Traag en onstabiel wireless signaal

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

Hallo,

Ben een hele tijd terug geleden overgestapt op fibernet en toen een all-in-one modem gekregen. Mijn draadloos signaal is vrij zwak en niet altijd stabiel. De modem bevindt zich op +/- 15 m van mijn computer. De max snelheid die ik haal is +/- 10 Mbps, veel te weinig dus. Als ik met mijn laptop vlakbij de modem sta haal ik wel de gewenste snelheid : 60 Mbps. Met mijn vroegere Linksys was het signaal veel sterker. Ik heb al met de instellingen op Mijn Telenet zitten spelen maar dit geeft geen beterschap. Met een powerline haal ik ook al geen hogere snelheid...
Ik heb geen UTP verbinding naar mijn vaste PC. Wel heb ik een extra TV aansluiting in de living (een 5 meter van mijn PC). Zou ik hier mijn Telenet modem op kunnen aansluiten of is dit een ander type bekabeling ?
Als iemand een oplossing heeft voor mijn ''probleem'' hoor ik het graag.

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De bakabeling is dezelfde, maar mogelijk een andere aansluiting op je splitter. Maar wat bedoel je dat je met een powerline ook niet de gewenste snelheid hebt.
Heb je overigens een interactieve digibox met ftp aansluiting
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

Hallo,

bedankt voor je snelle reactie. De aansluiting op de splitter is idd anders maar die kan ik makkelijk versteken van TV naar data.
Met een powerline kom ik niet boven de 10 Mbps (aangesloten op een apart stopcontact).
Ik heb een digicorder en daar zit idd een UTP aansluiting op.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

versteken is geen optie, omdat dat je TV mogelijk niet correct werkt. Ik heb zelf geen all-in-one, maar als je digicorder niet speciaal op een poort aangesloten moet zijn op je bakje, dan kan je opteren om een switch te plaatsen aan je TV en hierop je digicorder en PC op aan te sluiten, maar over de mogelijkheid hiervan kan je best wachten tot iemand hierop reageert.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

UTP trekken naar centraal punt en daar uw eigen router zetten is uiteindelijk meestal de makkelijkste oplossing.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Devilzown schreef:en daar uw eigen router zetten.
En daar uw eigen AP zetten ! (laat de router maar staan waar hij staat)
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

mailracer schreef:versteken is geen optie, omdat dat je TV mogelijk niet correct werkt. Ik heb zelf geen all-in-one, maar als je digicorder niet speciaal op een poort aangesloten moet zijn op je bakje, dan kan je opteren om een switch te plaatsen aan je TV en hierop je digicorder en PC op aan te sluiten, maar over de mogelijkheid hiervan kan je best wachten tot iemand hierop reageert.
Ik heb nu 2 TV aansluitingen vanuit de splitter.Als de bekabeling voor TV en data dezelfde is kan ik toch gewoon 1 kabel van TV naar data switchen en hierop de Telenet router aansluiten of zie ik dat mis ?
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

r2504 schreef:
Devilzown schreef:en daar uw eigen router zetten.
En daar uw eigen AP zetten ! (laat de router maar staan waar hij staat)
Kan ik dan gewoon niet beter mijn Linksys achter de modem zetten (deze had veel groter zendbereik) zonder UTP te trekken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

pollepap schreef:Kan ik dan gewoon niet beter mijn Linksys achter de modem zetten (deze had veel groter zendbereik) zonder UTP te trekken ?
Dat kan je inderdaad... maar sluit hem dan aan als AP (dus TN eveneens aansluiten op een LAN poort, en de DHCP uitschakelen van je Linksys).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

mogelijk zal je ook het ipadres van je linksys in de range van je huidige router moeten instellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:mogelijk zal je ook het ipadres van je linksys in de range van je huidige router moeten instellen.
Op zich is dat geen vereiste... eens je namelijk de settings hebt aangepast moet je niet meer aan de interface zijn (al kan je er ook nog aan als hij in een ander subnet zit, maar dan moet je je PC even een statisch adres geven).
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

r2504 schreef:
pollepap schreef:Kan ik dan gewoon niet beter mijn Linksys achter de modem zetten (deze had veel groter zendbereik) zonder UTP te trekken ?
Dat kan je inderdaad... maar sluit hem dan aan als AP (dus TN eveneens aansluiten op een LAN poort, en de DHCP uitschakelen van je Linksys).

Staat er ergens beschreven hoe ik dat doe ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zeker al 150x op dit forum :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

pollepap schreef:
r2504 schreef:
pollepap schreef:Kan ik dan gewoon niet beter mijn Linksys achter de modem zetten (deze had veel groter zendbereik) zonder UTP te trekken ?
Dat kan je inderdaad... maar sluit hem dan aan als AP (dus TN eveneens aansluiten op een LAN poort, en de DHCP uitschakelen van je Linksys).

Staat er ergens beschreven hoe ik dat doe ?
http://www.pavele.be/uitbreidenwifi.html
De router waar ze het over hebben in die handleiding is de telenet modem/router

Ook nog meer van dat :
http://www.pavele.be/telenethg.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
pollepap
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2012, 17:33

Zonet mijn Cisco achter de Telenet modem geplaatst en mijn snelheid is nu verdriedubbeld :P
Bedankt allemaal :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”