Geld van belkrediet naar bank/paypal

Algemene discussies over telecommunicatie
Pidgey
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Bedankt voor de reacties allemaal!!!!!

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb die voor iedereen goed is.
Meer info volgt nog :)
Goztow schreef:pidgey, ik heb dit alles doorlopen een paar jaar geleden. Voeg me op msn toe?
Gedaan :)
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Om een of andere reden kan ik mpay niet gebruiken op mijn Pay&Go Generation kaartje o.O Ik krijg steeds de sms dat mijn pingping saldo ontoereikend is, nochtans heb ik 30 euro belkrediet en ik wil maar een kleine 5 euro overschrijven o.O
P 5 nummervanpingpingaanmenbankkaartgekoppelt melding ping
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Je kunt mpay via e-services activeren. Bij mij heeft het gewerkt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

De support van PingPing vertelde mij dat overschrijven via mPay niet mogelijk is.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ja, maar pingping werkt niet zolang mpay niet actief is :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Dima, mPay is actief bij mij. Je kan gewoon niet overschrijven via mPay, enkel betalingen doen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het staat op actief in e-services. Was zelfs bezig met instellen maar de laatste pagina gaf een error. Vanavond nog eens proberen.

@VOiP
Maar het moet toch lukken als ik met een pingping account aan een andere betaal?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

MClaeys, dat heb ik geprobeerd en dat lukt dus niet. De helpdesk van PingPing vertelde mij dat mPay enkel kan gebruikt worden voor betalingen niet voor overschrijvingen (dit schrijf ik nu al voor de 3de maal).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

idd, maar je kan het dus wel gebruiken op becharge en zo uw bonussen opnieuw activeren voor 40cent (voor P&G en GC).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Tim.Bracquez schreef:Je kan gewoon iedereen betalen via pingping... Gewoon SMS sturen naar dat short number en in de tekst

Code: Selecteer alles

P 25 3200000000 Omschrijving 1234
Waarbij 1234 je pin is, en 3200000000 de andere persoon zijn nummer. De 25 is het bedrag (maximaal 25 euro). De kost is dan 0,40 per SMS van/naar het short number: 4340 Die andere persoon kan dan zijn bank aan pingping hangen en het geld binnen de 2 dagen uitkeren op zijn rekening. Waarbij jezelf die persoon kan zijn uiteraard.

Moesten mensen dit regelmatig willen doen, hier een actief PingPing accountje... alsook pagina om dit te doen, maar je kan het beter zelf :)
Dit heb ik met Mobile vikings ook geprobeerd, geld gaat niet van mijn beltegoed, enkel de vaste kosten [15 of 40c) gaan ervanaf.
deams
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011, 13:45

lang gezocht naar een website zoals die van pidgey om bij de oplichters van proximus weg te kunnen...

ik heb maar eens mijn uitbetaling aangevraagd bij de betaallijn van pidgey, kan even bevestigd worden of dat goed is doorgekomen? het gaat hier toch om echt geld, dus wou gewoon even zeker zijn

groeten
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ondertussen mooi een paar dagen na mijn aanvraag mijn centen ontvangen van pidgey. Ik had ook een mailtje ontvangen dat de centen onderweg waren.
Hopelijk blijft alles mooi vlotjes draaien want ik kan dit systeem is een geschenk uit de hemel :angel:
Pidgey
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

deams schreef:lang gezocht naar een website zoals die van pidgey om bij de oplichters van proximus weg te kunnen...

ik heb maar eens mijn uitbetaling aangevraagd bij de betaallijn van pidgey, kan even bevestigd worden of dat goed is doorgekomen? het gaat hier toch om echt geld, dus wou gewoon even zeker zijn

groeten
Jap dat is uiteraard goed doorgekomen :)
dr.trimble schreef:ondertussen mooi een paar dagen na mijn aanvraag mijn centen ontvangen van pidgey. Ik had ook een mailtje ontvangen dat de centen onderweg waren.
Hopelijk blijft alles mooi vlotjes draaien want dit systeem is een geschenk uit de hemel :angel:
Er zullen wat veranderingen aankomen, maar het principe/de functionaliteit blijft hetzelfde... :)
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Rendement blijft ook hetzelfde?

Ivm pingping:
Kan je ook mobiel betalen via beltegoed met MV (base heeft mpay) ?
Kan je je beltegoed overmaken op je eigen pingping rekening via mpay (denk het niet, nooit gelukt) ? (om dit later te laten overschrijven naar zichtrekening).
Ze hebben verschillende nummers om te betalen (van 15c maar ook van 40c), hebben dezelfde functionaliteit ?
Pidgey
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

silencer schreef:Rendement blijft ook hetzelfde?
Het zal wrs iets lager liggen dan 62%, maar alleszins hoger dan dat dat op eender welke site wordt aangeboden ;-)
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vraag me hetzelfde af als Silencer: hoe kan je pingping gebruiken in combinatie met MPay als je bij een andere provider dan Proximus zit (voor mij BASE)?
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 37 keer

Kan iemand aub een minitutorial maken van een GenConsim en PingPing om GenCon op te laden, ik kan er eigenlijk niet meer aan uit op basis van dit topic (ook niet of het nu eigenlijk werkt of niet)... Thx!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

+1 Rke & LPS

idd. kan je uw volledig niet opgebruikte belwaarde van Genconnect naar pingping overzetten en dan evt. naar bankrekening. Ik verneem dat dit niet lukt met Mpay, maar ik snap het ook niet echt. Dat van pidgey wel nog.

https://www.targetpay.com zou een hogere rate geven, maar moet je toch zelf tool op een site zetten en zo (bij Pidgey is het gewoon 'call & go' :-D )....snap ik ook niet echt.....

Als ik ooit op GC aangesloten wordt (wacht al 1 week op sim), zal ik pidgey wel proberen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

LPS schreef:Kan iemand aub een minitutorial maken van een GenConsim en PingPing om GenCon op te laden, ik kan er eigenlijk niet meer aan uit op basis van dit topic (ook niet of het nu eigenlijk werkt of niet)... Thx!
Re: Geld van belkrediet naar bank/paypal
door ChelloExtremer op wo dec 14, 2011 1:33
Na wat testen heb ik dus toch een methode gevonden ... dit werkt effectief echt ...
Is wss niet de bedoeling van BGC, maar is ook zeker niet illegaal ofzo, ik gebruik gewoon de services die ze aanbieden, niet meer, niet minder.

Dus .... voor Generation Connect (of zal ook wel werken met andere P&G kaarten met bonussen) ...
Eerst moet je uw M-Pay activeren via de Proximus E-Services (en u dus eerst registreren op e-services mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Maak dan een PingPing account met uw Generation Connect (of andere P&G) nummer. En activeer via email + SMS.
SMS "MPay" naar 4315 (0.15eur - eenmalig).
Login op uw PingPing account en ga naar "reload" en onder "Automatic reload", klik "Via your Proximus invoice or call credit", selecteer nu "Your Proximus Account"
Ga nu naar http://www.becharge.be/default.aspx?oper=1 (is 'legaal' staat op http://www.pingping.be/wp/use-your-ping ... g/?lang=nl )
Reload voor 25eur (voor Generation Connect - of 15eur voor meeste andere P&G kaarten om bonus te krijgen) en selecteer dat je wil betalen via PingPing ... er moet natuurlijk wel minstens 40cent meer zijn dan herlaadbedrag als beltegoed op je kaart.
En hup, voor 40cent heb je uw bonus(sen) opnieuw voor 30 dagen.

Zou dit kunnen geheimhouden ... but "sharing is caring"! Njoy while it lasts! - don't abuse plskthx.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ silencer...

maar moet je dan niet meer via pidgey uw belkrediet opbellen (als je die 25 € niet gebruikt om te bellen). blijft die 25 € op uw mpay, en kan je daarmee telkens herladen...mij is dat niet zo duidelijk.....

wat is het verschil met gewoon herladen aan 20 € via de site, en dan via pidgey niet opgebruikte saldo opbellen?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Neen, dan moet je inderdaad niet meer bellen.
Verschil? Stel, er staat 30euro op je kaart:
1) Bij Pidgey krijg je nog max. 18,6euro (30 x 62%) terug
2) Via de hoger vermelde methode krijg je 29,6terug (30-0,40 kosten voor pingping betaling; wat overeenkomt 98,5%).

Bij 2) zet je dus pas extra geld op je kaart, als je beltegoed minder bedraagt dan 25,40.

Aan jouw de keuze :wink:
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Het is zeker geen slecht systeem, maar je moet dan wel maandelijks herladen en zien dat je niet over je 2GB limiet gaat of je bent al je beltegoed kwijt (als je het eens vergeet). Zeker dat laatste kan je al eens voorhebben met een 3G dongle (in een router).
Daarom zou ik graag opladen via de site van proximus, het volledige beltegoed meteen 'via betaalsms@15c' naar ping overbrengen en dan uiteindelijk laten uitbetalen op mijn bankrekening (nog niet in geslaagd, wordt wss geblokeerd, mss via een 2e account ?), het mooie is dat je per (auto)storting ook nog eens 5c krijgt van keytrade bank als ik mij niet vergis.
Laatst gewijzigd door silencer 27 dec 2011, 17:38, in totaal 2 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

silencer schreef:Ping ping is een geweldige uitvinding van Belgacom !
even de zaken in de juiste context schetsen:
oorspronkelijk heette pinping 'tunz' (2 voormalige oprichters van Skynet en Keytradebank!). In 1998 is BGC voor 40% aandeelhouder geworden, en hebben deze een boost gekregen....
https://www.tunz.com/company-profile-2/
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=EO27VDV6
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Hoe kun je bij Generation connect eigenlijk een willekeurig bedrag opladen (via welke site/overschrijving) ?
edit: Nee
Laatst gewijzigd door silencer 27 dec 2011, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Net een herlaadkaart gekocht, gaat vlot zowel met krediekaart als via pingping. Nog vragen? Via pm :wink: .
Laatst gewijzigd door silencer 27 dec 2011, 17:28, in totaal 4 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@silencer: Bij deze moet je het niet meer doen want Belgacom (Eva_van_Belgacom -- http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=13626) zal dit waarschijnlijk een halt toe roepen nu je dit exact beschreven hebt met prijs en al. Dit was de reden waarom ik niet meer reageerde, had de insteek gegeven zodat ieder dit voor zichzelf kon uitvissen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Bestaat er ook zo'n systeem voor MV ( geen M-pay :( bij MV) ?
Sms'en via android app is een optie (data blijft gelukkig maanden geldig), maar de reclame is wel hinderlijk (en heeft zo zijn beperkingen).

Hoelang blijft een herlaadcode voor proximus geldig (langer dan 1maand ?) ?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

lolol ... bgc heeft de herlaadkaart van 25eur offline gehaald op becharge. I wonder why :p
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Bij deze, dank :bang:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

dus nu geen GC meer voor 0,4 €/maand?

enkel via pidgey?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@Satsurfer: Klopt, pingping is maar tot 25 euro dus je kan enkel nog voor 15 euro kaartjes kopen.

Dus nu kan je iedere maand een GC kaartje kopen en 15 euro herlaadkaart kopen en doorverkopen
Dan kost het je 5 euro per maand :-)

GC is toch zo uitverkocht.. dusja
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

er is hier nog zoveel mogelijk ... "the system is flawed by definition".
Waarom ze de 15eur kaart online laten is mij een raadsel. Daar kan je trouwens nog veel erger mee doen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

kan er iemand mij via PM een stapsgewijze handleiding doorsturen? Ik zie door het bos de bomen niet meer. :-D

heb pingping account, é-services belgacom (nog geen gc sim geregistreerd, dan mijn nr. nog altijd niet overgezet is, maar wel sim in bezit)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Zijn er nu eigenlijk 2 accounts nodig om het beltegoed van de mpay gekoppelde pingping rekening naar jezelf geld over te maken (keytrade +5c) ?
Is veel interessanter dan via becharge/elders een herlaadkaart aan te kopen met belkrediet (10c kosten) & als je over je limiet zit dan kan je betalen aan 0,5€/MB (geen waarschuwing via mail zoals bij MV).
Bij deze, dank :bang:
Blijkbaar is er maar een beperkte stock
Laatst gewijzigd door silencer 31 dec 2011, 16:11, in totaal 1 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@silencer: MPay werkt niet bij 'overschrijvingen' per SMS. Enkel bij aankoop van stuff online. De enige manier is mogelijk als je handelaar van pingping wordt, en dan betaal je nog een 17% kosten hierover aan pingping + de SMSen

PingPing is dus op geen enkele manier meer te gebruiken tenzij je handelaar wordt.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

de 25eur becharge kaart is terug ... was mss gewoon uitverkocht ofzo ... vond het al raar dat ze de 25eur kaart zouden wegnemen en niet de 15eur kaart.
trouwens ook al zijn die proximus kaarten weg ... pingping kan nog op andere manieren gebruikt worden ...
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

@pidgey: wanneer kunnen we weer bellen naar de 'uitbetaallijn'? :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

ChelloExtremer schreef:de 25eur becharge kaart is terug ... was mss gewoon uitverkocht ofzo ... vond het al raar dat ze de 25eur kaart zouden wegnemen en niet de 15eur kaart.
trouwens ook al zijn die proximus kaarten weg ... pingping kan nog op andere manieren gebruikt worden ...
Omdat je met de 15 euro kaar geen bonussen hebt :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar wat maakt nu het verschil als ik 20 € herlaad via de GC site (en vb. mijn visa).....en nadien niet opgebruikt saldo opbel bij pidgey

of via becharge zo'n 25 € kaart kopen. => geen kat hier die schrijft hoe het juist moet (begrijpelijk)

met de bedoeling belkrediet naar bank/paypal/(pingping) te transfereren of course.

antwoorden mag ook via pm.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Tim.Bracquez schreef: Omdat je met de 15 euro kaar geen bonussen hebt :-)
toch wel bij de andere pay&go formules ... (p&g flex, p&g generation etc).

@satsurfer ... met de GC-pingping-becharge methode is het niet de bedoeling om het geld van uw kaart terug in cash om te zetten maar wel om GC met het eigen belkrediet opnieuw te herladen. De methode heb ik volledig beschreven ergens in het begin van deze thread.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”