Forum

Wordt Dommel nog wakker uit hun 'winterslaap'?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Wordt Dommel nog wakker uit hun 'winterslaap'?

Berichtdoor VOiD op 08 feb 2010, 23:18

Ik heb een beetje een dubbel gevoel vandaag. Langs de ene kant een lichte euforie dat we zo goed als van de limieten afzijn. Langs de andere kant vrees ik dat de markt nog meer onder de 2 spelers verdeeld wordt en alle kleintjes van de markt gaan verdwijnen.

Buiten EDPNet zie ik weining kans op overleven van alternatieve providers. Op volume kunnen ze het niet meer spelen, op snelheid ook niet en op prijs ook al amper (er is nog steeds een telefoonlijn nodig in tegenstelling tot bij Belgacom).
Het enige wat ze nog kunnen doen is extra diensten leveren zoals news, voip etc. Maar de vraag is of de markt daarvoor groot genoeg is.
offlineVOiD
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor jeanke36 op 08 feb 2010, 23:18

Uzzi schreef:Wacht een paar dagen zou ik zeggen, tot het stof gaan liggen is. Kun je in eer en geweten een beslissing nemen :-)

ik was eerst van plan om naar dommel te gaan maar aangezien ik al slechte dingen heb gezien heb ik er al geen zin meer in.

wel heb je daar echt onbeperkt dus zonder fup!

ergens anders ga je dit nog niet zien denk ik de komende jaren...
offlinejeanke36
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Avenger 2.0 op 08 feb 2010, 23:22

jeanke36 schreef:
Uzzi schreef:Wacht een paar dagen zou ik zeggen, tot het stof gaan liggen is. Kun je in eer en geweten een beslissing nemen :-)

ik was eerst van plan om naar dommel te gaan maar aangezien ik al slechte dingen heb gezien heb ik er al geen zin meer in.

De vraag is wel hoelang dat gaat blijven duren. Als alleen de klanten die terabytes per maand downloaden daar gaan blijven zal rap gedaan zijn met 'onbeperkt'...
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor jeanke36 op 08 feb 2010, 23:27

Avenger 2.0 schreef:
jeanke36 schreef:

De vraag is wel hoelang dat gaat blijven duren. Als alleen de klanten die terabytes per maand downloaden daar gaan blijven zal rap gedaan zijn met 'onbeperkt'...

daar ben ik nog niet zo zeker van
je kan daar ook al een abonnement hebben van 500 giga!
offlinejeanke36
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Avenger 2.0 op 08 feb 2010, 23:49

jeanke36 schreef:daar ben ik nog niet zo zeker van

Inderdaad, maar als je ziet dat bij edpnet bijvoorbeeld maar 4% meer dan 100GB verbruikt. Bij dommel zal het eerder 4% zijn die minder dan 100GB verbruikt :P Zal moeilijk worden voor hun op dan goede prijzen te gaan geven in de toekomst.
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor meon op 08 feb 2010, 23:52

Vaag, ontwijkend Dommel-antwoord gehad dat ze niets willen of kunnen zeggen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinemeon
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Jan_B op 08 feb 2010, 23:54

jeanke36 schreef:daar ben ik nog niet zo zeker van

De vraag is of er voldoende particuliere klanten zijn die elke maand 500 GB (of meer) nodig hebben om een ISP van te laten leven (want af en toe 500 GB zal elders met een FUP ook nog wel kunnen).

Stel nog dat je voldoende klanten vindt, dan nog is het niet zeker dat je met zo'n klantenprofielen winst kunt maken.

Spannende tijden, dat wel ...
offlineJan_B
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ketter op 09 feb 2010, 00:06

Ik ben nog steeds tevreden bij Dommel maar ondanks de schandalige hoge prijzen van telenet ga ik toch is kijken of het niet de moeite is om nu over te stappen naar de kabel.
Want hier en nog op zoveel andere plaatsen is er nog steeds niks meer dan een gewone simpele adsl lijn.
Dommel kan daar niet veel aan doen maar ik ben niet van plan om nog 10 jaar te wachten op een hogere snelheid.
Dus voor mij mag de winterslaap van Dommel gewoon verder gaan want hier zal niks of bijna niks veranderen.
offlineketter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor q-tec op 09 feb 2010, 00:14

jeanke36 schreef:

bwa dommelspeedcon of + ik zou wel durven gaan voor de + met een discovery line want wat deert me echt geen limiet (ik ga toch wel een 3tal keer per jaar rond de 700gb) en vooral die nieuwsgroepen met zeer hoge retentie (daar betaal je anders ook al rap 10/15e voor zeker als je 20mbs wil hebben)

nog afwachten wat de fups inhouden dan zie ik wel
Dommel homeconnected @6mbs
Belgacom generation + bctv @6mbs
n97 + Mobile vikings + skype
offlineq-tec
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Uzzi op 09 feb 2010, 00:49

Ik heb de indruk dat Dommel deze keer in snelheid gepakt is, onder andere door Edpnet.

Vroeger was Dommel altijd de eerste met nieuwigheden op de proppen te komen (VDSL2 bijvoorbeeld) maar deze keer heb ik de indruk dat ze hun plaatje nog niet rondhebben.
offlineUzzi
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor meon op 09 feb 2010, 00:52

Ik denk dat vooral Belgacom iedereen in snelheid gepakt heeft en dat het nu de flexibele providers zijn die daar snel op kunnen inspelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinemeon
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Arqentus op 09 feb 2010, 02:11

Uzzi schreef:Vroeger was Dommel altijd de eerste met nieuwigheden op de proppen te komen (VDSL2 bijvoorbeeld) maar deze keer heb ik de indruk dat ze hun plaatje nog niet rondhebben.

Als mijn herinner correct is, heeft Dommel vrij lang belooft voor VDSL2, maar heeft dat ook meer dan een jaar geduurd na hun aankondiging. Ik zat op VDSL2 via BC, voor Dommel daar was met hun VDSL2 ;)

En hun aanbod naar bedrijven / Professionele Klanten toe is ook nogal "pover".

Zijn maar 2 aanbiedingen met Statische Ip. één met 320Kbits upload *kuch*, What a joke ;) En één, welke zeer beperk beschikbaar is ( de cityconnects ).
offlineArqentus
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor gr4vity op 09 feb 2010, 02:52

Volgens wat onze eigen Lord Utopia te horen kreeg zouden ze deze week de nieuwe website lanceren en daarbij "misschien" nieuwe pakketten en prijzen lanceren. Gelukkig hebben de andere ISP's toch een betere PR afdeling ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinegr4vity
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Lord Utopia op 09 feb 2010, 03:30

Dat is inderdaad zo. Laten we duimen.
Heb jij nieuws dat relevant is voor Userbase? Contacteer ons of meer specifiek mij via pm, twitter of e-mail.
Belgacom Internet Comfort - op VDSL2 - in de praktijk: 11 Mbps dl, 1,5 Mbps ul.
onlineLord Utopia
Newsposter
Newsposter

Berichtdoor Goztow op 09 feb 2010, 09:37

Voor edpnet was het makkelijk aangezien ze veel room for improovement hadden. Dommel kan enkel nog op prijs spelen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
offlineGoztow
Moderator
Moderator

Berichtdoor Jippe op 09 feb 2010, 11:20

Wat ze 'nog' kunnen veranderen?
Homeconnect op VDSL2 zetten. Toen Dommel af kwam met hun 'superproduct' Homeconnect heeft dat me doen beslissen omdat toen er beloofd werd dat men een hogere snelheid kon krijgen naast onbeperkt downloaden en onbeperkt bellen naar vaste lijnen. Later bleek dat niet iedereen op hogere snelheid kon gezet worden, dan sta je daar: je hebt alles 'overgezet' van Belgacom naar Dommel. Ergens had je 'vertrouwen' in Dommel, door alles bij hen onder te brengen, maar nu blijkt dat ze dus die homeconnecters in de kou laten staan. Eerst had ik gedacht dat wij bij de eersten zouden zijn op gebied van snelheid, nu blijkt het dat we op gebied van snelheid 'achter' zullen blijven. Dus hoog tijd voor Dommel om daar wat aan te doen: Homeconnect op VDSL2. Als dat niet lukt dan moeten ze als compensatie voor hen die geen ADSL2+ kunnen hebben de prijs van Homeconnect naar beneden laten zakken.
Verder voor de andere Dommel abonnees kunnen ze ook wellicht hun prijzen laten zakken, bvb de promoprijzen voor iedereen waarmaken. Zo zullen ze toch nog beter blijven dan de andere isp's op gebied van prijzen én downloadvolume.
Helaas... Dommel rijdt liever met zijn sportwagen (en dan nog snel ook) dan nu te reageren op Belgacom, Telenet én Edpnet.
offlineJippe
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Avenger 2.0 op 09 feb 2010, 11:56

Dommel zal hoe dan ook iets aan hun imago moeten doen. Als ik al die horrorverhalen hier lees van mensen die 3 tot 4 maand moeten wachten voordat hun lijn wordt geactiveerd of (aangetekende) brieven en (terug)betalingen die gewoonweg genegeerd worden. Soms blijf je beter waar je bent dan...
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor dendemen2004 op 09 feb 2010, 12:22

De volgende vraag juist gemaild naar info@dommel.be. Kreeg binnen 10 minuten van 2 verschillende personen een antwoord terug..

-------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Zou u mij kunnen vertellen of er nog nieuwe abonnementen aan zitten te komen
bij dommel? En op welke termijn?

Er zijn op dit moment nogal wat interessante aanbiedingen bij concurrenten
van jullie.

Ik ben altijd een heel tevreden klant geweest (en nog) dus ik wil jullie ook
de kans geven om met iets nieuws te komen , dan blijven we uiteraard bij
jullie internet afnemen.

Antwoord 1:

Geachte,

Dank u voor uw e-mail!

Onze vernieuwe site zal 1 van de volgende dagen online komen.

Alle diensten zullen hierop worden meegedeeld.

Antwoord 2:

Geachte,

de nieuwe release van onze nieuwe produkten komen er weldra aan,

dit kan u zelf in de gaten houden door af en toe onze website te bezoeken.

Alvast bedankt

Nog even afwachten dus.
1) EDPnet VDSL Home + Ongelimiteerd surfen en downloaden! & EDPnet Telephony + Plus Pack (VOIP)
2) Mobile Vikings Classic & Voipbuster via SIP @ Nokia N97
1) Afbeelding 2) Afbeelding
offlinedendemen2004
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor silencer op 09 feb 2010, 13:02

:-) Hopelijk doen ze meer dan een upgrade van de reseller formule.

In ieder geval ben ik blij dat ik speedconnect (geen plus) heb genomen, resell van vdsl go.
Ik had al van juli het vermoeden dat de snelheid snel zou toenemen voor dit abonnement.

Speedconnect+ biedt binnenkort weinig meerwaarde (ok geen limiet+iets hogere upload, maar BGC is goedkoper zonder vaste lijn, om over edpnet nog maar te zwijgen (39eur ongelimiteerd+vaste lijn, BGC plus resell).En voor 20 eur meer (speedconnect plus: 10 eur meer!) heb je bij telenet 50-2.5 onbeperkt(juli). En dan is er nog scarlet (25eur+vaste lijn) dat mss ook een speedupgrade krijgt.

=>Enkel aan de prijs kan mogelijk iets gedaan worden: gelijkwaardig aan edpnet voor plus pakket ? (50eur incl. vaste lijn tov 56eur BGC)
=>& Dommel kan onmogelijk onder de prijs van scarlet gaan.
=>Veel competititieve concurrenten op dit moment - de prijs wordt erg belangrijk (& aangezien je ook bij BGC kunt blijven met groot volume wordt de drempel om over te stappen wss groter).
Dommel, Satteliet (Plinux E1;E2), Voip (patched fritzbox 7170), Pfsense (alix), DD-wrt, Nslu2 (SlugOS BE) & Android 2.2 user (HTC G1).
offlinesilencer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor jeanke36 op 09 feb 2010, 14:50

ik heb net vernomen dat homeconnect niet meer beschikbaar is?! :bang:
offlinejeanke36
Plus Member
Plus Member

VorigeVolgende

Keer terug naar Dommel