Forum

Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Vrij downloaden: de top 25

Berichtdoor KaiZas op 14 aug 2010, 19:26

Allemaal goed en wel tot je ineens op een halve megabit zit. Lekker ouderwets!
offlineKaiZas
Pro Member
Pro Member

3 0

Berichtdoor iceke op 14 aug 2010, 19:49

conehead schreef:Man man,

ik ben bij dommel maar indien ik bij telenet zou zitten zou ik me om die hun meter niet druk maken ...

of die nu groen, oranje of rood is ...

Jullie betalen al genoeg

Jamajamajama, bij Dommel kom ik gewoon niet toe met mijn downloads :angel:

Dommel 20mbps aan 24u X 30 Dagen = 6,200 Terrabytes
Telenet 30mbps aan 15u X 30 Dagen = 9,250 Terrabytes + nog wat kruimels in de uren dan normale mensen niet hoeven te werken.

en Telenet juicht dit toe, aangezien ze net als Dommel geen "fup" hebben maar "vrij downloaden" :bang:
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor Limburg op 14 aug 2010, 20:07

iceke schreef:Jamajamajama, bij Dommel kom ik gewoon niet toe met mijn downloads :angel:

Dommel 20mbps aan 24u X 30 Dagen = 6,200 Terrabytes
Telenet 30mbps aan 15u X 30 Dagen = 9,250 Terrabytes + nog wat kruimels in de uren dan normale mensen niet hoeven te werken.

en Telenet juicht dit toe, aangezien ze net als Dommel geen "fup" hebben maar "vrij downloaden" :bang:

Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15
offlineLimburg
Elite Poster
Elite Poster

4 0

Berichtdoor iceke op 14 aug 2010, 21:23

Limburg schreef:
Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15

Ach, ik wou gewoon een statement maken dat mijn "dure" turbonet per Megabyte goedkoper is dan uw "goedkope" Dommel, ook al zetten ze je 9 uur per dag op smallband :lol:
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor Teebee op 15 aug 2010, 16:56

Dus zondag kan je tussen 02-05h 'smorgens rustig je intensieve downloads uitvoeren? :bang:
Sorry, maar de meeste mensen liggen dan in bed of zijn niet thuis.

Heeft er iemand een screenshot gemaakt van het tabelletje en vergeleken of de uren al zijn aangepast? (Nog minder groen dan begin july?)
Afbeelding
offlineTeebee
Elite Poster
Elite Poster

15 5

Berichtdoor testertje op 15 aug 2010, 17:40

Teebee schreef:Dus zondag kan je tussen 02-05h 'smorgens rustig je intensieve downloads uitvoeren? :bang:
Sorry, maar de meeste mensen liggen dan in bed of zijn niet thuis.

Heeft er iemand een screenshot gemaakt van het tabelletje en vergeleken of de uren al zijn aangepast? (Nog minder groen dan begin july?)

Indien je gebruik maakt van bv. Usenet of een downloadmanager kan je bv. WakeOn gebruiken (http://www.dennisbabkin.com).
Mijn pc staat in slaapstand wanneer ik ga slapen en wordt rond 2u wakker om te beginnen te downloaden met alt.binz. Na de downloads gaat m'n pc automatisch af.
Ik heb een schermafdruk gemaakt op 17 juli en er sindsdien niets veranderd.
Victory Not Vengeance
offlinetestertje
Pro Member
Pro Member

5 0

Berichtdoor duizend op 15 aug 2010, 20:01

iceke schreef:
Limburg schreef:

Ach, ik wou gewoon een statement maken dat mijn "dure" turbonet per Megabyte goedkoper is dan uw "goedkope" Dommel, ook al zetten ze je 9 uur per dag op smallband :lol:

ja, maar bij jouw dure turbonet moet je dan nog een ander abbo nemen om op de "normale" uren iets met je internet aansluiting te kunnen doen :bang:
En 6 terrabyte per maand ... Wat kost dat aan harddisks ??? :roll:
Want no way dat je dat allemaal bekijkt, beluisterd, gamed of installeerd op die maand zelf.
En als je het die maand toch niet gebruikt, dan kom je dus wel ruimschoots toe met je 20 Mbit en was het zonde om zo'n duur telenet abbo te hebben :angel:
offlineduizend
Pro Member
Pro Member

38 21

Berichtdoor iceke op 15 aug 2010, 21:32

duizend schreef:
iceke schreef:
Limburg schreef:

ja, maar bij jouw dure turbonet moet je dan nog een ander abbo nemen om op de "normale" uren iets met je internet aansluiting te kunnen doen :bang:
En 6 terrabyte per maand ... Wat kost dat aan harddisks ??? :roll:
Want no way dat je dat allemaal bekijkt, beluisterd, gamed of installeerd op die maand zelf.
En als je het die maand toch niet gebruikt, dan kom je dus wel ruimschoots toe met je 20 Mbit en was het zonde om zo'n duur telenet abbo te hebben :angel:

Ik heb geen harddisk nodig jongen, ik download sneller en meer dan eender wel dsl abbo, waarom zou ik dat bewaren ?
Met 6TB per maand kom ik juist toe, :lol: Het enige alternatief is Dommel zonder Fup, maar die kost me juist 1€minder en is 10mbps trager :bang: :bang:
Daarmee zou ik dus 24/24 moeten downloaden,met telenet kan ik rustig stroom besparen tussen 15u en 24u. :bang:
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor KaiZas op 15 aug 2010, 22:10

Allemaal goed en wel, Iceke, maar het gaat zo niet blijven gaan he.

Momenteel stream ik van usenet via BinTube. Ik hoef dus helemaal niet te downloaden en op te slaan, ik kijk het gewoon live, wanneer het me past. En dat is meestal tijdens de normale uren van wakker zijn. Stel je voor dat er diensten als Netflix of Hulu deze kant op komen... Denk je echt dat Telenet de concurentie met hun eigen VOD dienst gaat toelaten of helpen door hun limieten te laten vallen? Ik denk het echt niet.

Daar sta je dan met je daluren downloaden. Nu is het nog allemaal grijze zone, maar eens de media-markt zich heeft aangepast aan de nieuwe wereld en overal online diensten gaat aanbieden die net zoveel bandbreedte nodig hebben als het downloaden van usenet zit je strop. (Om nog maar te zwijgen over een eerlijke torrent gebruiker te zijn en te seeden, mocht dat je gading zijn.)
offlineKaiZas
Pro Member
Pro Member

3 0

Berichtdoor iceke op 15 aug 2010, 22:39

als,als,als.....
De markt past zich altijd aan aan het veranderend landschap, de 1ne provider al wat sneller dan de andere.
Wat voor u duur & niet praktisch is, is voor mij snel en handig.
Ik hoop dat je doorhad dat mijn laatste posts sarcastisch waren :bang: :bang: weet je wel.
Ik download 's nachts en automatisch mijn series direct wanneer ze online verschijnen, dus tussen 2 & 5. Ik ga dus echt geen andere mensen storen tussen 16 & 24 wanneer 90% van de telenetusers mijn bandbreedte naar omlaag halen & ik kom best toe met 200 a 400 GB per maand zoals 99% van alle telenetgebruikers.
Dus van die smallband heb ik al helemaal geen last.
Ja, het is een schande dat die smallband maar 512kbps is, maar ik vind het veel erger dat 90% mijn snelheid naar omlaag trekt in de rode uren.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor KaiZas op 15 aug 2010, 23:10

Nee, dat had ik niet door. Ik ben geen smiley gebruiker. Ik ben me er niet van bewust dat met je hoofd tegen een muur slaan sarcastisch is. Maar dat ter zijde.

Ik wil ook naar Telenet. Maar wik wil niet weten wat ik verbruik. Ik wil daar gewoon niet over hoeven nadenken. Dat is namelijk wat vrij downloaden, of ongelimiteerd internet voor mij betekent. Het is grappig dat ik enkel ga kijken wat er op dat dommel metertje staat telkens ik op het telenet gedeelte van dit forum ben geweest. (Om mezelf een idee te geven of ik een telenet klant kan worden. Maar zolang ik dat nog steeds moet doen, weet ik dat het een dikke vette nee is.)

100mbit? Graag! €100? Geen probleem. Maar dan moet ik het wel mogen gebruiken zonder te rekenen en te puzzelen. Ieder zijn ding natuurlijk.
offlineKaiZas
Pro Member
Pro Member

3 0

Berichtdoor eternum op 16 aug 2010, 00:50

iceke schreef:Ik heb geen harddisk nodig jongen, ik download sneller en meer dan eender wel dsl abbo, waarom zou ik dat bewaren ?
Met 6TB per maand kom ik juist toe, :lol: Het enige alternatief is Dommel zonder Fup, maar die kost me juist 1€minder en is 10mbps trager :bang: :bang:
Daarmee zou ik dus 24/24 moeten downloaden,met telenet kan ik rustig stroom besparen tussen 15u en 24u. :bang:

Dommel 10Mbps trager? Hoe bedoel je? :lol:
Want dat blijkt dan toch niet uit de weekgrafiek van mijn TurboNet abonnement (voorzien van het "Vrij Downloaden") .... met gemiddeld 21.63 Mbit/sec download snelheid.
Misschien nog een geluk dat ik maandag 9 augustus pas om 22u26 op smalband viel en die dag niet de gehele "limited" periode met al haar facetten heb moeten meemaken....
's Zondags vanaf 12u00 plan je uiteraard ook best een andere activiteit die niet gebonden is aan je internet connectie. :wink:

Grafiek van week 34
Afbeelding

Overzicht van de maximum download snelheden
Afbeelding

De daggrafiek van zondag 15 augustus:
Afbeelding

Zeer bijzonder is ook dat zaterdag (toen ik reeds geruime tijd het "Telenet grootgebruikersprofiel" had) de dag is dat er het meeste gedownload kon worden!
Zeer bijzonder. Stel je voor dat ook zaterdag de "limited" periode enkele uren zou geduurd hebben. Allicht had ook dit een ernstige impact gehad op het gemiddelde.

Een overzicht per dag van de maand augustus tot en met 15 augustus
Afbeelding

Een vraag is natuurlijk wel hoe dit alles past binnen het plaatje van rustige en drukke periodes... want dan is ook de zaterdag redelijk rood gekleurd.

De groene, gele en rode periodes volgens Telenet.
Afbeelding

Duidelijk is wel dat éénmaal Telenet je het "grootgebruikersprofiel" heeft aangemeten dit geldig is tot op het einde van je aanrekeningsperiode!!!!

Bij Dommel (speedconnect plus: 20Mbps down, 2Mbps up) kan men de resterende periode, en dit op alle uren van de dag, nog rustig verder genieten van de volle snelheid die het abonnement biedt! Misschien kunnen de marketing boys en girls bij Telenet dit ook eens van deze kant bekijken.

En dan laat ik nog buiten beschouwing dat mijn Telenet TurboNet abonnement "slechts" 61,32 euro per maand kost. "Slechts", in vergelijking met de Telenet FiberNet 50 en Telenet FiberNet 100 abonnementen dan toch. :angel:
Het Dommel Speedconnect Plus abonnement is uiteraard ook niet goedkoop: 50,00 euro per maand.

Heb ik nu echt een half jaar gewacht op deze vorm van "onbeperkt" downloaden? :eek:
Aber selbstverständlich! Je kan met het "Vrij Downloaden" van Telenet allicht terabytes binnenhalen. Of het een comfortabele rit is???

PS Het Telenet "grootgebruikersprofiel" werd me aangemeten na 279,7GB download (292,7GB inclusief upload).
Afbeelding
offlineeternum
Elite Poster
Elite Poster

292 46

Berichtdoor iceke op 16 aug 2010, 07:09

@eternum

Bedankt voor de cijfers.
1.6TB per week in de praktijk is niet slecht vind ik ;-)
Na 280GB op smallband is ietskes minder, ben je beginnen downloaden in de rode of in de groene uren ?
Vergeet niet dat je bij Dommel sowieso nog een telefoonlijn moet bijrekenen. Dan kom je aardig dicht in de buurt van die 61,?? €
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor ub4b op 16 aug 2010, 07:20

eternum schreef:
iceke schreef:Duidelijk is wel dat éénmaal Telenet je het "grootgebruikersprofiel" heeft aangemeten dit geldig is tot op het einde van je aanrekeningsperiode!!!!

dit is natuurlijk verre van fair, stel dat je de eerste te dagen een te grote voorsprong neemt tov het gemiddelde, ben je gestraft tot einde van de maand

beter zou zijn:

- telenet publiceert je verbruik samen met de meter
- telenet publiceert het gemiddelde verbruik van dit product
- is de ratio sinds de aanrekeningsperiode > 2 dan ga je op verlaagde snelheid in bepaalde periodes
- is de ratio lager of terug lager dan 2 geniet je terug van de normale snelheid
offlineub4b
Pro Member
Pro Member

36 9

Berichtdoor samsung op 16 aug 2010, 07:28

Beter zou zijn:
Geen bullshit met groene of andere zones

Geen bullshit met smalband

Geen bullshit met het aantal GB dat je download

Zeker voor zo'n prijskaartje mensen durven op 512 kbit zetten is ronduit schandalig

Deze 3 stappen hierboven dat is VRIJ DOWNLOADEN en niet zoals de dieven het bij telenet nu doen!
Laatst bijgewerkt door gr4vity op 16 aug 2010, 13:04, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: rood mag enkel gebruikt worden door moderatoren
offlinesamsung
Member
Member

6 0

Berichtdoor iceke op 16 aug 2010, 08:03

samsung schreef:Beter zou zijn:

Geen bullshit met groene of andere zones

Geen bullshit met smalband

Geen bullshit met het aantal GB dat je download

Zeker voor zo'n prijskaartje mensen durven op 512 kbit zetten is ronduit schandalig

Deze 3 stappen hierboven dat is VRIJ DOWNLOADEN en niet zoals de dieven het bij telenet nu doen!

Ik denk(ben er vrij zeker van) dat jij niks bij Telenet te zoeken hebt.
Je wil duidelijk heel veel downloaden tussen 16 & 24 uur, ik stel voor dat je overstapt naar Xdsl, je mist dan wel wat snelheid, maar mag downloaden wanneer het u uitkomt.
Laatst bijgewerkt door gr4vity op 16 aug 2010, 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: rood mag enkel gebruikt worden door moderatoren
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor samsung op 16 aug 2010, 08:26

Ik heb ExpressnetXL en kom gemakkelijk toe met mijn 80 gb in de maand.

Ik aanzie dit alles vanuit het standpunt, zoveel betalen en nog meer meters in de gaten moeten houden, rekening houden met zoveel zones, rekening mee houden om op 512 kbit te komen, man man man, we gaan jaren achteruit in plaats van vooruit. Mensen met vrij downloaden moeten meer meters & zones in de gaten houden dan ik met mijn expressnetXL, belachelijk vind ik.
offlinesamsung
Member
Member

6 0

Berichtdoor fixme op 16 aug 2010, 08:30

Modbreak:
Smiley flooding, gebruik van ongepaste kleuren. Waarschuwing +1, lees onze gedragsregels (http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels)
PURE ONZIN !!!

Wat zie je in deze lijst:

* Over welk type abonnement gaat het
* Start van de meting (= begin aanrekeningsperiode)
* Het volume dat werd gebruikt vóór het grootverbruikersprofiel werd bereikt
* Het volume dat werd gebruikt in het grootverbruikersprofiel (Grootverbruik)
* Het totaal verbruikte volume binnen één aanrekeningsperiode
* Eventuele nickname op Userbase en/of TIK indien daar toestemming voor werd gegeven

Heb zelf turbo XL, account & ik heb de indruk dat ik nu minder kan downloaden dan toens ik nog een account met beperkte limiet had van 30gig + zelf extra 30gig extra.

Mijn telemeterke staat na 30gig downloads vrij snel in het rood!
& kan men weer dagen wachten eer deze beetje daalt.

pure klanten chantage! :bang:
ze zijn gewoon bang om hun vrij surfen naar limietloos surfen te benoemen. (wegens teveel proces)

vrij surfen <> limietloos surfen

al er geen verbetering komt, vliegt m'n turbo account hier buiten.
& aan die fiber heb'k al helemaal geen behoefte! wat voor nut heeft het de snelste te zijn zonder limietloos surfen.

bovenop hebben sinds de nieuwe veranderingen, heel wat mensen met gewone expressnet accounts surf problemen!
vaak valt de verbinding heel even weg, of worden downloads onderbroken....
er is heel wat meer aan de hand daar in Mechelen, wat het daglicht niet mag zien :beerchug:

:nono: --- :nono: --- :nono: --- :evil: --- :nono: --- :nono: --- :nono:

PAS DIE BELACHELIJKE METER AAN OF SCHAF HEM AF, IK WIL OOK WETEN HOEVEEL GIG EXACT IK AL HEB VERBRUIKT/GEDOWNLOAD, "LAAT HET EFFECTIEF GEMIDDELDE VERBRUIK ZIEN AAN DE KLANTEN PER PAKKET" DUS DE TOTALE GEMIDDELDE DOWNLOAD PER MODULE! (expressnet, turboXL, fibernet....)
ipv die compleet belachelijke meter met groene, gele & rode zones!
:nono:
offlinefixme
Starter
Starter

0 0

Berichtdoor iceke op 16 aug 2010, 08:50

@hierboven, vanaf nu noem ik iedereen die begint te roepen dat zijn telemeter in het rood staat een klant met Telemetritris.

Nog 1 keer, je hebt +/-300gig per aanrekeningsperiode voor ze je op smallband smijten, of je meter nu in het rood,groen,geel blauw of roze staat doet niet ter zake.
Als jij die 300gb er op 1 dag wil doortrekken in de rode periodes is dat uw probleem, niet het onze. En vergeet niet, eens je op smallband staat kan je makkelijk 6TB per maand downloaden. :twisted:
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

206 114

Berichtdoor Yogi op 16 aug 2010, 08:55

Toch raar.

Ik download hier vaker wel 40 gig tijdens de nacht - vanaf 2 uur ofzo - en overdag meestal ook nog een gig + trailers / youtube HD + surfen de hele dag. (ik zit vaak lang achter men laptop). En hij staat na 10 dagen nog altijd op arrow01.

Snap niet hoe het komt dat bij jullie 30 gig tijdens nacht onmiddelijk rood word? Wat noemen jullie nacht? want vanaf 1-2 uur is het echt pas groen.
Ik kijk echt naar nix, enkel grote downloads doe ik niet overdag. En nog niet in het rood geweest ^^
offlineYogi
Pro Member
Pro Member

0 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Telenet (Chello, UPC)