Telenet onmiddelijk opzegbaar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Wie reeds maanden klant is, en weg wil bij Telenet omwille van de shaping praktijken van Telenet kan met onmiddelijke ingang opzeggen, dus zonder 1 maand opzeg te doen, of voor zij die nog geen jaar klant zijn, zonder een opzegvergoeding ter waarde van het resterend deel te betalen aan Telenet.

Als je hun voorwaarden leest, dan kan je met onmiddelijke ingang opzeggen:
11.3
U kan de overeenkomst onmiddellijk en kosteloos opzeggen bij ernstige onderbrekingen (zie artikel 5.2. van deze algemene voorwaarden) en bij wijzigingen door Telenet in uw nadeel (zie artikel 17 van deze algemene voorwaarden) en indien U verhuist naar niet aansluitbaar Telenet-gebied op voorwaarde dat U Telenet hiervan minstens één maand voor de verhuisdatum van op de hoogte brengt en Telenet een bewijs van verhuis bezorgt.
17.1
Telenet kan te allen tijde deze algemene voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten
aanpassen
. U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.
De “Traffic Management” test heeft een duidelijke impact op de specificaties en kan conform artikel 17.1 beschouwd worden als een een wijziging in eigenschappen: voordien was er namelijk geen “Traffic Management” test actief en dus geen nadeel voor de klant.

Dat de klanten dit indirect moeten vernemen is betreurenswaardig: de klant wordt niet op de hoogte gebracht en dit soort testen gebeurt achter onze rug, zonder enige mogelijkheid voor niet technische mensen om zich ertegen te verzetten, gezien Telenet verzuim pleegt in het communiceren van deze technische wijziging.

[Mod Edit]
Cross posting niet toegelaten. Gelieve één van de 2 posts te verwijderen. Ik laat de keuze aan jou.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

in andere topic link gezet
Bv202
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Je hebt gelijk, maar Telenet gaat dit nooit toelaten.

Ze zeggen gewoon dat die "Traffic Shaping Management" in het voordeel van hun klanten is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Mijn snelheid gaat omlaag, dus voor mij een nadeel als business klant. 200kbps naar een imap server, 1/7 van de snelheid naar m'n eigen speedtest terwijl fullspeed naar de officiele speedtests ....

Laat ze maar eens het tegendeel bewijzen voor een rechtbank.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Bv202 schreef:Je hebt gelijk, maar Telenet gaat dit nooit toelaten.

Ze zeggen gewoon dat die "Traffic Shaping Management" in het voordeel van hun klanten is.
Da's relatief, .. als jij enkel torrents download is het in uw nadeel, ..

er staat
en bij wijzigingen door Telenet in uw nadeel

Niet globaal, van alle klanten.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier is het ook weer van datte: ik heb een Fibernet XL abonnement, ben bena een ganse maand weggeweest, kom terug en download een keer 80GB en ik sta op smallband...

Voor mijn part mogen ze hun boeltje morgen komen ophalen, dit noem ik geen vrij downloaden meer.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Met dank aan Raf :

Denken : "Bedriegelijke praktijken van telenet in uw nadeel"
Durven : "Het water is nooit te diep om andere providers te gaan ontdekken"
Doen : http://bit.ly/telenetopzeggen invullen en aangetekend opsturen.

:D
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Met de aankomende prijsverhoging kan je nu niet kosteloos opzeggen? of hoe zit dat juist?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

als ik het persbericht van Belgacom nav hun boost mag geloven kan je inderdaad kosteloos opzeggen nav de prijsverhoging

citaat persbericht:

Code: Selecteer alles

'Klanten van andere operatoren die onlangs hun tarieven hebben verhoogd kunnen hun abonnement nu kosteloos opzeggen'
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

ja maar tis niet omdat belgacom dat zegt dat het zo is....kan iemand dit bevestigen dat het effectief zo is?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Als een contract in uw nadeel verandert moet je vrij kunnen opzeggen. Er kunnen uitzonderingen op zijn zoals bv belgacom doet :
In de kleine lettertjes staat bv dat belgacom de index volgt. Als je dus belgacom neemt en 2 maand later springt de index en word je abo dus 2% duurder dan kan je niet gratis opzeggen omdat je akkoord gegaan bent met de overeenkomst nl : dat indexsprongen doorgerekend worden. Doet belgacom daar nog wat bovenop of tussendoor kan je weer wel kostenloos opzeggen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3750 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Heronic schreef:In de kleine lettertjes staat bv dat belgacom de index volgt
Niet helemaal correct. De prijsverhogingen wegens indexaanpassingen kunnen één keer per jaar doorgerekend worden (ik dacht in januari). Dus niet "iedere indexsprong". Alle andere prijsverhogingen zijn inderdaad contract aanpassingen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

q-tec schreef:ja maar tis niet omdat belgacom dat zegt dat het zo is....kan iemand dit bevestigen dat het effectief zo is?
Als Telenet zelf een brief schrijft waarin staat dat het contract opgezegd kan worden, dan zal het wel zo zijn
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Voorbeeld opzegbrief:

ONDERWERP: OPZEG INTERNET ABONNEMENT

Beste,

Uit eigen netwerkmetingen alsook via diverse nieuwsitems in de pers vernam ik dat Telenet bepaalde netwerkprotocollen tot een fractie van de lijnsnelheid vertraagt, en experimenteert met het vertragen van de snelheid van het internetverkeer van haar klanten, en dit zonder enige voorafgaande wederzijdse toestemming of kennisgeving.

Telenet liet via de pers alsook haar eigen site
http://onlinesupport.telenet.be/content ... en-gebruik
weten dat ze bezig is met testen uit te voeren rond "Traffic Management", waardoor de technische specificaties van het product wijzigen.

Om bovenstaande redenen zeg ik mijn internet abonnement ( klantennummer: __________ ) met onmiddelijke ingang op, conform artikel 11.3 zoals beschreven in uw voorwaarden:

§11.3 U kan de overeenkomst onmiddellijk en kosteloos opzeggen bij ernstige onderbrekingen (zie artikel 5.2. van deze algemene voorwaarden) en bij wijzigingen door Telenet in uw nadeel (zie artikel 17 van deze algemene voorwaarden) en indien U verhuist naar niet aansluitbaar Telenet-gebied op voorwaarde dat U Telenet hiervan minstens één maand voor de verhuisdatum van op de hoogte brengt en Telenet een bewijs van verhuis bezorgt.

De “Traffic Management” test heeft een duidelijke impact op de haalbare snelheid en kan conform artikel 17.1 beschouwd worden als een een wijziging aan de eigenschappen van de dienstverlening: voordien was er namelijk geen “Traffic Management” test actief en dus geen nadeel voor de klant.

§17.1 Telenet kan te allen tijde deze algemene voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten aanpassen.

Dat de klanten dit indirect moeten vernemen is betreurenswaardig, gezien u nagelaten heeft dit op een correcte manier te communiceren: “U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.”.

vriendelijke groeten

blablabla
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je reeds langer dan 11 maanden klant bent, kan je altijd(!) kosteloos opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. (Uitgezonderd gsm-contracten van 24 maanden kan je pas na 23 maanden kosteloos opzegbaar. Nogal wiedes.)

Als je minder dan 11 maanden klant bent dan kan je kosteloos opzeggen als Telenet de voorwaarden/specificaties in je nadeel wijzigt. Dus tariefverhoging, traffic shaping zijn allemaal 'onverwachte' nadelen voor de klant.

Je moet je opzegbrief dan versturen vóór het einde van de maand die volgt op die wijziging.
Voor de tariefwijziging van de internetproducten kan je dus internet opzeggen tot eind september.
Voor de tariefwijziging van de televisieproducten kan je televisie opzeggen tot eind november.

Maar nogmaals, als je reeds langer dan 11 maanden klant bent dan kan je altijd kosteloos opzeggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet faalt zelfs op hun eigen algemene voorwaarden;
5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar best vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
Torrents beperken tot een zielige snelheid lijkt me niet echt te rijmen met "best mogelijke kwaliteit" ?

Ik kan trouwens in hun Algemene voorwaarden niet meteen meer vinden dat ze het recht opeisen traffic management te doen ?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 5 keer

Traffic shaping is zogezegd een test. Je kan dus ook argumenteren dat je contract ook maar een test was.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien vragen om jouw abonnement uit hun test te halen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”