Moderators: Moderators, Userbase Crew

TomG schreef:EDPNet kan inderdaad niet op tegen Belgacom met de producten vermeld in de startpost. Enkel de kleine hogere upload snelheid stelt EDPNet in het voordeel.
Ik zie/voorspel heel wat kleine providers verdwijnen...

khsw schreef:TomG schreef:EDPNet kan inderdaad niet op tegen Belgacom met de producten vermeld in de startpost. Enkel de kleine hogere upload snelheid stelt EDPNet in het voordeel.
Ik zie/voorspel heel wat kleine providers verdwijnen...
Tot zolang de grote providers poorten blijven blokkeren zien ze mij daar absoluut niet...

TomG schreef:Bij Belgacom kan je de belangrijkste zelf terug open zetten. SMTP e.d. staat wel dicht maar dat is voor evidente redenen (spam).
TomG schreef:En daarbij, als die kleine providers enkel moeten overleven met consumers die internet abonnementen met KMO specs willen, zullen hun inkomsten ook niet super zijn.

r2504 schreef:TomG schreef:Bij Belgacom kan je de belangrijkste zelf terug open zetten. SMTP e.d. staat wel dicht maar dat is voor evidente redenen (spam).
Voorlopig nog wel... BGC heeft aangegeven dat dit binnen afzienbare tijd ook onmogelijk zou worden.
r2504 schreef:TomG schreef:En daarbij, als die kleine providers enkel moeten overleven met consumers die internet abonnementen met KMO specs willen, zullen hun inkomsten ook niet super zijn.
Wat heeft open poorten te maken met KMO specs ? Ik wil op verplaatsing gewoon aan m'n eigen PC kunnen thuis (of is dat nog steeds te hip anno 2010 ?)... en dat op een standaard poort, niet een exotische die vaak geblokkeerd wordt wanneer je op verplaatsing bent.

r2504 schreef:Ik wil op verplaatsing gewoon aan m'n eigen PC kunnen thuis (of is dat nog steeds te hip anno 2010 ?).

Tomby schreef:Als het gewoon voor je eigen is om aan dingen thuis te kunnen, lijkt een VPN me toch wel een beter idee... Als het voor jezelf is, zie ik toch echt wel weinig nut in een HTTP of FTP server bvb. En met een VPN heb je dat gewoon niet nodig, of draai je ze op je intern netwerk. Is nog veiliger ook.

r2504 schreef:- Ik wil niet altijd een PC meesleuren, of elders een VPN client gaan installeren

Tomby schreef:Die laat je gewoon op eender welke UDP of TCP poort luisteren en je provider heeft totaal geen benul van het feit dat je een VPN draait.

jorgo schreef:Door de aankondiging van de nieuwe abonnementen wil ik gaan overstappen.
Ik hecht belang aan een ruime datalimiet, snelheid en een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Zoals het er nu naar uitziet kan Telenet me dit niet geven dus moet ik naar een ADSL/VDSL2 provider.
Generation Internet Favorite van Belgacom spreekt me wel aan:
-20mbit download
-1,5mbit upload
-175GB volume
-30,15€ per maand
Zit hier de telefoonlijn al bij inbegrepen? Of is er nog een dure discoverylijn nodig?
Dan is er ook nog het aanbod van EDPnet:
Als ik het goed begrijp zouden dit de specificaties worden
-20mbit download
-2mbit upload
-100GB volume(?)
-34,95€ per maand
-nachtsurfen
-newsserver
-5€ voor een optie "ongelimiteerd trafiek"
Hier zit zeker geen telefoonlijn bij inbgrepen? Komt er een promo aan raw copper voor 5€ per maand zoals bij Dommel of blijft die Discovery weer nodig?

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten