Hallo allemaal ,
ik heb sinds 2 weken geleden een vdsl2 lijn met een bbox2 aangesloten , daarvoor had ik een linksys wag320n (ik ga deze nog in bridge mode zetten volgende week met mijn bbox2) maargoed
ik gebruik dus xampp en wil daarmee een klein upload scriptje dat ik heb geschreven met php online zetten zodat ik op school ,werk weet ik waar dingen op mijn pc kan halen en er af kan halen , maar nu , ik zit met het probleem , belgacom blockt port 80 dus heb ik mijn appache op port 85 gezet , local werkt dit perfect ,
uploaden gaat via poort 85 downloaden gaat, hij staat gewoon online dus , ik heb mijn servertje als DMZ host gezet (met vast local ip) zodat normaal gezien alle poorten rechtsreeks open staan naar mijn server (geen zorgen ik heb een hele goeie firewall die ik alle poorten heb laten blokeren buiten poort 85, ik heb ook nog eens bij advanced settings van mijn bbox2 de lan server tcp poort 85 naar 192.168.1.2 laten gaan but still, my problem, ik krijg de website dus niet open via extern ip , ook via no-ip , onberijkbaar op poort 85 , als ik mijn ip zonder iets ingeef komt hij op mijn router uit (local ,extern krijg je ook een foutmelding)
maaar , als ik canyouseeme.org gebruik en naar port 85 kijken dan zegt hij wel dat hij tot op mijn pc graakt met : your isp is not blocking port 85 .. appache staat goed geconfigd bij mijn weten ,want local werkt het perfect , heb poort verandert in appache config naar listen 85 , dus daar ligt et al niet aan ,ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen because im desperate :s nee niet hoor : p maar het is wel heel verveelend en ik zoek hier nu al dagen achter
Thanks communitie !
groeten vercruysse thomas
Bbox2
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zoals je opstelling nu opstelling voor later is, heb je dubbel NAT zoals ze wel zeggen.
Het is beter om je Linksys een PPPoE-sessie te laten starten, en je BBOX2 niet meer.
Dit bespaart je al veel ellende.
Je kan poort 80 wél openen op de e-services.
Apache kan dus wel degelijk externe connecties blokkeren.
Zelf heb ik al WAMP gebruikt, en daar moet je zeker instellen dat je remote connecties toelaat!
Zowiezo zijn die kant en klare setups zo goed niet dan zelf de paketten los te installeren.
DMZ is helemaal niet nodig, dus ik zou de poort correct forwarden en je firewall eens even uit zetten.
Het is beter om je Linksys een PPPoE-sessie te laten starten, en je BBOX2 niet meer.
Dit bespaart je al veel ellende.
Je kan poort 80 wél openen op de e-services.
Apache kan dus wel degelijk externe connecties blokkeren.
Zelf heb ik al WAMP gebruikt, en daar moet je zeker instellen dat je remote connecties toelaat!
Zowiezo zijn die kant en klare setups zo goed niet dan zelf de paketten los te installeren.
DMZ is helemaal niet nodig, dus ik zou de poort correct forwarden en je firewall eens even uit zetten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
Het probleem zit em nu juist ik kan de firewall niet voledig blokkeren , enkel de 3 default settings , die zijn zeg maar: reject in en outbound conn. , reject inbound , allow outbound , en allow in & outbound , daar staat hij momenteel op , in&outbound allow, ook mijn e-services krijg ik niet geactiveerd omdat toen het internet gelegt werd ik nog klein was (a) en dus niet met internet & pc's bezig was , nu ben ik ouder en meer met internet bezig maar maar nu moet je blijkbaar binnen de 3maand die e-services moest activeren , tja e-services niet geactiveerd :s
kan ik mijn linksys ook aansluiten op vdsl2 zonder die bbox2 er tussen te zetten? want ik vind het administrator menu van de linksys zoizo veel uitgebreider dan dat van die bbox2
mvg
vercruysse thomas
kan ik mijn linksys ook aansluiten op vdsl2 zonder die bbox2 er tussen te zetten? want ik vind het administrator menu van de linksys zoizo veel uitgebreider dan dat van die bbox2
mvg
vercruysse thomas
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het antwoord op je vraag werd hierboven al gegeven door honda4life: Het is beter om je Linksys een PPPoE-sessie te laten starten, en je BBOX2 niet meer. Dit bespaart je al veel ellende.Vercruysse schreef:kan ik mijn linksys ook aansluiten op vdsl2 zonder die bbox2 er tussen te zetten? want ik vind het administrator menu van de linksys zoizo veel uitgebreider dan dat van die bbox2
Voor het geval je dit antwoord niet goed hebt begrepen:
- je kan de Linksys niet direct aansluiten op VDSL2, daarvoor dient de BBOx2.
- je kan de linksys achter de BBox2 zetten, en een PPPoE sessie opbouwen. Op die manier gebruik je de BBox2 niet in het netwerk (alleen als modem).
- dan gebruik je de linksys als je enige router, en kan je jou vertrouwde uitgebreide administrator menu van de linksys blijven gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter
1.) Thanks honda4life voor je antwoord,
2.)Phillipe : nee idd ik had niet goed begrepen of ik nu mijn linksys wel of niet als modem kon gebruiken
Nu snap ik het , maar even klein vraagje , dus ik steek de bbox2 op de vdsl2 lijn , ik steek lan poort 1 in bbox2 ,en daarna in de lynsys adsl modem/router, (want de linksys WAG320N is een router/modem in 1 voor adsl2 , mss dat dat wel gaat?) dus moet ik niets in de bbox2 settings veranderen? gewoon aansluiten aanzetten en via de linksys de lan poort 1 als wan pppoE setting gebruiken ?
thanks
vercruysse thomas
2.)Phillipe : nee idd ik had niet goed begrepen of ik nu mijn linksys wel of niet als modem kon gebruiken
Nu snap ik het , maar even klein vraagje , dus ik steek de bbox2 op de vdsl2 lijn , ik steek lan poort 1 in bbox2 ,en daarna in de lynsys adsl modem/router, (want de linksys WAG320N is een router/modem in 1 voor adsl2 , mss dat dat wel gaat?) dus moet ik niets in de bbox2 settings veranderen? gewoon aansluiten aanzetten en via de linksys de lan poort 1 als wan pppoE setting gebruiken ?
thanks
vercruysse thomas
- honda4life
- Moderator
je kan deze niet gebruiken omdat je geen wan poort hebt.
als switch natuurlijk wel maar dan enkel nuttig voor je wireless n.
[
Post made via mobile device ]
als switch natuurlijk wel maar dan enkel nuttig voor je wireless n.
[

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
Het is me toch gelukt , Thanks by you guys ,
heb men bbox2 dan maar achter de zetel gelegt (want daar is men vdsl2 hoofdaansluiting , en gewoon met een utp kabel naar de linksys gedaan , in linksys lan als wan poort zetten pppoe verbinding maken en klaar , thanks guys ! ps : user bear heeft mij hierbij ook een mailtje met howto gestuurt , ook bedankt aan hem dus !
groeten
thomas
(btw wat vind je van de vdsl2 update die ik heb gekregen? van 3mbps download naar 23-24 mbps , upload van 0.5mpbs naar 3mpbs
)
en over een 10jaar glasvezel dan maar
heb men bbox2 dan maar achter de zetel gelegt (want daar is men vdsl2 hoofdaansluiting , en gewoon met een utp kabel naar de linksys gedaan , in linksys lan als wan poort zetten pppoe verbinding maken en klaar , thanks guys ! ps : user bear heeft mij hierbij ook een mailtje met howto gestuurt , ook bedankt aan hem dus !
groeten
thomas
(btw wat vind je van de vdsl2 update die ik heb gekregen? van 3mbps download naar 23-24 mbps , upload van 0.5mpbs naar 3mpbs

en over een 10jaar glasvezel dan maar

- honda4life
- Moderator
dan heb jij een WRT en geen WAG van Linksys 

-
- Starter
- honda4life
- Moderator
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WAG320NDual-Band Wireless-N ADSL2+ Modem Router with Gigabit
WAG320N
Hoe kan je nu een eigen PPPoE-sessie opbouwen mét een modem over een LAN-poort.
Ben héél benieuwd hoor, lijkt me volgens mij niet mogelijk

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als je de link opent die jij zelf aangeeft hierboven, zie je in de gebruiksaanwijzing:honda4life schreef:Hoe kan je nu een eigen PPPoE-sessie opbouwen mét een modem over een LAN-poort.
pagina 4 "Achterpaneel".
de poort Ethernet 1 kan ook als WAN-poort worden geconfigureerd. Open hiervoor het webgebaseerde hulpprogramma (hoofdstuk 3: Geavanceerde configuratie") en selecteer het tabblad Instellingen > Ethernet.
Met andere woorden: je kan de 320N perfect als "router only" gebruiken achter een andere (DSL- of kabel-) modem.
Dus lijkt het me volgens mij wel mogelijk

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- honda4life
- Moderator
Haha da was mij nu nog niet opgevallen zeg.
Nice
Merci hé
Nice

Merci hé