Speedtest via Userbase?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gesloten
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

WANNEER komt die beste speedtest eens terug online?
ik ben het beu om van die simpele speedtests te gebruiken! o.a. die van telenet grrzz
Graag een antwoord a.u.b.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Op dit moment is er nog geen releasedate bekend. Maar er wordt effectief gewerkt om een nieuwe speedtest te kunnen aanbieden ;)

Als er trouwens suggesties zijn, laat ze zeker weten :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

gr4vity schreef:Op dit moment is er nog geen releasedate bekend. Maar er wordt effectief gewerkt om een nieuwe speedtest te kunnen aanbieden ;)

Als er trouwens suggesties zijn, laat ze zeker weten :)
Antwoord van een jaar geleden en waarschijnlijk zal het dit antwoord ook volgend jaar gegeven worden (en ook over 2, 3, 5, 10 jaar) :bang:
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

DonRaveN schreef:WANNEER komt die beste speedtest eens terug online?
ik ben het beu om van die simpele speedtests te gebruiken! o.a. die van telenet grrzz
Graag een antwoord a.u.b.
*BUMP*

Nog altijd nie ofwa?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Er zit jammer genoeg weinig schot in de zaak :(. Het is net iets complexer om een deftige speedtest te maken die met de huidige lijncapaciteiten om kan dan de meesten denken, vrees ik.

Toch vind ik persoonlijk ook dat we dit niet zouden mogen laten vallen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom nog zelf iets ontwikkelen?

Je kan toch de technologie van www.speedtest.net gebruiken.
Ik heb zelf als test een mini speedtest opgezet en is echt niet moeilijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gr4vity schreef:Als er trouwens suggesties zijn, laat ze zeker weten :)
Een standalone programma (liefst eentje dat je kan draaien zonder weet ik wat te moeten installeren) voor op je PC lijkt me interessanter... zeker indien je dat kan schedulen (om de x-minuten) en z'n data kan laten loggen in een file.
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
gr4vity schreef:Als er trouwens suggesties zijn, laat ze zeker weten :)
Een standalone programma (liefst eentje dat je kan draaien zonder weet ik wat te moeten installeren) voor op je PC lijkt me interessanter... zeker indien je dat kan schedulen (om de x-minuten) en z'n data kan laten loggen in een file.
NEEN!!!, geef ons allen de speedtest van userbase terug............. Deze was SUPER!!!

WIJ WILLEN GEEN ANDERE!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het heeft weinig zin gewoon de speedtest van ergens anders over te nemen, dat heeft geen meerwaarde. Ik zou er zelf voorstander zijn van dit indien nodig te outsourcen, m.a.w. iets te laten ontwikkelen (zal dan wel wat kosten) dat ook geïntegreerd is met de forum nicknamen en je ISP herkent om zo interessante statistieken te creëren.

Wat ook leuk zou zijn: een instelling waarbij je kan kiezen om automatisch één keer per dag bij je eerste bezoekje een test te doen, om zo een historiek op te maken. Of een standalone programma zoals hierboven vermeld, hoewel het volgens mij da realistischer zou zijn om er bijvoorbeeld een firefox plugin van te maken.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

DonRaveN schreef:
NEEN!!!, geef ons allen de speedtest van userbase terug............. Deze was SUPER!!!

WIJ WILLEN GEEN ANDERE!!!!!!!!!!!
Spreek voor jezelf, er zijn genoeg andere speedtests waar ik tevreden van ben.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goztow schreef:Of een standalone programma zoals hierboven vermeld, hoewel het volgens mij da realistischer zou zijn om er bijvoorbeeld een firefox plugin van te maken.
Een firefox plugin is niet standalone hé... ik bedoel iets echt dat je kan schedule en dus ook geen userinterface heeft.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Patje schreef:
DonRaveN schreef:
NEEN!!!, geef ons allen de speedtest van userbase terug............. Deze was SUPER!!!

WIJ WILLEN GEEN ANDERE!!!!!!!!!!!
Spreek voor jezelf, er zijn genoeg andere speedtests waar ik tevreden van ben.
Bwa Patje ik ben het hier toch ook wel mee eens. Via de speedtest (heette dat toen niet adslbox :think: ) ben ik uiteindelijk op userbase gekomen. Een forum als userbase moét uit zelfrespect al dan niet een eigen speedtest hebben.

Speedtest Mobistar
Laatst gewijzigd door Dfrog 10 aug 2010, 21:23, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dfrog schreef:Bwa Patje ik ben het hier toch ook wel mee eens. Via de speedtest (heette dat toen niet adslbox :think: ) ben ik uiteindelijk op userbase gekomen. Een forum als userbase moét uit zelfrespect al dan niet een eigen speedtest hebben.
En ge logt automatisch in als u snelheid overeenkomt zeker :lol:
Dan zijn we van die telenetters verlost die denken dat ze op de kabel steeds een constante snelheid hebben :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Mja, los van de techniek: om huidige snelheden te testen heb je monsterlijke verbindingen nodig. De meeste speedtests zoals Ookla en Speedmeter gebruiken een CDN (content distribution network): een (enorme) wolk van servers, verspreid over de wereld.
We hebben ook overwogen om een speedtest in licentie te nemen, maar die bedragen zijn te hoog om zomaar even "uit de clubkas" te betalen. Zeker als je toegang wilt krijgen tot de data (en daar gaat het hier net om eh?).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Vorige jaren niet van gekomen, maar ik zou verder kunnen gaan met mijn Java applet...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dfrog schreef: Bwa Patje ik ben het hier toch ook wel mee eens. Via de speedtest (heette dat toen niet adslbox :think: ) ben ik uiteindelijk op userbase gekomen. Een forum als userbase moét uit zelfrespect al dan niet een eigen speedtest hebben.

Speedtest Mobistar
Die speedtest is enkel voor Mobistar klanten.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef: maar die bedragen zijn te hoog om zomaar even "uit de clubkas" te betalen. Zeker als je toegang wilt krijgen tot de data (en daar gaat het hier net om eh?).
Die oude was wel ok hoor. Die clubkas hoe wordt die eigenlijk gevuld? Ik zie niet dadelijk een banner buiten die van edpnet...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

honda4life schreef: En ge logt automatisch in als u snelheid overeenkomt zeker :lol:
Dan zijn we van die telenetters verlost die denken dat ze op de kabel steeds een constante snelheid hebben :lol:
Niet meteen denken dat iedereen nu problemen heeft _ omdat er nu een paar mensen hun snelheid niet halen.
ik zelf heb er (gelukkig) geen last van en haal wel mijn constante snelheid ;)
Dfrog schreef:Bwa Patje ik ben het hier toch ook wel mee eens. Via de speedtest (heette dat toen niet adslbox :think: ) ben ik uiteindelijk op userbase gekomen. Een forum als userbase moét uit zelfrespect al dan niet een eigen speedtest hebben.
Toen was dat idd adslbox in de tijd dat ik mij registreerde in 2003 en heb ook lange tijd die speedtest gekend en daarvan gebruik gemaakt :) en was zeker geen slechte, een nieuwe zou ik ook wel welkom heten.
mja het is nu al zolang dat er geen meer is en ben het nu al gewoon om een andere speedtest te gebruiken, maar natuurlijk kunnen er idd users bijkomen met een eigen speedtest .... mja het is blijkbaar een moeilijke bevalling om een nieuwe te maken, maar apprecieer wel de moeite die ze doen om alles in goede banen te blijven leiden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik had voorgesteld enkel een speedtest te voorzien voor mobiele dataverbindingen. Ik vind niet dat er echt iets specifieks voor Userbase moet komen zoals vroeger. Met abonnementen als FiberNet van Telenet kost het volgens mij te veel om alles zelf te hosten.
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
gr4vity schreef:Als er trouwens suggesties zijn, laat ze zeker weten :)
Een standalone programma (liefst eentje dat je kan draaien zonder weet ik wat te moeten installeren) voor op je PC lijkt me interessanter... zeker indien je dat kan schedulen (om de x-minuten) en z'n data kan laten loggen in een file.
Dit vindt ik zelf ook een goed idee.. Ik zoek het namelijk al zo lang :(


Groetjes,
Bart
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

ISPmonitor heeft die functionaliteit volgens mij gewoon hoor :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Speedtest”