Forum

Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Belgacom? Dan kan u deze hier kwijt.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Berichtdoor gr4vity op 30 okt 2009, 22:19

FunkStar schreef:We zullen hem moeten PM'en misschien wil hollebollegijs juist via PM wel spreken :wink:

Dat gaan we dus niet doen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinegr4vity
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Trivial op 31 okt 2009, 00:45

losstaand van dit alles.
Ik beheer remote enkele routers die op een belgacom skynet lijn zitten.
Sinds gisteren kan ik die dingen remote niet meer benaderen. Alle poorten lijken dicht te staan voor de buitenwereld.
Heeft dit iets met deze hacker te maken? Heeft bgc alles dichtgezet vanaf de buitenwereld? Dit is verdorie knap vervelend!
snmp poll lukt niet meer (on any port), ping lukt niet meer, remote access lukt niet meer, enz
Dit is misschien wel een manier om die hacker te stoppen, maar het bezorgt mij wel koppijn!
Kan iemand bevestigen dat alles effectief dichtgegooid is op bepaalde bras'n?

Mvg
T.
offlineTrivial
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor meon op 31 okt 2009, 00:51

Trivial, die kans is heel groot en is waarschijnlijk zelfs het geval ja...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinemeon
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor selder op 31 okt 2009, 01:12

Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?
offlineselder
Moderator
Moderator

Berichtdoor Avenger 2.0 op 31 okt 2009, 01:52

Ik hoop van niet, het laatste waar we op zitten te wachten is een poortblock zoals Telenet...
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Trivial op 31 okt 2009, 08:29

meon schreef:Trivial, die kans is heel groot en is waarschijnlijk zelfs het geval ja...

Komaan da's geen werk.
Dwz dat niemand met een skynet abonnement nog een service kan draaien die remote toegankelijk moet zijn.
Ik wil ssh'n nr een fileserver van ons die achter een reguliere skynet go staat.
Ik wil ook online onze bewakingscamera's bekijken welke via een skynet go aan het internet hangen, enz.
Al deze dingen zijn momenteel gewoon onmogelijk. Ik weet verdomme niet eens of de router up is.

Ik begrijp best dat ze 80 en 443 (evt tijdelijk) dichthouden om hun problemen op te lossen tot er een nieuwe firmware op die modems staat, maar ze mogen wel niet iedereen gijzelen. Alles wat wij doen, doen we trouwens op non-standard ports (>1024), welke voor hen nooit een issue geweest zijn mbt security.
De huidige poortblock is veel erger dan telenet, telenet blokkeert de meeste <1024, ik heb de indruk dat bgc momenteel alles dichthoud.
Als iemand een poort weet die wel open staat, gelieve mij evt een PM te sturen zodat ik voor onze getroffen klanten toch een voorlopige oplossing kan bieden.

Mvg
T.
offlineTrivial
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Trivial op 31 okt 2009, 10:24

Ok, ik kreeg volgende info.
volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.

Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.
En een andere host kan ik totaal niet meer aan, niet op 443, niet op een hogere poort, geen snmp op p161, alles potdicht :-(
@Belgacom, please check your config! :wink:
offlineTrivial
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Jelly op 31 okt 2009, 10:45

Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:
Everything that has a beginning has an end.
offlineJelly
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Goztow op 31 okt 2009, 11:58

Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:

Haha, dat is wel een verrassing! We gaan het probleem niet oplossen maar de verantwoordelijkheid ervoor gewoon afschuiven op de gebruiker! Hallooooooooooo?????????????
offlineGoztow
Moderator
Moderator

Berichtdoor gr4vity op 31 okt 2009, 12:21

Dat men poort 23 dicht gezet heeft verbaast me niet echt. Blijkbaar is de kans enorm groot dat de exploit gewoon via telnet werkt.

Is er trouwens iemand met een Sagem modem bij dommel die hem niet in bridged heeft staan? Ik zoek namelijk iemand om een proof of concept te doen. (PM even)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinegr4vity
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Avenger 2.0 op 31 okt 2009, 12:58

Straf. Die volledige poortblock zal toch wel serieus wat problemen gaan geven. Ik denk aan online gamers (bv xbox live), vpn verbindingen, msn file transfers, skype video, etc... Als dat de beste reactie daar bij belgacom is. En dan nog de verantwoordelijkheid voor hun brakke brol op de gebruiker willen pushen... Amai nog niet, echt een bende prutsers daar :roll:
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Trivial op 31 okt 2009, 13:44

Jelly schreef:Na het aanvaarden van de nodige risico voorwaarden... Wat een manier om hun in te dekken... :???:

Tja, 't is gelijk je 't bekijkt. Ik heb liever dit dan een definitieve port block zoals telenet doet.
Nu heb je tenminste nog een keuze tot er een definitieve oplossing komt.
offlineTrivial
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor FunkStar op 31 okt 2009, 14:15

Trivial schreef:Ok, ik kreeg volgende info.
volgende poorten staan dicht vanaf gisteren : 23,80,443 .
u kan deze terug vanaf volgende week open zetten via de e-service na aanvaarden van de nodige risico voorwaarden.

Ik heb echter een host waar ik nog steeds aankan via poort 443, 161, maar niet meer via een poort >8000.
En een andere host kan ik totaal niet meer aan, niet op 443, niet op een hogere poort, geen snmp op p161, alles potdicht :-(
@Belgacom, please check your config! :wink:

Mhm wat met scarlet users met de BBOX 2? Die hebben totaal geen toegang tot e-service of zou dit al direct ondersteund worden door mijn.scarlet.be?

Hopelijk blijven voor scarlet user de poorten gewoon open, of straks zit ik hier met een BBOX 2 met gesloten poorten en kan ik ze niet terug openzetten.
Afbeelding
offlineFunkStar
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eva_van_Belgacom op 31 okt 2009, 17:34

Dag allemaal,

Op deze pagina vind je meer informatie over welke poorten gesloten zijn:

http://tinyurl.com/closedports

Indien je problemen ondervindt met applicaties door de blokkering van inkomend verkeer op deze poorten, zijn er twee mogelijkheden:

1) Je kan je applicaties op een andere poort configureren
2) Er kan de mogelijkheid gegeven worden om de poorten terug te openen voor inkomend verkeer. Dit kan enkel gebeuren met expliciete toestemming en op eigen risico.

Bel daarvoor naar 080022700 optie 1.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Belgacom? Bezoek ons Online helpcenter.
Belangrijke mededeling: Eva is een officiƫle woordvoerster van Belgacom.
offlineEva_van_Belgacom
ISP Staff
ISP Staff

Berichtdoor Limburg op 31 okt 2009, 17:49

Eva_van_Belgacom schreef:1) Je kan je applicaties op een andere poort configureren
2) Er kan de mogelijkheid gegeven worden om de poorten terug te openen voor inkomend verkeer. Dit kan enkel gebeuren met expliciete toestemming en op eigen risico.

Bel daarvoor naar 080022700 optie 1.

Goede oplossing. (of eventueel via webpannel)
Heb me wel eens afgevraagd waarom dit niet standaard gedaan word, ook bij andere providers.
Hou de hele reut gesloten (behalve enkele noodzakelijke poorten) tot de gebruiker gewenste poorten zelf opent, scheelt een hoop narigheid.

Maar in dit geval is de aanleiding kwalijk, zo'n modem/router moet braakveilig zijn.
offlineLimburg
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor meon op 31 okt 2009, 18:57

Belgacom dekt zich wel in: ik moet een document, dat ik toegestuurd krijg ondertekend terugsturen, waarin ik verklaar kennis en verantwoordelijkheid te nemen van het openen van die poorten.

Al bij al: toch netjes dat de mogelijkheid bestaat; en als het betekent dat het Internet er veiliger op wordt heb ik er geen problemen mee.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
offlinemeon
userbase crew
userbase crew

Berichtdoor Avenger 2.0 op 31 okt 2009, 20:24

Heeft die poortblock ook iets te maken met de B-Box2 routers of is dit gewoon toeval? Beetje raar dat ftp en ssh dan niet geblokkeerd wordt.
offlineAvenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Lion op 31 okt 2009, 20:54

meon schreef:Belgacom dekt zich wel in: ik moet een document, dat ik toegestuurd krijg ondertekend terugsturen, waarin ik verklaar kennis en verantwoordelijkheid te nemen van het openen van die poorten.

Al bij al: toch netjes dat de mogelijkheid bestaat; en als het betekent dat het Internet er veiliger op wordt heb ik er geen problemen mee.

Wat ik nie begrijp is toen wij een contract tekenden bij de aansluiting waren die poorten open en toen was er geen probleem
Nu zouden we moeten tekenen dus met andere woorden dit is een wijziging van de gemaakte afspraken
Had Belgacom nie zo'n manier gehad om steeds zelf hun modems te kunnen beheren op afstand dan was dit nooit mogelijk geweest
Door hun eigen dom gedoe hebben ze dit mogelijk gemaakt en nu moet de klant er voor opdraaien
Men kan toch nie beweren dat die B-Box2 echt een goeie modem is en zeker nie de software die erop staat
Waar is Belgacom mee bezig???
Afbeelding
offlineLion
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor r2504 op 01 nov 2009, 15:46

selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?

Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:
offliner2504
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor brooklyn op 02 nov 2009, 14:41

r2504 schreef:
selder schreef:Hebben ze niet port 80, 443 enzoverder dichtgegooid?

Mooi dat je ze alvast terug kan laten open zetten... bij Telenet staan ze voor eeuwig en altijd dicht :evil:

telenet sluit je wereld :)
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
offlinebrooklyn
Elite Poster
Elite Poster

VorigeVolgende

Keer terug naar Belgacom (Skynet)