Extra info over online winkel Italie ?

Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben al even aan het informeren naar een online winkel in Italie waar ik een tafel en stoelen wil bestellen.
Ik wil graag weten of deze 100% betrouwbaar is en dat ik geen rommel koop.
Nu heb ik een site gevonden maar zoveelste meer info ik hierover te weten kom zoveelste beter.
Dus als iemand iets meer weet hoor ik het graag.
https://www.italiandesigncontract.com/en/

P.S : ik heb enkele weken geleden in Nederland een winkel bezocht die deze tafel en stoelen ook verkoopt en de kwaliteit perfect was en deze zelf ook inkoopt in Italie maar bij hem kost deze tafel al snel €400 meer.
Info : http://www.silken.nl/
Als ik nu wist waar hij de tafel inkoopt was mijn probleem natuurlijk ook opgelost. :-D
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vind geen bord met hun naam op hun adres, wel lijkt het een bedrijfsterein achtig iets met ook andere bedrijven die daar gevestigd zijn.
Hun BTW-nummer bestaat en de gegevens komen 100% overeen met de gegevens op hun site.

De site lijkt in orde en ze nemen betalingen aan in Paypal en credit card. Dus ik zou gewoon met één van de twee betalen en in het ergste geval moet je normaal je geld wel terugkrijgen.

Mijn conclusie: Zit te goed in elkaar om een scam te zijn, alleen is de kwaliteit van hun service een vraagteken.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik maak me vooral zorgen om de kwaliteit die ze leveren.
Zou er dan niet op één of andere manier achter te komen zijn ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Als ik het correct begrepen heb gaat het over een bepaald merk/model en is het dus 100% dezelfde? Of gaat het gewoon over een tafel en stoelen die er hetzelfde uitzien?
In het eerste geval kunnen ze weinig verkeerd doen. Mochten ze iets anders leveren of namaak leveren dan moet je normaal je geld terugkrijgen via Paypal/Credit card.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Het gaat over een reproductie van de Saarinen tafel en stoelen.
Die Nederlander haalde zijn meubels ook in Italie maar er worden er ook bv in China gemaakt.

Kan jij aan hun btw nummer zien hoelang ze al bestaan ?

Op hun site lees ik verder :
Bezoek onze e-commerce betekent ontdek ons ​​professionele pad: 25 jaar ervaring in de meubelwereld. De zetels van de bedrijven waarvoor we als agenten werkten verschijnen in 4 en 5 sterren hotels, in kleine maar zeer exclusieve hotelketens, klinieken, universiteiten, theaters, ijssalons, koffiebars, restaurants en privé-huizen van de drie Duitse sprekende landen: Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, die we als ons werkgebied hebben gekozen.
Vanzelfsprekend zijn in deze landen de essentiële vereisten ernst, professionaliteit en betrouwbaarheid - en natuurlijk de kwaliteit van de producten. Een van onze sterke punten is de grote directe kennis van de productie van een van de partners, die persoonlijk het fabriekswerk heeft gedaan, te beginnen met grondstoffen om alle stadia van het productieproces te doorlopen om tot het eindproduct te komen.
Dit heeft ons altijd in staat gesteld om niet alleen een product te "verkopen", maar om de sterke punten te benadrukken en onze klanten te adviseren over de meubels die, qua ontwerp en functionaliteit, beter aansluiten op hun behoeften - zowel in de contract- als in de residentiële sector.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tja. Als je origineel koopt heb je die zorg niet en kun je ook shoppen in heel de wereld. De Originals shippen wereldwijd meestal gratis.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik veronderstel dat het dan over Knoll meubelen gaat ?
Ik heb deze op de A12 gekocht na lang zoeken (ze gaven mij de beste deal) maar als je kan wachten, op de Romeinse steenweg in Jette is een Magazijn die jaarlijks een overstock verkoop doet aan nog betere prijzen.
Eerlijk gezegd, ik zou mijn meubels nooit online kopen, het Chrome van mijn Eetkamer tafel (geen Knoll, maar ook een bekend merk) was bv. niet goed gedaan.. los dat maar eens op als je verdeler in Italie zit.
Ook Vitra heeft een Jaarlijkse stockverkoop ergens in het Brusselse die interessant is.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik zou ook liefst de originele kopen maar €10.000 is beetje teveel voor mijn budget.
Stock heb je natuurlijk minimale keuze.
De verkoper in Nederland geeft standaard 5 jaar garantie op zijn meubelen.
Misschien toch nog de enigste optie van bij hem te kopen.
Hij heeft natuurlijk zijn goede producent gevonden en voor dat geheim moet natuurlijk betaald worden.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zoek een tweedehandse echte? Ik denk dat pellegrinidesign.be er nog een staan heeft.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

IK heb intussen een tweedehands echte gevonden alleen is er één probleem.
De stoelen zijn van 1969 maar zijn helemaal opnieuw gelakt.
Heeft het dan nog veel waarde ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

karine schreef:Heeft het dan nog veel waarde ?
Als je de stoelen als "belegging" koopt -> wss niet.
Maar als je stoelen voor uzelf koopt (functioneel, design, ...) bepaal je zelf de waarde...

Ik heb recent onze stripcollectie aangevuld met exemplaren die moeilijk te vinden zijn. Ik heb enkele strips overgekocht van een verzamelaar, nog in de originele plastiek verpakking en dito prijs (in BEF) erop.
Als "belegging" had ik de verpakking er aan moeten laten, maar de strips zijn om te lezen dus heb ik de verpakking geopend (beetje verzamelaar krijgt dan last van hartfalen) en bij in de kast gezet. Voor mij is de waarde van de strip niet de "belegging", maar het was gewoon de kost om een volledige verzameling te hebben :).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Stoelen die herlakt zijn, zijn meestal inderdaad minder waardevol maar als het goed gedaan is dan kan het soms een meerwaarde zijn. Alleszins blij dat je niet voor namaak gaat uiteindelijk. De oude originele meubels zijn erg goed gemaakt.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Smerige streek.
Hadden gisteren afgesproken om morgen te gaan kijken en dat we ze zouden kopen dan maar ze hebben ze intussen doorverkocht aan iemand anders.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”