[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions_str.php(1) : eval()'d code:1)
Toon onderwerp - Hulp bij aanschaf van nieuwe laptop - Userbase
Forum

Hulp bij aanschaf van nieuwe laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Hulp bij aanschaf van nieuwe laptop

Berichtdoor fieldoxide op 22 apr 2012, 17:53

Goedenavond mensen ,
ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen . Hij moet vooral dienen om te mailen, internet en office toepassingen te draaien . Zeker geen gamen . Heb al een beetje opgezocht op het internet en twijfel tussen een aantal merken nml : Toshiba , Hp of Asus . Het zou een 15 inch scherm moeten zijn en liefst een I5 processor. Kunnen jullie mij soms geen aanbevelingen doen aangezien ik voor de moment de bomen niet meer door het bos zie . Mijn budget is tussen de 700 a 800 euro .
Alvast bedankt .
ps : ik heb gehoord dat binnen opzienbare tijd de nieuwe generatie processoren van intel gaan uitkomen dus misschien is het beter om even te wachten met mijn aankoop ?
offlinefieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

8 0

Re: Hulp bij aanschaf van nieuwe laptop

Berichtdoor r2504 op 22 apr 2012, 18:08

fieldoxide schreef:ps : ik heb gehoord dat binnen opzienbare tijd de nieuwe generatie processoren van intel gaan uitkomen dus misschien is het beter om even te wachten met mijn aankoop ?

Er komt altijd iets nieuws uit... zo kan je eeuwig wachten.

Misschien moet je dit lijstje eens bekijken... http://www.laptopshop.be/keuzehulp#!pri ... 8539,18540 Hier kan je een selectie vinden volgens je specifiacties, er staat zelfs een i7 tussen, alsook enkele Lenovo's (persoonlijk ben ik daar wel fan van, gewoon degelijk materiaal) met 100 euro cashback.
offliner2504
Elite Poster
Elite Poster

510 168

Berichtdoor ldw op 22 apr 2012, 18:38

Ik zou HP niet aanraden. Heb een hp dv-6 laptop en crasht nu regelmatig omwille van een harde schijf probleem. Hij is 13 maand en ze willen maar 1 jaar garantie geven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
offlineldw
Member
Member

9 9

Berichtdoor Goztow op 22 apr 2012, 18:55

Met asus en Toshiba kan je weinig misvaren. Afhankelijk van waar je hem koopt kan je wel wat profijt doen. Koop je wel eens in al dan niet buitenmadse webshops?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
offlineGoztow
Administrator
Administrator

235 22

Berichtdoor metal op 22 apr 2012, 19:01

Hp kan ik ook afraden.
Ik heb nog nooit zo'n slechte laptop gehad. Toetsen die afbreken, na de garantie de videokaart kapot, omhulsel van scherm dat begint los te komen, scharnier van scherm dat kapot breekt, en noem maar op.
Beste ervaring die ik tot nu toe gehad heb is acer, alhoewel dat sommige dit merk toch afraden, vond ik deze top.
Nu heb ik een toshiba voor ongeveer een 2 jaar en daar is nu alleen de batterij van versleten. Voor de rest nog geen probs mee gehad.
offlinemetal
Premium Member
Premium Member

3 1

Berichtdoor fieldoxide op 22 apr 2012, 19:10

Op ons werk hebben ze als merk HP , maar dat zijn laptops voor de zakelijke markt denk ik . Misschien mag je deze niet vergelijken met de particuliere markt .
Dus , HP laat ik wel even voor wat het is dan . Ik denk dat ik mijn keuze zal maken tussen Toshiba en Asus .
Zijn er mensen die reeds een aankoop hebben gedaan via de website laptopshop ?
offlinefieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

8 0

Berichtdoor Petrikske op 22 apr 2012, 20:11

Asus netbook gekocht bij Laptopshop.
Heel tevreden van, daags na bestelling geleverd.
En nooit geen problemen gehad met desbetreffende Netbook (Asus 1201n)
offlinePetrikske
Elite Poster
Elite Poster

28 7

Berichtdoor sirWard op 22 apr 2012, 21:01

Momenteel zit ik met een Sony VAIO als Windows-toestel en ik was er helemaal niet tevreden van. Ondertussen heeft-ie al enkele maanden de kast proper gemaakt en heb ik er in afwachting op een bracket voor de optische ruimte in mijn iMac een SSD ingestoken en Windows met de nieuwste drivers nog eens geïnstalleerd en ik heb nog geen enkele BSOD gekregen! Goed want dat was vroeger verschrikkelijk...

Mijn kennissenkring is zeer tevreden van Asus en Toshiba. Acer heb ik persoonlijk al een slechte ervaring mee achter de rug + ik hoor er ook veel klachten over. Ik zou deze in jouw plaats niet nemen.
EDPnet Newer&Faster 50/6 & Telenet Fibernet XL120/5 - Generation Connect (LTE/4G) - Telenet DTV
Afbeelding
offlinesirWard
Newsposter
Newsposter

21 1

Berichtdoor honda4life op 22 apr 2012, 21:03

Als je niet wil gamen kan je uitkijken naar een reeks met een basis grafische kaart (à la shared memory etc), dat scheelt direct een beetje in de prijs.

Toshiba is zéér betrouwbaar.
HP: heb een Elitebook van het werk, problemen met het scherm van in het begin, poorten zitten op zeer onhandige plaatsen (aansluitingen aan de kant van je muis zijn af te raden, of toch zeker aan de voorzijde van je laptop), slecht aluminium design is zeer gevoelig voor een stootje. Een lomp zware adapter die zo groot is als een brooddoos en even veel weegt als de laptop...

17 inch schermen niet afschrijven voor je het "genot" van een groot scherm eens hebt kunnen testen, helaas ben ik daar véél te snel aan gewoon geworden aan die luxe.

Zelf ben ik wel van van Dell en kan je toch voor zo'n 550€ jouw zin doen, en als je wil nog wat extra dus.
offlinehonda4life
Elite Poster
Elite Poster

92 11

Berichtdoor iceke op 22 apr 2012, 21:56

In die prijsklasse ? Asus k reeks
Dell = goedkoper, maar kijk eens naar vergelijkende benchmarks... Dell is met dezelfde cpu een pak trager.
Toshiba = goedkoper, maar kijk eens naar de afwerking, bij budget Toshiba's krijg je een zwart plastieken doos.
Acer ? = mooi tot hij stuk gaat, en dan dat typmachien keyboard dat ze op die notebooks gestoken hebben ????
Sony = niet veel soeps in die prijsklasse.
MSI ? mooier, goedkoper, maar nogal dun plastic gebruikt, overal waar je drukt buigt het plastic veel te hard door.
HP ? : dure helpdesk bij defect op consumer notebooks.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor vuurvos op 22 apr 2012, 22:42

fieldoxide schreef:Zijn er mensen die reeds een aankoop hebben gedaan via de website laptopshop ?

Laptopshop.be is één van de bijna 80 webshops van Coolblue. Ik heb al minstens 5 producten gekocht bij één van die Coolblue shops en ben er ontzettend tevreden over. Zéér snel geleverd, géén transportkosten, zo goed als altijd in stock, etc.

Ik raad enkel Acer af, heb al verschillende keren ellende meegemaakt en hun helpdesk is quasi onbestaande. Voor véél prijs/kwaliteitsverhouding zou ik gaan voor Packard Bell. Heb voor mijn dochter een laptop gekocht met een Core i7 en andere hoogwaardige componenten en heb dit ongeveer een jaar geleden voor 700 € gekocht. Die werkt nog altijd als een zonnetje zonder enig mankement.
offlinevuurvos
Elite Poster
Elite Poster

181 30

Berichtdoor rpr op 22 apr 2012, 22:53

Nooit packard bell. Enorm veel compatibiliteitsproblemen mee gehad.
Ooit een force feedback joystick op een pb willen aansluiten. Werkte maar geen force feedback. Bleek dat packard bell zijn gamepoort had aangepast naar een niet standaard.

Zo ook iets voor gehad met usb.
offlinerpr
Pro Member
Pro Member

0 5

Berichtdoor vuurvos op 22 apr 2012, 23:23

Het is eigenlijk onmogelijk om een bepaald merk goed te keuren of af te schieten. Iedereen heeft zo zijn ervaringen. Wist je bvb. dat Philips vroeger één of meerdere merken had (in onderaanneming) voor hun televisiemarkt. Mensen die gedegouteerd waren door hun Philips TV ervaring zwoeren dat ze nooit ofte nimmer nog een Philips TV gingen kopen, maar als puntje bij paaltje kwam kochten ze (onwetend) nog steeds een Philips TV maar onder een ander merk ...
offlinevuurvos
Elite Poster
Elite Poster

181 30

Berichtdoor fieldoxide op 23 apr 2012, 07:55

Ik hoor voor de moment veel goede dingen over Toshiba en Asus . Ik denk dat ik daar eens voor ga rondkijken . Moesten jullie mij een model van deze merken kunnen aanbevelen maakt dit mijn keuze uiteraard eenvoudiger . :-)
offlinefieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

8 0

Berichtdoor iceke op 23 apr 2012, 08:43

Asus K-Reeks
Toshiba-L reeks
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor Mathy op 23 apr 2012, 08:56

Ik kan je alleen maar aanraden om een laptop uit de zakelijke reeks te nemen. Die zien er misschien niet zo flashy uit maar die zijn bijna altijd steviger, beter ontworpen qua warmte-afgifte en gaan langer mee. Ze kosten misschien 100 of 200 euro meer maar die "verdien" je zo terug.

Hier trouwens ook +1 voor Dell, al verschillende laptops van gehad en de weinige issues die ik had zijn professioneel opgelost (voor zover binnen garantie).
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
offlineMathy
Premium Member
Premium Member

43 5

Berichtdoor iceke op 23 apr 2012, 09:08

In die prijsklasse moet je niet naar zakelijke laptops kijken.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

200 114

Berichtdoor krisken op 23 apr 2012, 09:24

Mja ik heb dan weer verschrikkelijke ervaringen met HP en Asus, maar blijf trouw zweren aan Acer. Een 6 jaar oude laptop werkt hier nog perfect (uitzondering batterij kapot) en mijn netbook (ook een acer) heeft enkel een klein stukje dat afgebroken is (eens laten vallen, met wat pattex komt dat wel in orde).

Zo heeft iedereen wel eens iets meegemaakt met een bepaald merk denk/vrees ik.

Internet = EDPnet "VDSL Pro" (25/10mbit profiel) + Toledo "VDSL Pro" (70/6mbit profiel)
Telefonie = WeePee (inkomend) + Internetcalls (uitgaand) via freePBX
GSM = Proximus Smart20 + Mobile Vikings
Tablet = Proximus GC
TV = Telenet Analoog
Netwerk = 2x Routerboard RB-2011L-RM + Meraki MR12 Wifi. Full gigabit network.
offlinekrisken
Elite Poster
Elite Poster

127 24

Berichtdoor Teebee op 23 apr 2012, 09:43

ik heb een bto model gekocht vorig jaar. Nog steeds tevreden van.

http://www.bto.eu/html/detail_home.asp? ... ductID=520
Afbeelding
offlineTeebee
Elite Poster
Elite Poster

15 5

Berichtdoor Goztow op 23 apr 2012, 09:55

Acer kocht ik vroeger wegens veel kracht voor lage prijs, maar alleen als ze niet langer dan 2/3 jaar mee moesten. Ik gebruikte die dagelijks en na 2/3 jaar was de behuizing steevast kaptop, versleten, lelijk. Goedkope behuizing met veel kracht erin: perfect als gaming laptop die je toch na 2 jaar moest wegdoen. :)
Beoordeel het nut van de posts van andere users, door op Afbeelding of Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
offlineGoztow
Administrator
Administrator

235 22

Volgende

Keer terug naar Computers en randapparatuur