Belgacom schakelt over naar IPv6 voor al haar klanten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Tomsworld schreef:Daarom zou ik graag weten of je in bridge achter een bbox3 ipv6 krijgt.

Ok iemand van Belgacom heeft geantwoord op de ipv6 mailing list dus ik lees het als een nee:
All,

I confirm. Belgacom has no plans to support ipv6 on other CPE than the bbox3. (for residential Fast Internet)
An automatic check is done if a bbox3 is connected on the line to enable ipv6 on the BRAS.
Welke mailinglist is dit precies? Intern bij BGC?
Bestaat er geen snelle manier om de BBOX2 kapot te krijgen ? ;)
Estail
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2013, 21:27

dupondje schreef: Welke mailinglist is dit precies? Intern bij BGC?
Bestaat er geen snelle manier om de BBOX2 kapot te krijgen ? ;)
De mailinglist van http://www.ipv6council.be/ :wink:
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

philippe_d schreef:Nog een bijkomend vraagje:
Iemand die wel een b-box3 heeft, maar nog op ADSL2+ zit: krijgt die een IPv6? Of is dit voorbehouden aan VDSL2 klanten?
Op het Franstalig Forum is er zo'n gebruiker, maar die heeft nog géén IPv6 gezien.

De meeste ADSL2 gebruikers zitten waarschijnlijk nog op ATM (i.p.v Ethernet), en misschien is dat de reden?
In de toekomst (ADSL2+ via de ROP) zullen ook de ADSL2+ klanten op het Ethernet zitten dacht ik, misschien krijgen die dan wel IPv6?
Er zijn bijna geen klanten meer die puur op ATM zitten. Reden: ATM uitfasering ATM netwerk, MAIP (Move All to IP). Zo goed als alle ADSL, READSL en ADSL2+ klanten zitten op het Ethernet netwerk. Er is geen restrictie wat de technologie betreft. Dat noemen ze in het Engels "agnostic" ;-)
Afbeelding Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik dacht dat ADSL2+ nog met VPI/VCI werkte ipv VLAN's ...

Is er dan wel een reden waarom ADSL2+ met een b-box3 blijkbaar (nog) geen IPv6 krijgt ?
Of misschien moet deze gebruiker eens zijn ppoe resetten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

philippe_d schreef:Ik heb nog altijd de hoop dat dit een voorlopige maatregel is, en dat bij een volledige IPv6 roll-out deze beperking eruit gaat.
Maar misschien ben ik een beetje te optimistisch (dat is nu eenmaal mijn aard :)
Aangezien ze geen omwisseling van plan zijn van bbox2 naar 3 zal de adoptie van ipv6 bij belgacom maar een traag proces worden.

Hopelijk draaien ze ook nog bij, want in de eerste firlwares voor de bbox2 zat wel ondersteuning voor ipv6.

En anders moeten een paar slimme hackers maar zien hoe en of ze hardware spoofing kunnen doen zodat pppoe-sessies achter de bbox wel ipv6 kunnen krijgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

En een eerste probleem gevonden, ik zit hier in een lan met een bbox3

IPv4 dhcp zit op een SBS2003 server en geeft 2 lokale dns servers 192.168.xx.xx

Nu pushed de router zijn ipv6 adress en de ipv6 dns overrulled blijkbaar, en geen manier om dit uit te zetten in de bbox3, ik wil wel ipv6 houden maar ik wil zelf de dns server instellen.

Code: Selecteer alles

Ethernet adapter Local Area Connection:

   Connection-specific DNS Suffix  . : blabla.local
   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82579V Gigabit Network Connectio
n
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-22-4D-80-73-7F
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a02:a03f:1254:7b00:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx(P
referred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a02:a03f:1254:7b00:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx(P
referred)
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::813b:2d44:be18:4b22%11(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.99.145(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 5 november 2013 19:25:22
   Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 13 november 2013 19:25:22
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::9e97:26ff:fe12:2d79%11
                                       192.168.99.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.99.3
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234889805
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-19-ED-9D-00-22-4D-80-73-7F

   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 2a02:a03f:1254:7b00:9e97:26ff:fe12:2d79
                                       192.168.99.2
                                       192.168.99.3
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
En voila we gaan de real world problemen ontdekken, nog een reden waarom ik die dingen in bridge wil en een router in eigen beheer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomsworld schreef:En een eerste probleem gevonden, ik zit hier in een lan met een bbox3
Ik wist niet dat jij een b-box3 had ....
Nu jouw lijn "IPv6 enabled" is ...kan je misschien eens proberen met je router achter de b-box3 een PPPoE sessie op te bouwen. Misschien krijg je nu wel een IPv6 op je achterliggende router?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

@philippe_d ik heb geen bbox3 maar wel ergens toegang tot een lijn met een BBOX3

Maar soit, een andere login erin zetten voor een paar minuten geeft geen ipv6.

Een login die ipv6 enabled is, krijgt ook een ipv6 adres + subnet op een router achter een bbox2, ik heb nog veel testen maar soit het experimenteren gaat moeizaam.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bij mijn moeder staat een BBox3 met daarachter een Fritzbox die eigen PPPoE-connectie maakt. Ik heb nu in de Fritzbox 'IPv6 support enabled' aangevinkt met de recommended setting: Dual Stack.
Er is daarmee geen IPv6-connectie gekomen.
Vanop afstand kan ik wel niet aan de BBox om te zien of die nu wel IPv6 heeft.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

philippe_d schreef:Ik dacht dat ADSL2+ nog met VPI/VCI werkte ipv VLAN's ...
Is er dan wel een reden waarom ADSL2+ met een b-box3 blijkbaar (nog) geen IPv6 krijgt ?
Of misschien moet deze gebruiker eens zijn ppoe resetten ...
Zoals ik eerder al heb vermeld (maar dat dringt blijkbaar niet door) is door het MAIP project nog maar een paar duizend klanten rechtstreeks verbonden met een ATM switch. Deze switchen zitten uiteraard nog steeds op het ATM netwerk. Maar zoals eerder gezegd is dat netwerk end of live !

Alle andere ATM DSLAMs zijn geaggregeerd achter een GENT aggregator. Wat betekent dit concreet ? Tussen de ATM DSLAM en de GENT aggregator is het protocol nog steeds ATM en dus met VP/VC waarden. In de GENT aggregator (waarachter tot 7 ATM DSLAMs kunnen verbonden worden (subtended DSLAMs genoemd)) wordt evenwel de vertaalslag gedaan van het ATM protocol naar het Ethernet protocol. GENT staat trouwens voor Gigabit Ethernet Network Terminator. Deze kaart wordt via 1 Gigabit fibre verbonden op een IP router die in het Ethernet netwerk is geplaatst. Deze IP routers worden ook ENA routers genoemd (Ethernet Network Access) routers. Het Ethernet netwerk noemt ETHANE. Dit staat voor ETH Access NEtwork.

Nogmaals, hoe dikwijls moet ik het in feite herhalen dat élke DSL technologie met een BBOX3 normaal een IPV6 adres krijgt. Waarom dit in sommige gevallen niet lukt weet ik ook niet. Dit moet geval per geval nagekeken worden. Ik hoop dat je begint te snappen hoe het BGC netwerk er tegenwoordig uit ziet.

Stop dus eindelijk eens met conclusies te trekken over heel veel zaken waarvan je de details niet kent !

PS: ik hoop dat je beseft dat jouw onjuiste informatie - op welke manier dan ook - negatief kan zijn voor de Belgacom Group !
Laatst gewijzigd door gbmed 07 nov 2013, 22:04, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

gbmed schreef:
Nogmaals, hoe dikwijls moet ik het in feite herhalen en wanneer ga jij het ooit snappen dat ELKE DSL technologie met een BBOX3 normaal een IPV6 adres krijgt. Waarom dit in sommige gevallen niet lukt weet ik ook niet. Dit moet geval per geval nagekeken worden.
simpel: omdat Belgacom nog maar een 40000 modems een IPv6 adres gegeven heeft. Langs de kant van de bbox3 staan die allemaal als dual stack IPv6 enabled, maar alle bbox3's zijn nog niet enabled.
Laatst gewijzigd door flupke19 08 nov 2013, 05:38, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gbmed schreef:Zoals ik eerder al heb vermeld (maar dat dringt blijkbaar niet door)
Rustig blijven... we beschikken inderdaad niet over alle details en dan krijg je het effect dat mensen veronderstellingen gaan maken op basis van ervaring die niet heilig is.
gbmed schreef:Stop dus eindelijk eens met conclusies te trekken over heel veel zaken die je enererzijds niet begrijpt of waarvan je anderzijds de details totaal niet kent !
Moest iedereen dat doen dat was het forum hier vermoedelijk leeg... niemand kent hier alle details en dat gaat van de domste Windows vraag tot complexe dingen als communicatie netwerken.
gbmed schreef:PS: ik hoop dat je beseft dat jouw onjuiste informatie - op welke manier dan ook - negatief kan zijn voor de Belgacom Group !
Da's dan pech voor de Belgacom Group (ze hebben trouwens de laatste weken een heel ander imago probleem dan wat onjuiste informatie over IPv6)... en als men dit dan toch wil vermijden is het aan hen om de correcte en gedetailleerde informatie te publiceren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Hoe dikwijls moet ik dit hier herhalen

Dit is iets dat ieder forummedewerker; op alle forums trouwens; na vele jaren actief te zijn zich automatisch afvraagt , inclusief ik zelf !
Maar als je daar aan heft zal je niet lang aan een forum meewerken mijn gedacht, ik heb veel van mijn antwoorden al duizende keren moeten herhalen !
Op een forum moet iedereen ook zijn ideeen kunnen neerposten, die zullen misschien dan ook niet iedere keer 100% correct zijn maar dit is dan ook op zich niet zo erg en kan er altijd iemand corrigeren, daar leert men ook heel veel uit, met vallen en opstaan :wink:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier net een heel korte disconnect, en een IPV6 adres als gevolg...
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Iemand die mij een BBOX3 wil doneren ? ;)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik weet niet of je dat echt wilt :P
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

flupke19 schreef:simpel: omdat Belgacom nog maar een 12000 modems als test een IPv6 adres geeft.
Klopt niet (meer). Er zijn ondertussen reeds +/- 60.000 lijnen met een IPV6 adres en dit met een zeer steile trend sinds 1 November.
Belgacom deelt nog niet aan iedereen een IPv6-adres uit
Dat is correct. Daar is een goede technische reden voor. Het klopt dat (in de eerste fase) wordt gekeken of de CPE een BBOX3 is. Maar het maakt niet uit of de acterliggende technologie ADSL, READSL, ADSL2+ of VDSL2 is.

Stuur me anders een een PB.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

jackho schreef:Hoe dikwijls moet ik dit hier herhalen

Dit is iets dat ieder forummedewerker; op alle forums trouwens; na vele jaren actief te zijn zich automatisch afvraagt , inclusief ik zelf !
Maar als je daar aan heft zal je niet lang aan een forum meewerken mijn gedacht, ik heb veel van mijn antwoorden al duizende keren moeten herhalen !
Op een forum moet iedereen ook zijn ideeen kunnen neerposten, die zullen misschien dan ook niet iedere keer 100% correct zijn maar dit is dan ook op zich niet zo erg en kan er altijd iemand corrigeren, daar leert men ook heel veel uit, met vallen en opstaan :wink:
Ik had het hier over exact één bepaalde persoon die altijd dezelfde fout blijft maken, je hoeft me trouwens écht niet uit te leggen hoe een forum werkt.
Afbeelding Afbeelding
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

gbmed schreef:
flupke19 schreef:simpel: omdat Belgacom nog maar een 12000 modems als test een IPv6 adres geeft.
Klopt niet (meer). Er zijn ondertussen reeds +/- 60.000 lijnen met een IPV6 adres en dit met een zeer steile trend sinds 1 November.
Belgacom deelt nog niet aan iedereen een IPv6-adres uit
Dat is correct. Daar is een goede technische reden voor. Het klopt dat (in de eerste fase) wordt gekeken of de CPE een BBOX3 is. Maar het maakt niet uit of de acterliggende technologie ADSL, READSL, ADSL2+ of VDSL2 is.

Stuur me anders een een PB.
In de eerste fase? Dus het zou in de toekomst wel naar een BBOX2 komen? Soms iets bekend van timing?
Is er een specifieke reden waarom IPv6 niet toegekend wordt wanneer je BBOX2 gebruikt en eigen router?
En is er eventueel een manier om het te overriden? Ik denk bv Eva PM'en om toch IPv6 te activeren?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

gbmed schreef:
flupke19 schreef:simpel: omdat Belgacom nog maar een 12000 modems als test een IPv6 adres geeft.
Klopt niet (meer). Er zijn ondertussen reeds +/- 60.000 lijnen met een IPV6 adres en dit met een zeer steile trend sinds 1 November.
Belgacom deelt nog niet aan iedereen een IPv6-adres uit
Dat is correct. Daar is een goede technische reden voor. Het klopt dat (in de eerste fase) wordt gekeken of de CPE een BBOX3 is. Maar het maakt niet uit of de acterliggende technologie ADSL, READSL, ADSL2+ of VDSL2 is.

Stuur me anders een een PB.
Eigenlijk mag die check weg, gewoon allemaal activeren ;-) ipv6 enabled logon op gebruiken op een andere router achter een BBOX2 geeft ipv6, nu even een BBOX3 lenen om mijn eigen logon geactiveerd te krijgen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

je hoeft me trouwens écht niet uit te leggen hoe een forum werkt.

Dat zou al heel erg zijn als ik dat aan u nog zou moeten uitleggen en ik zou het begod niet durven ook :wink:

peace and understanding :beerchug:
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Tomsworld schreef:Eigenlijk mag die check weg, gewoon allemaal activeren ;-) ipv6 enabled logon op gebruiken op een andere router achter een BBOX2 geeft ipv6, nu even een BBOX3 lenen om mijn eigen logon geactiveerd te krijgen.
Daar zeg je nu eens iets ! Blijkbaar kan je een IPV6 adres krijgen als je minstens één keer een PPPOE sessie hebt opgebouwd met een BBOX3.
Laatst gewijzigd door gbmed 08 nov 2013, 09:54, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

pfff nog steeds fe80...
hoop dat ze dat grapje ook niet afstandsgebonden gaan maken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

@Gbmed

maar wordt dat dan niet gedetecteerd (gecontroleerd) dat je terug een bbox2 aangesloten hebt ?

Want als ik het goed begrijp je zou eerst een bbox3 moeten aansluiten waar je een pppoe opstart met je skynet login
en dan plaatst je uw bbox2 terug en maakt opnieuw uw pppoe sessie met je skynet login en je zou je IPv6 behouden dan ?
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Zoals Tomsworld het gezegd heeft: de login wordt blijkbaar IPV6 enabled.
Afbeelding Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

gbmed schreef:
Tomsworld schreef:Eigenlijk mag die check weg, gewoon allemaal activeren ;-) ipv6 enabled logon op gebruiken op een andere router achter een BBOX2 geeft ipv6, nu even een BBOX3 lenen om mijn eigen logon geactiveerd te krijgen.
Daar zeg je nu eens iets ! Blijkbaar kan je een IPV6 adres krijgen als je minstens één keer een PPPOE sessie hebt opgebouwd met een BBOX3.
Maar op uw lijn ik heb mijn user 24 uur in een bbox3 gelaten en noppes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Na wat testen met ipv6 is de volgende conclusie:
  1. iemand met een b-box3 jouw logon geven, en hem laten connecteren op zijn lijn, en zo hopen dat IPv6 geactiveerd wordt op jouw logon: werkt niet
  2. van iemand een b-box3 lenen, en hiermee met jouw logon op jouw eigen lijn connecteren, lukt blijkbaar wel: je krijgt een IPv6, die wordt op jouw logon geactiveerd, en daarna kan je een alternatieve (ipv6) modem gebruiken, of een (ipv6) router achter de b-box2.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

In het begin van de week nog niets, nu:

Code: Selecteer alles

Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 91.x.x.x
Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 2a02:...
Your Internet Service Provider (ISP) appears to be BELGACOM-SKYNET-AS Belgacom regional ASN
Aangezien u een werkende IPv6-verbinding heeft hebben wij een tabblad toegevoegd met informatie over hoe goed u andere IPv6-sites kunt bereiken. [meer info]
Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch.
Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
Uw score 10/10	voor je IPv6 stabiliteit en gereedheid als websites enkel op IPv6 bereikbaar zijn
:)
Victory Not Vengeance
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bij mij moeder nog steeds geen IPv6 op een Fritzbox achter een BBox3.

Zijn er trouwens voordelen van een IPV6-connectie via Belgacom tov een IPV-connectie van SixXS.net ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Voordeel Belgacom, native, zou sneller moeten zijn, geen tunneloverhead en routering door een tunnelserver.
Voordeel Sixxs, statische range.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ondertussen werkt het op de fritzbox achter de BBox3.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier ook IPv6 op FritzBox (als modem). zie screenshot:
FritzBox IPv6 anoniem.PNG
Zoals je ziet op bovenstaande screenshot, heeft mijn router 2 verschillende IPv6 adressen gekregen:
  • een WAN Ipv6: 2a02:a03f:1200:65b3:be05:43ff:xxxx:yyyy (WAN IP is een /64).
  • daarnaast een LAN IPv6 range (prefix): 2a02:a03f:1266:xxxx::/56 (LAN prefix is een /56 = 256 * /64).
  • het IPv6 waarmee je op het internet surft is het /64 die de PC gekregen heeft van de router (op basis van de Belgacom ipv6 prefix)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Allé iemand die een BBOX3 verhuurt voor 1 dag ? :)
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Hier ook al ipv-6 adres op mijn bbox3
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Om te controleren of je een website bezoekt via IPv4 of IPv6 kan je de ShowIP Add-On installeren in Firefox.
Dan krijg je in de statusbalk onderaan het IP adres van de bezochte website:
Afbeelding Afbeelding
Met de rechter/linkermuis knop op het IP krijg je nog bijkomende info of opties
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

2a02 jeeeej
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Alsof god ermee gemoeid is, sinds gisteren begint mijn BBOX2 rare kuren te krijgen. Om de x aantal uur een disconnect.
Waarschijnlijk is hij binnen paar dagen volledig dood. Met nog een beetje meer geluk vervangen voor een BBOX3 ;)
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

philippe_d schreef:Na wat testen met ipv6 is de volgende conclusie:
iemand met een b-box3 jouw logon geven, en hem laten connecteren op zijn lijn, en zo hopen dat IPv6 geactiveerd wordt op jouw logon: werkt niet
Sorry hoor, maar dit werkt wel degelijk.
Afbeelding Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik had een Belgacom native IPv6 op mijn FritzBox. IPv6 was dus gecativeerd op mijn logon.
Deze is echter sedert vorige week verdwenen.
Ik heb nu terug mijn SiXX tunnel ge-activeerd.

Zou het kunnen dat Belgacom (af en toe) checkt op de aanwezigheid van een B-box3, en IPv6 terug de-activeert op jouw logon bij afwezigheid van een B-box3?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

philippe_d schreef:Ik had een Belgacom native IPv6 op mijn FritzBox. IPv6 was dus gecativeerd op mijn logon.
Deze is echter sedert vorige week verdwenen.
Ik heb nu terug mijn SiXX tunnel ge-activeerd.

Zou het kunnen dat Belgacom (af en toe) checkt op de aanwezigheid van een B-box3, en IPv6 terug de-activeert op jouw logon bij afwezigheid van een B-box3?
Hier werkt het nog altijd, maar ik heb wel nog een probleem wat ik onderzoek, maar dat heeft te maken met het feit dat iedere 96 uur je een nieuw subnet krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”