Ecocheques: Waar kan ik die nog kwijt?

Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Ik had met m'n ecocheques een boormachine gekocht in CEVO Westerlo. Daar kan je effectief alles kopen met ecocheques. Papier en electronisch
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Maar beide systemen missen hun eigenlijke doel na zoveel jaren.
Een voorwaarde voor maaltijdcheques is dat je bedrijf niet mag beschikken over een eigen restaurant... missen ze dan hun doel ?

We kunnen natuurlijk de maaltijdcheques afschaffen maar gaan we dan meteen ook alle gesubsidieerde bedrijfsrestaurants afschaffen want ook daar betalen de werknemers alles behalve de werkelijke kost (of hadden de roepers daar nog niet aan gedacht) ?
mailracer schreef:Maar Vorig jaar hebben ze gediend om een A+++ wasmachine deels aan te schaffen.
Een machine die je anders misschien niet had gekocht of pas veel later... of gewoon een A+ ?

Is het een ideaal systeem... vermoedelijk niet, mist het zijn doel... dat zou ik nuanceren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Joe de Mannen schreef:Net zoals jij betaalt voor het kindergeld dat zij krijgt.
Het middenklasse gezin met firmawagen, dienstencheques en heel het theater extralegale voordelen krijgt net zo goed kindergeld.
Dus wat is uw punt eigenlijk?

@maaltijdcheque voorwaarden
Een maaltijdcheque is net als een ecocheque fiscaal interessant voor bedrijven en dekt een politieke voorkeur/doelstelling. Zelfs als we dat symbool (van de Belgische koterij in verloning) afschaffen, gaat het er niet op beteren. Kijk maar eens naar de loonbrief van de Big4, daar staan codes op die je (momenteel) in 98% van de bedrijven nog niet terugvindt en die hetzelfde doel dienen: zo veel mogelijk netto aan de werknemer en zo weinig mogelijk kost voor de werkgever en als het ff kan niet onderheving aan de index én niet uit te betalen in geval van ziekte en/of verlof.

Het is een ander verhaal als heel de maatschappij bepaalde privileges financiert via subsidies of niet-taxatie:
- woonbonus, dienstencheques, groen stroom certificaten
- vliegtuigen die geen brandstoftaksen etc betalen (Flixbus etc)
- busmaatschappijen die maar een fractie betalen van de kost van het gebruik van treinsporen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:
Joe de Mannen schreef:Net zoals jij betaalt voor het kindergeld dat zij krijgt.
Het middenklasse gezin met firmawagen, dienstencheques en heel het theater extralegale voordelen krijgt net zo goed kindergeld.
Dus wat is uw punt eigenlijk?
Dat dat net de sociale van het systeem is, we dragen allemaal af en we krijgen allemaal wat terug, de ene wat meer dan de andere.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het sociale is het corrigerende: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Dat is nog steeds zo, maar er zijn perverse herverdeeleffecten die je moeilijk kan verantwoorden.
Kindergeld krijgt iedereen, rijk of arm.
De opgesomde systemen zijn eerder voor de betere klasse, maar de lagere klasse(n) dragen er wel voor bij - dat heet het Mattheüseffect.

Om r2504 uit een ander topic te parafraseren, of mijn opmerking over Raoul Hedebouw in DIW: Groen zal bv goed moeten opletten dat ze bij de groene transitie de lagere klassen niet over het hoofd zien. Een elektrische auto van €40K is echt enkel voor de happy few, uw huis compleet isoleren tot BEN-norm is ook enkel voor de happy few.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

r2504 schreef:...
Een voorwaarde voor maaltijdcheques is dat je bedrijf niet mag beschikken over een eigen restaurant... missen ze dan hun doel ?
...
Dat klopt niet, eigen ervaring.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

tb0ne schreef:Dat klopt niet, eigen ervaring.
denk dat dat klopt, restaurants in een bedrijf worden al lang niet meer in eigen beheer gedaan, maar door catering, en dan kan het wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Het sociale is het corrigerende: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Het probleem is dat mensen met "firmawagen, dienstencheques en heel het theater extralegale voordelen" ook maar werkmensen zijn (akkoord, ze hebben het iets beter) en zeker niet de sterkste schouders.

Die sterke schouders blijven bij dit alles gewoon buiten schot (zowel financieel als milieu impact) !
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Die sterke schouders blijven bij dit alles gewoon buiten schot (zowel financieel als milieu impact) !
Daar zijn we het dan over eens :).
Maar door te kijken naar wie niet meedoet, gaan we zeker niet vooruitgaan hé. Niet qua fiscaliteit en niet qua milieu.
Dus laat die 1%'ers buiten beeld, omdat we ze niet in beeld krijgen, en stem uw beleid af op al de rest.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Maar door te kijken naar wie niet meedoet, gaan we zeker niet vooruitgaan hé.
Dus we maken iedereen dan maar zo gek om op de middenklasse die per ongeluk een bedrijfswagen heeft te gaan schieten alsof ze geld als slijk binnen rijven :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:Maar door te kijken naar wie niet meedoet, gaan we zeker niet vooruitgaan hé.
Dus we maken iedereen dan maar zo gek om op de middenklasse die per ongeluk een bedrijfswagen heeft te gaan schieten alsof ze geld als slijk binnen rijven :bang:
Nee, we melken de alleenstaande moeder uit, zodat de middenklasse dienstencheques kan blijven bestellen :banana:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Alsof een zgn middenklasser zich niet uitgemolken voelt.
Door de staat en door, jawel, die 1% die buiten schot mag blijven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

mailracer schreef:
tb0ne schreef:Dat klopt niet, eigen ervaring.
denk dat dat klopt, restaurants in een bedrijf worden al lang niet meer in eigen beheer gedaan, maar door catering, en dan kan het wel.
Terechte opmerking, zou kunnen dat het uitbesteed was.
Maar dan nog, blijft het een vreemde regel want de dagschotels waren echt niet duur, hetgeen doet vermoeden dat er gesubsidieerd werd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dus omdat ik een systeem niet ok vind, ben ik communistisch, heb ik geen van die systemen en ben ik jaloers of verdien ik een ton...

Hier moet ik toch wel eens hard om lachen... Ik verdien "net gemiddeld", ben alleenstaand, heb een hospiverzekering, de helft aan ecocheques wat een ander heeft, geen kinderen etc etc...

Maar als ik zeg dat ik groene stroomcertificaten krijg dan wordt diegene die zegt dat ik maar lekker de commie uit hang, zelf witheet van woede. Pot ketel en serieus aangebrand ondertussen. :)

Veel van die extra legale voordelen en subsidies zijn gewoon ronduit pervers. Mensen die dat niet zien, daar scheelt volgens mij iets mee...
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Afschaffen heel die handel van maaltijd/eco/kindergeld/voordelen voor gezinnen enz.

Snap zelfs niet dat kindergeld nog bestaat, mensen geld geven voor meer mensen op de planeet te zetten ( die al overvol is).
Maak scholen + opvang + werkgrief gratis. En stop met gezinnen/getrouwde voordelen te geven.
Alsof zij meer zijn als iemand die alleen is of niet getrouwd :roll:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

We zijn zeker niet het enige land dat kindergeld kent.
De logica erachter of de reden ervoor is dat de maatschappij voor een deel (een heel klein deel, maar goed) bijspringt in de financiering van de activiteiten van uw kinderen, vanuit de gedachtegang dat iedereen gelijk aan de meet moet kunnen komen.
Dat is ook de achterliggende gedachte bij studiebeurs: ongeacht het inkomen van uw ouders willen we de besten de kans geven verder te studeren, iets wat in de UK en de US helemaal niet zo is.
In Japan zit er een heel duidelijke nationalistisch discours in het kindergeld: liever meer Japanners dan buitenlandse krachten importeren (en dan lukt geen van beide en heb je een probleem), hier in België is het toch vooral de sociale insteek die de bovenhand haalt.

In België is het dus niet zozeer mensen stimuleren/subsidiëren om kinderen op de wereld te zetten, wel een financiële steun in de rug en het vermijden van al te zware armoede, wat een last legt op de toekomst van die kinderen. In dat opzicht is de stelling van Crombez dat niet iedereen kinderen zou mogen krijgen (heroïneverslaafden etc) ook te interpreteren.

Ik heb geen weet van specifieke steun voor gezinnen (vanuit de overheid)? Kindergeld is gebonden aan de moeder van het kind of de persoon die optreedt in die hoedanigheid, het is niet voor het gezin.
Ik heb ook geen weet van specifieke steun voor getrouwden?

Het is wel zo dat er weinig uitzonderingen zijn voor alleenstaanden. Woonbonus is per persoon en niet per wooneenheid (om maar 1 vb te geven).
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef: Ik heb geen weet van specifieke steun voor gezinnen (vanuit de overheid)? Kindergeld is gebonden aan de moeder van het kind of de persoon die optreedt in die hoedanigheid, het is niet voor het gezin.
Ik heb ook geen weet van specifieke steun voor getrouwden?
Na mijn weten is er wel degelijk een belastingvoordeel voor getrouwde of officieel samenwonende.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

zeromancer schreef:
heist_175 schreef: Ik heb geen weet van specifieke steun voor gezinnen (vanuit de overheid)? Kindergeld is gebonden aan de moeder van het kind of de persoon die optreedt in die hoedanigheid, het is niet voor het gezin.
Ik heb ook geen weet van specifieke steun voor getrouwden?
Na mijn weten is er wel degelijk een belastingvoordeel voor getrouwde of officieel samenwonende.
Ik denk dat het net andersom is en dat er daarom in het verleden domiciliefraude was om dat te omzeilen, maar ik ben er geen expert in.
Het enige dat ik weet dat bestaat is het huwelijks quotiënt, dat is een (beperkt) voordeel in heel specifieke situaties.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:
r2504 schreef:Die sterke schouders blijven bij dit alles gewoon buiten schot (zowel financieel als milieu impact) !
Daar zijn we het dan over eens :).
Maar door te kijken naar wie niet meedoet, gaan we zeker niet vooruitgaan hé. Niet qua fiscaliteit en niet qua milieu.
Dus laat die 1%'ers buiten beeld, omdat we ze niet in beeld krijgen, en stem uw beleid af op al de rest.
Of zoals die Nederlander gisteren in Davos tegen een groep van 1500 superrijken zei: Laat de rijkste deftige belastingen betalen, al de rest is bullsh.t
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sky schreef:Laat de rijkste deftige belastingen betalen, al de rest is bullsh.t
En dan hebben we het dus niet over Jan met De Pet die ecocheques krijgt op het werk.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

sky schreef:
heist_175 schreef:
r2504 schreef:Die sterke schouders blijven bij dit alles gewoon buiten schot (zowel financieel als milieu impact) !
Daar zijn we het dan over eens :).
Maar door te kijken naar wie niet meedoet, gaan we zeker niet vooruitgaan hé. Niet qua fiscaliteit en niet qua milieu.
Dus laat die 1%'ers buiten beeld, omdat we ze niet in beeld krijgen, en stem uw beleid af op al de rest.
Of zoals die Nederlander gisteren in Davos tegen een groep van 1500 superrijken zei: Laat de rijkste deftige belastingen betalen, al de rest is bullsh.t
Rutger Bregman ?
https://www.youtube.com/watch?v=P8ijiLqfXP0
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Met electronische ecocheques kan je hier in biowinkels toch voedsel mee kopen zoals je dat al kan doen met maaltijdcheques :bdaysmile:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ken schreef:Met electronische ecocheques kan je hier in biowinkels toch voedsel mee kopen zoals je dat al kan doen met maaltijdcheques :bdaysmile:
Plus bioprodukten in Aldi, Carrefour, Delhaize, ...
(melk, chocolade, koekskes,groenten, kaas, ...)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

warpozio2 schreef:
Ken schreef:Met electronische ecocheques kan je hier in biowinkels toch voedsel mee kopen zoals je dat al kan doen met maaltijdcheques :bdaysmile:
Plus bioprodukten in Aldi, Carrefour, Delhaize, ...
(melk, chocolade, koekskes,groenten, kaas, ...)
In bepaalde bioshop winkels met oudere kassasystemen maken ze daarin geen onderscheid, bij Colruyt en andere grootwarenhuizen wel en moeten het echt bio label producten zijn.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch even een oudje bumpen: ik zou een 65" tv voor in een vergaderruimte willen kopen. Ik heb een toestel gekozen, en het is energieklasse A+, jaarverbruik 155kWh.

Mediamarkt, Vandenborre en Krefel hebben/hadden dat toestel, allemaal aan dezelfde prijs. Maar: bij Mediamarkt en Vandenborre nemen ze geen ecocheques aan voor dat toestel; bij Krefel wel maar daar is het helaas uitverkocht...
Dat lijkt me raar. Als een toestel bij één winkel voldoet aan de wettelijke eisen, voldoet datzelfde toestel bij een andere winkel toch ook? Ik dacht dat de regel was dat een A+ TV met ecocheques betaald kon worden, maar bij Mediamarkt vertelde men mij dat de Belgische wetgeving strenger is dan de Europese. Dat lijkt me sterk, aangezien ecocheques een Belgische uitvinding zijn. Enfin, ze konden er niets aan doen, dus in discussie gaan zou alleen maar tijd gekost hebben.

Het viel me trouwens op dat een duurder 65" toestel bij Mediamarkt wél met ecocheques betaald kon worden, terwijl het jaarverbruik van dat toestel 162 kWh is. Da's meer, dus dat is dan toch een minder ecologisch toestel dan dan degene die ik gekozen had?
Zou het niet gewoon zijn omdat de handelaar op ecocheques 5% inschiet, en ze geen zin hebben om dat voor toestellen met weinig marge/in solden te doen?

Ik heb Mediamarkt al een mail gestuurd, maar voorlopig nog geen reactie. Bij Vandenborre heb ik de klantendienst gebeld maar die hadden precies weinig zin in opzoekwerk, daar was de boodschap: de website is correct.

Dus wat is nu de regel? :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een mogelijke omweg;

Zoek een duur toestel of meerdere ervan die je wel met Ecocheques kunt betalen. Koop dat. - 30 seconden na aankoop bedenk je dat dit eigenlijk toch niet zo'n goed idee was dat toestel te kopen. Ruil het terug in bij de winkel voor een aankoopbon. - Koop uw TV.

Misschien een idee om dit scenario als een hypothetische vraag te stellen aan het winkelpersoneel om zeker te zijn dat je uiteindelijk niet met ongewenste toestellen gaat blijven zitten.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Koop wat tradfri led dingen bij ikea, die nemen nu ook electronische chèques aan

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

SpecialK schreef:Dat lijkt me raar. Als een toestel bij één winkel voldoet aan de wettelijke eisen, voldoet datzelfde toestel bij een andere winkel toch ook? Ik dacht dat de regel was dat een A+ TV met ecocheques betaald kon worden, maar bij Mediamarkt vertelde men mij dat de Belgische wetgeving strenger is dan de Europese. Dat lijkt me sterk, aangezien ecocheques een Belgische uitvinding zijn. Enfin, ze konden er niets aan doen, dus in discussie gaan zou alleen maar tijd gekost hebben.
Volgens http://ticketecocheque.be/ : "Alle elektro-apparaten met het europese energielabel vanaf A+". Als hij zegt dat de Belgische wetgeving strenger is, en die TV staat daar als A+, zou ik dus denken dat hij dan Europees zéker A+ is. En inderdaad, ecocheques zijn volgens mij een puur Belgisch ding.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Als hij zegt dat de Belgische wetgeving strenger is, en die TV staat daar als A+, zou ik dus denken dat hij dan Europees zéker A+ is.
Volgens mij heeft die dat ter plekke verzonnen, en had die geen idee wat de regels rond ecocheques zijn. Veel verder dan "Computer says no" zijn ze niet geraakt. En dat is helaas ook de reden waarom ik tegenwoordig bijna alles bij Amazon bestel. Als dit de toegevoegde waarde is van bij een lokale partij kopen... (enfin, lokale... de mensen die er werken zijn dan toch tenminste Belgen)

Ik zou idd een aankoop kunnen doen en die onmiddellijk terugbrengen, maar dat voelt zo als valsspelen. Hoewel Media Markt dat na dit voorval eigenlijk wel verdiend heeft :)

Nog een grappige trouwens, bij Vandenborre kan je op de website zoeken op ecocheck aanvaard, en ecocheques aanvaard. En die geven een verschillend resultaat :) Met ecocheques kan je 11 tv's kiezen, met ecochecks maar 8.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Bij Mediamarkt was een verkoper van Philips die zei dat ik ecocheques kon gebruiken voor een draadloze stofzuiger te betalen. Aan de kassa werden deze eerst geweigerd. Maar er was een oplossing,ik moest ook een spaarlamp kopen en dan aanvaarde het systeem het wel. Dit was begin dit jaar.Ik weet niet of dat nu nog lukt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Update: na een paar keer doorvragen heeft Vandenborre ingezien dat die tv ook aan de voorwaarden voldoet. Hij is besteld, ik ben eens benieuwd of ik die meekrijg :)
Media Markt heeft nog niet op mijn mail van vorige week donderdag gereageerd; op Facebook reageren ze sneller maar verder dan "we vragen het na bij product management" zijn ze ook daar nog niet geraakt. En eigenlijk is't ook niet meer nodig...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als ze alsnog reageren zou ik ze toch vriendelijk maar kordaat laten weten dat ze te traag geweest zijn... een verbeterputje voor de service :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wikke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2013, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Kan nu ook gebruikt worden voor de aankoop van elektrische steps en hoverboards.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Verleden maand langs geweest bij zowel Krefel als Mediamarkt en serieus aangedrongen om mijn ecochecques kwijt te raken voor iets dat niet in aanmerking kwam. Ik zei dat ik de omruiltruc wel zou gebruiken: dit werkt niet meer. Ook eco product bijkopen werkt niet meer. Ze wisten beiden wat ik bedoelde en stonden met hun handen gebonden en met excuses klaar dat ze me niet konden helpen, kwestie van hoge boetes naar de winkel toe. Dan heb ik het maar online besteld en mijn ecocheques staan nog op de sodexo kaart.
Nog geen idee wat onnodigds ik ermee zal kopen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Een A+ papierversnipperaar?... kan je ineens de overtollige cheques kwijt :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik heb m'n huis vol Hue spotjes gehangen. Volgend jaar weet ik het ook écht niet meer hoor... :|
ooh. shiny.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

E-step, alles vanaf A++/A+... :)

Ik spaar de mijne op, normaal krijg ik er in oktober weer en denk dat ik er mij een follieke van koop en er mij een leuke E-step van koop. Lijkt me makkelijk om in de auto te zitten hebben als ik ergens in de buurt van een stadscentrum ben en mij wat sneller wil verplaatsen of wanneer ik me ergens parkeer op een randparking (Hasselt, Lier,...). Ook bij het geocachen lijkt me dat heel makkelijk.

Must have? Niet echt. Fun? Ja! Ik zie de studenten bij mij op het werk precies allemaal crossen op een step om zich tussen campussen te verplaatsen. In de avond rap mee de trein op en klaar. Ook een heel voordeel wat betreft mee naar binnen nemen. Je elektrische fiets moet buiten staan, je step neem je mee binnen en steek je even in het stopcontact.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Een step kan niet echt vergelijken met een elektrisch fiets.

Wij krijgen onze eco-cheques dus echt altijd op enkele weken op.
> Fietsonderhoud, tuinproducten, gerief in een kringloopwinkel, ...

Dit jaar was er iets aan de vaatwasser en een herstelling zou €250 kosten. Een nieuwe A+++++++++++++ (deels) met ecocheques dus :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb er een massieve houten werkblad mee gekocht voor men bureau. Ik heb nog een beetje over, die hou ik wel tot er een of ander oud toestel het opgeeft.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

bomen kappen met ecocheques :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”