Geen extra kosten meer voor betalen met kaart

9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

r2504 schreef: je kan beide banken (ZONDER meerkost) gerust even parallel laten lopen tot alles gecorrigeerd is.
Voor mij is het gewoon bizar dat men geen cash geld en maar één rekening aanhoud. Lijkt mij dat je al vlug tegen de tekortkomingen aanloopt van een dergelijke houding zelf zonder dat je huisbank in de prijzen valt bij de volgende systeemcrisis.


Voor de liefhebbers van dat blind vertrouwen https://www.bankswitching.be/nl
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

powaq schreef:vergeet niet dat de meerderheid van de zelfstandigen onder de armoede grens leeft.
De zelfstandige behoort dan ook tot de arbeidersklasse wat mij betreft, net zoals de boeren en is niet het doel waar ik op mik. Die worden evenzeer uitgebuit als een loontrekkende.
powaq schreef: Er is in dit land geen enkel risico voor de arbeider.
Risico is heel wat meer dan enkel het financieel plaatje. Gezondheid, arbeidsongevallen, strafrechterlijke aanspraakelijkheid, ... zijn dingen die rechtstreeks gebonden kunnen zijn aan het uitoefenen van een job.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Risico is heel wat meer dan enkel het financieel plaatje. Gezondheid, arbeidsongevallen, strafrechterlijke aanspraakelijkheid, ... zijn dingen die rechtstreeks gebonden kunnen zijn aan het uitoefenen van een job.
Voor al die dingen zijn er strikte wettelijke bepalingen... wat is je volgende uitvlucht ?

Thuis in je stoel kan je ook doodvallen terwijl je leeft van je stempelgeld :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:
powaq schreef:vergeet niet dat de meerderheid van de zelfstandigen onder de armoede grens leeft.
De zelfstandige behoort dan ook tot de arbeidersklasse wat mij betreft, net zoals de boeren en is niet het doel waar ik op mik. Die worden evenzeer uitgebuit als een loontrekkende.
powaq schreef: Er is in dit land geen enkel risico voor de arbeider.
Risico is heel wat meer dan enkel het financieel plaatje. Gezondheid, arbeidsongevallen, strafrechterlijke aanspraakelijkheid, ... zijn dingen die rechtstreeks gebonden kunnen zijn aan het uitoefenen van een job.
Ik denk dat je toch een groot onderscheid moet maken tussen de overgrote meerderheid van kmo's en die enkele mastodonten. En dan nog.
Ook bij de mastodonten zitten er firma's die behoorlijk netjes met hun personeel omgaan.

Ik heb heel sterk het gevoel dat jij ongelooflijk vast zit in de idee dat elke werknemer uitgebuit wordt zoals ten tijde van Daens. Dat is dus niet meer het geval voor mocht je het niet zeker weten.

De risico's die ik neem als personeel zijn nihil. De risico's die ik neem als zelfstandige in bijberoep zijn een stuk hoger.
Als ik als personeel een fout maak, betaalt de firma de oplossing. Als ik ergens tegenrij tijdens een werfbezoek idem. Loop ik iets omver: van 't zelfde...

Als ik een opmeting doe voor mijn zelfstandig bijberoep moet ik me hier allemaal tegen verzekeren. Dan pas kan ik (een deel van) het risico bij een ander leggen.

En dat riedeltje van "een meerderheid van de zelfstandigen leeft onder de armoedegrens". Dat geloof ju nu toch zelf niet. :roll:
Ik heb ze hier al aangehaald, die mensen die via IKG de crèche betaalden aan minder dan €2/dag/kind die hun kinderen kwamen afzetten met ofwel de porsche ofwel de BMW X5. Dat is absoluut geen alleenstaand geval. Waarom is er zo'n hetze tegen de witte kassa denk je? Dat is dan nog maar enkel in de horeca. Denk je nu echt dat het elders zoveel 'witter' is? :roll:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cadsite schreef:Ik heb heel sterk het gevoel dat jij ongelooflijk vast zit in de idee dat elke werknemer uitgebuit wordt zoals ten tijde van Daens. Dat is dus niet meer het geval voor mocht je het niet zeker weten.
En dat heb ik bovenstaand proberen uit te leggen. Je wordt wel degelijk nog steeds uitgebuit, alleen zie je het niet zo, het zit onderhuids. Je loon zal altijd lager liggen dan wat je arbeid oplevert. Zoek de definitie eens op en uiteraard is het niet hetzelfde als tijdens Daems, maar het is er wel.

Op 70 jaar tijd is onze productiviteit vervijfvoudigd, maar de welvaart heeft die trend niet gevolgd. Dat betekent dus dat iemand die extra meerwaarde ten gevolge van die productiviteitsverhoging afroomt. We zouden het vijf keer beter moeten hebben, maar dat is niet. En dat is de kunst om het systeem in gang te houden, want revolutie moet uiteraard vermeden worden. Een grote ultraliberale topeconoom (ben even zijn naam kwijt) heeft dat zelfs toegegeven en daar zelfs het nut van de vakbonden bijgeroepen. Door de balans niet teveel te laten omslaan, heb je wat gemor, maar geen reactionair gevolg, (zoals ten tijde Daems) waardoor het systeem van uitbuiting kan blijven bestaan. Het is de kunst om de uitbuiting niet te ver laten komen, waardoor mensen denken dat het er niet meer is...
cadsite schreef:En dat riedeltje van "een meerderheid van de zelfstandigen leeft onder de armoedegrens". Dat geloof ju nu toch zelf niet.
Profiteurs zitten er in alle lagen van de bevolking. Ik geef de zelfstandigen nog altijd het voordeel van de twijfel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:En dat heb ik bovenstaand proberen uit te leggen. Je wordt wel degelijk nog steeds uitgebuit, alleen zie je het niet zo, het zit onderhuids. Je loon zal altijd lager liggen dan wat je arbeid oplevert. Zoek de definitie eens op en uiteraard is het niet hetzelfde als tijdens Daems, maar het is er wel.
Dat heet 'winst'. Logisch in mijn ogen.
Zelfs een coöperatieve zoals ecopower streeft winst na. 't Is wat er met die winst gebeurt, dat maakt uit. Dat de (hele) grote firma's die versluizen naar aandeelhouders is misschien niet leuk, maar (behalve bij banken) ze slikken ook het verlies als het niet goed gaat.
petrol242 schreef:Profiteurs zitten er in alle lagen van de bevolking. Ik geef de zelfstandigen nog altijd het voordeel van de twijfel.
Dus zelfstandigen krijgen het voordeel van de twijfel, eenmaal ze groter worden niet meer. Genoteerd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cadsite schreef:Zelfs een coöperatieve zoals ecopower streeft winst na. 't Is wat er met die winst gebeurt, dat maakt uit.
Is dat niet ongeveer wat ik hogerop al eens neerschreef ? Misschien iets uitgebreider?
Bedrijven moeten uiteraard meerwaarde opbrengen anders hebben ze geen rede van bestaan. Dat heb je mij nooit horen ontkennen. Een deel van die meerwaarde kan gebruikt worden voor groei, investeringen etc. Ik denk dat daar de vergissing in terminologie schuilt. Winst verdwijnt nu voor 100% in de zakken van de "eigenaar" en aandeelhouder, terwijl éénieder die eraan meegewerkt heeft recht zou moeten hebben op een deel van de koek. Dat is geen naïviteit of een fabel, dat zou de evidentie zelve moeten zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En gaat diezelfde evidentie zorgen dat iedereen mee gaat betalen als het fout loopt met het bedrijf ?

Ik denk dat je trouwens eens dringend moet kijken naar de definitie van winst.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Jij moet en zal altijd tegen benen stampen van mensen, ook al heb je geen argumenten.
Als de waarheid geschreven wordt dan is het plots tegen de benen stampen... tja, ik kan begrijpen dat het pijn doet.
Slafes schreef:Quote me eens waar ik zeg dat dat banken 'vetzakken' zijn?
Leer eens begrijpend lezen dan moet je zo niet komen keffen :roll: Het is niet omdat er een stukje tekst onder een quote staat dat ieder woord op jou slaat (maar dat heb je duidelijk niet begrepen).
Uw waarheid, niet die van een ander. Doet meestal geen pijn, is gewoon zielig als je ziet dat het flagrant fout is en je er daarna probeert uit te lullen.

Leer misschien eens correct quoten als het toch niet over mij gaat. Je reageert op een citaat van mij, schrijft er duidelijk bij: "JE" en dan gaat het niet over mij. Natuurlijk niet. :roll:

Deze reactie slaat ook niet op jou maar op een ander, maar toevallig quote ik jou. :roll:

Als het niet lukt ga je wel over wat anders mekkeren, maar het is NOOOOOIT uw fout. Gelukkig dat wij niet moeten samenwerken, want ik heb iets tegen die mensen die NOOOOIT verkeerd zijn en elke gelegenheid aangrijpen om het toch maar met iemand oneens te zijn. Bij ons op het werk heet dat azijnpissers. Of gewoon oude zakken. Veel geluk om tegen jezelf te praten als iedereen van het forum andere oorden opzoekt...

Oh ja ik herhaal nogmaals, volgens mij heb je me nu ook fout begrepen, bovenstaande gaat helemaal niet over u. :) Nee, echt niet... :)

Is er geen plugin die ook meldingen van citaten uitzet ofzo? Deze ignore functie op php is lachwekkend...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Leer misschien eens correct quoten als het toch niet over mij gaat. Je reageert op een citaat van mij, schrijft er duidelijk bij: "JE" en dan gaat het niet over mij. Natuurlijk niet.
Oh, we gaan vallen over het woordje "je" dat misschien beter "jullie" had geweest want de visie wijkt er alvast niet ver vanaf (en ik ga heus geen boekhouding voeren wie exact wat heeft geschreven... uiteindelijk zijn er in deze discussie toch maar twee partijen). Als je graag daarmee bezig bent en dergelijke tenen hebt zal ik persoonlijk aan "je" m'n verontschuldigingen aanbieden :roll:
Slafes schreef:Als het niet lukt ga je wel over wat anders mekkeren, maar het is NOOOOOIT uw fout.
Pot, ketel, zwart... als we spreken over visies zonder enige tolerantie dan voel ik me toch gerust dat ik niet op de eerste plaats sta.
Slafes schreef:Gelukkig dat wij niet moeten samenwerken, want ik heb iets tegen die mensen die NOOOOIT verkeerd zijn en elke gelegenheid aangrijpen om het toch maar met iemand oneens te zijn.
Lees je soms zelf achter welke visie (je/jullie/sommigen) achter staan want wat betreft iemand tegen de schenen te schoppen en dwars te liggen kan dat best tellen. Is dit een vorm van rebellie tegen het establishment dat je/sommigen hier soms missen of zo ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Tja, ik onthoud nu eenmaal goed nummers.
Dan kan het zeker geen probleem zijn een nieuw nummer te onthouden :lol:
Net wel, want ik vergeet de oude niet, dus meer nummers = more clutter.
r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Dus net zoals zovele andere niet-meewerkende sectoren, tijd voor een wetgeving of twee.
We hebben al meer dan wetten genoeg in Belgie... laat ons aub stoppen met absurde regelgeving zoals dit.
Eh, van zodra bedrijven spontaan zelfregulerend kunnen werken en de klant op de eerste plaats zetten (incl de klant helpen met zijn verhuis naar de concurrentie) kunnen we daarover praten.
Wetgeving, zoals de prijsmax bij roaming, ontstaan net omdat bedrijven dit nooit op hun eentje zullen doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:(incl de klant helpen met zijn verhuis naar de concurrentie) kunnen we daarover praten.
Zoals iemand anders reeds poste doet je nieuwe bank dat allemaal voor jou... je hoeft dus amper iets zelf te doen bij een overstap !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn rekeningnummer is nog altijd niet portable (ook niet binnen verschillende formules van dezelfde bank); nog veel werk aan dus.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:(ook niet binnen verschillende formules van dezelfde bank)
Das bank-afhankelijk, Ik heb zonder probleem mijn BNP Fortis zichtrekening kunnen omzetten naar een Hello zichtrekening(voor spaarrekening lukte dit evenwel niet). HelloBank wordt zelfs op de markt gezet als een andere bank dan BNP Fortis(al weet ik niet of het wettelijk/boekhoudkundig ook echt dochterbedrijf of gewoon een andere facade van hetzelfde bedrijf).
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”