Forum

Iemand ervaring met betaalterminals?

Heb je algemene vragen over adsl? Opmerkingen? Post ze hier...

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Iemand ervaring met betaalterminals?

Berichtdoor koekie op 15 feb 2011, 11:38

Ben nu al hele tijd klant bij Keyware, maar hoe langer ik daar klant ben hoe langer de klanten moeten wachten tot hun betaling is gebeurd. Soms duurt dat megalang en is dat erg vervelend. Maar dat niet alleen, zo gebeurt het regelmatig dat ze er boekhoudkundig een potje van maken en zo maar onterecht geld van de rekening halen. Zo ook was het onlangs weer prijs. Het is nu voldoende. Ik heb goesting om een aangetekende brief te schrijven en te zeggen dat ik het contract verbreek. Denk dat ik daar voldoende recht toe heb om dit te doen, want hun praktijken zijn niet langer tolereerbaar.

En niemand laat ik hier ooit nog toe te domiciliëren, want daar krijg je alleen maar ambras mee!!! Geld die ze zo maar van de rekening halen en meer van dergelijke miserie. Anderen moeten voortaan met hun poten van m'n rekening blijven.

Iemand een alternatief voor Keyware? Heb de indruk dat bansys hun tarieven ondertussen verlaagd heeft naar het niveau van keyware.
offlinekoekie
Forumtroll
Forumtroll

14 216

Re: Iemand ervaring met betaalterminals?

Berichtdoor meon op 15 feb 2011, 12:02

Niet dat ik er zelf iets van ken of ervaring mee heb, maar uw verhaal heb ik van anderen ook al gehoord ja. Banksys (Atos Worldline moet ge tegenwoordig zeggen) zou tegenwoordig inderdaad een valabel alternatief zijn...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinemeon
Administrator
Administrator

188 3

Berichtdoor Kitt op 15 feb 2011, 12:08

Keyware geen ervaring mee ..

Wel al paar keer één van CCV moeten installeren .. nogal omslachtig ..en duur ook .. maar helpdesk was wel vriendelijk en behulpzaam ..

Ooi eens een utp voorzien bij iemand .. toen uiteindelijk bleek dat hij een oud model terminal had zonder utp .. ( amper 2 jaar oud )
Terwijl de nieuwe pstn en utp hebben .. hij heeft een nieuwe mogen aankopen bij CCV ( denk rond de 900 euro ) en de oude nemen ze over voor 150 euro ..

Banksys ( Atos Worldwide ) heb ik persoonlijk nog de beste ervaringen mee .. ik heb het dan wel over installatie/helpdesk/terminals ..
Jij hebt et vooral over administratieve kant denk ik ..
Geen idee of het daar huur is of kopen .. huur is soms interessanter als er wat veranderd krijg je automatisch nieuwer model etc ( denk ik ? )
Laatst bijgewerkt door Kitt op 15 feb 2011, 12:23, in totaal 1 keer bewerkt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd),VoipBusterPRo (default uitgaand) op Fritzbox 7270
Provider: Belgacom "Intense" (30 Mbps down / 4.5 Mbps up).
Modem/Router: BBOX2 -> PfSense 2.0 on VIA C3 <- Mikrotek RB493 on WB
offlineKitt
Premium Member
Premium Member

15 2

Berichtdoor iceke op 15 feb 2011, 12:11

Al jaren Atos klant, nooit problemen, ook niet qua facturatie of support.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor koekie op 15 feb 2011, 13:14

Ook 4 jaar contract bij Keyware en domiciliëring.

Erger nog, Banksys is ondertussen goedkoper. En geen 4 jarig contract (1 jaar) en geen domiciliëring.

Daaag Keyware, nooit meer!

De enige kost is de installatiekost bij Banksys. En die is 50 euro. Zelf installatie.
offlinekoekie
Forumtroll
Forumtroll

14 216

Berichtdoor delamont op 16 jul 2012, 21:21

Wij zitten ook vast aan Keyware voor 5 jaar, hadden een contract getekend en ze hebben verzwegen dat we 5 jaar vast zaten!

HANDELAARS PAS OP !!!!

Ze zouden binnen de maand leveren en het heeft 3 maand geduurd! Veel ellende hebben we gehad maar we zitten er aan vast!
De terminal van Keyware werkte niet en ze hebben hem komen terughalen en toen kregen wij een annulatiefactuur 605 euro te betalen !!!! terwijl wij niets geannuleerd hadden.

Unizo heeft nu een duidelijk statement laten horen. Zie onderaan de link.

Hopelijk zal er iets veranderen zodat we kosteloos wegkunnen en wellicht velen met ons. Als we nu de betaalterminal opzeggen moeten we 605 euro schadevergoeding betalen + nog dossierkosten en moet de terminal binnen 3 dagen teruggestuurd worden of nog een boete van 1000 euro.

Ze waren ook de goedkoopste maar daar is niets van waar. Enfin, we kregen al mails binnen van andere gedupeerden en hopelijk gebeurd er iets!

Wij willen hiermee ook alle handelaars verwittigen indien ze een Atos C-Zam terminal hebben moeten ze opletten want er komt een vertegenwoordiger van Keyware en hij zegt niet wie hij is, hij zegt dat het toestel moet vervangen worden en dan moet je tekenen voor ontvangst maar in werkelijkheid heb je 5 jaar aan je broek. Men zegge het maar voort aan de collega handelaars. Ze sturen ook misleidende kaartjes rond en maken misbruik van Atos Wordline.

Wij hebben met onze andere winkel ook een atos betaalterminal en daar hebben wij in 12 jaar NOOIT problemen mee gehad, ze zijn inderdaad een stuk goedkoper geworden en er is heel duidelijke communicatie en een nieuwsblad met alle nieuwtjes.

Zie de link: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120716_096

Zie een andere link met reeds getuigenissen:

http://www.spaargids.be/sparen/algemeen ... yware.html
offlinedelamont
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor r2504 op 16 jul 2012, 21:53

delamont schreef:Wij zitten ook vast aan Keyware voor 5 jaar, hadden een contract getekend en ze hebben verzwegen dat we 5 jaar vast zaten!

Hoe verzwijg je zoiets... ofwel staat het in je contract ofwel niet... of teken je alles zomaar ?
offliner2504
Elite Poster
Elite Poster

542 175

Berichtdoor iceke op 16 jul 2012, 22:00

Tuurlijk teken je niet alles zomaar... maar je weet hoe dat gaat, je besteld iets online, of je belt die gasten op. Ze mailen je een contract en dat lees je natuurlijk maar half(ik veronderstel dat wanneer je een betaalterminal gaat huren je nog wel meer zorgen aan je kop hebt dan alleen dat).
Soit, ik ben dus ook opzoek naar een terminal en de prijzen die keyware aanrekent zijn niet van de poes (300 en een klets euro om op te starten enz...) ik snap niet dat iemand uberhaupt voor keyware kiest wanneer hij ook maar een beetje prijzen vergelijkt (en zoveel aanbieders zijn er nu ook weer niet)
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor krisken op 16 jul 2012, 22:08

Ik weet dat het bij kbc 499 euro kost...maar das ook alles. Hangt gewoon als reclame op in de bank hier.

Internet = EDPnet "VDSL Pro" (25/10mbit profiel) + Toledo "VDSL Pro" (70/6mbit profiel)
Telefonie = WeePee (inkomend) + Internetcalls (uitgaand) via freePBX
GSM = Proximus Smart20 + Mobile Vikings
Tablet = Proximus GC
TV = Telenet Analoog
Netwerk = 2x Routerboard RB-2011L-RM + Meraki MR12 Wifi. Full gigabit network.
offlinekrisken
Elite Poster
Elite Poster

152 24

Berichtdoor jan28 op 16 jul 2012, 22:23

heb vorige maand via Belfius een terminal genomen GPRS van Atos Worldline, tot nu toe werkt alles perfect, de dag erna staan alle stortingen netjesop de rekening, Belfius sponsort redelijk wat kosten, neem als je klant bent contact op met je business partner in je plaatselijk kantoor.
Afbeelding
offlinejan28
Premium Member
Premium Member

37 8

Berichtdoor ub4b op 16 jul 2012, 23:55

krisken schreef:Ik weet dat het bij kbc 499 euro kost...maar das ook alles. Hangt gewoon als reclame op in de bank hier.

Dit is de prijs voor de terminal ? Incl of excl btw ?

En wat zijn de maandelijkse kosten ?
En hoeveel percent rekenen ze op transacties ?

Heb een hifi winkel die op afspraak werkt en loop tegenwoordig soms meerdere keren naar de bank (KBC) met cash, maar de transactiekosten van zo'n terminal houden me een beetje tegen. Gelukkig heeft KBC een stortingsautomaat, anders was het dure lol om telkens aan het loket te storten. Ik passeer zeker drie keer per week daar, dus enige kost is m'n tijd, maar daar heb ik momenteel genoeg overschot aan.

Maar als het drukker wordt zou zo'n terminal wel leuk zijn.
offlineub4b
Pro Member
Pro Member

36 9

Berichtdoor iceke op 17 jul 2012, 07:55

Huur dan toch gewoon 1 ? voor 18 cent per transactie en een 30€ per maand kan je toch niet telkens naar de bank lopen ?
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor krisken op 17 jul 2012, 11:32

ub4b schreef:Dit is de prijs voor de terminal ? Incl of excl btw ?

En wat zijn de maandelijkse kosten ?
En hoeveel percent rekenen ze op transacties ?

.

Zoals ik zei : meer dan "dat het 499 euro kost" weet ik niet.
Best navraag doen bij KBC dus

Internet = EDPnet "VDSL Pro" (25/10mbit profiel) + Toledo "VDSL Pro" (70/6mbit profiel)
Tablet = Proximus GC
TV = Telenet Analoog
offlinekrisken
Elite Poster
Elite Poster

152 24

Berichtdoor jan28 op 18 jul 2012, 09:37

iceke schreef:Huur dan toch gewoon 1 ? voor 18 cent per transactie en een 30€ per maand kan je toch niet telkens naar de bank lopen ?

ik huur mijn gprs toestel (via Belfius) kost idd zoveel, de bank neemt nazast alle installatie/programeerkosten ook nog 6 maanden huur voor haar rekening, + de zichtrekening kost gedurende een jaar ook niks
Afbeelding
offlinejan28
Premium Member
Premium Member

37 8

Berichtdoor r2504 op 18 jul 2012, 09:56

Op die manier ben je op één jaar tijd ook 360 euro kwijt... zoals Krisken aangeeft misschien toch eens vergelijken met wat KBC z'n aanbod is (op 16 maanden draai je break-even).
offliner2504
Elite Poster
Elite Poster

542 175

Berichtdoor iceke op 18 jul 2012, 11:50

Ge moet dan wel weer uw rekeningnummer veranderen en aangeven bij btw /kruispuntbank enz.... ik weet echt niet of dit veel verschil gaat uitmaken (ttz, als je je rekening nummer nog niet bij desbetreffende banken hebt)
Soit, de kosten vallen al bij al nog wel mee wanneer je de juiste dienst hebt (kleine bedragen -> kooptoestel proton, grote bedragen huren/bancontact)

Nogmaals volledig vanaf nul nu Atos :
Mobile GO € 29,90 per maand
Installation Plug & Play € 51,00 eenmalig
Fee GPRS Proximus € 6,68 per maand ( vast toestel mag je deze kost laten vallen)
BCMC€ 30,25 eenmalig
INTRO Subscription€ 8,00 per maand

Je zit met huren dus aan : ca 82€ eenmalig en 45€ per maand, met een vast toestel is dat 38€ per maand
kopen vast toestel kost ongeveer 81+795€ eenmalig en dan 13,45+8€ per maand = 21€ per maand (vast toestel)

het verschil tussen kopen en huren ? 29,90-13,45 = 16,45 (795/16,45 = ca. 4 JAAR)
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor krisken op 18 jul 2012, 11:53

Proton mag je laten vallen, dat zal in 2014 toch passé zijn.
Bestaan er geen toestellen die werken met een internetverbinding ipv een vaste lijn of gprs?

Tablet = Proximus GC
TV = Telenet Analoog
offlinekrisken
Elite Poster
Elite Poster

152 24

Berichtdoor depeje op 18 jul 2012, 11:59

Die bestaan zeker. Bij de studentenvereniging hebben we er zo één. Dat is zo'n cubusvormige, maar vraag me niet naar de naam.
offlinedepeje
Premium Member
Premium Member

21 3

Berichtdoor krisken op 18 jul 2012, 12:04

Excuseer voor mijn verbazing maar...
WTF? Een betaalterminal bij een studentenvereniging? Zodat je allemaal je lidgeld, cantusbijdrage en schachtenverkoopgeld direct kan betalen ofzo? :D

Tablet = Proximus GC
TV = Telenet Analoog
offlinekrisken
Elite Poster
Elite Poster

152 24

Berichtdoor iceke op 18 jul 2012, 12:09

krisken schreef:Proton mag je laten vallen, dat zal in 2014 toch passé zijn.
Bestaan er geen toestellen die werken met een internetverbinding ipv een vaste lijn of gprs?

Jaahoor, techniek maak niet zoveel uit, je hebt er via telefoon(betaal je telkens telefoontje) via internet (betaal je niks), via gprs (betaal je 6.68€ extra voor per maand)
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Volgende

Keer terug naar Allerlei