BBox2 "TV Mode": bridged versus fully routed

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik zag in het "Routing" menu van de BBox2, net onder Port TV selection, een optie die ik tot op heden nog niet had opgemerkt:

TV mode (the gateway will reboot after 2 minutes)
  • Bridged mode
  • Full routed mode
Kan iemand van de techniekers eens uitleggen / bevestigen wat deze "full routed mode" betekent ?
Voor zover ik het begrijp heb je in "full routed mode" geen aparte poorten meer voor TV, maar kan je decoder gewoon op je LAN.
Hoe werkt dat dan ? hoe krijgt de decoder het juiste IP adres ? hoe wordt de traffiek van TV dan apart verrekend (en niet op je download volume) ??
Heeft dit te maken met TV on PC ? Hier moet je toch ook TV krijgen op je LAN ?

gewoon nieuwsgierig ;)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Heb de laatste nieuw firmware erop gezet en zie dit niet staan onder "tv port selection".
Ik heb wel geen Bgc TV

Het zal waarschijnlijk niet alleen op bbox2 aangezet moeten worden maar ook langs belgacom zijne kant.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Die optie is er al enkele maanden in de nieuwe firmwares. De optie is wel enkel zichtbaar als u aangemeld bent als admin.
Veel verschil bij vroeger is er niet, tv signaal wordt nog steeds op een aparte vlan aangeleverd (en zo heb je dus de afscheiding met internet trafiek).
Het verschil is dat er nu een (software) router geplaatst is tussen beide netwerken waardoor verkeer tussen beide netwerken mogelijk is. Vroeger waren beide netwerken apart en niet toegankelijk voor elkaar.

Vroeger kreeg de decoder een ipadres uit de 10.x.x.x range, nu is dat een ipadres uit dezelfde range als de pc's: 192.168.x.x . Alle verkeer wordt dus van het lan netwerk gerouteerd naar de TV vlan. De decoder kan nu ook aangesloten worden op een PC poort.

Even snel getekend krijg je dus het volgende:
Afbeelding

Wat ik mij wel afvraag is: waar wordt het tv verkeer tegengehouden op de wifi interface? Zou het niet mogelijk zijn om de routering/network interfaces van de modem ergens aan te passen zodanig dat TV wel beschikbaar is wireless?
Laatst gewijzigd door tomw 10 feb 2011, 19:13, in totaal 4 gewijzigd.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Wil dit zeggen dat je eigenlijk nu ook de decoder van BelgacomTV kan aansluiten op de LAN1?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb het voor de zekerheid net eens geprobeerd: en inderdaad dat werkt.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

tomw schreef:Ik heb het voor de zekerheid net eens geprobeerd: en inderdaad dat werkt.
Bedankt voor de test!
Maar de voorwaarde is dat je de BBOX instelt op fully routed veronderstel ik? En met deze instelling is elke LAN-poort evenwaardig, begrijp ik dat goed?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Is zelfs niet nodig, met de update die gepaard gaat met PC @ TV wordt je modem in fully router geplaatst.
Op de statuspagina staat nu :
INTERNET (Full routed)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

tomw schreef:
Wat ik mij wel afvraag is: waar wordt het tv verkeer tegengehouden op de wifi interface? Zou het niet mogelijk zijn om de routering/network interfaces van de modem ergens aan te passen zodanig dat TV wel beschikbaar is wireless?
Ik gok dat ze het multicast verkeer blokkeren naar de wifi interface. Belgacom tv is allemaal multicast als ik het zo zie.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ja maar waar blokkeren ze die? Via de webinterface nog niets kunnen ontdekken.
En waarom? Een stream van 3Mbps of 9Mbps moet toch doenbaar zijn
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

tomw schreef:Ja maar waar blokkeren ze die? Via de webinterface nog niets kunnen ontdekken.
En waarom? Een stream van 3Mbps of 9Mbps moet toch doenbaar zijn
Moet inderdaad zeker doenbaar zijn, maar ik denk dat ze eerder bang zijn voor misbruik. In appartementen zou je op die manier makkelijk iedereen van BelgacomTV kunnen voorzien en de kosten gewoon verdelen. Draden trekken naar iedereen is al een stuk omslachtiger :p
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Tomsworld schreef:
tomw schreef:
Wat ik mij wel afvraag is: waar wordt het tv verkeer tegengehouden op de wifi interface? Zou het niet mogelijk zijn om de routering/network interfaces van de modem ergens aan te passen zodanig dat TV wel beschikbaar is wireless?
Ik gok dat ze het multicast verkeer blokkeren naar de wifi interface. Belgacom tv is allemaal multicast als ik het zo zie.
Da's inderdaad multicast. Vraag me nu af hoe ze dat juist gaan aanpakken. Want dan komt al die traffiek - of je het nu wil of niet - bij iedere host terecht. Dat wil ik alleszins op geen netwerk met een host of 10.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

@TomG

igmp snooping ed zal wel gebruikt worden, ander flood je nutteloos veel verkeer.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ja inderdaad. Ondertussen nog wat verder gezocht maar niets gevonden. Ik denk dat het dus geblokkeerd wordt in de firewall.
Via de webinterface kan je de standaard rules wel niet zien.
Met welke commando's zou de firewall aanspreekbaar zijn in de linux shell? Iptables is het alvast niet
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Tomsworld schreef:@TomG

igmp snooping ed zal wel gebruikt worden, ander flood je nutteloos veel verkeer.
Interessant. Kende ik niet. Maar wordt het door iedere (domme - non-manageble) switch ondersteund?
tomw schreef:Ja inderdaad. Ondertussen nog wat verder gezocht maar niets gevonden. Ik denk dat het dus geblokkeerd wordt in de firewall.
Via de webinterface kan je de standaard rules wel niet zien.
Met welke commando's zou de firewall aanspreekbaar zijn in de linux shell? Iptables is het alvast niet
Ik vind wel een aantal dingen terug van iproute2, maar niks concreets.

Nu dacht ik wel dat de wifi ook deel uitmaakt van de bridge, maar dat blijkt dus niet zo te zijn:

br0, ifconfig in die beperkte shell

Code: Selecteer alles

Device br0 (0x1009da60) -
        type=40(Bridge) state=running
        changed=0 is_sync=1 has_ip=1 metric=4 MTU=1500 MAC=00:1b:bf:75:4d:1c
        depend_on_list=eth0(0x1009d9a8), eth2(0x1009e698), ethoa2(0x1009df68), ethoa3(0x1009e020), ethoa4(0x1009e0d8), ethoa5(0x1009e190), ethoa6(0x1009e248), ethoa7(0x1009e300), ethoa8(0x1009e3b8), ethoa9(0x1009e470), ethoa10(0x1009e528), ethoa11(0x1009e5e0)
        next=eth1(0x1009db18)
        ip=<lanip>,        netmask=255.255.255.0
wifi0, ifconfig in gewone shell

Code: Selecteer alles

wifi0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:18:02:82:F0:24
          UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:499
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)
          Interrupt:25 Memory:ba000000-ba010000
Als ik vervolgens het mac adres van de wifi adapter dan terug zoek in ifconfig in de beperkte shell, kom ik hier bij uit:

Code: Selecteer alles

Device eth2 (0x1009e698) -
        type=66(Wireless 802.11g Access Point)  state=disabled
        changed=0 is_sync=1 has_ip=0 metric=4 MTU=1500 MAC=00:18:02:82:f0:24
        depend_on_list=wifi0(0x1009e808)
        next=eth3(0x1009e750)

edit:
of 't is misschien net omdat die ingebouwde wifi gedisabled staat dat ie aldus ook niet aangegeven staat als lid van br0. In dat geval moet het bijna wel firewall zijn, ja.

Al staat hier alles wel nog bridged. Had het eerder aangepast naar fully routed, maar meer dan een foutmelding over een technisch probleem was er op de decoders niet te zien. Vreemd.
Laatst gewijzigd door TomG 10 feb 2011, 22:54, in totaal 1 gewijzigd.
mrombouts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2010, 14:07

Als ik het hier zo lees is het niet mogelijk om "TV on PC" te gebruiken wanneer je de BBOX2 als "modem only" gebruikt met een aparte router erachter die de PPoE sessie opbouwt...

Iemand dit al kunnen testen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

De situatie is zodanig complex dat - van zodra uw setup ook maar afwijkt van de standaard - je het wel kan schudden. Dat gaat dus oa over gebruik van een eigen router, ander subnet, eigen dhcp server,...
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

En als ik de firewall zo instel dat hij uitgaand en inkomend verkeer altijd moet toestaan heb ik geen internet en tv meer :x
Morgen eens verder kijken, het moet lukken :p
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Hierdoor kan je nu ook 3 decorder via lan aansluiten toch ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

TomG schreef:Al staat hier alles wel nog bridged. Had het eerder aangepast naar fully routed, maar meer dan een foutmelding over een technisch probleem was er op de decoders niet te zien. Vreemd.
Niet vreemd zou ik denken. Volgens mij gaan volgende dingen samen, en kan het één niet werken zonder het andere:
  1. de bbox2 instellen op fully routed (waarbij een VLAN30 aangemaakt wordt).
  2. nieuwe software in de TV decoder (die weg weet met die verandering in de bbox2).
  3. aanpassing in de ROP, zodat jouw VLAN30 in de BBox2 een IP adres krijgt.
- de aanpassing in de TV decoder zal nodig zijn, omdat deze nu geen 10.x.x.x adres krijgt, maar een 192.168.1.64 ... De TV decoder moet dus op een of andere manier routen naar die VLAN30
- en in de ROP moet dit natuurlijk ook nog aangepast worden (anders blijft jouw VLAN30 tevergeefs wachten op een 10.x.x.x IP).
Dus jouw bbox2 manueel op "full routed mode" omswitchen zal weinig zin hebben.

PS. Ik speculeer ook maar (vandaar mijn vraag in mijn originele post aan de belgacom techniekers voor een woordje uitleg over de "fully routed" mode).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik ben hier gans mjin elentriek aant doen en ze zijn verlenden week bgc + tv komen installen
ik heb dus da bbox2 ding en de nieuwe zwarten decoder

De bbox 2 komt toe in mijn garage en sluit ik van daar aan op mijn netwerk kast.
Van daar verdeel ik naar al mijn data stopcontacten.

Als ik het goe versta is er een mogelijkheid om ook TV te 'verdelen' naar 1 datastopcontact?
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

ik snap het eigenlijk niet goed TCP is en blijft TCPIP
in fully routed mode zou alles moeten werken onafhankelijk of je een eigen router/dhcp hebt


hoe connecteert de decoder naar de BBOX

Code: Selecteer alles

              gateway?   VLAN30?
              Mask ?      255.255.255.0 ??????
              tijd syncro
              multicast
             ......
              andere  opties???????
     
             als ik de waardes ken  kan ik die toch op het max address van mijn DHCP instellen en zo de decoder laten werken in fully  routed
                              Mijn router --DHCP                        BBox(VLAN30)<------ eigen DHCP setup----> Decoder    zonder dat  mijn router tussenkomt....
                              enkel  de  DHCP settings zijn nodig

                                        die dienen iddentiek te zijn aan wat  de decoder/bbox   doet  doch zijn mij onbekend 
                                        deze info is geen staats geheim....(poort 3  DHCP TCP)
                                        doch  de ingebouwde setup      bestuift mijn PC niet in auto DHCP accept  (unidentified netwerk)

           ik wil dit best eens proberen  doch ik krijg die waarden niet  uit mijn BBOX
           als ik mijn netwerk fully routed opstart   geeft  mijn DHCP  ook een IP adress aan de DECODER bij V4  zie je het IP address roteren
           het probleem ligt dus niet in de decoder  doch  de decoder moet rechtstreeks met de BBOX2 praten   en of de  VLAN30 setup


Kan iemand met kennis van BBOX router de info uit de VLAN30 setting geven
kan iemand de DHCP installingen publiceren die gebruikt worden op de TV poort (3/4)
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tomw schreef:Die optie is er al enkele maanden in de nieuwe firmwares. De optie is wel enkel zichtbaar als u aangemeld bent als admin.
Veel verschil bij vroeger is er niet, tv signaal wordt nog steeds op een aparte vlan aangeleverd (en zo heb je dus de afscheiding met internet trafiek).
Het verschil is dat er nu een (software) router geplaatst is tussen beide netwerken waardoor verkeer tussen beide netwerken mogelijk is. Vroeger waren beide netwerken apart en niet toegankelijk voor elkaar.

Vroeger kreeg de decoder een ipadres uit de 10.x.x.x range, nu is dat een ipadres uit dezelfde range als de pc's: 192.168.x.x . Alle verkeer wordt dus van het lan netwerk gerouteerd naar de TV vlan. De decoder kan nu ook aangesloten worden op een PC poort.

Even snel getekend krijg je dus het volgende:
Afbeelding

Wat ik mij wel afvraag is: waar wordt het tv verkeer tegengehouden op de wifi interface? Zou het niet mogelijk zijn om de routering/network interfaces van de modem ergens aan te passen zodanig dat TV wel beschikbaar is wireless?
Die vlan switch op uw tekening. Is dat een manageable switch of isda intern in de bbox2?

Ik heb hier al vanalles geprobeerd om de decoder gewoon bij op men netwerk te hangen (dus maar 1 draad trekken) en het schijnt niet te werken :)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Staat je bbox2 in routed mode en heb je FW versie 60R109-60A040 ?
Anders gaat het niet lukken.

Met routed kan je nu ook 3 decoders via lan aansluiten, ging eerst ook niet.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja kheb er de laatste opgezet, hij blijft wel 2009 zeggen ma de runtime is 60R109-60A042

met mijn setup heb ik in de garage de bbox2 staan. Daarbij staat er een router die de pppoe doet. Vandaar loopt er 1 kabel naar mijn switch waar alle PC's achter staan. Op die switch zou ik nu ook graag mijn decoder hangen maar dat schijnt niet te werken.

Kan ik de router nog laten de pppoe doen in fully routed?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Met een router ertussen gaat het niet werken in routed mode. Werkt alleen als internet en TV via Bbox2 gaan.
Ben je zeker dat je versie met 42 hebt i.p.v. 40 of 22 vanachter ? 42 zou een nog nieuwere versie zijn
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja, ik had eerst 22 achteraan ma ik heb gewoon de laatste firmware van die site gehaald. (FAST3464_60A042.img.secure)
Als het niet gaat lukken met ne router tussen hoe kan ik dat dan oplossen zonder een extra kabel te trekken?

bbox2 + switch ---> kabel naar bureau ---> switch en daar dan pc's en bgctv op?

kan ik dan eventueel achter die switch in de bureau nog is ne router zetten om routing / port management te doen?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

daffeh schreef:ja, ik had eerst 22 achteraan ma ik heb gewoon de laatste firmware van die site gehaald. (FAST3464_60A042.img.secure)
Als het niet gaat lukken met ne router tussen hoe kan ik dat dan oplossen zonder een extra kabel te trekken?

bbox2 + switch ---> kabel naar bureau ---> switch en daar dan pc's en bgctv op?

kan ik dan eventueel achter die switch in de bureau nog is ne router zetten om routing / port management te doen?
Ja kan er zoveel switchen achter hangen als je wilt volgens mij zolang je hun DHCP servers maar uitschakelt. De enige actieve DHCP server op het netwerk mag die van de bbox2 zijn. De bbox deelt dus de IP adressen uit.

Zo werkt het bij ons nu:
BBox2 met rechtstreeks aangesloten: een computer beneden en de BTV decoder in de living. Dan is er nog een derde kabel die naar boven loopt met daarachter een linksys router met uitgeschakelde DHCP server en achter die router zitten dan nog een computer boven en een 2e BTV decoder.
Wifi loopt gewoon via de bbox2.

Werkt allemaal perfect.

Dus ja achter die switch in uw bureau zou je nog een router met dhcp kunnen hangen waar enkel de PC's op aangesloten zijn.
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

heb zelfde ervaring als POWAQ. Enkel DHCP is essentieel voor werken in fully routed.

ik heb ook iets bij gevonden :
bij firmware xxxx40 zijn java_mimiek pagina's bij gekomen typish 9035 en 9030 die de juiste group voor de DHCP voor fully routed BGCTV definieren

doch ik zelf durf/kan hier niet veel mee aan te vangen buiten het ip adress van de TV te wijzigen....

Kan men op een of andere mannier ? DHCP group STB aan laten voor BGCTV bijvoorbeeld enkel op poort 4
en een andere DHCP (met verdeling tijd,webservice,print ,dns ...... ) voor alle andere Niet BGCTV toestellen.
bij voorbeeld op alle niet BGCTV toestellen DHCP relay naar eigen DHCP....

De DHCP van de BBOX is zo primitief en door de DHCP beperkingen ben ik verplicht met fixed Ip addressen te werken voor de eigen instalatie en dit is niet fijn.

Extra vraag weet iemand wat de BBOX2 DHCP naar de BGCTV zend ???? (mij lijkt het enkel een IP adress te zijn.... geen extra settings....
maar zelfs via Mac addressen kan ik deze functie niet door mijn DHCP laten overnemen?? enig idee ....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heeft er iemand informatie/ervaringen met Scarlet op dit vlak.
Wij overwegen het om ook digitale tv af te nemen bij hun, draadloos en plc kan hier vermeden worden, maar dat is natuurlijk wel wat meer werk.

Edit:
Chat support scarlet:
Scarlet: Jawel hoor. Hier is genoeg informatie over te vinden op http://www.userbase.be/forum in het onderdeel scarlet.
Volgens mij leren wij veel bij van hun en zij van ons :banana:

Nog een leuke:
Kunt u het lijnprofiel van m'n huidige ADSL-lijn op 6 Mbit zetten, lijkt me toch mogelijk met een SNR van 12 dB?
Scarlet: 12db? Nu heeft u 4,6 dan vermoedelijk.
Scarlet: 12db is dan te weinig, voor 1,5Mbit extra.
Scarlet: Deze profielen bestaan: 1Mbit, 3,3, 4,6 en 6
Scarlet: Dus zowieso in die stappen.
Scarlet: In uw geval zou u toch 15db - 16db moeten halen eerst.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

vraagje : Lukt dit nog steeds sinds de laatste upgrade ? (met paswoord om in te loggen in bbox)

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=XXXXXXXX (XXXX = serienummer bbox)

en dan ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

wat bedoel je, of het lukt om de modem in fully routed te zetten? ja... gaat nog steeds hetzelfde als met de vorige firmware. inloggen als admin/ advanced settings/route/routing tab/ onderaan kan je dan kiezen tussen bridged mode of full routed mode
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Eens je ingelogd bent kan je op dezelfdde manier als vroeger fully routed zetten

mvg

PS: inloggen als admin : 'http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... 45DP123456'
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ok gelukt...thanks voor de hulp

snap wel niet dat ik dat gisteren niet gezien heb... :oops:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Niet iedere dag is dezelfde ! :wink:
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Werkt dit nog altijd sinds de laatste firmware versie?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

dat werkt maar er zijn er toch nog altijd die melden dat dat ze dien ten gevolge problemen hebben met nPVR opnames
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”