MClaeys schreef:Superieur, mijn gat. Overhyped is het juiste woord. Het enige waar ze superieur op zijn is op het vlak van marketing

En hun keynotes zijn/waren ook altijd goed, daar kan Microsoft nog wat van leren want die van hen zijn Saai met hoofdletter S.
Een goeie marketing is de snelste weg naar de portefeuille van de consument. Dat hun keynotes saai zijn is uw eigen mening, ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar er zijn genoeg mensen die liggen te kwijlen bij elke aankondiging. En aangezien microsoft de stijl zo goed als volledig gekoppieerd heeft bij de aankondiging van surface 2 denk ik dat ze genoeg fans hebben.

Ik heb zelf een iPad 2, en ik geef toe dat het een leuk toestel is en handiger dan even de laptop opstarten, maar meer dan een veel te duur speelgoedje is het niet (dus ben ik blij dat ik het niet heb moeten betalen).
Ik heb een maand geleden een ipad³ gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van. Ik gebruik het ondertussen zo vaak dat ik zelfs regelmatig mijn gewone pc er voor af zet. Als ik zie hoe het met android tablets gesteld is ben ik blij met men aankoop. (en ja ik gebruik een android smartphone)
Microsoft heeft geen concurrentie voor de iPad, het is dus niet moeilijk om superieur te zijn tegenover een onbestaande concurrent. Nu Windows 8 uitkomt voor ARM kunnen ze gaan concurreren hiermee. Het is wel nog af te wachten of ze het goed gaan aanpakken, als ik een Windows tablet koop wil ik dat ik even vlot ermee kan werken dan ik nu kan op Android en IOS, dus niet het hele toestel booten elke keer. Ik zeg dus niet dat de Windows tablets beter zullen zijn, ik zeg enkel dat de wereld niet rond Apple draait.
Microsoft mag dan onder zijn eigen naam geen tablets hebben uitgebracht, maar er zijn er genoeg die dat wel doen sinds windows XP. En dat waren gewoon lompe dingen, om de simpele reden dat de technologie er niet rijp voor was. Als het toen al bestond was ARM nog maar een fractie van wat het nu is en zat het bij wijze van spreken enkel maar in rekenmachines.
Apple mag dan wel niet de uitvinder zijn van veel producten, maar ze hebben ze wel gebruiksvriendelijk en toegankelijk voor de grote massa gemaakt.
iPods konden niks wat een mp3 speler van 20 euro uit den Blokker niet kon, het had een mooier jasje, that's it. Qua geluidskwaliteit zijn ze maar middelmatig, de oortjes die ze erbij leveren zijn ondermaats (redelijk schandalig dat ge maar van die slechte witte dopkes krijgt bij een toestel dat zo duur is (was, de prijzen zijn inmiddels redelijker). Geef mij maar men Creative Zen X-Fi

Ik weet niet wat gij verwacht van een ipod, maar dat ding deed zijn werk meer dan goed. Ik verwacht alvaast geen denon in mini formaat met speakers van B&W rond mijn oren. Hun software is gebruiksvriendelijk en werkt intuitief, maar dat is subjectief.
iPhone, leuk toestel, te beperkt maar dat is op te lossen met een jailbreak (en met de nieuwe IOS versies begint het wat te beteren). Er zijn goede Android phones die kunnen concurreren, WP ook als het nog wat groeit denk ik.
Ik heb de iPhone bewust gemeden als de pest vanwege zijn hoge prijs. En enkele jaren later betrap ik mezelf er op toch een SGSII te kopen aan dik €500.

OSx, in mijn ogen jammer dat het niet op alle hardware kan draaien. Het OS is niet slecht, maar superieur zou ik het nu toch ook niet noemen.
Het is de totale gebruikerservaring die zoveel beter is dan bij windows en android. De synchronisatie tussen alle toestellen en nog een hoop andere kleine details die mij wel te binnen schieten van zodra ik mijn ipad terug vast pak.
Op dat gebied ligt android bv een pak achter. Er is geen synchronisatie van bestanden tussen verschillende toestellen, je moet al gebruik maken van dropbox of google drive. Elke fabrikant steekt er zijn eigen schil over, den een al lelijker dan de andere.
Microsoft snapt het wel door het design opnieuw uit te vinden. Tiles ipv icoontjes, de mannier van browsen door menu's en nog een hoop kleine details. Maar dat wordt allemaal teniet gedaan door het smartphone en tablet OS van mekaar gescheiden te houden qua codebase en er dus geen portabiliteit van apps is zonder porten.
Qua uniformiteit en gebruiksvriendelijkheid staat apple ver boven de vorige 2.
En de hardware... in de nieuwe Macbook zit alles vastgesoldeerd, dus iets upgraden is onmogelijk zonder een nieuwe te kopen
Tjah, dat is nu eenmaal het lot van een klein en draagbaar toestel te willen. Als je iets wil upgraden moet je maar een gewone laptop of MBP kopen.
Ik heb niks tegen Apple en ik lever even vaak kritiek op Microsoft als Apple, het is hun fanclub die me niet aanstaat. De leden met oogkleppen dan toch, ik ken er gelukkig ook genoeg die fan zijn van Apple maar tenminste openstaan voor alternatieven.
Ik heb een bloedhekel aan de mentaliteit van apple, hun arrogantie en de patentoorlog die ze ontketend hebben. Maar hun producten zijn gewoonweg fantastisch.
Ik zit ondertussen met 3 verschillende platformen en dat steekt ondertussen wel tegen.
En dit alles is mijn eigen mening, hoe de rest er over denkt kan me weinig schelen en zal mij niet van gedacht doen veranderen.
En als afsluiter: Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.