Nvidia GPU client beta

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik krijg het ook niet aan de praat :-(
ik heb een geforce 7600 en heb die cuda drivers geïnstalleerd een keer met en een keer zonder het vervangen van het filetje nc4_disp.inf
heeft er iemand een idee hoe ik het toch werkend kan krijgen (ik werk op win xp 32bit) of is mijn kaartje niet ondersteund.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Voor de tig-ste keer. :)

Cuda werkt pas vanaf de G8x series. Op alles wat ouder is als een 8xxx kaart is het niet van toepassing. Toch niet zo moeilijk te vatten, nee ?
nV is vanaf de G8x een heel andere architectuur gaan gebruiken. Puur technisch is het misschien wel mogelijk om een soort Cuda voor oudere, non-unified chips te maken, maar nV gaat daar geen tijd of moeite in steken, en gezien de toch wel zeer grote verschillen is het maar de vraag of dat zelfs uberhaubt zelfs vanuit technisch oogpunt enige zin zou hebben.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier gaan we nog een keer...
Astralon schreef:Voor een volledige lijst van kaarten die CUDA en dus FAH ondersteunen kan je hier terecht.
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Hallo,

Sinds kort draait FAH op mijn 8800GT, er is een duidelijke hoge toon te horen als hij aan't folden is (alleen maar bij FAH, anders nooit).
Ik heb gekeken op het folding forum en er zijn nog mensen die dit hebben met verschillende kaarten. Heeft blijkbaar te maken met dat de GPU onder full load is en dat hij dan veel stroom vraagt en hierdoor de stroomvoorziening componenten op de kaart geluid beginnen te produceren.

Mijn vraag is nu: kan dit kwaad voor de kaart? Op het folding forum zegt men eigenlijk niet duidelijk of dit nu effectief kwaad kan of niet.

Ik heb een Asus 8800GT met een orb koeler (2e generatie koelers van Asus).
Take my advice ... I don't use it anyway.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb dat geluid hier ook en inderdaad alleen maar tijdens het folden maar bvb. nooit tijdens het spelen van COD 4 dat ik toch speel op 1920 x 1200.
Ik heb een DELL machine en ik ga er maar van uit dat de componenten op elkaar zijn afgestemd.
Vroeger kon je de temperatuur van de GPU aflezen in één van de NVIDIA controle schermen maar dat kan ik niet onmiddellijk terugvinden. Zal het later nog eens opzoeken.
Gebruikersavatar
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

crapiecorn schreef:Waar gebruik je dat geweld dan voor ?
Workstations hier hebben 1 30" monitor eraan vast hangen met daarnaast ofwel nog een 24" of een 2de 30"
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het hangt af van de fan instellingen
bv bij EVGA begon fan zeer laat te werken waardoor ik ook veel spelletjes speelde met fan om minimum snelheid. Echter hebben ze dat een beetje aangepast omdat bij sommige mensen spelletjes vastliepen. Nu kick de fan veel sneller in

Dus misschien omdat FAH veel sneller uw GPU heet maakt begint fan te werken die je ervoor nooit had gehoord? Want geloof mij als hij blaast dan is dat bijna een stofzuiger (op volle kracht, maar dat krijg ik enkel bij opstrt :D )
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

liger schreef:het hangt af van de fan instellingen
bv bij EVGA begon fan zeer laat te werken waardoor ik ook veel spelletjes speelde met fan om minimum snelheid. Echter hebben ze dat een beetje aangepast omdat bij sommige mensen spelletjes vastliepen. Nu kick de fan veel sneller in

Dus misschien omdat FAH veel sneller uw GPU heet maakt begint fan te werken die je ervoor nooit had gehoord? Want geloof mij als hij blaast dan is dat bijna een stofzuiger (op volle kracht, maar dat krijg ik enkel bij opstrt :D )
Het is zeker de fan niet (geluid blijft als ik de fan stop met mijn vinger) ... het is echt een "high pitch noise" afkomstig van de componenten op de kaart.
Take my advice ... I don't use it anyway.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Stressing the card dus :P
The eternal and true pessimist :D
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:Ik heb dat geluid hier ook en inderdaad alleen maar tijdens het folden maar bvb. nooit tijdens het spelen van COD 4 dat ik toch speel op 1920 x 1200.
Ik heb een DELL machine en ik ga er maar van uit dat de componenten op elkaar zijn afgestemd.
Vroeger kon je de temperatuur van de GPU aflezen in één van de NVIDIA controle schermen maar dat kan ik niet onmiddellijk terugvinden. Zal het later nog eens opzoeken.
dat controleschermpje is vervangen door een progje dat ntune noemt kan je hier downloaden :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Styx schreef:
liger schreef:het hangt af van de fan instellingen
bv bij EVGA begon fan zeer laat te werken waardoor ik ook veel spelletjes speelde met fan om minimum snelheid. Echter hebben ze dat een beetje aangepast omdat bij sommige mensen spelletjes vastliepen. Nu kick de fan veel sneller in

Dus misschien omdat FAH veel sneller uw GPU heet maakt begint fan te werken die je ervoor nooit had gehoord? Want geloof mij als hij blaast dan is dat bijna een stofzuiger (op volle kracht, maar dat krijg ik enkel bij opstrt :D )
Het is zeker de fan niet (geluid blijft als ik de fan stop met mijn vinger) ... het is echt een "high pitch noise" afkomstig van de componenten op de kaart.
ach ja, ma dat ken ik ook ze :) De cpu maakt dat ook zo een continue piep (maar dan niet zo luid als een bel tuurlijk)
Dat kan je ook waarnemen bv als je counterstrike speelt
fps_max 60 je hoort niks, fps_max 10000 je hoort hem wel :) (hogere belasting doordat cap weg is)

Ik heb ook 9800 pro gehad en die deed dat ook MAAR op bepaalde moment begon hij dat zodanig luid te doen dat het luider was dan mijn fans op het hoogste. Ik heb vanalles geprobeerd en dat ging maar niet weg. Zeer vervelend. Maar dan op bepaalde moment na tigste keer van in en uitsteken begon hij terug normaal geluid maken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@coldman,
Bedankt voor de link.

ntune is geinstalleerd en de temperatuur van de GPU is 81º.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Astralon schreef:@coldman,
Bedankt voor de link.

ntune is geinstalleerd en de temperatuur van de GPU is 81º.
:o
errrg heet!!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Een officieel getal heb ik bij NVIDIA niet kunnen vinden.
Op een forum toch een paar keer deze getallen gevonden...
Stock cooling on a card should have it operating (under load in 3-D) in the 70 range, 80s are tolerable, 90s are hot, 100s - your card is on death row
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OpThaCop schreef:
Astralon schreef:@coldman,
Bedankt voor de link.

ntune is geinstalleerd en de temperatuur van de GPU is 81º.
:o
errrg heet!!
in termen van GPU temp is dat zeer normaal hoor. Zonder 3d party cooling ga je het niet lager krijgen
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

liger schreef:
OpThaCop schreef:
Astralon schreef:@coldman,
Bedankt voor de link.

ntune is geinstalleerd en de temperatuur van de GPU is 81º.
:o
errrg heet!!
in termen van GPU temp is dat zeer normaal hoor. Zonder 3d party cooling ga je het niet lager krijgen
Ik veronderstel dat nTune alleen met nForce chipsets werkt? Bij mij leest ie een GPU temperatuur uit van 0 graden :lol:
Take my advice ... I don't use it anyway.
denbonzo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2007, 08:36

Ben ook terug begonnen met folden nu ik mijn nieuw pc'tje heb - heb de GPU client installed - moet die viewer.exe openstaan of maakt dat niet uit ? Want telkens ik deze als actief venster bekijk start die opnieuw vanaf 0 :-(
In de taskmanager zie ik wel de Fahcore_11 draaien met 50% van de cpu
Ik mag dus nog een smp client bij installen om het wat warm te krijgen ?

heb altijd single clientje gedraaid omwille van een oud pc'tje - zou nu wat extra puntjes willen halen....
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

dus je hebt veronderstel ik een dual core processor , GPU client neemt 1 core en laat je best op 1 core staan , anders daalt de PPD dramatisch

dus heb je terug nog maar 1 core over , voor een single client dus

SMP gaan draaien over de 2 cores gaat zoveel verlies geven aan PPD voor beide clients dat het beter is dus single client erbij te gaan draaien

let wel op dat fahcore_11 en die van de single client elkaar niet gaan tegenwerken (affinity op core0 bvb enkel fahcore_11 en affinity op core1 enkel de single client core)
The eternal and true pessimist :D
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

ohja BTW , welke graka en hoeveel PPD draait ge ? ;)

177.35 of 177.41 drivers .?
The eternal and true pessimist :D
denbonzo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2007, 08:36

graka : geforce 8400gs
177.35 drivers
idd een dual core bakje - affinity is aangepast - cores werkten elkaar idd tegen...
ppd : hoop dat dat nu wat gaat stijgen (stats in update - oef :-))

Thnx
Gesloten

Terug naar “Folding@Home”