Paypal behandelt mij als een crimineel

Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef:
CCatalyst schreef:Soit, les geleerd voor de toekomst. Bouw wat betaalhistoriek op met PayPal eenmaal je kredietkaart gelinkt is en je zal in de toekomst heel wat minder last hebben, zeker ook nu je een KYC-status zal verkregen hebben door je documenten door te sturen.
Ik ga nu ook geen zaken kopen om te kopen, hee.
Als ik iets nodig heb, en het is enkel met Paypal te kopen, zal ik het gebruiken, maar anders niet.
Maar nu is net die aankoopgeschiedenis wel wat ze gebruiken om je profiel op te bouwen. Dat is evenzeer zo bij een bank waar men constant fraudecontroles doet, als bij Paypal, als bij andere betalingsfirma's. Gegevens zijn nodig.

Als je genoeg rare transacties op je CC doet ga je daar ook een red flag krijgen hoor.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

devilkin schreef:Als je genoeg rare transacties op je CC doet ga je daar ook een red flag krijgen hoor.
Wat zijn "rare" transacties, hee...
Om een voorbeeld te geven : als ik besluit om op reis te gaan met een groep die alleen uit Engelsen bestaat, en dat zal dan dus een Engelse reisorganisatie zijn, komt dat misschien raar over.
Maar ik wil mijn leven niet laten afhangen van wat een ander "normaal" vindt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Rare transacties waren in mijn geval 20 dezelfde uitgaven(bewust)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voorbeeld: eerste keer ik op reis ging naar een ver land kreeg ik na de eerste paar transacties daar een telefoontje met de vraag of dit normaal was.

Heb ik me daar aan gestoord? Nee. Goeie service, want voor het zelfde geld had dit frauduleus kunnen zijn.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef: Wat zijn "rare" transacties, hee...
Een transactie, of een serie van transacties, die in de verste verte niet overeenkomt met uw historiek en uw normale uitgaven. Het gaat niet noodzakelijk over het bedrag of de handelaar die betrokken is, het kan evengoed het IP-adres zijn die inlogt op de PayPal-account die aanleiding kan geven (buitenland, VPN, etc).

Dat wil daarom nog niet zeggen dat elke "rare" transactie die aan die definitie voldoet geflagged zal worden. Wanneer een "rare" transactie geflagged zal worden, dat zal ook afhangen van uw historiek. De filter traint namelijk zichzelf. Ben je bv in het verleden al geflagged geweest, en bleek dat dat onterecht was, dan zal de filter wat meer marge geven in de toekomst. Als je altijd netjes terugbetaalt en geen/weinig transacties betwist ga je ook meer marge krijgen etc. De age van je account speelt ook een rol, hoe ouder, hoe meer marge. Als PayPal nooit klachten over jouw account krijgt => meer marge. Regelmatig je account gebruiken => meer marge. Er zitten heel veel variabelen in.

Maar een feit is, als je PayPal minimaal gebruikt en hen niet toelaat om wat inzicht te krijgen in uw normale patronen (wat zeker uw recht is) ga je onder een generieke/niet-gepersonaliseerde filter blijven vallen die uiteraard vrij conservatief van aard is en die je vrij snel kan flaggen. Aan jou de keuze.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

petrol242 schreef:Maar daar zit nu net de zwakte omdat je een derde partij in de transactie betrekt, die eigenlijk geen financiële instelling is, vandaar dat ik bij grote bedragen toch liever rechtstreeks met mijn kredietkaart betaal, maar dan wel enkel bij grote bekende spelers zoals luchtvaartmaatschappijen.
Fout, fout, fout. Paypal heeft al járen een Luxemburgse banklicentie en is dus per definitie een bank die aan dezelfde kapitaalsvereisten en wettelijke verplichtingen moet voldoen als elke andere Europese bank.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

PayPal behandelt verkopers als crimineel.
Ik verkoop iets in staat zoals het is stond ook bij de PayPal transactie... absoluut niet nieuw.
Koper klaagt bij PayPal voldoet niet aan mijn eisen...storten die gewoon het geld terug aan die persoon.

Als verkoper hang je in veel gevallen bij PayPal.
Je verkoopt je auto particulier volgende blaast motor op dag erna wat gaan ze doen het geld terugstorten :cop:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

devilkin schreef:Voorbeeld: eerste keer ik op reis ging naar een ver land kreeg ik na de eerste paar transacties daar een telefoontje met de vraag of dit normaal was.
Als dat een telefoontje is, is dat niet erg.
Als ze zeggen : uw account staat al medium gevlagd, en je moet van alles doen om het weer goed te krijgen, dat is al wat anders.
CCatalyst schreef:Als PayPal nooit klachten over jouw account krijgt => meer marge. Regelmatig je account gebruiken => meer marge. Er zitten heel veel variabelen in.
Ik heb nog nooit iets verkocht via Paypal, en heb ook nog nooit een betaling betwist, en er stond geld genoeg op mijn rekening.
Betwistingen lijken mij dan ook onmogelijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef: Ik heb nog nooit iets verkocht via Paypal, en heb ook nog nooit een betaling betwist, en er stond geld genoeg op mijn rekening.
Betwistingen lijken mij dan ook onmogelijk.
Nope, dat loopt heel vlotjes. Al een paar keer gedaan wegens 1. geen levering of 2. geen refund gekregen na terugsturen. Paypal werkt mooi mee.

Ook hun service waar je een (deel van) verzendkosten kan terugkrijgen als je iets gaat retourneren is leuk meegenomen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Didymus schreef:Fout, fout, fout. Paypal heeft al járen een Luxemburgse banklicentie en is dus per definitie een bank die aan dezelfde kapitaalsvereisten en wettelijke verplichtingen moet voldoen als elke andere Europese bank.
Het is niet omdat je een banklicentie hebt, dat je direct jezelf een bank kan noemen. Daarvoor moeten bancaire diensten aangeboden worden en die zijn voor Paypal nog heel beperkt. Zo kan je bij Paypal geen leningen afsluiten, geen IBAN rekening openen, geen effectendossiers laten beheren,... Het is dus geen financiële instelling, maar een doorgeefluik van gelden.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Toch wel. Juridisch gezien is het een bank zoals iedere andere.

Er zijn genoeg bancaire instellingen die de producten die je opnoemt niet aanbieden of waar je geen klant kan worden, maar waar niemand aan twijfelt dat ze wel degelijk een bank zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

devilkin schreef: Nope, dat loopt heel vlotjes. Al een paar keer gedaan wegens 1. geen levering of 2. geen refund gekregen na terugsturen. Paypal werkt mooi mee.
Dat bedoelde ik niet, ik reageerde op de suggestie van CCatalyst dat ik misschien verdacht was omdat ik zaken betwist had.
Nog nooit iets betwist op Paypal, dat was wat ik bedoelde.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

petrol242 schreef:
Didymus schreef:Fout, fout, fout. Paypal heeft al járen een Luxemburgse banklicentie en is dus per definitie een bank die aan dezelfde kapitaalsvereisten en wettelijke verplichtingen moet voldoen als elke andere Europese bank.
Het is niet omdat je een banklicentie hebt, dat je direct jezelf een bank kan noemen. Daarvoor moeten bancaire diensten aangeboden worden en die zijn voor Paypal nog heel beperkt. Zo kan je bij Paypal geen leningen afsluiten, geen IBAN rekening openen, geen effectendossiers laten beheren,... Het is dus geen financiële instelling, maar een doorgeefluik van gelden.
Zoiets als Atos Worldline.
Cofidis is eigenlijk ook geen echte bank want deze instelling biedt enkel kredieten aan, geen beleggingen en men kan ook geen zichtrekeningen openen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Nog straffer: Izola Bank, Maltese bank opgericht door de West-Vlaamse familie Van Marcke om hun sanitairverkoop mee te financieren. Al kan je er wel een ongereglementeerde spaarrekening openen omdat dit hen goed uitkomt.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”