4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Roygenz schreef:Allright! Dan is mijn nexus 5 toch nog een goeie investering.. :)
Een Nexus 5 is altijd een goede investering. :-)

Alleen nog maar langs de E17 daar gespot. (ze zijn vrij recent aan het antenneregister te zien)

(Had base niet ergens gezegd landelijk dekkende LTE te hebben tegen eind 2014? ,dat zal wel niet waar zijn)
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

AndRo555 schreef:
Roygenz schreef:(Had base niet ergens gezegd landelijk dekkende LTE te hebben tegen eind 2014? ,dat zal wel niet waar zijn)
Dat heeft Base inderdaad gezegd. Het lijkt er inderdaad niet op dat Base die "belofte" zal houden. Nu ja, in het verleden heeft Base zich ook vaak niet gehouden aan beloftes over hun netwerk..
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zei Base toen "landelijk netwerk" of "heel de bevolking"?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Landelijk netwerk heeft men toen gezegd.
Leek mij toen al praktisch onmogelijk toen men het aankondigde.
Het persbericht waarin Base landelijke dekking (in oppervlakte) aankondigde heb ik nog ergens op UB gepost, maar vind het niet meteen terug.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Jordy1990 schreef:
AndRo555 schreef:
Roygenz schreef:(Had base niet ergens gezegd landelijk dekkende LTE te hebben tegen eind 2014? ,dat zal wel niet waar zijn)
Dat heeft Base inderdaad gezegd. Het lijkt er inderdaad niet op dat Base die "belofte" zal houden. Nu ja, in het verleden heeft Base zich ook vaak niet gehouden aan beloftes over hun netwerk..
Mobistar heeft dat ook gezegd, en ik denk dat die er nog wel zullen raken tegen eind 2014, als je ziet aan welke snelheid die mannen aan het uitrollen zijn. :eek:
krisken schreef:Zei Base toen "landelijk netwerk" of "heel de bevolking"?
Ik meen mij te herinneren dat er landelijk ergens gemeld was.

Onmogelijk is het niet echt KPN in nederland is ook van 0 naar 95% dekking van het land gegaan in 1 jaar. Met 800MHz wel.


Met een 800MHz mast kan je ongeveer 65km2 dekken (gemiddeld gezien, in de west vlaamse polders is dat makkelijk meer, in de ardennen een stuk minder).
Met een 500 a 600 Masten heb je dan ongeveer een 95% dekking van het belgische grondgebied.
Met nog 30 weken in dit jaar is dat 20 masten per week, dat is echt wel veel. (zeker als er nog nieuwe backhaul, straalverbindingen,vezel,.. nodig is)

Ik gok zomer 2015 als ze wat door doen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In de officiële perscommunicatie van zowel Proximus als Mobistar als Base heb ik steeds gehoord : "95% van de bevolking voor eind 2015". Uiteindelijk zie ik ze er alle 3 wel in slagen hoor.

Je berekening zal wel kloppen, maar je moet ook kijken naar het aantal gebruikers dat dan op één cel zit. We zitten nu nog maar in een beginstadium van 4G. In een perscommuniqué van Telenet stond vandaag dat de helft van de Belgen een smartphone heeft. Echter vermoed ik dat misschien 5 a 10% van deze mensen een 4G toestel hebben. En dat gaat enkel maar toenemen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

krisken schreef:In de officiële perscommunicatie van zowel Proximus als Mobistar als Base heb ik steeds gehoord : "95% van de bevolking voor eind 2015". Uiteindelijk zie ik ze er alle 3 wel in slagen hoor.

Je berekening zal wel kloppen, maar je moet ook kijken naar het aantal gebruikers dat dan op één cel zit. We zitten nu nog maar in een beginstadium van 4G. In een perscommuniqué van Telenet stond vandaag dat de helft van de Belgen een smartphone heeft. Echter vermoed ik dat misschien 5 a 10% van deze mensen een 4G toestel hebben. En dat gaat enkel maar toenemen...
Die 2015 is inderdaad nu het doel geworden. Bleek dat het marketing team toch wat optimistischer was dan het technische team toen.

Mijn berekening is maar een schatting (gebaseerd op data van Tele 2 NL, die landelijk 800MHz uitrollen, die plannen eerst zo hun netwerk, niet veel capaciteit, maar in het begin is het aantal gebruikers op 4G ook nog niet zo groot, daarna gaan ze het netwerk verfijnen met meer antennes op 800Mhz en waar nodig met 2600MHz)
Ik denk dat de providers dat ook in die richting gaan uitvoeren, al was het maar om als eerste landelijke dekking te kunnen claimen. De rest komt later wel.
En in op de punten waar capaciteit belangrijk is (steden,stations,...) is er in belgie al genoeg bandbreedte (op het moment op 1800MHz LTE)

Dat de capaciteit op 800MHz beperkt is merk je bij KPN in NL goed, daar haal je tussen de 5 en de 15Mbps down in een stad. Hier kom ik nooit onder de 30Mbps (tenzij met slecht bereik)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ze een landelijke dekking willen tegen het einde van het jaar zullen ze nog een tandje mogen bijsteken...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Ik switch vandaag van proximus naar Base. Volgens mij zal die carrier update voor 4G enkel beschikbaar zijn mits laatste iOS? Ik zit op een lagere ios nav jailbreak. Iemand die een ipcc file heeft dat ik kan inladen( commcenter patch installed) zodat ik ook 4G + hotspot + toegang tot instellingen heb?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb vandaag de overstap gemaakt met een abbonement naar BASE.
Echt vriendelijk zijn ze daar wel niet op hun klantendienst.

Via mail zegt de supportdienst dat ik hier 4G zou moeten hebben op men thuisadres ik zeg tegen die mens van niet aan de telefoon, krijg ik daar nen hoop verwijten naar men hoofd geslingerd. Goed bezig zo tegen nieuwe klanten.

Op het einde van het gesprek zei hij me dat het 4u duurt voor 4G aktief is voor nieuwe klanten.
Wachten dus tot 17u en dan weet ik het.
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik merk al een tijdje dat wanneer ik bel naar iemand met mijn iPhone 5 over het 3G-netwerk (én 4G-modus UITgeschakeld), het netwerk automatisch wordt omgeschakeld naar EDGE. Ik kan wel begrijpen waarom BASE dit zou doen (meer bandbreedte voor gebruikers die op dat moment aan het surfen zijn via 3G-netwerk), maar langs de andere kant is dit slechter voor mij, aangezien ik niet kan genieten van een betere gesprekskwaliteit.

Heb een uitstekende dekking van 3G bij mij thuis, dus aan slecht ontvangst zou het niet liggen.

Enige verklaring hiervoor?
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Bij BASE schakel je bijna altijd terug naar 2G voor gesprekken, geen idee waarom.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij mijn weten is Mobistar de enige in België die HD Voice ondersteunt, dus bij andere operatoren zal er normaal gezien nooit een verschil in geluidskwaliteit zijn tussen 2G en 3G.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

frado schreef:Ik switch vandaag van proximus naar Base. Volgens mij zal die carrier update voor 4G enkel beschikbaar zijn mits laatste iOS? Ik zit op een lagere ios nav jailbreak. Iemand die een ipcc file heeft dat ik kan inladen( commcenter patch installed) zodat ik ook 4G + hotspot + toegang tot instellingen heb?
http://appldnld.apple.com/iOS7.1/Carrie ... Phone.ipcc

CommCenter patch is niet eens nodig, want het is een officiële (gesigneerde) carrier bundle. Gewoon inladen via iTunes.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nickz , inderdaad, thanks. Had mijn pc geformat en vergeten carrier testing te activeren op itunes. Heb het nu aangepast en ik kon het wel inladen.. Wel nog geen 4G gezien, maar blijbkaar kan het 4u duren volgens Geert zijn gesprek.
Nuja, ik ben al content met 3G. Spotify code heb ik ook nog altijd niet ontvangen wel..
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

anthonynani schreef:Ik kan wel begrijpen waarom BASE dit zou doen (meer bandbreedte voor gebruikers die op dat moment aan het surfen zijn via 3G-netwerk), maar langs de andere kant is dit slechter voor mij, aangezien ik niet kan genieten van een betere gesprekskwaliteit.
Zoals Nickz al heeft gezegd zal je bij Base geen verschil in gesprekskwaliteit merken. Het is dan wel een nadeel dat je over 2G niet gelijktijdig kan bellen en surfen, wat over 3G wel mogelijk is.
Bij Base moet je dus eerst opzoeken waar je u bevindt via Google maps voordat je de pechdienst belt als je in panne bent gevallen met de wagen. :angel:
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

frado schreef:nickz , inderdaad, thanks. Had mijn pc geformat en vergeten carrier testing te activeren op itunes. Heb het nu aangepast en ik kon het wel inladen.. Wel nog geen 4G gezien, maar blijbkaar kan het 4u duren volgens Geert zijn gesprek.
Nuja, ik ben al content met 3G. Spotify code heb ik ook nog altijd niet ontvangen wel..
Mijn 4u activatie zijn om, en daarnet verscheen 4G op het scherm. Download 16.45 en upload 14.75 en de ping was 45.
Dit outdoor station Mechelen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Mijn 4 u zijn ook bijna voorbij, zal het hier wel laten weten. Spotify code heb ik ondertussen wel gekregen, dus ben al content :)
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

FrederikD schreef:Bij BASE schakel je bijna altijd terug naar 2G voor gesprekken, geen idee waarom.
Mijn ervaring zegt bij Mobistar dat hij overschakeld van 3G naar 2G voor gesprekken, wat dus wil zeggen dat gesprekken voeren via 2G of 3G blijkbaar geen verschil zal maken. Al ben ik de laatste tijd iets minder tevreden over die kwaliteit, zeer onzuiver, korte onderbrekingen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Commcenter patch even gedelete en dan ging 4G meteen. Dit is het resultaat(in huis, mast is 4-500 meter verder)
Afbeelding

Ping is wel +- zelfde als op 3G. Met 3G zat k rond de 20 mbit down
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Uwe ping is wel aan de hoge kant eerlijk gezegd heb ik die nog niet gezien bij mij.
Maar ben voor U blij dat hem nu wel werkt ;).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik verbaas mij ook soms over de ping in speedtest icm met Base 4G. Terwijl ik gewoon heel vlot kan surfen. Als ik dan via de command line eens ping naar een paar sites halen deze gewoon mooi tussen de 20 en de 35ms ping.
Zolang ik vlot op het internet kan maak ik er mij weinig zorgen over.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn 4G speedtestje met BASE verre van slecht vind ik binnenshuis Mechelen :

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bijlagen
image.jpg
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doe ne keer een speedtest naar KPN server in NL. Scheelt soms 15 a 20ms.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

AndRo555 schreef:En 800MHz LTE is er bij BASE, :banana: :beerchug:

https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 51_002.pdf

Nooit gedacht dat Proximus de laatste ging zijn op dat vlak. (mobistar heeft al heel veel LTE800/1800 combo uitgerold de laatste maand)
De aanvragen voor 800Mhz komen verder binnen:
https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 41_001.pdf
https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 50_001.pdf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Waar haal je die links vandaan? Op de zendantennekaart zie ik nog geen link staan naar de pdf met een aanvraag. :?
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Wel verschrikkelijk irritant dat je bij die nieuwe site voor de zendantennes de pdf's niet in je browser kan bekijken!
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik zal mijn eigen maar eens quoten zeker. :wink:
AndRo555 schreef:
In november 2013 heeft Base Company, voor 120 miljoen euro, een 800 MHz licentie gekocht. Die komt bovenop het reeds erg complete geheel waarover BASE al beschikte. Samen met zijn vergunningen voor de 900MHz-band, de 1800MHz-band en de 2.6GHz-band, beschikt de onderneming nu over alle frequenties die ze nodig heeft om de uitrol van een 4G-netwerk van hoge kwaliteit voort te zetten
http://www.basefacts.be/netwerk/op-het- ... L4.twitter

Lichte hint naar 4G op 900MHz?
LTE op 900MHz is niet zo vreemd, quasi elke LTE telefoon ondersteund het, dan kunnen de de 10MHz op 900MHz splitsen in 5MHz voor GSM en 5MHz LTE, uiteindelijk zal 3G er toch uitgaan voor 2G. Wel vreemd, want daarmee zetten ze wel veel mensen zonder LTE op 2G in de iets landelijkere gebieden.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Ik vind het raar dat ze dit gebruiken terwijl er op die mast geen 800MHz zit, het is dus eigenlijk nergens voor nodig. (Er zit ook geen 2G op trouwens, enkel 3G2100)
800MHz zou zelfs nog een betere dekking geven ook...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

FrederikD schreef:Heel raar geval gevonden: LTE900??
https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 53_001.pdf
Waar zie jij die LTE staan? Ik zie enkel 900 staan, dus dat kan evengoed voor GSM of UMTS zijn.
Ik meen me te herinneren dat er was afgesproken om binnen Europa enkel de 800, 1800 en 2600 MHz frequentiebanden te gebruiken voor LTE.
In tegenstelling tot wat AndRo555 zegt, ondersteunen vele toestellen ook geen LTE via 900 MHz, bv. HTC One, Sony Xperia V, Samsung Galaxy SIII LTE, Motorola Moto X, LG G Pro 2, Oppo Find 7, enz.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

nickz schreef:
FrederikD schreef:Heel raar geval gevonden: LTE900??
https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 53_001.pdf
Waar zie jij die LTE staan? Ik zie enkel 900 staan, dus dat kan evengoed voor GSM of UMTS zijn.
Ik meen me te herinneren dat er was afgesproken om binnen Europa enkel de 800, 1800 en 2600 MHz frequentiebanden te gebruiken voor LTE.
Vanonder op de kaarjes kan je zien dat er UMTS2100 en LTE900 staat.
En Telenor en Tele2 in zweden doen LTE op 900MHz (samen onder de naam Net4Mobility) en Vodafone in Tsjechie. In europa is 800/1800/2600 gebruikelijk, maar er is denk ik niets dat LTE900 tegenhoudt.
nickz schreef: In tegenstelling tot wat AndRo555 zegt, ondersteunen vele toestellen ook geen LTE via 900 MHz, bv. HTC One, Sony Xperia V, Samsung Galaxy SIII LTE, Motorola Moto X, LG G Pro 2, Oppo Find 7, enz.
Dat zijn ongeveer allemaal "previous gen" telefoons met een vorig model LTE chipsets en amplifiers, de telefoons die verkocht worden hebben bijna allemaal 900MHz LTE.
oissin
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2014, 13:50
Bedankt: 3 keer

Het gaat waarschijnlijk om een fout in het conformiteitsattest. In Vlaanderen wordt LTE enkel gebruikt in de 800, 1800 en 2600 MHz-band. 'Vreemde' zaken in attesten of gsm-antennes zonder attest kan je doorsturen naar [email protected].
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

LTE op 900MHz is niet zo vreemd, quasi elke LTE telefoon ondersteund het, dan kunnen de de 10MHz op 900MHz splitsen in 5MHz voor GSM en 5MHz LTE, uiteindelijk zal 3G er toch uitgaan voor 2G. Wel vreemd, want daarmee zetten ze wel veel mensen zonder LTE op 2G in de iets landelijkere gebieden.
Wie zegt dat er al 3g is in landelijke gebieden zoals nevele? :lol: dat ken ik hier niet hoor!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Binnenkort hebben ze daar alleszins al 4G op 800Mhz in Nevele: https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 89_001.pdf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ziet er uit als LTE800, al heeft er iemand nog vrolijk zitten copy/pasten in de frequentie tabellen. En dat voor officiele documenten... :|

Al vind ik het vreemd dat ze er niet ineens 3G900 bijzetten. Ik zou vermoeden dat ze alle masten proberen uitrusten met 3G900, LTE800 en op drukkere plekken eventueel LTE1800/2600 er nog bij. Nogal vreemd dat ze de ene keer alleen LTE800 zetten, de andere 3G900.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Heeft er iemand een idee of er een manier bestaat om een preciezere (en up to date) kaart van Base 4G te vinden? De Base site zelf noemt wel alle gemeenten op waar ze 4G voorzien per provincie en dat lijkt al een stevige lijst, maar is die dekking dan "~100%" op al die plaatsen of zouden er ook nog 'vlekken' zijn?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Base voegt - naar eigen zeggen - pas een gemeente doe als er een minimum dekkingsgraad op 4G gebied is van 95%.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Tijd om dat eens te testen dus :-)
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Hier mv.b12e.be kan je de evolutie van het Base netwerk bekijken, met kaarten van zowel de 3g als 4g dekking. De laatste kaarten staan daar nog niet op; die vind je hier.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”