Moderators: Moderators, Userbase Crew

philippe_d schreef:Ik zal het maar niet narekenen en de experts geloven ....
Maar is dat ook geen verspilling ?
Ik vraag één IPv6 adres aan voor mijn thuisnetwerkje, krijg een subnet (2001:6f8:xxxx::/48) en dit blijkt dan 65.536 IP adressen te zijn. Ik kan hiermee niet alleen mijn straat, maar gans mijn dorp (sorry "Stad" sedert 2000) van IP adressen voorzien. Blijkbaar is IPv6 inderdaad onuitputtelijk ?
Philippe.
An IPv6 /32 is 2^16 (65536) /48 subnets, which in turn are each 2^16 /64 subnets. A /64 is 2^64 addresses, the square of the size of the entire IPv4 Internet. It took me a while to find a calculator that would actually give the expanded result – 18,446,744,073,709,552,000.
I have looked into different IPv6 subnet lengths but because ARIN wants to assign /32s to ISPs and wants the ISP to allocate out a /48 per customer it hasn’t been a pressing issue as of yet.

Wanneer zal Telenet starten met IPv6?
Naar verwachting zal Telenet rond 2012 - 2013 geleidelijk aan IPv6 introduceren, naast het bestaande IPv4-adres. Alle Telenet-internetklanten krijgen dan én een IPv4- én een IPv6-adres. Wanneer uiteindelijk iedereen een IPv6-adres heeft, zal het IPv4-internet stilaan uitdoven. Dit is een proces dat jaren in beslag kan nemen.
Telenet biedt de garantie dat zijn klanten de volgende jaren gebruik kunnen blijven maken van IPv4 ondersteunde diensten.

Keer terug naar Internet Protocol versie 6 (Ipv6)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast