Belgacom schakelt over naar IPv6 voor al haar klanten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Belgacom schakelt over naar IPv6 voor al haar klanten


IPv6 connectie

Nieuw internetprotocol al bij 12.000 residentiële klanten en kleine ondernemingen actief
Vanaf november voert Belgacom geleidelijk het nieuw internetprotocol IPv6 in bij al haar residentiële klanten en kleine ondernemingen met een internetmodem van het type B-box 3 en een Internet Overal abonnement of een Internet Office & Go (Comfort, Maxi of Intense) abonnement.

De voorbije weken werd IPv6 al ingevoerd voor 12.000 residentiële klanten en kleine ondernemingen. Voor grote zakelijke klanten maakt Belgacom al sinds begin 2013 gebruik van de nieuwe IP-adressen.

Wat is IPv6?
IPv6 (Internet Protocol Version 6) is de nieuwe standaard voor IP-nummering en de opvolger van IPv4. Het IP-adres is het unieke nummer dat elk toestel op het internet heeft. Door de sterke groei van het aantal toestellen raakt de huidige voorraad van beschikbare IPv4-adressen uitgeput. Om aan deze stijgende vraag te voldoen voert Belgacom IPv6 in. Het voordeel van de nieuwe standaard IPv6 is dat een zo goed als oneindig aantal nummers beschikbaar wordt.

Dual stack: IPv6 in parallel met IPv4
Belgacom voert IPv6 in met het zogenaamde “dual stack” mechanisme. De beide adressen, IPv6 en IPv4, worden samen gebruikt om een geleidelijke overgang van het ene internetprotocol naar de andere mogelijk te maken. Een klant die een verbinding maakt met het internet via een B-box 3-modem, krijgt zowel een IPv4- als een IPv6-adres. De klant hoeft hiervoor zelf niets te doen. De invoering zal voor hem naadloos verlopen en ook voor de applicaties van professionele gebruikers verandert er niets.

Met de invoering van IPv6 kunnen alle apparaten thuis en op kantoor een IP-adres krijgen. Niet enkel computers, laptops en tablets maar ook bijvoorbeeld televisietoestellen en koelkasten. Dit opent veel mogelijkheden om nieuwe diensten en oplossingen te ontwikkelen.

bron: http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... _ipv6.page
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Twitter: https://twitter.com/MathyVanvoorden/status/379968215599685632 Ben eens benieuwd :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Goed nieuws! Zouden ze hierdoor ook soepeler worden om de Bbox3 mee te geven ipv de Bbox2? Momenteel is dat zogezegd enkel voor nieuwe klanten, maar m'n zus werd recent nieuwe klant en kreeg een Bbox2 mee en V3 :!: decoder, en dat bij een officieel center. En uiteraard met VDSL2 beschikbaarheid. 'k Had opgevat dat de Bbox2 ipv6 niet aankon, vandaar deze vraag. Klopt dat?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Wel grappig als ze 1 week terug het volgende vertelden op de ipv6council ( zie ander topic ).
Marc Neuckens, Belgacom

Marc works in remote operations of the business network, Explore, which is already IPv6 for 1 year. Since May 2013, internal and friendly users have tested with the new CPE BBOX3 (as BBOX2 simple cannot do it). Since July 2013, they are shipping BBOX3 by default to new customers. The BRAS are also IPv6 enabled. Today Belgacom is running a field trial in production on 10000 customers all over the country. When a BBOX3 starts, it is detected by Belgacom and RADIUS is updated to enable IPv6 for the subscriber. This limited deployment did not cause any problem and it will not increase in size the coming weeks. The subscribers receive a /56. There is no official date to go further to the deployment but this should be before the end of the year. Beware that only new customers will get a BBOX3; broken BBOX2 will be replaced by a new BBOX2. For existing dual-stack customers, 25-50% of the traffic is IPv6.
Ik zou graag dat we shell krijgen op een bbox3 zodat we kunnen ontdekken hoe het subnet ed toegewezen wordt.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik hoop echt dat bbox2 users die zelf PPPoE sessie doen ook IPv6 krijgen :) Zou super zijn!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Kleine update
Starting November Belgacom is deploying gradually the new Internet protocol IPv6 for all its residential customers and small enterprises with a B-box 3 Internet modem and an Internet Everywhere subscription or an Internet Office & Go (Comfort, Maxi or Intense) subscription.

EN: http://www.belgacom.com/be-en/newsdetai ... _ipv6.page
NL: http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... _ipv6.page
FR: http://www.belgacom.com/be-fr/newsdetai ... _ipv6.page
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ondertussen antwoord gekregen van Eva op Twitter
Twitter: https://twitter.com/belgacom_eva_NL/status/380581453182279680
Twitter: https://twitter.com/tomsworld_be/status/380582499283259393
Twitter: https://twitter.com/tomsworld_be/status/380582590622621696
Twitter: https://twitter.com/belgacom_eva_NL/status/380584318403616768
Twitter: https://twitter.com/MathyVanvoorden/status/380588469178757120
Twitter: https://twitter.com/belgacom_eva_NL/status/380593277776711680 Het is voor mij niet meteen een reden om over te stappen maar ben eerlijk gezegd toch teleurgesteld. Nieuwe klanten die er waarschijnlijk niets van merken of om geven krijgen het wel en de power-users die het echt kunnen testen en er interesse voor hebben die staan (weeral) in de kou.

Misschien moet ik toch maar eens herevalueren, maar het is overal wat zeker?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik denk dat we massaal een BBoX2 verbranding moeten houden..
Vind ik inderdaad ook ferm triestig.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Mathy schreef:Het is voor mij niet meteen een reden om over te stappen maar ben eerlijk gezegd toch teleurgesteld. Nieuwe klanten die er waarschijnlijk niets van merken of om geven krijgen het wel en de power-users die het echt kunnen testen en er interesse voor hebben die staan (weeral) in de kou.

Misschien moet ik toch maar eens herevalueren, maar het is overal wat zeker?
Om welke reden zou je nog zelf een PPPOE sessie willen opbouwen met IPv6? Er zit zowieso toch geen NAT meer in, dus krijgt ieder device een publiek IP?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor IPV6 meen ik mij te herinneren dat er geen extra PPPoE sessie nodig is, maar dat deze via DHCP werden uitgedeeld.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Je hebt sowieso een PPPoE sessie nodig, of je bbox die nu opbouwt of jij. De reden dat ik er nu een heb is (onder meer) omdat de BBox2 slechte performance geeft bij zwaarder gebruik. De reden dat ik IPv6 wil via mijn eigen PPPoE sessie is zodat ik er nu al mee kan werken en niet moet wachten tot ik ooit een BBox3 krijg of ze dat ook gaan toelaten op BBox2.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Je hebt meerdere opties van dhcp + 2 pppoe sessies.

Maar volgens mij gaat het gewoon 1 pppoe sessie worden met een ipcp en ipcp6 + delegated subnet, alias http://tools.ietf.org/html/rfc4241
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

het einde van de bbox2 stock kom inzicht dus zal niet lang meer duren voor alles bbox3 wordt. zo wel bij de prof als mass klanten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Inderdaad al van verschillende mensen gehoord die hun bbox2 moesten omruilen en er een bbox3 voor in de plaats gekregen hebben, dat is al een goed teken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

sbghannibal schreef:het einde van de bbox2 stock kom inzicht dus zal niet lang meer duren voor alles bbox3 wordt. zo wel bij de prof als mass klanten.
Niet lang meer duren?
Zomaar eventjes 1,5 miljoen bbox2 omruilen voor een bbox3 zie ik niet héél snel gebeuren, maar zal wel enkele jaren vergen, toch?

De titel van het artikel "Belgacom schakelt over naar IPv6 voor al haar klanten" is ook wat misleidend: alléén voor de klanten met een bbox3 (dat zijn er wellicht <5% momenteel?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

ik heb ook niet gezegt dat belgacom ineens iedereen die en box2 heeft gaat omzette. maar zo gou de stock op is en dat lijkt niet veraf (meer als techniekers en stock van 1 bbox2 meer krijgen niet lang meer te duren) ,gaan ze alleen nog bbox3en kunnen geven en nu sagem in de stock aan het komen is zou er wel eens en veel groter aantal bbox3en beschikbaar komen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad ... maar je zei wel dat "het niet lang meer zal duren voor alles bbox3 wordt"
Je bedoelt dat het het niet lang meer zal duren voor alléén nog bbox3 uitgeleverd wordt, maar dat is alleen aan nieuwe klanten (en mensen die erin slagen hun bbox2 te wisselen).

Maar volgens mij duurt het nog vele jaren voor "alles bbox3 wordt" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb eigenlijk geen bbox3 nodig, bbox2 werkt perfect als modem-only.
Echter is het gewoon jammer dat Belgacom enkel IPv6 activeert voor bbox3 klanten.

Technisch gezien lijkt het me perfect mogelijk dat iemand die zelf zijn PPPoE sessie opbouwt, dit ook zou moeten krijgen.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Er is toch hoop : recentelijk is bij mijn schoonmoeder de BBOX2 gewoon kapotgegaan (geen enkel lichtje brandde nog), waarschijnlijk door de warmte.
Ze heeft weliswaar een nieuwe BBOX2 gekregen, maar die dingen gaan ooit wel eens kapot.
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goedenavond,
IVM met IPV6, weet iemand hoe je kan zien of IPV6 al bij jou beschikbaar is. Ik heb een BBOX3 en kan der nergens IPV6 settings in vinden. Ook gaan we vaste IPV6 adressen krijgen of gaan we net zoals bij IPV4 een steeds wisselend adres krijgen?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Je zal nog steeds een variabel IP adres krijgen.
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Je zou zeggen dat ze met de gigantische hoeveelheid IPV6 adressen ze je op zen minst een vaste blok zouden kunnen geven. Maar blijkbaar is dat toch te moeilijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat heeft niets met "moeilijk" te maken.
Maar net zoals het behoud van de 96u disconnect, is dit een marketing beslissing (om te differentiëren met de professionele abbo's, die wel een vast IP [vaste blok] kunnen krijgen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En ze bekijken het ook als een extra veiligheid, wat minstens deels enigszins klopt.
Geen nood dus aan die negativiteit :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iRockabizzydilly schreef:Je zal nog steeds een variabel IP adres krijgen.
En als je al betaalt voor een fixed ip?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Kan ik ergens kiezen om ipv6 te activeren voor mij?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je een Bbox3 hebt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Die heb ik maar ik kan nergens een keuze, ik heb ook naar de e-services gekeken en daar is ook niets te vinden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Moet je er trouwens iets voor doen... is het niet zo dat je het automatisch krijgt ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Ik dacht het wel, maar was het niet pas in november dat ze de grote uitrol gingen doen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Gisteren problemen met een lijn Belgacom gebeld, komen langs vandaag, modem is defect en zonder vragen haalt de technieker een andere modem. Een bbox3, zouden de 2tjes opgeraken ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik zie op adsl-bc dat er bbox3 gebruikers zijn die ipv6 hebben sinds vandaag : http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?f=8&t=85867

Hier ook gebruikers waar dat het geval is ? En mensen die een bbox3 in bridge hebben die ipv6 op de router daarachter hebben gekregen van Belgacom.

Ikzelf heb nog een BBOX2 dus ik kan nog weinig vertellen.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb helaas nog een BBOX2, maar daarnet toch even getest wat het geeft.
Helaas, DHCPv6 aangezet op de PPPoE verbinding, maar geen IPv6 adres :(
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

BGC heeft beslist dat alleen de BBOX3 het protocol IPv6 ondersteunt.
Afbeelding Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Daarom zou ik graag weten of je in bridge achter een bbox3 ipv6 krijgt.

Ok iemand van Belgacom heeft geantwoord op de ipv6 mailing list dus ik lees het als een nee:
All,

I confirm. Belgacom has no plans to support ipv6 on other CPE than the bbox3. (for residential Fast Internet)
An automatic check is done if a bbox3 is connected on the line to enable ipv6 on the BRAS.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

gbmed schreef:BGC heeft beslist dat alleen de BBOX3 het protocol IPv6 ondersteunt.
Ik begrijp nu wel dat de B-box3 - wat Firmware betreft - IPv6 ondersteunt, wat de B-box2 niet heeft.

Maar ik begrijp de beslissing van Belgacom niet (of het nut) om IPv6 exclusief ter beschikking te stellen aan B-box3 gebruikers, en hiervoor een check te gaan doen op de BRAS.

Indien Belgacom IPv4 & IPv6 zou vrijgeven (dual stack) op alle lijnen, dan gaan toch alléén de routers die IPv6 ondersteunen een IPv6 adres vragen (en krijgen) tijdens de PPPoE handshake? Hier is toch geen controle voor nodig, een b-box2 gaat gewoon géén ipv6 adres vragen ...
Maar in dit geval zouden de IPv6 compatibele routers, die een eigen PPPoE verbinding opbouwen ook een IPv6 krijgen (zelfs indien ze achter een bridged b-box2 zitten)

Hoe werkt dat trouwens met professionele klanten (Office Pro) die een eigen router gebruiken achter de b-box? Krijgen die dan ook géén toegang tot IPv6?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Dat is inderdaad triest dat het enkel werkt op een BBOX3.
Gebruik ook BBOX2 enkel als modem, en eigen router (met IPv6 ondersteuning) achter de bbox.

Nog een reden dus om de BBOX2 te vermoorden :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nog altijd de hoop dat dit een voorlopige maatregel is, en dat bij een volledige IPv6 roll-out deze beperking eruit gaat.
Maar misschien ben ik een beetje te optimistisch (dat is nu eenmaal mijn aard :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Moeten we geen facebook-groep oprichten: wij, trouwe klanten, willen ook IPv6? :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nog een bijkomend vraagje:
Iemand die wel een b-box3 heeft, maar nog op ADSL2+ zit: krijgt die een IPv6? Of is dit voorbehouden aan VDSL2 klanten?
Op het Franstalig Forum is er zo'n gebruiker, maar die heeft nog géén IPv6 gezien.

De meeste ADSL2 gebruikers zitten waarschijnlijk nog op ATM (i.p.v Ethernet), en misschien is dat de reden?
In de toekomst (ADSL2+ via de ROP) zullen ook de ADSL2+ klanten op het Ethernet zitten dacht ik, misschien krijgen die dan wel IPv6?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”