Kortingen voor nieuwe klanten: afschaffen? (was: afschaffing van de roamingskost).

Plaats reactie
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

philippe_d schreef: Je denkt dus dat Orange dit doet als commerciële geste of wa, zonder dat ze daartoe verplicht zijn??
Of voor de mooie ogen van haar klanten???
Hoezo? Ken jij dan een succesvol commercieel bedrijf dat geen acties doet om klanten te winnen of te behouden? Gekkerd :)

Ik zeg nu niet dat dit in dit specifieke geval is hé, maar beweren dat een bedrijf enkel dingen doet die ze verplicht zijn te doen is er ook een beetje over.

[MOD]
afgesplitst uit de topic over de nieuwe roaming tarieven
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.
Er zijn al regels genoeg. Je moet dan als klant maar je conclusies trekken en het spel mee spelen. Zo verander ik bijna jaarlijks van gas leverancier. Telkens een welkomst korting.
Proximus geeft ons geregeld extra korting voor mobiel. En als ze het niet spontaan geven vraag ik er naar.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:
ITnetadmin schreef:Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.
Er zijn al regels genoeg. Je moet dan als klant maar je conclusies trekken en het spel mee spelen. Zo verander ik bijna jaarlijks van gas leverancier. Telkens een welkomst korting.
Proximus geeft ons geregeld extra korting voor mobiel. En als ze het niet spontaan geven vraag ik er naar.
Ik vind niet dat klanten kunnen verplicht worden "een spel mee te spelen".
Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.

En je kan gelijk hebben, dat er "al genoeg regeljes" zijn. Maar als de bedrijven dit spontaan zouden doen voor hun klanten, dan moesten al die regeltjes niet bestaan.
De meeste regeltjes voor bedrijven bestaan om ze te verplichten dat te doen wat ze eigenlijk al als goeie ethische entiteiten hadden moeten doen, maar waar ze de kantjes vanaf liepen "omdat het kon".
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

cadsite schreef:
ITnetadmin schreef:Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.
Best on topic blijven. Dit gaat allesbehalve over de afschaffing van de roamingkost.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:
ITnetadmin schreef: Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.
Mijn antwoord op al je vragen is "ja". Banken zouden idd moeten verplicht worden om hun laagste tarief te geven.
Niet iedereen is een goeie onderhandelaar of kent de kneepjes van het vak om het onderste uit de kan te halen, en dus moet iedereen beschermd worden tegen bedrijven die daarvan profiteren.
Kan het er niet van af voor iedereen? Dan ook geen promoties voor nieuwe klanten terwijl je trouwe klanten in de kou blijven staan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat heet 'vrije markt'.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

ITnetadmin schreef:en dus moet iedereen beschermd worden tegen bedrijven die daarvan profiteren.
Kan het er niet van af voor iedereen? Dan ook geen promoties voor nieuwe klanten terwijl je trouwe klanten in de kou blijven staan.
Je beseft dat je zo net het omgekeerde gaat bereiken?

-Iedereen gaat het maximumtarief betalen
-Geen kortingen meer omdat al je verzekeringen en banken bij zelfde makelaar zitten
-Geen overstappromoties meer
-Geen hogere inruilprijzen op je wagen omdat je van merk X naar Y omschakelt

Enz enz enz...

Het huidige systeem is gebaseerd op marktwerking, en dat is wat iedereen al jaren verkondigt toch? liberalisering, opentrekken van de markt, handelsvrijheid, keuzevrijheid?
Dan is dit het resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”