Forum

Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent breedband wordt hier gepost enkel door moderators of bevoegden.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Berichtdoor VOiD op 08 feb 2010, 22:46

BasMSI schreef:Prijzen afspraken zoals altijd?

Waarom doet er niet eens een van de twee en echt goede aanbieding?

Al meer dan 10 jaar is dit gaande.....Quickie!!!! DOE EENS WAT!!!

Het is gewoon schandalig wat er in België gaande is!! ER IS GEEN CONCURENTIE!!

IN DE OMRINGENDE LANDEN LIGGEN DE PRIJZEN 60~80% LAGER!!!

Er zijn nochthans uitzonderingen in Belgie. Kijk eens naar Numericable in Brussel, Voor 50€ 100/5 profiel onbeperkt, digitale tv (109 zenders) en onbeperkt nationaal bellen. Bij Telenet kost dit dus 120€ als ik het goed begrijp... Toch wel geen klein verschil.
offlineVOiD
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor jeanke36 op 08 feb 2010, 22:47

VOiD schreef:

Er zijn nochthans uitzonderingen in Belgie. Kijk eens naar Numericable in Brussel, Voor 50€ 100/5 profiel onbeperkt, digitale tv (109 zenders) en onbeperkt nationaal bellen. Bij Telenet kost dit dus 120€ als ik het goed begrijp... Toch wel geen klein verschil.

maar dat is alleen voor het brusselse of niet dan?
offlinejeanke36
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor VOiD op 08 feb 2010, 22:50

jeanke36 schreef:
VOiD schreef:

maar dat is alleen voor het brusselse of niet dan?

Ja, en zelfs beperkte regio's in het Brusselse. Maar het kan dus wel hé, en aan een prijs serieus onder hetgeen Telenet vandaag als groot nieuws verkondigd.
offlineVOiD
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor q-tec op 09 feb 2010, 00:00

Hier ook hetzelfde wat Belgacom betreft: geen digitale tv van belgacom mogelijk. maximale snelheid voor internet zal op 4Mbit liggen, vermoedelijk zelfs nog lager (volgens de support dienst van BGC). Wanneer er verbetering komt? volgens de support dienst is er nog geen planning

hmmm zoiets kreeg ik ook te horen in novemer "de eerste 8maanden is er niks geplaand in nevele hoor": 15dec in mijn straat plakaatje "werken van bc om uw verbinding te verbeteren, glasvezel" en sinds vandaag hebben ze alle putten weer toegesmeten en ik heb ze al in heel nevele zien werken en het valt me p dat ze van de huidige adslcentrale vertrekken en zo verder uitbreiden naar alle uithoeken in nevele....dus ik verwacht wel dat ze die vdsl2 gaan activeren in de komende maanden...en ik ben eigenlijk wel nieuwgierig als ik bel nr kldienst wat ze me gaan wijsmaken als ik vraag wanneer ik in hd ga kunnen kijken of als ze werken plannen :angel:
Dommel homeconnected @6mbs
Belgacom generation + bctv @6mbs
n97 + Mobile vikings + skype
offlineq-tec
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor ketter op 09 feb 2010, 00:20

proximusboyke schreef:95% van belgie zal vdsl hebben na de zomer

Dat geloof jezelf toch niet !!!
offlineketter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Avenger 2.0 op 09 feb 2010, 00:59

Met FiberNet 100Mbit is trouwens theoretisch mogelijk om 33 Terabyte per maand te downloaden. Zou dat nog onder fair use vallen :lol:
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Patje op 09 feb 2010, 01:12

Code: Selecteer alles
Richting: onbeperkt
Het is de eerste keer dat Telenet uitpakt met twee abonnementen zonder datalimieten. Hoewel de prijs met 69 euro voor het goedkoopste Fibernetabonnement boven Belgacom ligt (daar betaal je 56 euro), wordt die laatste wel geklopt als het gaat om de up- en downloadsnelheid.

“Het is de bedoeling dat we naar onbeperkt gaan”, zegt Telenets gedelegeerd bestuurder Duco Sickinghe. Zo benadrukt hij dat het de bedoeling is dat alle abonnementen op termijn hun limiet zullen verliezen. Al zal dit voorlopig wel in stapjes gebeuren, tot Telenet de sluizen helemaal openzet.

Bron ZDnet KliK
Intel® Dual-Core E5200 Ram: 4GB |Windows 7 Home Premium x64|Avast 5 antivirus|Telenet SmartShake+: 20 Mbps ComfortNetXL + Telefonie|Belkin N-Router
AfbeeldingAfbeelding
Na 8 jaar BC Adsl overgestapt naar Telenet 6 okt 2008' ...
onlinePatje
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor gm123 op 09 feb 2010, 01:17

Een paar weken geleden stond er hier nog dat ze bij telenet zweerden bij limieten. Unlimited ging er zogezegd nooit of te nimmer komen.
Begrijpen wie begrijpen kan.

Fibernet is mooi, maar zoals gewoonlijk veel te duur. Ze zouden beter de prijzen van hun andere pakketten naar beneden halen in plaats van af te komen met nog een overpriced product.

Ik snap helemaal niet waarom ze opeens met 100mbit afkomen. Daar was zogezegd toch geen markt voor in belgië? Ik zou wel eens willen weten wat ze daar gerookt hebben.
Afbeelding
offlinegm123
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor MRC101 op 09 feb 2010, 02:57

Is er dan eigenlijk nog een verschil tussen de gewone en de XL producten?

Wat ik ook merk is dat in de meeste gevallen Belgacom goedkoper is.
<€20: Telenet is het snelste met meer volume voor een gelijke prijs van €18,90 (ze kunnen/willen het waarschijnlijk niet goedkoper aanbieden dan Belgacom)
<€50: Belgacom Generation blijft het interessantste aanbod
>€50: Telenet wint op snelheid mits je €13 tot €43 meer betaald of €5,32 als je bereid bent dit te betalen voor 50% extra download snelheid en een beetje upload snelheid te verliezen.
offlineMRC101
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tuner111 op 09 feb 2010, 08:11

vraagje, kan je Fibernet ook gewoon met tv nemen in een shake ?
offlineTuner111
Starter
Starter

Berichtdoor Astralon op 09 feb 2010, 08:15

Tuner111 schreef:vraagje, kan je Fibernet ook gewoon met tv nemen in een shake ?

Op dit moment niet, alleen in combinatie met Televisie EN Telefonie.

Gisteren nog iemand van Telenet aan de lijn gehad en gezegd dat ze maar eens moesten terugbellen als ze producten hadden die leverbaar waren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlineAstralon
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tuner111 op 09 feb 2010, 08:16

Astralon schreef:
Tuner111 schreef:vraagje, kan je Fibernet ook gewoon met tv nemen in een shake ?

Op dit moment niet, alleen in combinatie met Televisie EN Telefonie.

Gisteren nog iemand van Telenet aan de lijn gehad en gezegd dat ze maar eens moesten terugbellen als ze producten hadden die leverbaar waren.

ok, bedank
offlineTuner111
Starter
Starter

Berichtdoor jeanke36 op 09 feb 2010, 08:30

ik moet geen fibernet!

ik wacht wel tot in juli en dan heb ik ook gewoon onbeperkt.

hoever we zullen mogen gaan daarin dat is afwachten

in ieder geval ik denk niet meer dan 250 giga anders zal er wel snel een slot opzitten!

alhoewel die met fibernet zullen wel meer mogen dan 250 aangezien het nu al zoveel is?
offlinejeanke36
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Special_K op 09 feb 2010, 09:21

Het feit is dat tegen het einde van dit jaar Shakes zonder telefonie buiten de extra HD zenders GEEN enkel voordeel meer bieden tegenover de gewone abo's, in sommige gevallen komt het dan zelfs duurder uit om een Shake te hebben. TN moet toch eens uitleggen wat daar de bedoeling van is :roll:
Afbeelding
offlineSpecial_K
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor helmuteke op 09 feb 2010, 09:34

Special_K schreef:Het feit is dat tegen het einde van dit jaar Shakes zonder telefonie buiten de extra HD zenders GEEN enkel voordeel meer bieden tegenover de gewone abo's, in sommige gevallen komt het dan zelfs duurder uit om een Shake te hebben. TN moet toch eens uitleggen wat daar de bedoeling van is :roll:

nu staat op hun site dat een shake gemiddeld 25% goedkoper is dan alle producten samen. fibernet(69€) + Freephone europe(20€) + Digitale tv(8€)
Komt samen op 94 €uro -25%(om het gemiddelde te houden) = 72,75€uro voor de Fibernet50 shake.
Kunnen we hiermee leven ?? Hell Yeah . .
offlinehelmuteke
Starter
Starter

Berichtdoor Jelly op 09 feb 2010, 10:17

helmuteke schreef:
Special_K schreef:Het feit is dat tegen het einde van dit jaar Shakes zonder telefonie buiten de extra HD zenders GEEN enkel voordeel meer bieden tegenover de gewone abo's, in sommige gevallen komt het dan zelfs duurder uit om een Shake te hebben. TN moet toch eens uitleggen wat daar de bedoeling van is :roll:

nu staat op hun site dat een shake gemiddeld 25% goedkoper is dan alle producten samen. fibernet(69€) + Freephone europe(20€) + Digitale tv(8€)
Komt samen op 94 €uro -25%(om het gemiddelde te houden) = 72,75€uro voor de Fibernet50 shake.
Kunnen we hiermee leven ?? Hell Yeah . .

Spijtig genoeg kost deze 'shake' €89 volgens de persmededeling van Telenet en beschikbaar vanaf juni.
Everything that has a beginning has an end.
offlineJelly
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor r2504 op 09 feb 2010, 10:19

helmuteke schreef:nu staat op hun site dat een shake gemiddeld 25% goedkoper is dan alle producten samen.

Eén woord... fabeltjes !
offliner2504
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor cloink op 09 feb 2010, 10:40

Ik vind FiberNet eigenlijk enkel interessant omwille van de ferm verhoogde upload-snelheid. Want laten we eerlijk zijn: aan die 100Mbps ga je niet zo heel erg veel hebben, het verschil met de 50Mbps variant zal in elk geval in de praktijk marginaal zijn, tenzij onder specifieke omstandigheden (local mirrors alla Belnet e.d.).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinecloink
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor raf1 op 09 feb 2010, 10:45

Ze zijn misschien wel iets van plan met de prijs van de Shakes en de prijs van het analoge kabelabonnement?
offlineraf1
Starter Plus
Starter Plus

Berichtdoor samsung op 09 feb 2010, 11:06

raf1 schreef:

Ze zijn misschien wel iets van plan met de prijs van de Shakes en de prijs van het analoge kabelabonnement?

Uw informatie omtrent de upload en downloadsnelheden waren niet al te correct zoals we nu bevestigd zien door telenet zelf. Laat ons hopen dat deze nieuwe informatie omtrent de prijzen van de shakes en kabelabonnement beter nieuws en correcter is dan voordien :-(
Afbeelding
offlinesamsung
Starter Plus
Starter Plus

VorigeVolgende

Keer terug naar Breedband nieuws