mac osx en ipv6

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

OSX

Zijn er hier Mac OSX gebruikers? En werken met ipv6?
Betreft Mac OSX Yosemite (of andere versies).

Ik lees meer en meer op het internet dat mac users ipv6 willen uitschakelen,
je leest ook steeds vaker dat het voor problemen zorgt op een Mac.

Ik veronderstel dan ook dat mac users problemen ondervinden met ipv6,
anders is de vraag om ipv6 uit te schakelen er niet, of toch veel minder.

Die mac gebruikers krijgen allemaal een ipv6 adres toegewezen, andere PC's met windows of linux in hetzelfde netwerk werken gewoon perfect over ipv6,
maar het is steeds Mac dat een probleem heeft.
Je ziet in dat geval dan ook dat die Mac geen verbinding maakt over ipv6, maar steeds lijkt terug te vallen over v4.
Dat zorgt voor geen noemenswaardige probleem bij het surfen, de browser maakt blijkbaar automatisch verbinding over ipv4,
maar zorgt wel voor problemen met andere programma's; zoals bvb het mail, ftp, programma (enz).

Zelf heb ik geen mac, ik heb het om die reden dus ook nog niet kunnen bestuderen.
Toch zou ik graag willen weten wat er aan de basis ligt van dit probleem.
Velen schakelen ipv6 dan uit, maar waarschijnlijk ligt het aan een beveiliging, of een ander programma dat voor de problemen zorgt...

Vandaar de vraag voor diegene dat hetzelfde heeft meegemaakt, en een oplossing weet.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier alvast sinds jaar en dag ipv6 op OS X (via sixxs tunnel en nu ook via proximus native ipv6) en geen noemenswaardige problemen. Wat ik wel merk is dat de latency op de ipv6 netwerken niet altijd even goed zit als op ipv4 (vooral met sixxs, maar dat is logisch gezien dit tunneling is via een andere provider zijn infra waarvoor die geen garanties gaat geven (gratis)). En dat is soms lastig aangezien je vaak niet weet of je nu over ipv6 connecteert of niet. Echter dit probleem is niet gebonden aan OS X maar zichtbaar op elk platform.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb al jaren mijn mac op dual stack netwerk en nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Ook op het werk draaien alle mac's dual stack. Het enige wat ik wel merk is dat veel 'uber mac users' totaal geen netwerkkennis hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”