Tax-on-Web 2018

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zag dat Tax-on-web 2018 beschikbaar gekomen is.
Layout is wat gewijzigd (gemoderniseerd?).

Blijkbaar zou het vanaf nu ook mogelijk moeten zijn om in te loggen via Itsme, alsook te versturen en te onderteken via Itsme.
Goed nieuws voor de gebruikers die problemen hebben met de smartcardreader?

Ik stel voor dat we deze topic open laten en gebruiken voor verdere opmerkingen / vragen i.v.m. TOW-2018
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Goed nieuws voor de gebruikers die problemen hebben met de smartcardreader?
Itsme is alvast geen goed nieuws voor de privacy van Belgische burgers.
Ik vind de privacyvoorwaarden van Itsme nogal losjes, met termen zoals "marketing doeleinden", "persoonsgegevens delen met derde partijen" en "persoonsgegevens overdragen in het geval de onderneming verkocht wordt".
https://www.itsme.be/nl/privacy-statement

Opgelet dus. Bij Itsme handel je met een commercieel bedrijf als tussenpersoon en niet rechtstreeks met de overheid!

Geef mij maar de eID, dat werkt hier perfect op Linux Mint: https://eid.belgium.be/nl
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Trouwens je kan ook met je met je eid via www.csam.be sleutel maken die je dan kan in een 2FA zoals authy, google authenticator kan installeren. Daarna kan je in loggen met username + pasword + OTP even handig als itsme.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Tomsworld schreef:Trouwens je kan ook met je met je eid via http://www.csam.be sleutel maken die je dan kan in een 2FA zoals authy, google authenticator kan installeren. Daarna kan je in loggen met username + pasword + OTP even handig als itsme.
Een "how to" zou voor velen welkom zijn. Ook voor mij. ;-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Het is nog niet mogelijk om je aangifte in te vullen. Je kan al wel een stukje inloggen. De vormgeving is inderdaad gemoderniseerd. Voorlopig afwachten wat er achter de eerste facedesteen zal te zien zijn (op dit moment nog afgeschermd).
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb mijn aangifte vandaag wel al online kunnen afwerken hoor
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Hier lukt het ook nog niet, ik zie wel dat er al 650 ingediend zijn...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn aangifte moet rond de 539. - 542 geweest zijn
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Het ministerie doet een Argentaatje :wink: Er zal wellicht iets foutgelopen zijn, waardoor ze de aangifte terug offline hebben gezet. Enkele dagen geleden was ik er even gaan rondneuzen om te kijken welke gegevens ik nog zou moeten aanvullen, maar toen ik dat daarnet in orde wou brengen, geraakte ik niet verder meer dan het eerste scherm. Het zag er wel netjes uit, alleen vond ik dat de knop om naar de volledige aangifte te gaan, iets prominenter mocht geplaatst worden. Ook het feit dat je naar de volledige aangifte moest om een oriënterende berekening te maken, vond ik jammer. Wie weet passen ze daar nu nog een mouw aan?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

hmm ik geraak ingelogged...
het meld ook 2 woningen...

maar ik merk op dat vak 9 van de woonlening nog steeds niet is ingevuld?
terwijl dit attest toch aanwezig is op myminfin...
Argenta blijkt zelfs 7 dagen te laat te hebben opgeleverd...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

De lening moet je inderdaad manueel invullen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

das wel triestig... al voor 2de jaar op rij krijgen ze alle details op een mooi blaadje aangeleverd en gebruiken ze die niet.
Vorig jaar had ik verstaan dat de "nieuwe" leningen wel werkten...
en nu niks meer :-/
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

De aangekondigde startdatum voor de aangifte inkomsten 2017 was vandaag, 2 mei. Misschien dat ze het loket al eerder open hebben gezet als test zonder er iets over te zeggen.

Heb zojuist de aangifte kunnen doen zonder veel problemen. Het nieuwe systeem om enkel te tonen wat voor u relevant is op basis van de aangifte van vorig jaar maakt het eenvoudiger en overzichtelijk. Alle velden waren reeds ingevuld, behalve de lening. Loon, vervangingsinkomsten, giften, pensioensparen. Er is een link onderaan de aangiftepagina om eenvoudig uw aangifte van het vorige jaar te downloaden zodat je kan gaan spieken daar.

Ook handig is dat als je gaat inloggen op myminfin.be bij andere fiscale documenten je daar al de attesten terug kunt vinden, ook die van lening. Toch bij mij. Mijn situatie is wel vrij eenvoudig om aan te geven.

Heb nog nooit zo vroeg mijn aangifte gedaan. Nu is het afwachten of ik ook bijzonder snel de officiële berekening en afrekening krijg.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik hoop dat dat voorstel van vereenvoudigde aangifte er snel is.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Vandaag ook mijn aangifte ingediend. Ik heb helemaal niets moeten invullen. Zelfs de lening stond ingevuld.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

enerzijds kan je online alles snel invullen en berekenen, anderzijds kreeg ik pas enkele weken terug mn afrekening en zou ik tegen eind van de maand of begin juni mn teruggave moeten ontvangen, straks is het volgende jaar ingediend en heb je de teruggave nog niet gehad, en je hebt dan digitaal ingediend.... maar betaal jezelf te laat krijg je de rekening van de deurwaarder voorgeschoteld...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

teruggave vorige week ontvangen
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Locatie: Londerzeel
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb mijn teruggave al ontvangen op 27/10/2017.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

kdhoe schreef:Vandaag ook mijn aangifte ingediend. Ik heb helemaal niets moeten invullen. Zelfs de lening stond ingevuld.
Dat is raar, bij mij staan zelfs de wedde van zowel mijn vrouw als het mijne niet ingevuld. Dienstencheques klopt ook niet. Had wel vandaag een mail ontvangen van de fiscus dat de site open is voor aangifte maar ik moet meer invullen dan vorig jaar.
Zal nog even wachten vooraleer ik verder nakijk en aanvul.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Met TOW wacht je best tot er een paar honderd duizend aangiftes zijn ingegeven. Het is elk jaar weer een nieuwe insteek, dus afwachten zou ik zeggen. Vroege vogels worden echt niet vroeg behandeld. Daarvoor zijn andere parameters in het spel.

Edit :

@laroyj : Misschien duurt het bij jou zo lang omdat het een "iets ingewikkelder dossier" is? Bij mensen die 16-20 uur per dag werken kan die controle ook wel even duren. Alle gekheid op een stokje, maar het zal wel ergens van dien aard zijn dat je werknemersstatuut kruist met je eigen bedrijf(je)? Gaat dat allemaal in één aangifte? Dat kan dus wel wat vertraging opleveren?

Ik geef mijn aangifte zo laat mogelijk online is, omdat ervaring mij geleerd heeft dat soms nog eind juni dingen door de administratie automatisch worden bijgevoegd. Dus ik wacht zo lang mogelijk op een stabiel en volledig systeem en krijg meestal het eindresultaat ergens in november hetzelfde jaar te kennen.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”