Ecocheques: Waar kan ik die nog kwijt?

-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Kent er iemand een winkel waar je de Oneplus 6 kan kopen met ecocheques?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk niet dat zoiets zal bestaan. Officieel is de OP6 alleen online te koop in ons land.
Ik weet wel dat er in Brussel een aantal winkels zijn waar je hem via grijze import fysiek kan kopen(wel duurder), maar die zullen waarschijnlijk geen EC aanvaarden (papier heel misschien, kaart no way).
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

I know... Maar ik wou toch maar is proberen met het over het algemeen goed ingelichte UB publiek :-D
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik kreeg mijn ecocheques ook niet op... Ik kan niet blijven A+++++ frigos bijkopen ;)
Tegenwoordig koop ik er regelmatig bio-eten mee. (biomelk, bio groenten in blik/glas, bio koekskes, ...)
Beetje duurder, niet alles vind ik direkt, maar spaart me wel iedere maand een slok op de borrel!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Planten? Gerief voor de tuin? Hout?

Ik heb absoluut geen probleem op die dingen op te krijgen:-P

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Tijd geleden ecospullen gekocht in de mediamarkt en deze direct teruggebracht.
Aankoopbon gekregen en iets niet-eco gekocht :angel:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Fiets, fietsherstelling, fietsuitrusting.
Ik zou zonder moeite €2000 per jaar aan ecocheques kwijt raken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is het moeilijkste om aan de kassa er aan te denken om te vragen of ik een deel met ecocheques kan betalen. Dat kan dan maar een klein deel zijn eventueel maar dan is dat er toch al vanaf. Onlangs in de Makro iets in de 1 euro voor een fles afwasmiddel.

Raar maar waar; u kunt er een jaarabonnement van De ZOO/Planckendael mee kopen. Ook met Sport&Cultuur-cheques (maar dat is logisch)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hier in een DHZ in de streek kan ik ze voor alles, maar dan ook alles gebruiken, gaande van kattenvoer over tuinhuizen, verlichting, verf, meubilair... Een mens kan natuurlijk niet blijven kopen, daarom dat ik er nu bij Brico of gamma pellets voor de kachel mee koop.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Wat een dooddoener "je kan toch altijd iets kopen met eco cheques". Ieder heeft toch zijn eigen leven, met eigen interesses, het is toch niet zo moeilijk om je even in te leven in een ander leven (haha) in plaats van maar van die onbruikbare tips te geven à la "ne frigo, iets voor uwe fiets, bio-shit, ..." als je dat niet nodig hebt dan heb je dat toch zeker niet nodig. Als het maar is om het op te doen als extra dan kan ik een miljoen andere zaken verzinnen waar ik liever m'n verdiend geld aan uitgeef ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Men had toen beter VOOR IEDEREEN een belastingverlaging doorgevoerd ipv zitten rond te strooien met vervelende cheques (eco, maaltijd) die enorm veel geld kosten, niet handig zijn, ...
De enige die er beter van wordt is de uitgever vd cheques.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ddd schreef:De enige die er beter van wordt is de uitgever vd cheques.
Ik ben best bereid om het bedrag aan maaltijd- of ecocheques van u gratis over te nemen. Aangezien je er zelf niet beter van wordt maar enkel de uitgever vind ik mijn voorstel een uitstekende deal.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dat is niet legaal, en wordt door de uitgevers van al die idiote cheques tegengegaan door geen papieren versies meer uit te delen, maar alles op nog maar weer eens een kaart in je portefeuille.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Wel alles lezen en citeren he.
Als jij mij €250 cash geeft, wil ik de €250 aan cheques zeker aan u geven. 8)

Boel afschaffen en iedereen x% netto loon erbij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bwa, legaal of niet. Mijn dochter geeft mij haar kaart met ecocheques en ik doe ze op. In ruil geef ik haar het bedrag in contant geld. Wat maakt het uit wie die cheques uitgeeft?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Het is moeilijk te controleren, maar lees de gebruiksvoorwaarden er maar eens op na, ze zijn voor persoonlijk gebruik en mogen niet door allerlei grijze handelingen "van eigenaar" wisselen. Ik heb de regels ook niet opgesteld hé.

Ik zit ondertussen al aan 550€ maaltijdcheques op een kaartje waar niet eens een pincode op staat. Straks dus aan 800€! Wtf kan ik daar nu mee doen, ik ga toch niet weeral een nieuwe fiets kopen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik zou zeggen, verkoop die ecocheques aan iemand die ze wel kan of gaat gebruiken. Jij krijgt in ruil 800 euro cash. Alleen gaat die vlieger niet op in jouw geval want je wilt heiliger dan de paus zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Wij spenderen die jaarlijks aan spullen voor het huis bij een lokale zelfstandige. Verf met ecolabel etc.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Maaltijdcheques opkrijgen kan toch geen probleem zijn?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Jack Daniels schreef:I[...] Alleen gaat die vlieger niet op in jouw geval want je wilt heiliger dan de paus zijn.
Mooi zo. Gezellig zo discussiëren hé, echt leuk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Area57
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik snap niet waarom ik met ecocheques geen deftige regenkledij kan kopen.
Wandelen en toch droog blijven is blijkbaar slecht voor het milieu ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=23798 schreef:Wat kan er gekocht worden met ecocheques?

De lijst van producten en diensten die kunnen aangekocht worden met ecocheques werd opgenomen als bijlage bij de CAO nr. 98.

Deze lijst is exhaustief, hetgeen betekent dat enkel de producten en diensten die in deze lijst zijn opgenomen, kunnen aangekocht worden met ecocheques.

De CAO nr. 98 voorziet echter wel in regelmatige evaluaties van deze lijst.

De laatste evaluatie heeft plaatsgevonden gedurende het eerste semester van 2017. Naar aanleiding hiervan werden bepaalde producten en diensten aan de lijst toegevoegd.

Momenteel voorziet de lijst in 3 globale categorieën producten en diensten.

Ecologische producten & diensten;
Duurzame mobiliteit & vrije tijd;
Hergebruik, recyclage & afvalpreventie.
Met betrekking tot deze lijst, kunt U meer informatie vinden op de website van de Nationale Arbeidsraad (http://www.cnt-nar.be/Dossier-NL-ecocheques.htm).
Haha :-) Ik had niet anders verwacht eigelijk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

selder schreef:
Jack Daniels schreef:I[...] Alleen gaat die vlieger niet op in jouw geval want je wilt heiliger dan de paus zijn.
Mooi zo. Gezellig zo discussiëren hé, echt leuk.
Mensen willen de realiteit niet onder ogen zien als ze met hun eigen uitspraken geconfronteerd worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wij probeerden in de IKEA te betalen met elektronische eco-cheques. Dat werd geweigerd. Enkel mogelijk met papieren versie.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

selder schreef:Wat een dooddoener "je kan toch altijd iets kopen met eco cheques". Ieder heeft toch zijn eigen leven, met eigen interesses, het is toch niet zo moeilijk om je even in te leven in een ander leven (haha) in plaats van maar van die onbruikbare tips te geven à la "ne frigo, iets voor uwe fiets, bio-shit, ..." als je dat niet nodig hebt dan heb je dat toch zeker niet nodig. Als het maar is om het op te doen als extra dan kan ik een miljoen andere zaken verzinnen waar ik liever m'n verdiend geld aan uitgeef ...
We kunnen wel tips geven waar je EC's aan kan spenderen.
Ik heb net nog een drinkemmer voor de kippen gekocht, had ik ook met EC's kunnen betalen (mocht ik er nog hebben). Iedereen die (nog) geen kippen heeft kan nu stampei maken over het feit dat ze geen kippen hebben. Zo geraken we nergens natuurlijk :).
Wat het "illegale" karakter betreft: je hebt gelijk, het mag niet. Maar wij zijn Belgen en zijn pragmatisch: ik koop een frigo, jij betaalt die, en ik geef u €800 terug. Niets illegaals aan?
(Voor je begint te dromen: ik heb geen frigo nodig)

Misschien nog een tip: leef wat meer eco, dan heb je het EC-bestedingsprobleem niet :-D :-D
(fiets, openbaar vervoer, tuin, A++++++++ toestellen, ...)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

https://www.asadventure.com/nl/c/home/ecocheques.html

Een héleboel kan je ermee kopen, blijkbaar.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik krijg maar EC's van 9 euro per maand... Dat is pas janken. Ipv op te krijgen is het bij ons gewoon heel weinig. Ik laat er één keer mijn fiets mee herstellen per jaar en ik moet er zelfs op toeleggen.

Trouwens, schaf al die voordelen af, ga terug naar de basis. Want de ene heeft het wel, de andere niet, wekt enkel wrevel op. Eigenlijk een echte smet op ons land dat we dergelijke fiscale wangedrochten in het leven moeten roepen om mensen wat meer "netto" te geven.

Zelfde met maaltijdcheques... De ene krijgt er van 8 euro, de andere maar van 4... Toffe systemen.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

heist_175 schreef:Fiets, fietsherstelling, fietsuitrusting.
Ik zou zonder moeite €2000 per jaar aan ecocheques kwijt raken.
Ik heb een fiets van 600€ gekocht 2 jaar geleden, ik kan er nog zeker 3 jaar mee rijden, en ik heb max. 100€ herstelkost per jaar.

Ik heb een tuin dus daar zou ik nog wat kunnen spenderen. Maar wie op een appartement woont, ik zou het ook niet weten...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Ik heb er nu van 2j bijeen. In het buitenland kun je ze niet gebruiken (ik woon aan de grens). Een nieuwe fiets heb ik niet nodig. Fietskledij idem (gesponsord).

Heb gehoord dat je in de euroshop wel alles mee kunt kopen, maar om nu speciaal naar daar te gaan,pff ge moet echt moeite doen om ze op te doen ipv zelf nog iets te kunnen sparen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ledlampen? Oplaadbare batterijen?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

silencer schreef:Heb gehoord dat je in de euroshop wel alles mee kunt kopen
Dat is ook al een tijdje gedaan. Al vroeg ik het laatst nog eens aan de kassa en is het nu blijkbaar wel zo dat je gewoon 1 of meerdere eco-producten moet kopen en dan heel je kar met eco-cheque kunt betalen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Slafes schreef:Trouwens, schaf al die voordelen af, ga terug naar de basis. Want de ene heeft het wel, de andere niet, wekt enkel wrevel op. Eigenlijk een echte smet op ons land dat we dergelijke fiscale wangedrochten in het leven moeten roepen om mensen wat meer "netto" te geven.

Zelfde met maaltijdcheques... De ene krijgt er van 8 euro, de andere maar van 4... Toffe systemen.
En wat met loonwagens? :-)

Dat is een ferm hete patat om op te eten, ik heb het nog niemand zien willen doen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Slafes schreef:Trouwens, schaf al die voordelen af, ga terug naar de basis. Want de ene heeft het wel, de andere niet, wekt enkel wrevel op. Eigenlijk een echte smet op ons land dat we dergelijke fiscale wangedrochten in het leven moeten roepen om mensen wat meer "netto" te geven.

Zelfde met maaltijdcheques... De ene krijgt er van 8 euro, de andere maar van 4... Toffe systemen.
Iemand die schrijft dat die voordelen afgeschaft moeten worden is volgens mij iemand die ofwel
a) deze voordelen niet geniet. Want wat hij niet heeft mag bijgevolg een ander ook niet hebben;
b) iemand die zo een dikke pree verdient dat hij zijn neus optrekt voor kruimels à la maaltijd- en ecocheques.

Ik zie mijzelf zo een reactie niet te schrijven en tegen mijn eigen financiële kar te rijden. Ik heb maaltijd- en ecocheques. Wat maaltijdcheques betreft is het 8 euro per dag, komt neer op ca. 160 euro per maand, daar kan een mens al iets mee doen.
En vroeger had ik een firmawagen maar nu niet meer maar al mijn abonnementen van openbaar vervoer worden integraal terugbetaald door de werkgever.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik ben noch (a) noch (b).
Zolang de dwaze systemen bestaan, geniet ik er mee van. Maar iedereen zal wel beseffen dat het feestje ooit wel eens zal ophouden: firmawagens, ecocheques, dienstencheques, woonbonus, ...
We hebben ons leven niet ingericht rond die cadeautjes van de samenleving aan de middenklasse, al is het elk jaar wel een klein beetje feest als we de woonbonus terugbetaald krijgen :banana: :beerchug:
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet te veel zeuren als je iets krijgt :) Ik krijg ze wel op, koelkast, wasmachine, heb nog een schutting nodig, electrische fiets. We hebben er al vanalles mee gekocht. Ik vind het niet zo erg dat het eco-producten moeten zijn, ik las in het nieuws dat de politiek het wil veranderen naar geld maar als dat gebeurd zal het zo afgelopen zijn. Misschien 1 of 2 keer dat je dan nog geld krijgt en dan moet het opeens flink belast worden en dan is voor de werkgever de lol er ook af om het te geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Trouwens, schaf al die voordelen af, ga terug naar de basis. Want de ene heeft het wel, de andere niet, wekt enkel wrevel op. Eigenlijk een echte smet op ons land dat we dergelijke fiscale wangedrochten in het leven moeten roepen om mensen wat meer "netto" te geven.
Inderdaad... alle voordelen weg, iedereen 1500 euro netto en of je nu hard werkt of niet, handenarbeid of geestelijk werk... het maakt allemaal niet uit, lekker communistisch :bang:
heist_175 schreef:Maar iedereen zal wel beseffen dat het feestje ooit wel eens zal ophouden: firmawagens, ecocheques, dienstencheques, woonbonus, ...
Wat jij een feestje noemt is wel het "inkomen" van de werkende man ! Altijd bizar dat partijen die zich sociaal noemen staat te roepen om dit af te nemen (alhoewel dan kunnen ze Robin Hood gaan spelen).
warpozio2 schreef:Ik kreeg mijn ecocheques ook niet op... Ik kan niet blijven A+++++ frigos bijkopen
Koop je vrouw/vriendin/aanhoudster iedere week een bloemetje ;-)
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik koop er ecologische kattenbakvulling mee bij den Aveve =)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:Maar iedereen zal wel beseffen dat het feestje ooit wel eens zal ophouden: firmawagens, ecocheques, dienstencheques, woonbonus, ...
Wat jij een feestje noemt is wel het "inkomen" van de werkende man ! Altijd bizar dat partijen die zich sociaal noemen staat te roepen om dit af te nemen (alhoewel dan kunnen ze Robin Hood gaan spelen).
Wel zo gek dat ze in het buitenland hun personeel gewoon verlonen in geld en dat het alleen in België zo ingewikkeld is met allerlei koterijen waar enkel een select groepje beter van wordt maar de ganse maatschappij wel voor betaald.

De alleenstaande moeder betaalt mee voor de fiscale terugbetaling die ik geniet met mijn woonbonus, dienstencheques en firmawagen.
Zo sociaal zijn die systemen inderdaad.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Net zoals jij betaalt voor het kindergeld dat zij krijgt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Wat men mij verteld heeft van maaltijdcheques is dat ze de waarde bevatten van 1 maaltijd die je kan nuttigen tijdens je diensturen. Een extralegaal voordeel waar je werkgever bijna geen sociale lasten op betaald. nadien is de ecocheque ontstaan om mensen bewust te maken van het ecologische (groene) systeem. Maar beide systemen missen hun eigenlijke doel na zoveel jaren. Hier gaan de ecocheques op aan tuinbenodigheden of energiezuinige apparaten. dit jaar zal dat potgrond zijn als deze in reclame komt bij den aveve in de lente. Maar Vorig jaar hebben ze gediend om een A+++ wasmachine deels aan te schaffen.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”