Forum

[Te Koop] Laptop Fuj lifebook A531

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).

Moderators: Moderators, Userbase Crew, Te koop moderator

Re: Laptop Fuj lifebook A531

Berichtdoor conehead op 24 apr 2012, 21:21

Geen probleem, ik vind het een koopje
offlineconehead
Premium Member
Premium Member

9 3

Berichtdoor iceke op 24 apr 2012, 21:33

Nog 1 maal want ik vind dit niet kunnen.
conehead schreef:Het is dit model:
http://www.beslist.be/computers/d0000807692/Fujitsu-Siemens_LifeBook_A531_(_VFY-A5310MF091BE_).html

En daar betaal je minstens meer dan 700€ voor maar via een promo op het werk tegen een goedkopere prijs kunnen aankopen.

Ik heb zelf even op tweakers gekeken en je moet dan wel naar de juiste toestellen kijken natuurlijk, prijs is daar blijkbaar 790 tot meer dan 800€

http://tweakers.net/pricewatch/unsorted/745269/fujitsu-lifebook-a531-i5-5-halen-4-betalen.html

als je nu in diezelfde link naar diezelfde winkel surft zal je zien dat 4 stuks van deze notebook €2.370,06 kost, deel dat bedrag door 4... en dan is dit helemaal geen koopje. Ik vind dit dezelfde praktijk als harde schijven duurder verkopen dan aankoop wanneer er schaarste is.(ze hebben een pak notebooks gekocht op het werk en ik verkoop den overschot hier wel efkes met een kleine winst)
edit :
@mods : splits mijn posts gerust af, want ondertussen ben ik veel te hard op het manneke aan't spelen ipv op den bal en dat is eigenlijk helemaal de bedoeling niet.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor eternum op 24 apr 2012, 22:07

Even een denkbeeldig rekensommetje.
iceke, in de veronderstelling dat jouw aankoopbedrag klopt: 2370,06/4= 592,52 euro.
Dat is dus de promo prijs als ge er vier koopt.
TS vraagt 605 euro voor één toestel.
Een verschil van 12,48 euro.

Rijk gaat hij daar niet van worden, denk ik. :wink:
Ik gun hem het verschil van harte. (Niet dat ik een laptop nodig heb, hoor)

Afin, het lijkt mij:
Afbeelding
Afbeelding
offlineeternum
Elite Poster
Elite Poster

291 46

Berichtdoor iceke op 24 apr 2012, 22:18

En ik die dacht dat het te koop forum daarvoor juist niet diende... straks gaan we hier met z'n allen groepsaankopen verzilveren...(mij niet gelaten, maar verkoop het dan ook zo, en niet zoals de ts (niet nieuw, maar eigenlijk wel nieuw, en ik wil er mijn broek niet aan scheuren))
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor Tim.Bracquez op 24 apr 2012, 22:45

eternum schreef:TS vraagt 605 euro voor één toestel.
Een verschil van 12,48 euro.

Iets met garantie...
Tim Bracquez, tim@fusa.be
offlineTim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

123 17

Berichtdoor philippe_d op 25 apr 2012, 11:40

Ik vind deze ganse discussie zinloos, en eigenlijk off-topic. Misschien moeten we de Buy-Sell regels (nog) eens gaan aanpassen.
On-topic is voor mij:
    - de originele post van de aanbieder (indien conform de regels).
    - vragen voor bijkomende informatie van geïnteresseerde potentiële kopers.
    - bijkomende info van de TS.
    - eventuele boden van de potentiële kopers.
    - "verkocht" mededeling door de TS.
De TS heeft het recht om zijn "target" prijs op te geven, het is aan de koper om te beslissen wat hij ervoor wil betalen, toch ?
Alle andere commentaren van mensen die geen enkele interesse hebben in het aangeboden voorwerp hebben geen toegevoegde waarde.

Indien je een vermoeden hebt van misbruik (vb winstbejag, commerciële activiteit), gelieve dit te melden via de gebruikelijke "meldknop"...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, PoivY, FreeVoipDeal (uitgaand België mobiel 0.5ct/min).
Provider: Belgacom "Generation" (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7390, FW 84.05.50 VDSL2 Annex B, sync 70/6. IPv6 SIXXS Tunnel.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
onlinephilippe_d
Moderator
Moderator

596 39

Berichtdoor iceke op 25 apr 2012, 11:58

philippe_d schreef:De TS heeft het recht om zijn "target" prijs op te geven, het is aan de koper om te beslissen wat hij ervoor wil betalen, toch ?

Daarin kan ik je perfect volgen hoor, en ook in dat deze discussie een beetje veel off-topic is...

Ik ga een ander voorbeeld geven dat misschien een duidelijker beeld geeft. Gaat er commentaar komen wanneer ik hier morgen mijn ipad 2 van een maand oud verkoop aan 299€ (winkelprijs 299€) ?
Met de TS zijn Notebook valt het misschien minder op omdat het a) een zakelijke notebook is en b) dit enkel voor een aankoop is met meerdere toestellen...

philippe_d schreef:Indien je een vermoeden hebt van misbruik (vb winstbejag, commerciële activiteit), gelieve dit te melden via de gebruikelijke "meldknop"...

Laat het ons er dan op houden dat dit een mooie aanbieding lijkt maar het eigenlijk niet is, wanneer je het tekoop forum anders gaat behandelen dan alle andere forum onderdelen, krijg je daar dus geen feedback meer over, en daar is het mij in de eerste plaats om te doen.(niet omdat ik de ts zijn verkoop niet gun.)
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor a3ke op 25 apr 2012, 12:50

Maar we laten net alles staan daar het informeren aan de TS dat hij zijn laptop (bewust of onbewust) boven de huidige nieuwprijs (of actieprijs) wil verkopen uiteraard iets is dat we niet kunnen verbieden

Samenkopen stond uitdrukkelijk in de vorige versie regels dat dit niet kan , we hebben dit eruitgenomen omdat samenkopen etc ook tegen andere regels is

Realistisch gezien moet de TS ondertussen wel ondervonden hebben dat , net zoals met een auto , eens je ermee buitenrijd of wandeld de prijs al 15 a 30 % zakt :-D
The eternal and true pessimist :D
offlinea3ke
Elite Poster
Elite Poster

45 10

Berichtdoor philippe_d op 25 apr 2012, 16:26

iceke schreef: Laat het ons er dan op houden dat dit een mooie aanbieding lijkt maar het eigenlijk niet is, wanneer je het tekoop forum anders gaat behandelen dan alle andere forum onderdelen, krijg je daar dus geen feedback meer over, en daar is het mij in de eerste plaats om te doen.(niet omdat ik de ts zijn verkoop niet gun.)

Misschien allemaal wel goed bedoeld, maar zoals je ziet wordt dit dan een aparte welles-nietes discussie die niets meer met de verkoop te maken heeft.
Als je het Te Koop Forum eens doorloopt zie je dat heel veel posts bestookt worden met commentaren van mensen die niet eens geïnteresseerd zijn in het object. Je hebt er die overal commentaar op geven :-( ...

Als ik bijvoorbeeld mijn oude FritzBox wil verkopen voor 100€, en er is een koper die er 100€ voor wil geven (misschien heeft hij dringend eentje nodig), dan is er toch niets aan de hand? Ik content, hij/zij content.
Eventuele commentaren zoals "op e-bay kan je ze krijgen aan 50 € of 70 €" zijn toch ook irrelevant ? So what ?
Daarom vind ik persoonlijk al die commentaar in Te Koop overbodig.
Laat het een Forum blijven tussen Verkopers en potentiële Kopers :).
my 2 cents.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, PoivY, FreeVoipDeal (uitgaand België mobiel 0.5ct/min).
Provider: Belgacom "Generation" (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7390, FW 84.05.50 VDSL2 Annex B, sync 70/6. IPv6 SIXXS Tunnel.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
onlinephilippe_d
Moderator
Moderator

596 39

Berichtdoor conehead op 25 apr 2012, 17:16

Deze ts trekt zich niets aan vd huidige actie en gaat zijn prijs daarom ook niet verlagen ... Touwens als je hem aan deze prijs wenst te kopen moet je ook nog iemand vinden die er telkens 3 wil kopen .... en bij deze voel ik me dan ook niet aangesproken om de prijs omwille van deze actie te verlagen.

En de mensen die het niet eens zijn met de prijs moeten het dan ook geen 37keer laten weten ...
offlineconehead
Premium Member
Premium Member

9 3

Berichtdoor iceke op 25 apr 2012, 20:05

philippe_d schreef:Als ik bijvoorbeeld mijn oude FritzBox wil verkopen voor 100€, en er is een koper die er 100€ voor wil geven (misschien heeft hij dringend eentje nodig), dan is er toch niets aan de hand? Ik content, hij/zij content.
Eventuele commentaren zoals "op e-bay kan je ze krijgen aan 50 € of 70 €" zijn toch ook irrelevant ? So what ?

Daar geef ik je 100% gelijk in, en daar gaat het hier dan ook niet over, we hebben het hier over een nieuw toestel die de ts per opbot (of zo laat hij toch uitschijnen) voor niet minder dan de winkelprijs wil verkopen.

conehead schreef:Deze ts trekt zich niets aan vd huidige actie en gaat zijn prijs daarom ook niet verlagen ... Touwens als je hem aan deze prijs wenst te kopen moet je ook nog iemand vinden die er telkens 3 wil kopen .... en bij deze voel ik me dan ook niet aangesproken om de prijs omwille van deze actie te verlagen.

Nogmaals, de 3+1 actie is geen consumenten actie maar een actie voor handelaars. (dit kan je dan best aantonen door een website te vermelden die gewoon een scriptje gebruikt op zijn webshop en X% bij de groothandelsprijs telt. :angel: ) Het valt misschien minder op omdat het een zakelijke notebook is die niet echt veel verkocht of aangeboden wordt, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor conehead op 10 mei 2012, 23:15

Is ondertussen verkocht :-)
offlineconehead
Premium Member
Premium Member

9 3