Zorgkas

8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Zorgkas

Berichtdoor 8balljunkie » 23 Jun 2017, 11:03

Laat ik wat het 1 en ander verduidelijken ivm de zorgkassen.

Het is een initiatief van de Vlaamse Overheid dankzij de 6de staatshervorming en was ook de bedoeling dat de overheid dit ging beheren, maar dit kon niet en is dit voor een stuk overgedragen naar de mutualiteiten.
Die moesten een zorgkas opzetten die niets te maken heeft met het ziekenfonds buiten dat gegevens van het lid worden gedeeld.
De Vlaamse Overheid is bezig met tal van producten hier rond te bouwen voor de zorgbehoevenden onder ons, waaronder:
Zorgverzekering.
Basis ondersteunings-budget.
Tegemoetkoming hulp aan bejaarden -> zeer interessant voor de oma's en opa's die er nog zijn http://www.vlaamsesocialebescherming.be ... nbejaarden.

Waarom ben ik verplicht te betalen:
Opgelegd door de Vlaamse Overheid en wordt beheerd door de Zorgkas waar de persoon is aangesloten(vrije keuze), Is handiger als dit je mutualiteit is want zij beschikken over je gegevens

Wie moet aansluiten:
Alle personen vanaf 26 die in Vlaanderen wonen of personen van Brussel die vrijwillig willen aansluiten.

Wie moet niet aansluiten:
Personen die in Wallonië of Brussel wonen (maar daar zijn ze ook aan iets bezig), buitenlands verzekerden, Personen die werken aan NATO, NAVO, Europese Commissie (uiteraard).

Wat gebeurd als ik niet betaal:
Lidmaatschap wordt afgesloten bij de Zorgkas en wordt overgedragen naar de Vlaamse Overheid. Zij gaan dan een deurwaarder langs sturen.
Als je ooit recht zou hebben op 1 van de producten krijg je telkens een uitstel van 6 maanden per jaar dat je niet betaald hebt.

Een brief sturen naar je Zorgkas een goed idee?
Neen, want de verplichtingen komen vanuit de overheid en de Zorgkas kan hier niets aan doen. Zij zijn verplicht om dit te doen en aanhalen van wetteksten zullen niet helpen, maar de rechtbanken staan ter uwe beschikking.

Speciale vragen (niet juridisch) wil ik graag beantwoorden.
Laatst gewijzigd door 8balljunkie op 23 Jun 2017, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 293 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Re: Zorgkas

Berichtdoor ub4b » 23 Jun 2017, 11:20

8balljunkie schreef:Wat gebeurd als ik niet betaal:
Lidmaatschap wordt afgesloten bij de Zorgkas en wordt overgedragen naar de Vlaamse Overheid. Zij gaan dan een deurwaarder langs sturen.
Als je ooit recht zou hebben op 1 van de producten krijg je telkens een uitstel van 6 maanden per jaar dat je niet betaald hebt.

De ervaring leert dat ze dit niet doen. Ze weigeren je uit te schrijven. Na meerdere aangetekende schrijvens. Ik heb de CM zorgkas al 5x in gebreke gesteld.

Hierdoor lappen ze de wet van 1921 aan hun laars, zij zijn dus in gebreke:

http://www.vvia.be/statuten/wet1921.htm

8balljunkie schreef:Een brief sturen naar je Zorgkas een goed idee?
Neen, want de verplichtingen komen vanuit de overheid en de Zorgkas kan hier niets aan doen. Zij zijn verplicht om dit te doen en aanhalen van wetteksten zullen niet helpen, maar de rechtbanken staan ter uwe beschikking.

Speciale vragen (niet juridisch) wil ik graag beantwoorden.

Overheden en zorgkassen staan NIET boven de wet. Iemand admistratief aansluiten is opnieuw in strijd met de wet van 1921:

De Wet van 24 mei 1921 bepaalde in artikel 1: "De vrijheid van vereeniging op elk gebied is gewaarborgd. Niemand kan gedwongen worden van eene vereeniging deel uit te maken of daarvan niet deel uit te maken",

Meer info:

https://vlaamsezorgkas.wordpress.com

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer

Berichtdoor AnD » 23 Jun 2017, 11:46

Ik heb net eens een heel deel gelezen en eigenlijk lappen ze (de overheid) gewoon de grondwet aan hun laars.
@ub4b Heb je dan nooit problemen gehad met niet te betalen en/of een deurwaarder aan je deur gehad ?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Jun 2017, 12:12

AnD schreef:Ik heb net eens een heel deel gelezen en eigenlijk lappen ze (de overheid) gewoon de grondwet aan hun laars.
@ub4b Heb je dan nooit problemen gehad met niet te betalen en/of een deurwaarder aan je deur gehad ?

Wel ik heb van CM een aangetekend schrijven gekregen met daarin verzoek tot betalen van 3 jaren (incl lopend jaar 2017), wat ik uiteraard geweigerd heb gezien ik mij rechtsgeldig heb uitgeschreven middels 2 aangetekende schrijvens, één naar CM Zorgkas Dender en Waas, en één naar Brussel. Daarop hebben ze NOOIT gereageerd. Ze bleven nadien gewoon als een hersenloze robot herrinneringen sturen.

Dus ik verwacht vroeg of laat dat mijn lidmaatschaap wordt overgenomen door de Vlaamse zorgkas, en dat ze dan brieven gaan sturen en met deurwaarders dreigen.

Ik zal dan uiteraard checken of ik dan bij CM Zorgkas ben ben uitgeschreven, en bij de Vlaamse zorgkas administratief ingeschreven.

Ik zal de deurwaarder er ook wijzen op het feit dat de wet van 1921 nog steeds van toepassing is, en de rechtspersoon voor wie hij vordert niet boven de wet staat. Je kan toch geen boete krijgen omdat je de wet letterlijk heb toegepast?

De Vlaamse Zorgkas is blijkbaar een VZW:
http://trendstop.knack.be/nl/detail/475 ... rgkas.aspx

Dus een vereniging tevens gebonden aan de wet van 1921.

Volgens de bangmakerij van deze site, mag ik dus vroeg of laat een aangetekend schrijven verwachten:
http://www.vlaamsesocialebescherming.be ... e-sancties

Ik zal daar uiteraard bezwaar tegen maken, met onderbouwing van de wet van 1921, die nog steeds van toepassing is.

Wat ik mij afvraag: hoe weet de overheid of je betaalt of niet? Moeten zorgkassen een lijst opsturen met alle betalers, of alle wanbetalers?
Dat is immers een groot verschil.

8balljunkie
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor 8balljunkie » 23 Jun 2017, 13:10

Voor de zorgkas is het heel simpel: Wij mogen u NIET uitschrijven, dit wordt opgelegd door de Vlaamse Overheid. Wij moeten die bedragen innen van hun.
Maar ik ga mij niet juridisch uitspreken en dat kan de zorgkas ook niet, je moet niet procederen tegen de CM Zorgkas, maar tegen de Vlaamse Zorgkas zij beslissen of je al dan niet verplicht wordt tot aansluiten.

AnD schreef:Ik heb net eens een heel deel gelezen en eigenlijk lappen ze (de overheid) gewoon de grondwet aan hun laars.

Uw dossier wordt overgemaakt na 2 jaar en dan gaat de Vlaamse Zorgkas van start, maar wanneer?????

ub4b schreef:Wat ik mij afvraag: hoe weet de overheid of je betaalt of niet? Moeten zorgkassen een lijst opsturen met alle betalers, of alle wanbetalers?
Dat is immers een groot verschil.

De Vlaamse Overheid is diegene die de gegevens uitstuurt naar de mutualiteiten, zij zijn de "master" en de zorgkassen de "slave".

Dizzy
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 60 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Berichtdoor Dizzy » 23 Jun 2017, 13:15

Een aantal aanvullingen hierbij. Je kan niet zo vrij kiezen tussen de zorgkassen zoals wordt beweerd. Men kan namelijk niet lid zijn van 2 verschillende ziekenfondsen tegelijk. Omdat elk ziekenfonds, behalve de HZIV, een zorgkas heeft zit je dus met de keuze tussen de zorgkas van uw ziekenfonds of de Vlaamse Zorgkas.

De Zorgverzekering is een verplichte verzekering dus je bent in principe verplicht bij te dragen. Doe je dit niet dan heb je logischerwijze ook geen recht op de voordelen van de verzekering.Je bent wel vrij om uw ziekenfonds of zorgkas te kiezen maar zoals gezegd is die keuze beperkt tussen 2 mogelijkheden (zie hierboven) als je een ziekenfonds of de HZIV hebt gekozen. Er waren enkele privézorgkassen maar deze zijn ermee gestopt omdat het niet interessant genoeg was voor hen.

Het klopt ook niet helemaal dat het gemakkelijker zou zijn bij uw ziekenfonds ook de zorgkas te hebben. Het versterkt enkel de greep van het betrokken ziekenfonds op uw gegevens, jijzelf hebt er geen enkel voordeel aan. Meer nog, als je beslist om van ziekenfonds te veranderen moet je ook van zorgkas veranderen BEHALVE als je bij de Vlaamse Zorgkas bent. Het is dus zelfs handiger bij deze kas te zijn want dan kan je elk jaar van ziekenfonds veranderen zonder van zorgkas te moeten veranderen.

Hetzelfde zie je ook met de hospitalisatieverzekeringen. Als je deze verzekering bij uw ziekenfonds hebt, kan je deze niet behouden als je van ziekenfonds wil veranderen. Je bent dus gevangen of je hebt al die tijd voor niets betaald en zal een hogere premie betalen omdat je ondertussen ouder bent. Als je een hospitalisatieverzekering via uw werkgever of een privéverzekeraar hebt, kan je wel elk jaar van ziekenfonds veranderen en ben je dus vrij. Daarom dat veel mensen die een hospitalisatieverzekering via de werkgever hebben of via een priveverzekeraar bij de HZIV lid zijn. Zij betalen noppes voor hun ziekenfonds en hebben toch een hospitalisatieverzekering, met vaak nog een betere dekking erbij. DKV gaf hun klanten daarom vaak advies om lid te worden bij de HZIV en zo ben ik jaren geleden ook lid geworden.

AnD
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor AnD » 23 Jun 2017, 13:25

Dizzy schreef:De Zorgverzekering is een verplichte verzekering dus je bent in principe verplicht bij te dragen. Doe je dit niet dan heb je logischerwijze ook geen recht op de voordelen van de verzekering.

Is dat ook niet een vorm van bangmakerij, ze moeten je ook ergens op kunnen terug pakken als je niet tussen de lijnen wil lopen ?

Dizzy
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Dizzy » 23 Jun 2017, 13:42

Neen, de ziekteverzekering is een wettelijk verplichte verzekering.

Geen ziekteverzekering nemen raad ik niemand aan want zelfs al ben je in prima gezondheid, dat kan heel snel serieus en onverwacht veranderen en zonder tussenkomst is gezondheidszorg vaak onbetaalbaar. Bovendien waarom zou je je niet gratis aansluiten bij de HZIV, je hebt EN de verplichte ziekteverzekering EN je betaalt niets. Men klaagt vaak over overdreven kosten maar zich gewoon informeren en veranderen naar de goedkoopste aanbieder is voor velen al te lastig.

8balljunkie
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor 8balljunkie » 23 Jun 2017, 13:55

@Dizzy hij had over aansluiting Zorgkas en niet aansluiting Ziekteverzekering/Ziekenfonds.

Je bent niet verplicht bij een ziekenfonds aan te sluiten je kan zelf alles aangeven bij het RIZIV. Wat en hoe allemaal moet je mij niet vragen, zal in ieder geval een papier winkel zijn.
In ieder geval als je sociale zekerheid betaald hebt(RSZ) vorig jaar ben je het volgende jaar verzekerd, ongeacht welk ziekenfonds.

Dizzy schreef:Bovendien waarom zou je je niet gratis aansluiten bij de HZIV, je hebt EN de verplichte ziekteverzekering EN je betaalt niets.

Aansluiten bij het HZIV is uitsluitend ziekteverzekering, bij een mutualiteit krijg je extra voordelen en dat is het verschil.
Als je veel naar het buitenland vertoeft zou ik een ziekenfonds zoeken die repatriëring bijvoorbeeld heeft. Je moet alles afwegen naar je eigen noden. Dat is zoals Telenet vs Proximus :-D

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Jun 2017, 13:58

Dizzy schreef:Neen, de ziekteverzekering is een wettelijk verplichte verzekering.

Geen ziekteverzekering nemen raad ik niemand aan want zelfs al ben je in prima gezondheid, dat kan heel snel serieus en onverwacht veranderen en zonder tussenkomst is gezondheidszorg vaak onbetaalbaar. Bovendien waarom zou je je niet gratis aansluiten bij de HZIV, je hebt EN de verplichte ziekteverzekering EN je betaalt niets. Men klaagt vaak over overdreven kosten maar zich gewoon informeren en veranderen naar de goedkoopste aanbieder is voor velen al te lastig.

Ziekteverzekering is ook logisch, niet omwille van de onderdrukkunde die valselijk geneeskunde genoemd wordt (die ik weiger af te nemen, allemaal symptomatische kwak) maar voor onderzoeken die anders peperduur zijn zoals een scan, operaties, spoedopname, .....

Maar het gaat om de zorgkas. Die is niet wettelijk omdat de wet van 1921 nog steeds van toepassing is.
Als een overheid u administratief lid maakt van een VZW, dan lapt deze overheidsdienst de wet van 1921 aan zijn laars.

Net zoals andere overheden ook adviezen niet opvolgen en illegale dingen doen, zoals turterltaks.

Zij staan niet boven de wet.

Dizzy
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Dizzy » 23 Jun 2017, 14:24

Dat lijkt me straf aangezien de HZIV afgesplitst is van het RIZIV net om deze taak onafhankelijk uit te voeren. Dit is me ooit verteld toen ik lid werd. Waar heb je die info vandaan dat je via het RIZIV zou kunnen terugbetaald worden en waarom zou je als je al bij de HZIV terecht kan zonder problemen?

Het klopt dat je nog een tijd recht hebt op terugbetaling zolang je maar genoeg bijdragen hebt betaald. Dat heb ik ooit gevraagd toen ik een lange reis wou maken en ongerust was over mijn verzekering. Mensen die lange tijd niet genoeg of geen bijdragen betalen verliezen hun terugbetaling of moeten zelf een bijdrage betalen.

Bij een ziekenfonds betaal je inderdaad voor de aanvullende "diensten". Ook als je deze niet nodig hebt of zelfs niet gebruikt. Eens je ouder bent dan 26 zijn er echter nog weinig "voordelen" waar je recht op hebt. Daarom probeert men net zoals de banken jongeren te lokken met kado's in het begin, de Belg verandert toch niet snel. Toen ik veranderde kreeg ik ineens een boekje met alle voordelen, 90% was niet meer op mij van toepassing en dvan de rest gebruikte ik ook niets.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of de voordelen die je effectief gebruikt opwegen tov de kostprijs die je betaalt. Meestal is dat niet het geval of de ziekenfondsen zouden overkop gaan. We weten goed genoeg dat ze eerder goed verdienen, vandaar ook de privéinitiatieven die van deze markt wat willen afsnoepen.

Wat betreft de repatriëring, sluit een reisverzekering af voor je gezin. Da's goedkoper en de dekking gaat verder.

Ze kunnen de problemen oplossen met de zorgkassen door de Vlaamse Zorgkas van vorm te veranderen zodat het een overheidsinstelling is ipv een vzw.

8balljunkie
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor 8balljunkie » 23 Jun 2017, 14:35

Dat is toch al je hebt Het Agentschap Vlaamse Sociale Bescherming en je wordt aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas VZW.

AnD
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor AnD » 24 Sep 2017, 16:27

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 24 Sep 2017, 16:39

8balljunkie schreef:Dat is toch al je hebt Het Agentschap Vlaamse Sociale Bescherming en je wordt aangesloten bij de Vlaamse Zorgkas VZW.

Niemand kan jou administraief inschrijven in een VZW zonder de wet te overtreden, wet van 1921 is nog steeds van toepassing.

CM zorgkas weigert mij uit te schrijven uit hun vereniging, en overtreedt daardoor tevens de wet van 1921:

http://www.vvia.be/statuten/wet1921.htm

De Wet van 24 mei 1921 bepaalde in artikel 1: "De vrijheid van vereeniging op elk gebied is gewaarborgd. Niemand kan gedwongen worden van eene vereeniging deel uit te maken of daarvan niet deel uit te maken"

Zowel CM als het agentschap dat jou administratief lid maakt, overtreden dus de wet.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Berichtdoor boonpwnz » 24 Sep 2017, 17:08

Dizzy schreef:
Hetzelfde zie je ook met de hospitalisatieverzekeringen. Als je deze verzekering bij uw ziekenfonds hebt, kan je deze niet behouden als je van ziekenfonds wil veranderen. Je bent dus gevangen of je hebt al die tijd voor niets betaald en zal een hogere premie betalen omdat je ondertussen ouder bent. Als je een hospitalisatieverzekering via uw werkgever of een privéverzekeraar hebt, kan je wel elk jaar van ziekenfonds veranderen en ben je dus vrij. Daarom dat veel mensen die een hospitalisatieverzekering via de werkgever hebben of via een priveverzekeraar bij de HZIV lid zijn. Zij betalen noppes voor hun ziekenfonds en hebben toch een hospitalisatieverzekering, met vaak nog een betere dekking erbij. DKV gaf hun klanten daarom vaak advies om lid te worden bij de HZIV en zo ben ik jaren geleden ook lid geworden.

Ik moet hierop wijzen als je werkzaam bent bij een Ziekenfonds is het beter om daar ook aangesloten zijn. Dan is je keuze vrijwel beperkt...

Dat is in mijn geval zo. Ik heb wel de keuze om HZIV te nemen maar ze zien me toch liever als lid.
Ik ben nu tijdelijk tewerkgesteld maar vanmet ik vast daar ben kan ik mijn hospitalisatieverzekering wel laten betalen door de werkgever.

M_016
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

Berichtdoor M_016 » 24 Sep 2017, 17:26

Ter info: hoe veranderen van zorgkas

http://www.nzvl.be/sites/default/files/ ... orgkas.pdf

Steven7
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor Steven7 » 24 Sep 2017, 19:13

Dizzy schreef:

Ik weet niet hoe het met andere mutualiteiten zit, maar bij het Vlaams en Neutraal Ziekenfonds bv. kan je perfect overschakelen van hospitalisatieverzekering zonder medische vragenlijst en met de premie die behoort tot je leeftijdscategorie precies alsof je ingestapt was op de leeftijd van je vorige ziekenkas.
Iemand van bv. 70 die naar de hospitalisatieverzekering gaat van het V&NZ en pakweg op 60 begonnen is bij de CM zal gewoon 65 plus-tarief betalen zonder bijpremie, zelfs al neemt hij de grote hospitalisatieverzekering.

R2D2
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor R2D2 » 25 Sep 2017, 06:39

Voor Vlamingen in Brussel is de zaak ook alles behalve OK. Lidmaatschap is er blijkbaar vrijwillig, maar wordt afgeraden omdat er amper voorzieningen zijn om er kunnen van te genieten. Maar als ik als Brusselse Vlaming nog zou willen instappen is er een lange wachttijd (straftijd). Als ik zou verhuizen naar Vlaanderen ben ik helemaal gejost. Want dan moet ik verplicht aansluiten maar toch die straftijd uitzitten.

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 636 keer
Recent bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1097 keer

Berichtdoor Goztow » 25 Sep 2017, 09:10

Hebben ze me ook ooit gevraagd maar ik ga ervan uit dat dat binnen 30 jaar al niet meer bestaat (onder deze vorm) en heb dus vriendelijk bedankt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 126 keer
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer

Berichtdoor fredo66 » 25 Sep 2017, 13:28

Dizzy schreef:Bij een ziekenfonds betaal je inderdaad voor de aanvullende "diensten".

Ook niet altijd blijkbaar. Ik ben jaren lang aangesloten geweest bij Partena. Toen ik daar eens een tegemoetkoming vroeg voor de aankoop van een nieuwe noodzakelijke bril(glazen) was het antwoord: ja maar, uw bijdrage is enkel voor de basisverzekering. Voor tussenkomst bij brillen moest je blijkbaar een hoger tarief betalen.
Waarop ik uiteraard het boeltje opgezegd heb en tevreden klant geworden ben bij HZIV waar ik dus dezelfde dienstverlening krijg zonder extra te betalen. En geen extra tussenkomsten (maar dat weet je dus op voorhand)
VDSL2 Proximus 'Internet Start (z.v.l.)' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Motorola Moto E - Roku 3

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Berichtdoor nickz » 25 Sep 2017, 14:11

Ik ben ook tevreden lid bij de HZIV. Bij een zorgkas had ik mij nooit aangesloten en op een bepaald moment kreeg ik dan een brief van de Vlaamse Zorgkas vzw (die vzw op het einde wordt trouwens -toevallig of niet- vaak niet meer vermeld) met de mededeling dat ik automatisch 'ambtshalve' was aangesloten bij hen en de vraag om de bijdragen voor 3 jaar in één keer te betalen.

Dit lijkt me ook in strijd te zijn met artikel 1 van de wet van 24 mei 1921, tot waarborging der vrijheid van vereniging:
"De vrijheid van vereeniging op elk gebied is gewaarborgd. Niemand kan gedwongen worden van eene vereeniging deel uit te maken of daarvan niet deel uit te maken".
Je moet echter al heel vast in je schoenen staan om iets tegen de overheid te beginnen :-(

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 25 Sep 2017, 14:40

nickz schreef:Ik ben ook tevreden lid bij de HZIV. Bij een zorgkas had ik mij nooit aangesloten en op een bepaald moment kreeg ik dan een brief van de Vlaamse Zorgkas vzw (die vzw op het einde wordt trouwens -toevallig of niet- vaak niet meer vermeld) met de mededeling dat ik automatisch 'ambtshalve' was aangesloten bij hen en de vraag om de bijdragen voor 3 jaar in één keer te betalen.

Dit lijkt me ook in strijd te zijn met artikel 1 van de wet van 24 mei 1921, tot waarborging der vrijheid van vereniging:
"De vrijheid van vereeniging op elk gebied is gewaarborgd. Niemand kan gedwongen worden van eene vereeniging deel uit te maken of daarvan niet deel uit te maken".
Je moet echter al heel vast in je schoenen staan om iets tegen de overheid te beginnen :-(

Als een deurwaarder hier probeert te vorderen op basis van iets wat in strijd is met de wet, dan nog een wet die een verlengstuk is van de grondwet, dan zal ik hem hiermee confronteren.

Zie ook:
https://vlaamsezorgkas.wordpress.com/

Bij de zorgkas werken hersenloze mensen die niet voor zichzelf kunnen denken:
https://vlaamsezorgkas.wordpress.com/20 ... ntwoorden/

op aangetekende schrijvens antwoorden ze zelfs niet bij CM
zij zijn dus in gebreke

Terug naar “Geldzaken”