Forum

BASE 2 SIM kaarten

Moderator: Moderators

BASE 2 SIM kaarten

Berichtdoor cyberbozzo op 30 maart 2010, 21:59

Beste,

Ik heb een BASE PostPaid 5 abo van 80 EUR in de maand. Hiermee kan ik onbeperkt bellen/SMS'en (op basis van een soort van FUP, maar dat is ruim voldoende voor mij). Ook is er 500 megabytes/maand dataverkeer inbegrepen. Ik gebruik dat nu om af en toe eens via mijn GSM-browser te kunnen internetten.

Nu heb ik een netbook gekocht met ingebouwde 3G modem waarin ik dus een SIM kaart kan plaatsen.

Je hoort me al komen: ik wil die 500 megabytes inbegrepen in mijn abo ook gaan gebruiken op mijn netbook om te kunnen surfen en mailen.

Momenteel doe ik dat door mijn gsm te verbinden met mijn netbook en zo dan een dataverkeer op te zetten via mijn gsm.
Niet echt handig omdat ik steeds moet verbinden met mijn gsm en dat verbruikt ook weer batterij, ik moet zorgen dat ik hem op zak heb, enzovoorts.

Ik zou liever een soort van 2de SIM kaart hebben die ik dan in mijn netbook kan plaatsen zodat ik dubbel profiteer:
- MIjn netbook profiteert van de 500 megabytes inbegrepen in het data abo bij BASE
- Mijn gsm staat hier totaal los van en ik kan deze blijven gebruiken zoals ik wil
- Ik moet niet continu de netbook met mijn gsm verbinden.

Ik wil uiteraard ook niet continu mijn SIM kaart gaan verwisselen.

Kan ik hier een soort van 2de SIM kaart aanvragen die verbinding maakt met het BASE netwerk voor louter van mijn EDGE connectie gebruik te laten maken? Is dat mogelijk? gaat mij dat extra geld kosten?

Eigenlijk is hier toch geen enkel nadeel aan verbonden voor BASE, dus waarom staat men dit niet toe (ik vind toch allesinds niets hierover op hun site).
Voor een abo'ke van 80 EUR/maand mogen ze zich toch al eens inspannen hé, niet?

Iemand die weet wat ik het best kan doen? is het mogelijk wat ik vraag (technisch allesinds)?

Wat raden jullie mij aan?

Thx!
cyberbozzo
offlinecyberbozzo
Premium Member
Premium Member

Nuttige posts:

Re: BASE 2 SIM kaarten

Berichtdoor ChelloExtremer op 30 maart 2010, 22:31

http://www.base.be/nl/mobiel/diensten/duo-sim

Je kan wel niet beide SIMs tegelijk gebruiken. Op zich gaat dat wel, maar als iemand je probeert te bellen, gaat de call naar 1 v/d 2 SIMs (random, laatste sim die gesynct heeft).
Fix Internet Powered by Telenet Internet120 (&& Mobile Vikings backup)
Fix Voice Powered by Telenet, LocalPhone && BetaMax.
Mobile Powered by Proximus Generation Connect && Tmobile USA.
TV Powered by Telenet Digital && Bhaalu.
offlineChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

Nuttige posts:

Berichtdoor cyberbozzo op 30 maart 2010, 22:40

ChelloExtremer schreef:http://www.base.be/nl/mobiel/diensten/duo-sim

Je kan wel niet beide SIMs tegelijk gebruiken. Op zich gaat dat wel, maar als iemand je probeert te bellen, gaat de call naar 1 v/d 2 SIMs (random, laatste sim die gesynct heeft).

Inderdaad, maar ik zoek een oplossing buiten deze om.
Ik moet op de 2de kaart helemaal geen voice hebben.

Zou BASE geen mogelijkheid hebben om die duo SIM enkel data-ready te maken? Zodat ik beide SIM's simultaan kan gebruiken?
offlinecyberbozzo
Premium Member
Premium Member

Nuttige posts:

Berichtdoor ChelloExtremer op 31 maart 2010, 00:30

nope, dat gaat voor zover ik weet niet bij BASE.

SIM DUO bij BASE werkt net zoals bij Proximus ... de 2 SIMs zijn clones van elkaar - het netwerk ziet geen verschil tss de 2 SIM kaarten.
Mobistar doet het anders ... 2 verschillende SIMs (ander ID/serial) verbonden aan 1 account.
Fix Internet Powered by Telenet Internet120 (&& Mobile Vikings backup)
Fix Voice Powered by Telenet, LocalPhone && BetaMax.
Mobile Powered by Proximus Generation Connect && Tmobile USA.
TV Powered by Telenet Digital && Bhaalu.
offlineChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

Nuttige posts:

Berichtdoor dirkdewolf op 23 aug 2010, 20:01

Bij base is dit niet mogelijk . 2 sims met zelfde nummer. Wat wel kan maar dat weet jij ook is een tweede nummer nemen maar dan met een potpaid 0 abonnement en dan een data abonement van 10 EURO. Op het basenetwerk zit wel één operator die enkel data sims uitgeeft en dat is mobile vikings. die geven een sim kaart voor start 15 euro en dan opladen mogelijk aan 12 euro voor 1 GB per maand :lol:
offlinedirkdewolf
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor manu op 25 aug 2010, 18:04

Mobile Vikings vraagt je 12 EUR per maand voor 1GB. Jim Mobile vraagt 5 EUR per maand voor 500Mb, is dus 2 EUR per maand goedkoper.
offlinemanu
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Lord Utopia op 25 aug 2010, 18:27

manu schreef:Mobile Vikings vraagt je 12 EUR per maand voor 1GB. Jim Mobile vraagt 5 EUR per maand voor 500Mb, is dus 2 EUR per maand goedkoper.

Met het verschil dat die 12 euro per maand wel voor laptops bedoeld is, en dat van Jim Mobile niet. Voor die 2 euro meer per maand, kunt ge ergens anders wel eens besparen, een pintje/colaatje of twee per maand minder.
offlineLord Utopia
Newsposter
Newsposter

Nuttige posts:
Recente nuttige posts:

Berichtdoor honda4life op 25 aug 2010, 19:17

Ik verwacht nu geen klachten als je bij JIM er 500 Mb doordraait hoor.
Helemaal leuk dat je dan nog gratis smsjes en belminuuten naar base enzo hebt :wink:
offlinehonda4life
Elite Poster
Elite Poster

Nuttige posts:
Recente nuttige posts:

Berichtdoor manu op 27 aug 2010, 13:25

Lord Utopia schreef:Met het verschil dat die 12 euro per maand wel voor laptops bedoeld is, en dat van Jim Mobile niet. Voor die 2 euro meer per maand, kunt ge ergens anders wel eens besparen, een pintje/colaatje of twee per maand minder.

met de gsm als modem toch geen enkel probleem en is handiger dan dat klein prutsschermpje op je gsm.
offlinemanu
Plus Member
Plus Member

Keer terug naar BASE