdf

Snelheden zijn echt wel goed voor 800MHz (toch voor het bereik, 1 a 2 blokjes, -80 tot -120dBm):

Afbeelding

Afbeelding

Een veelvoud sneller dan 3G op dezelfde plekken om nog maar te zwijgen van de goede ontvangst, 17km aan een stuk continu 10 a 30Mbps hebben :banana:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:Hier lijkt er toch momenteel een kleine 'issue' te zijn met 4G (MV, maar dus Base).

Eind april had ik nog deze:
Afbeelding

Nu op exact dezelfde plaats:
Afbeelding

Ter vergelijking, dezelfde plaats maar 3G:
Afbeelding

Het blijven toch globaal schitterende resultaten (los van die 4G dip), ik denk niet dat dat door drukte komt? Lijkt me toch wat sterk gedaald daarvoor. Tenzij MV een cap krijgt tegenwoordig als het heel druk is, maar daarvoor zou ik eens elders ook moeten kijken en betwijfel of ze zo'n strenge cap zouden krijgen (ik betwijfel het dat Base capt). Ik denk dat het eerder een losstaand geval is.

Voor de volledigheid: Hetzelfde resultaat (ongeveer uiteraard) op verschillende servers.
Hier hetzelfde:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt wel een DL cap op 1.5Mbps :| ,En druk is het hier totaal niet. (3G makkelijk 20Mbps+ op de DL)

Geen idee trouwens waarom ineens de Lyon server wordt genomen, maar de 3G snelheden daarop zijn evensnel als normaal, dus daaraan ligt het niet.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Misschien is het wel omdat de bandbreedte die MV bij Base inkoopt begint te kort te schieten (hoewel upload goed blijft, maar da's ook verklaarbaar)? Op Gentse Feesten toch ook heel rare toeren (zie ander topic) met MV.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Download zit nu terug in de 3 a 5Mbps range. Nog steeds niet de "normale" snelheden. Raar dat 3G dan wel snel is.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

'k Vraag mij af of dezelfde issues terug te vinden zijn bij Base zelf.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb op heel veel plaatsen met MV ook 1.5Mbps down / ±20mbps up ...

Begon al te vrezen dat het aan mijn gsm lag :-)

Zouden MV / Base hiervan op de hoogte zijn ?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik heb alleszins allerlei info doorgegeven (testresultaten, field test gegevens zoals cell id, plaatsen en tijdstippen) aan MV en meermaals over en weer gemaild, dus ze weten het zeker.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik heb alleszins allerlei info doorgegeven (testresultaten, field test gegevens zoals cell id, plaatsen en tijdstippen) aan MV en meermaals over en weer gemaild, dus ze weten het zeker.
De keren dat ik dat probeerde (toen er op bepaalde momenten geen data meer ging over een 4G connectie), ook vanalles doorgegeven, dezelfde dingen die jij daar beschrijft. Maar toen konden ze niks doen zolang ik het niet kon reproduceren op een ander toestel (andere mensen op fora met dezelfde problemen telden niet :? )
Ook had niemand bij base een Nexus 5 om te testen (zo onpopulair zijn die dingen toch niet? Ik zie er continu mensen mee lopen)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

iRockabizzydilly schreef:Misschien is het wel omdat de bandbreedte die MV bij Base inkoopt begint te kort te schieten (hoewel upload goed blijft, maar da's ook verklaarbaar)? Op Gentse Feesten toch ook heel rare toeren (zie ander topic) met MV.
Als dat zou zijn moet het voor personen die BASE hebben ook zo zijn. Er is geen onderscheid (in de zin van, beperking) in gebruik tussen MV sim en BASE sim.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Toch neem ik aan dat MV bandbreedte inkoopt van en bij Base?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Dat heb ik in ieder geval nog niet voorgehad met base, maar ik ben ook nog niet op de feesten geraakt.. :) Ik zal sowieso eens grondig testen als ik in Gent geraak, maar elders haal ik dus normale snelheden.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het 4G issue staat denk ik los van de feesten, het was al eerder opgevallen en blijkbaar niet alleen in Gent...
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

iRockabizzydilly schreef:Toch neem ik aan dat MV bandbreedte inkoopt van en bij Base?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Wat een gebruiker nodig heeft, heeft hij nodig. Is niet zo dat er op voorhand een bepaald aantal 'ingekocht' wordt en dat het plots naar beneden getrokken wordt wanneer er een limiet bereikt wordt.

Als je problemen ervaart met 4G, simpelweg mailen naar [email protected] met zoveel mogelijk info zodat ze dit kunnen laten nakijken.
Exacte locatie(s), toestel, andere Vikings die op die locatie er ook last van hebben, tijdstip etc.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...zodat ze dit kunnen laten nakijken....

juist, dit lijkt mij exact het enige wat er gebeurt met onze klachten! Lees deze draad maar eens door...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Mobistar is goed bezig kwa 4G op veel plaatsen heb ik al 4G , lijkt er op dat ze hun schade aan het inhalen zijn.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

jnsvr schreef:Als je problemen ervaart met 4G, simpelweg mailen naar [email protected] met zoveel mogelijk info zodat ze dit kunnen laten nakijken.
Exacte locatie(s), toestel, andere Vikings die op die locatie er ook last van hebben, tijdstip etc.
Da's intussen al even gebeurd hoor.
koach schreef:Mobistar is goed bezig kwa 4G op veel plaatsen heb ik al 4G , lijkt er op dat ze hun schade aan het inhalen zijn.
Akkoord. Momenteel lijkt het volgende van toepassing: Wie laatst lacht, best lacht.

Gisteren, vannacht en vanmorgen 'presteerde' m'n Mobistar testsim echt subliem ondanks het feit dat het de drukste avond tot nu toe was op de feesten (toch maar eens mee op stap geweest om te vergelijken met MV). Het contrast kan niet groter zijn, en met momenten leken alledaagse dingen zelfs vlotter te gaan dan met mijn hoofdnummer bij Proximus.
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Ze mogen dan wel nummer 3 zijn op de markt kwa klanten , ze zijn hun schade aan het inhalen , zelfs hun Internet On Mobile tariefplan is echt de beste tot nu toe naar mijn mening he natuurlijk.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wied schreef:...zodat ze dit kunnen laten nakijken....

juist, dit lijkt mij exact het enige wat er gebeurt met onze klachten! Lees deze draad maar eens door...
Aangezien ze gebruik maken van de masten van BASE en geen enkele mast zelf hebben, zullen problemen toch moeten doorgegeven worden?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

koach schreef:Ze mogen dan wel nummer 3 zijn op de markt kwa klanten , ze zijn hun schade aan het inhalen , zelfs hun Internet On Mobile tariefplan is echt de beste tot nu toe naar mijn mening he natuurlijk.
Puur gekeken naar het aantal GB voor 15 euro wel. Daarbuiten is het naar mijn mening niet interessant.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

deze (4G) draad gaat toch voornamelijk over DATA, en niet over telefonie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

jnsvr schreef:
koach schreef:Ze mogen dan wel nummer 3 zijn op de markt kwa klanten
Base is verre van nummer 2 qua aantal klanten, Mobistar is dat, met voorsprong, ook zonder Telenet MVNO. En bij Base zijn er toch ook wat MVNO klanten. Ik had dat hier al eens in een ander topic uitgewerkt.

Edit: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... n&start=60
- Mobistar netwerk (dus incl. MVNO): 4 509 446 (30/06/2013) om dan later na het derde kwartaal in totaal meer dan 5 miljoen te halen dankzij Telenet, maar dat doet er hier niet toe want ik had het over het netwerk.

http://corporate.mobistar.be/go/nl/over ... edrijf.cfm
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... /1.1759170

- Proximus netwerk: uit FY 2012 bleek dat ze op een totaal van 5 416 000 klanten zaten (incl. MVNO), let wel: intussen is dit wat gestegen zoals recentere berichten aangaven, omdat de hype en prijzenslag (en tevredenheid) rond King&Kong afnam en er veel mensen terug overschakelden bijvoorbeeld.

http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... sults.page
http://www.zdnet.be/nieuws/150739/forse ... -belgacom/

- Base netwerk: 4,1 miljoen klanten MAAR dat is inclusief SNOW en MVNO volgens hun eigen "cijfers en feiten" rubriek. Dus lang niet enkel mobiel netwerk blijkbaar. Ze geven ook aan in recentere press releases dat er 930 000 slapende prepaid simkaarten zijn gewist in 2012, dus die 4,1 miljoen zal daar ook wel een vermindering in zien, bij MVNO's om 334 000 en in 2de kwartaal 2013 bij Base nog eens 108 000 sims. Zelfs met een sterke stijging moeten we dan voor enkel mobiele klanten het in de 3 miljoen gaan zoeken, zeker omdat volgens een artikel in de Tijd, voor hetzelfde jaar als de cijfers en feiten van Base zelf gebruiken, er gesproken wordt over 3,1 miljoen klanten bij Base als gsm operator. Trek hier van de 1 038 000 verwijderde verlopen sims van af (excl. MVNO) die men dus zelf aangeeft in recentere cijfers en we zitten aan 2 miljoen klanten voor 2012, en zelfs met een zeer grote groei van 25% naar en in 2013 toe zou dit 500 000 klanten meer geven, en dus 2,5 miljoen. Met een onwaarschijnlijke groei van 50% zou dit 3 miljoen klanten geven.

Dus nog niet wat de andere 2 hebben, ook niet met MVNO bijgeteld.

http://www.kpngroup.be/public/uploads/f ... _nl%29.pdf
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803340
cijfers en feiten: http://www.kpngroup.be/nl/x/60/feiten-en-cijfers
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 4-3125.art

Hoe dan ook: 5,5 miljoen gebruikers op Proximus net, 4,5 miljoen op het Mobistar net en een pakweg 2,5 miljoen op het Base netwerk geeft nogaltijd 13,5 miljoen gebruikers en da's nogaltijd niet weinig of onjuist voor 11 miljoen belgen, inclusief alle kinderen en hoogbejaarden. Veel meer zal het niet zijn.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 21 jul 2014, 12:40, in totaal 2 gewijzigd.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Wied, dat wil toch niet zeggen dat telefonie niet belangrijk meer is?
Het feit dat roamen binnen de EU een stuk goedkoper is dan bellen via Internet on Mobile geeft aan dat de verhoudingen scheef zitten.
Had Mobistar dit tarief plan onveranderd gelaten had ik zeker overwogen om van Px naar Mobi* over te schakelen, nu al niet meer. Ondanks de goede 4G dekking en snelheden, al valt dat in Limburg (voorlopig) nog tegen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik was eens aan het zien op de LTE engineering modus van mijn Nexus 5 en het viel mij op dat Base op meer en meer plekken 1805 als EARFCN aangaf dan 1780 (zo het altijd was.
Voor diegenen die EARFCN niet kennen, het zijn de LTE channel numbers. Ze geven niet direct de centrale frequentie aan waarvoor LTE gebruikt wordt.
Zo staat 1780 voor 1863.0MHz en 1805 voor 1865.5MHz in de DL (191780 en 191805 voor de UL met hun respectievelijke frequenties)
Base heeft 1857.9MHz-1879.9MHz spectrum in band 3.
Als 1863.0MHz dan een centraal channel is, dan hebben ze 10MHz in de DL (vrij logisch)
Nu zijn ze echter aan het migreren naar 1865.5MHz en daar is met hun spectrum dan ruimte voor 15MHz.

Ik heb nog geen snelheden gemerkt op Base die geen 10MHz kunnen zijn. Dus als er hier iemand eens wilt testen met field test op een iPhone of een engineering mode op een samsung of base nu echt al 15MHz gebruikt op bepaalde plekken of niet.

Dat zou ze gelijk zetten met Mobistar en Proximus op het moment.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Gisteren zeer zwak 3g signiaal in de omgeving (normaal vrij sterk signiaal), anderen hebben er ook last van (door de uitrol van 4g wss ?)
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:33
Bedankt: 1 keer

Iemand opgevallen dat het mobiel internet van Base versneld is?

http://www.speedtest.net/my-result/a/939434621
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

bjornvw schreef:Iemand opgevallen dat het mobiel internet van Base versneld is?

http://www.speedtest.net/my-result/a/939434621
...
AndRo555 schreef:Ik was eens aan het zien op de LTE engineering modus van mijn Nexus 5 en het viel mij op dat Base op meer en meer plekken 1805 als EARFCN aangaf dan 1780 (zo het altijd was.
Voor diegenen die EARFCN niet kennen, het zijn de LTE channel numbers. Ze geven niet direct de centrale frequentie aan waarvoor LTE gebruikt wordt.
Zo staat 1780 voor 1863.0MHz en 1805 voor 1865.5MHz in de DL (191780 en 191805 voor de UL met hun respectievelijke frequenties)
Base heeft 1857.9MHz-1879.9MHz spectrum in band 3.
Als 1863.0MHz dan een centraal channel is, dan hebben ze 10MHz in de DL (vrij logisch)
Nu zijn ze echter aan het migreren naar 1865.5MHz en daar is met hun spectrum dan ruimte voor 15MHz.

Ik heb nog geen snelheden gemerkt op Base die geen 10MHz kunnen zijn. Dus als er hier iemand eens wilt testen met field test op een iPhone of een engineering mode op een samsung of base nu echt al 15MHz gebruikt op bepaalde plekken of niet.

Dat zou ze gelijk zetten met Mobistar en Proximus op het moment.
Mijn observeringen hebben toch nut. (79Mbps = 15MHz of meer)

30+Mbps upload haal ik hier en daar ook wel, alleen nog geen 60+Mbps download gezien.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Deze snelheid heb ik gisteren in behaald via 4G met B-15, ik denk niet te moeten klagen :
Bijlagen
image.jpg
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

iRockabizzydilly schreef:Hier lijkt er toch momenteel een kleine 'issue' te zijn met 4G (MV, maar dus Base).

Eind april had ik nog deze:
Afbeelding

Nu op exact dezelfde plaats:
Afbeelding

Ter vergelijking, dezelfde plaats maar 3G:
Afbeelding

Het blijven toch globaal schitterende resultaten (los van die 4G dip), ik denk niet dat dat door drukte komt? Lijkt me toch wat sterk gedaald daarvoor. Tenzij MV een cap krijgt tegenwoordig als het heel druk is, maar daarvoor zou ik eens elders ook moeten kijken en betwijfel of ze zo'n strenge cap zouden krijgen (ik betwijfel het dat Base capt). Ik denk dat het eerder een losstaand geval is.

Voor de volledigheid: Hetzelfde resultaat (ongeveer uiteraard) op verschillende servers.
'k Heb dit al even niet meer gevolgd maar in navolging van een stevige dosis tests bij de andere twee providers heb ik eens een sim van Base ingestoken:
Afbeelding

15MHz LTE1800 mast met -77dB signaalsterkte, ofwel zijn de issues er nog steeds maar met verbetering, ofwel is er een zodanige drukte op in't stadscentrum...Feit is dat ook 3G verschilt met voorgaand resultaat (nu 9 a 10Mbit down, maar wel 3.2Mbit up).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Base zijn DL fluctueert nog al hard op verschillende momenten en/of verschillende plaatsen. Ik heb ook al een paar keer precies gemerkt dat er een 'cap' is op de DL. dan begint de speedtest hoog (goed te zien in het grafiekje) maar dan gaart die snel naar een 14.8-14.9Mbps continu. Even snel als dat er was, was dat ook al weer weg.
Geen idee of dat moedwillig is of dat het technisch nog niet 100% is (wat eigenlijk wel gezegd kan worden van base)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Heb ik ook al gemerkt de laatste maanden idd. Speedtest begint goed en zakt dan tijdens de test weg naar 15Mbps ergens.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Vandaag nog enkele tests afgenomen; Eerst had ik overal waar ik kwam in Gent centrum die 'cap', nergens kwam er een te verwachten resultaat (voor LTE1800 met 15MHz) tot ik plots een hele reeks uitstekende resultaten kreeg (met ook lagere ping) en dat op plaatsen waar ik voorheen ook eigenaardige resultaten had.

De hoogste piek:
Afbeelding

Nooit eerder haalde ik betere resultaten bij Base dan deze. De rest lag tussen 76Mbit en deze, met de laagste ping op 26ms (meermaals).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Toch al wat beter dan de 1.5mbps bagger die ik op een gegeven moment had bij base. Die hun netwerk verbetert ook nog wel stevig.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Of het een verbetering as such is weet ik niet. Maanden geleden haalde ik thuis binnen al hoger dan 60Mbit met MV, dus hoge 4G snelheden gaven ze al even, alleen was er de laatste maanden toch wel iets aan de hand. Feit is dat ik gisteren lang diezelfde issues zag (deze keer echter wel niet zo laag als voorheen, maar sterk onder 20Mbit down). En 't was niet enkel 1 mast. En plots waren de issues weg (tijdelijk?), en leek het alsof Base toch goed kon volgen met Proximus 4G snelheden. Al is betrouwbaarheid van het 4G netwerk door dat issue minder groot.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”