Aluhoedje of niet ? Georchestreerde crash Bitcoin

Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Ben al een tijdje Bitcoin aan het volgen (maar zit er nog niet in met mijn geld).

- Toen Bitcoin het eerst onder mijn aandacht kwam werd het afgeschilderd als een alternatief voor banken. In alle anonimiteit.

Intussen is deze ballon doorprikt, Bitcoin is niet zo anoniem als eerst aangenomen. Tenzij je telkens met andere adressen werkt. Nu is de anonimiteit voor de meeste gebruikers niet zo'n issue.

- Bij Bitcoin zit je zonder bankkosten. Dat heb ik lang geloofd. Tot de techniek van miner-fees (om transacties te verwerken) en de commissies om geld in BTC of BTC terug in geld om te zetten onder mijn aandacht kwam. Daar was in de mainstream-media nooit sprake van geweest. En dat die miner-fees intussen zéér hoog kunnen zijn, dat is nu wel duidelijk. Je kan natuurlijk altijd op zoek gaan naar de goedkoopste transactie-fees, maar dan gaat je transactie langer duren.

Dat maakt BTC onbruikbaar voor aankopen. Het aankopen van 2 pizza's bijvoorbeeld (schijnbaar een van de eerste aankopen die ooit met BTC gebeurde, voor 10.000 BTC). Wie gaat het nu in zijn hoofd halen om echt geld in BTC om te zetten, en daar dan 2 pizza's mee te kopen ? Je bent dan al veel geld kwijt aan kosten. Bitcoin is totaal onbruikbaar voor zoiets.

- Dan is er de wirwar in exchanges, waarvan je zelf maar dient uit te zoeken of ze betrouwbaar genoeg voor je zijn. Uit fora allerhande kwam Bitfinex als een van de betere naar voren. Je kan daar momenteel niet bij aansluiten als nieuwe gebruiker. Je krijgt de volgende pop-up te zien als je een nieuwe account probeert aan te maken :

[ Pop-up Bitfinex ]
Thank you for your interest in opening a Bitfinex account. However, due to extraordinary demand, new account creation has been temporarily paused.

Bitfinex focuses on serving professional traders. The reason we have decided to temporarily stop accepting new accounts is that we cannot undermine the quality of our services for our existing traders by flooding the system with new, small accounts.

Please be patient while we expand infrastructure, services, and staff to meet the exponential rise in demand for new Bitfinex accounts.

This pause for new account creation is a temporary measure. New account registration will resume by January 15th, 2018 at the latest.

Thank you for your patience and understanding,
Bitfinex Management
[/Einde pop-up]



En toen kwam het volgende bericht, bij mijn verdere interesse in Bitcoin, te voorschijn :


[ bericht van op een ander forum ]
Bericht van 22 november 2017, 21:40, gebruiker Yoshi

link : https://www.9lives.be/forum/economie-re ... 284a16bf17

Found on 4chan:
This is a message from an insider. I am a member of Chinese whale community. I cannot provide any proofs nor open my identity but I cannot allow myself to stand and watch for the greatest theft from poor and reputation destruction of blockchain based cryptocurrency to happen.
I have been informed of major Bitcoin manipulation taking place in order to compromise Bitcoin security and reliability. A group of coordinated Chinese investors have a plan to pump Bitcoin to 10000 USD after which they plan on coordinated crash of Bitcoin to sub 1000 levels because they have already taken their fiat money out and replaced them with margin tether traiding. It will not cost them a dollar. They will push Bitcoin below the demand levels.
The situation with Bitfinex and Tethers is legitimate but it is a distraction. Inflated amount of Tethers are not a source of money used for Pump. Bitcoin Cash is the source. For some reason community accepted 20 Billion dollar appearance out of thin air which is the market capitalization of Bitcoin Cash as the natural process. It is not natural. These artificial money are currently used to cash out Chinese investors and pump original Bitcoin to 10000 USD without taking any losses.
Shortly after Bitcoin crash below 1000 USD they plan to introduce Bitcoin Cash as a true Bitcoin and necessary replacament which is not inflated and then reject Tether pairings. This is why Bitcoin Cash price is stabilized at 1000 USD as was price of original Bitcoin in January 2017.
This is the operation Dragonslayer in it's final stage. They have created billion of dollars with Bitcoin hardforks and use Tether as a tool to artificially bump Bitcoin price cash out their money and coordinate total collapse. Please be careful as next month will be very unstable."

[/ Einde bericht van op ander forum ]


Daarna wilde ik meer weten over Tethers & Bitfinex en lees ik dat gebruikers op Bitfinex de grootste moeite hebben om hun geld af te halen.

Conclusie voor mij : niet instappen in BTC (toch zeker niet met een aanzienlijk bedrag) en niet werken met Bitfinex.

Coinbase lijkt me momenteel de veiligste, op basis van de info momenteel voor mij beschikbaar.

-----------------------------
Nota : Uit interesse ben ik wel ingeschreven bij Freebitco.in Dat levert niet veel op, maar nam wel zo'n beetje de 'fear-of-missing-out' weg. En er is ook geen risico. Als er daar ooit BTC op een eigen bitcoinadres uit komen is dat mooi, komt daar niks van : ook geen probleem.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sites zoals slashdot melden dat NSA de maker van BTC kent:

https://tech.slashdot.org/story/17/08/2 ... i-nakamoto

Er wordt binnen de alternatieve media gezegd dat de NSA achter bitcoin zit en dat het wellicht opgezet is om mensen vertrouwd te maken met cryptomunten. De machtskakkerlakken willen niet liever dan het afschaffen van contant geld, waarbij ze aan elke transactie verdienen, en dan kunnen ze ook negatieve rente invoeren. Daarom hebben we de war on cash en beperkingen op cash uitgaven en afhaalmogelijkheden. De elite wil ons in een permantente staat van schuld dus servitude / slavernij houden.

Ook straf dat de overheid 33% op de bitcoin verdiensten wil. De graaiende ministers met al hun postjes kunnen vrijwel onbeperkt bijverdienen, en de brave hardwerkende massa die wordt uitgebuit door dit soort bloedzuigers, bankiers, de 1%, de elite .... daar wordt elk achterpoortje om te ontsnappen uit de rat race dichtgetimmerd.

Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.

Eenmaal er geen cash geld meer is, ben je niet langer vrij. De overheid zal dan alles kunnen controleren en zij die niet in de lijn lopen zullen geen uitweg meer hebben via cash. Hoe leg je de oppositie plat? Disable hun digitaal geld.

Met bitcoin is er dan de illusie van een alternatief systeem dat niet door de overheid te controleren valt, maar ik vermoed dat dit een psyop / controlled opposition is. Dat lokt mensen naar dit systeem, en geeft automatisch ruchtbaarheid.

https://www.naturalnews.com/2017-12-10- ... rency.html

Eenmaal de mensen vertrouwd zijn met cryptocoins, schaf je bitcoin af, en zet je het om naar bvb fedcoin. Net zoals ze ooit goud hebben afgenomen van de mensen, en zelfs bezit strafbaar hebben gemaakt.

Fedcoin is basicaly evilcoin uit Mr Robot Season 02:

https://news.bitcoin.com/fedcoin-u-s-issue-e-currency/

Gezien BTC meer en meer naar digitaal goud ruikt:
https://www.huffingtonpost.com/steve-ma ... 08196.html

De geschiedenis herhaalt zich altijd. Echter de massa heeft dit totaal niet door.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Als pakweg de Europese en Amerikaanse centrale bank cash willen afschaffen, dan doen ze dat toch gewoon? Zonder garantie van de desbetreffende centrale bank zijn bankbiljetten evenveel waard als het katoen waarop ze zijn gedrukt; zo goed als niks.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Funfile schreef:Ben al een tijdje Bitcoin aan het volgen (maar zit er nog niet in met mijn geld).

- Toen Bitcoin het eerst onder mijn aandacht kwam werd het afgeschilderd als een alternatief voor banken. In alle anonimiteit.

Intussen is deze ballon doorprikt, Bitcoin is niet zo anoniem als eerst aangenomen. Tenzij je telkens met andere adressen werkt. Nu is de anonimiteit voor de meeste gebruikers niet zo'n issue.
Er is een verschil tussen anonimiteit en het ten allertijden kunnen tracken wie wat naar waar heeft overgeschreven.
Funfile schreef: - Bij Bitcoin zit je zonder bankkosten. Dat heb ik lang geloofd. Tot de techniek van miner-fees (om transacties te verwerken) en de commissies om geld in BTC of BTC terug in geld om te zetten onder mijn aandacht kwam. Daar was in de mainstream-media nooit sprake van geweest. En dat die miner-fees intussen zéér hoog kunnen zijn, dat is nu wel duidelijk. Je kan natuurlijk altijd op zoek gaan naar de goedkoopste transactie-fees, maar dan gaat je transactie langer duren.

Dat maakt BTC onbruikbaar voor aankopen. Het aankopen van 2 pizza's bijvoorbeeld (schijnbaar een van de eerste aankopen die ooit met BTC gebeurde, voor 10.000 BTC). Wie gaat het nu in zijn hoofd halen om echt geld in BTC om te zetten, en daar dan 2 pizza's mee te kopen ? Je bent dan al veel geld kwijt aan kosten. Bitcoin is totaal onbruikbaar voor zoiets.
Dat is dus een probleem van de laatste 14/21 dagen, er zijn genoeg crypro's die dat probleem niet hebben & schaalbaar zijn om dat probleem als ze groter worden op te vangen.
Funfile schreef: - Dan is er de wirwar in exchanges, waarvan je zelf maar dient uit te zoeken of ze betrouwbaar genoeg voor je zijn. Uit fora allerhande kwam Bitfinex als een van de betere naar voren. Je kan daar momenteel niet bij aansluiten als nieuwe gebruiker. Je krijgt de volgende pop-up te zien als je een nieuwe account probeert aan te maken :
Idem, probleem van de laatste 14/21 dagen
Funfile schreef: Found on 4chan:....
Of dat nu een broodje aap is of niet, je mag er zeker van zijn dat er gemanipuleerd wordt.
Funfile schreef: Conclusie voor mij : niet instappen in BTC (toch zeker niet met een aanzienlijk bedrag) en niet werken met Bitfinex.
Coinbase lijkt me momenteel de veiligste, op basis van de info momenteel voor mij beschikbaar.
Beleggen doe je met geld dat je kan missen, Bitfinex is niet veiliger of onveiliger als Coinbase of de andere 10 tal exchanges, ook hier is spreiden de boodschap.
Funfile schreef: Nota : Uit interesse ben ik wel ingeschreven bij Freebitco.in Dat levert niet veel op, maar nam wel zo'n beetje de 'fear-of-missing-out' weg. En er is ook geen risico. Als er daar ooit BTC op een eigen bitcoinadres uit komen is dat mooi, komt daar niks van : ook geen probleem.
Tja, je schrijft hier een half boek vol over je terughoudendheid en dan ga je je inschrijven op zo'n site :bang: Dan denk ik dat BCC een crypto is die je zeker zal aanspreken :angel:
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Kan zijn dat je het vreemd vind dat ik op zo'n site gelijk freebitcoin ben terecht gekomen. Kwam er via mijn zoektocht naar info over Bitcoin bij uit, op een website in de Nederlandse taal met allerlei info rond Bitcoin. Loop er volgens mij ook geen risico mee (tenzij spam misschien).

Bedankt voor de tip van BCC (Bitcoin Cash), maar toch liever niet nee. Heb niet zo'n vertrouwen in de oprichter van bitcoin.com, Emil Oldenburg, die ineens met veel bombarie zijn alternatief in de markt wil zetten. En ja, ik ben er van op de hoogte dat bitcoin.com helemaal niks met het ontstaan van Bitcoin te maken heeft - hoewel dat in de media nu zo wel gesuggereerd wordt.

https://steemit.com/crypto-news/@champa ... n-cash-bcc

Of bedoelde je de BitConnectCoin ? Heeft die voordelen ?

https://bitconnectcoin.co/
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bitconnect = 1 hoop leugens
Het lijkt verdacht veel op een pyramid scheme, ze hebben zeer hoge returns door hun 'trading bot' en ze hebben geen bewijzen.

Crypto's zijn waarschijnlijk een bubble, hun waarde staat totaal niet tegenover de mogelijkheden. Bitcoin kan duidelijk niet genoeg transacties aan op dit moment dus ze speculeren puur op het feit dat dit in de toekomst zal worden opgelost. Terwijl andere coins het op dit moment al beter doen maar toch minder waard zijn (market cap)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik denk dat momenteel investeren in altcoins wel een oplossing is. Maar welke dan? Wat hebben jullie buiten bitcoin (cash)? Litecoin?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Overzicht coins: https://coinmarketcap.com

Zelf heb ik:
Eth
Xrp
ADA
Ltc
Xmr
Btc
Bcc
Xvg
Dent

Is ook zowat mijn volgorde in mijn portefeuille.

ADA was beste deal, maand of 2 terug aan € 0.02 , XRP @ 0,14.

Dent is misschien vanuit userbase de leukste use case van coins :).
Soit met wat overschot aan btc op hitbtc aangekocht en ondertussen toch best goed aan het stijgen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb letterlijk nog 0.00007764 btc staan op een bitcoin Wallet op mijn computer maar kan er niks mee doen omdat de transactiekosten om het tot op een Exchange te krijgen hoger zijn... iemand suggesties dan?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Iemand je wallet (keys) doorgeven en een pintje in de plaats vragen :)
Met 1 euro aan btc kan je weinig aanvangen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Dat bitcoin cash verhaal lijkt me gewoon fud. Bitcoin gaat niet ineens vervangen worden en holders gaan ook niet ineens van schip veranderen.
Wat wel is, is dat bitcoin cash de meest succesvolle bitcoin fork/nieuwe munt ooit is.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ik deel de mening van Dragonflo.
Nu zoals in elke markt die matuurder wordt zullen er winnaars en verliezers zijn.

Btc had altijd een groot deel van de marktwaarde in handen.
Ik ben van persoonlijke mening dat dit tijdperk gedaan is.

Wat er gaat gebeuren kan meerdere richtingen uit maar btc zal naar mijn mening niet meer boven de 50% uitsteken in EOY 2018. Bold voorspelling I know :)

Groeiers die ik nu zie : NEO,ADA,XRP,ETH,XRB,MIOTA,NEM (Al is dit moeilijk :) ) en hebben ze niet allemaal dezelfde use cases.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bitcoin is wel de grootste munt met het grooste scalability probleem dus tenzij Core iets gaat doen zal Bitcoin uiteindelijk nutelloos worden om voor "normale" transacties te gaan gebruiken. De fees moeten drastisch naar beneden of je kunt het niet meer gebruiken om een paar euro te versturen de super hoge fees zijn een voorproefje van wat er gebeurt als Bitcoin echt veel gebruikt gaat worden zonder aanpassingen. Nu vermoed ik zelf niet dat dit ooit het geval gaat zijn als de fees zo hoog blijven :lol:.

Ik zie persoonlijk de DNM's overschakelen op Monero en voor de gewone gebruiker denk ik aan iets zoals Stellar/Ripple dat per coin goedkoop is en zeer lage transactiekosten heeft maar wel alle voordelen van de blockchain; vrij, zonder middelman geld overmaken en dit tegen lage kosten.

Bitcoin zie ik momenteel als een soort "we willen investeren in de blockchain technologie maar we weten niet hoe dus we kopen maar Bitcoin" ik ben er van overtuigd dat Bitcoin zelf nooit zal worden wat men verwacht van de blockchain en dat er iets anders zal zijn dat die rol wel zal kunnen vervullen waardoor Bitcoin virtueel waardeloos wordt.

Maar voorlopig zolang het blijft stijgen en het meer waard is dan voor wat ik het gekocht heb laat ik mijn geld mooi in crypto's in het algemeen staan. Maar zodra mijn winst terug richting de 100% duikt cash ik zo snel mogelijk uit maar ik hoop voorlopig nog op meer ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lanadekat schreef: tenzij Core iets gaat doen zal Bitcoin uiteindelijk nutelloos worden om voor "normale" transacties te gaan gebruiken
Uiteindelijk... volgens mij is dit reeds geruime tijd zo. Bitcoin is trouwens puur speculatie en heeft al lang niets meet te maken met betalingen.
lanadekat schreef:Ik zie persoonlijk de DNM's overschakelen op Monero en voor de gewone gebruiker denk ik aan iets zoals Stellar/Ripple dat per coin goedkoop is en zeer lage transactiekosten heeft maar wel alle voordelen van de blockchain; vrij, zonder middelman geld overmaken en dit tegen lage kosten.
Is het geen kwestie van tijd/populariteit voor je dezelfde problemen krijgt ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

r2504 schreef:Is het geen kwestie van tijd/populariteit voor je dezelfde problemen krijgt ?
Ik denk dat de gemiddelde drugsdealer wel 5 Euro kan missen aan transactiekosten van zijn paar miljoen in winst :lol:

Monero zal nooit het goedkoopste zijn maar dat komt door RingCT welke nodig is voor de privacy. De vraag is of mensen de hogere fees zullen willen betalen voor hun privacy. Maar uiteindelijk blijft de gouden vraag/aanbod gelden dus ik vermoed dat mensen die er echt nood aan hebben de transactiekosten wel willen blijven betalen maar de mensen voor wie privacy niet belangrijk is zullen waarschijnlijk iets anders gebruiken.

Maar alle mogelijke verbeteringen worden geïmplementeerd:
Voorbeeld uit het verleden:


Toekomst:
Bulletproofs: https://getmonero.org/2017/12/07/Monero ... roofs.html


En Monero heeft zover ik weet geen verleden van verschillende hard forks die bestaan omdat de developers geen maatregelen om de schaalbaarheid te verhogen willen implementeren.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

lanadekat schreef:Bitconnect = 1 hoop leugens
Het lijkt verdacht veel op een pyramid scheme, ze hebben zeer hoge returns door hun 'trading bot' en ze hebben geen bewijzen.
En je hebt gelijk gekregen :

https://tweakers.net/nieuws/134099/omst ... euren.html

https://www.rtlz.nl/cryptocurrency/gedu ... -verdienen
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”