VISA prepaidkaart

Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Op de website van VISA heb ik gezien dat VISA ook prepaidkaarten uitgeeft, echter kan men die niet rechtstreeks bij VISA aanvragen, dat moet gebeuren via een bank maar die 4 banken (BNP Paribas Fortis, Belfius, KBC en Bpostbank) geven echter Mastercard prepaidkaarten uit en de andere banken bieden helemaal geen prepaidkaarten aan.
Nu moet men eens vertellen hoe men dan aan een VISA prepaidkaart geraakt. :bang:
Laatst gewijzigd door apestaart 09 feb 2017, 22:32, in totaal 2 gewijzigd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Zelf ook nog maar enkel prepaid mastercard gezien. Is er een reden waarom je persé VISA wil? Uiteindelijk doen beiden toch hetzelfde? Zeker de prepaid variant, daar heb je niets van de voordelen die je soms bij een 'echte' kaart krijgt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik moet helemaal geen VISA prepaidkaart hebben, ik vraag mij alleen af hoe VISA hun prepaidkaarten aan de man zal brengen als geen enkele bank die aanbiedt. :bang:
Ik spreek dus voor degene die wel zo'n VISA prepaidkaart wil hebben.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

En die visa prepaid kaarten zijn dan nog is gratis bij thomas cook airlines of ryanair voor betalingskosten. Snap het ook soms niet.. Ook nog niet gevonden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Reden dat er zo weinig zijn is heel simpelweg omdat al de grootbanken hun kredietkaarten (ook de prepaid) door Worldline laten uitgeven, en die hebben een betere deal met MasterCard dan met VISA (ze geven wel VISA's uit in het postpaid-segment).

Maar er is wel degelijk een VISA-prepaid in ons land. Carrefour geeft die kaarten via een eigen dochtermaatschappij uit ipv via Worldline.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand ervaring met N26?

https://n26.com/eu/
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liber! schreef:Iemand ervaring met N26?

https://n26.com/eu/
ik zie er geen voordelen in... of je moet in duitsland wonen en al de mogelijkheden kunnen gebruiken, dan misschien wel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

liber! schreef:Iemand ervaring met N26?

https://n26.com/eu/
Een collega heeft dat.
Er is geen voordeel aan, alleen hip want ze zijn volledig online, doen hun KYC via video en je kan opscheppen dat je een duitse rekening hebt (aan te geven in de BE belastingbrief)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Het is toch niet omdat VISA een prepaid kaart heeft dat de banken in België dit moeten aanbieden? Als het voor hun niet interessant is gaan ze dit ook niet aanbieden. VISA wordt wereldwijd gebruikt, dus er zullen wel andere landen zijn die wel de VISA prepaid kaart gebruiken. De prepaidkaart is dus niet voor de show uitgevonden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

springfield schreef:Het is toch niet omdat VISA een prepaid kaart heeft dat de banken in België dit moeten aanbieden? Als het voor hun niet interessant is gaan ze dit ook niet aanbieden.
Grappig hoe de bank centraal staat ipv de consument/klant. Als het voor de bank maar interessant is he, de klant is bijzaak. De klant heeft toch geen keus.

Niet persoonlijk naar jou, maar meer algemeen: de visie dat wat voor de consument interessant is, voor de bank nog interessanter kan zijn (mits goede aanpak), dringt hier nog altijd niet door. Dat Bitcoin (en co) een alternatief met een financiele wereld zonder banken aan het creëren zijn, dringt nog minder door. Can't wait. Wel spijtig van de vele jobs die in de banksector verloren zullen gaan (nog maar eens).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Mijn zoon heeft nochtans een visa prepaid van Belfius, hij laad deze telkens op voorhand via zn zichtrekening, gebruikt deze om online spelletjes te spelen op zn PS4, maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer terug kan vinden op hun website........mss kan je het nu niet meer bestellen, maar mn zoon gebruikt het nochtans nog wekelijks.
hier vind je er althans wel nog eentje....
https://www.kredietkaartvergelijking.be ... visa-card/
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

CCatalyst schreef:
springfield schreef:Het is toch niet omdat VISA een prepaid kaart heeft dat de banken in België dit moeten aanbieden? Als het voor hun niet interessant is gaan ze dit ook niet aanbieden.
Grappig hoe de bank centraal staat ipv de consument/klant. Als het voor de bank maar interessant is he, de klant is bijzaak. De klant heeft toch geen keus.

Niet persoonlijk naar jou, maar meer algemeen: de visie dat wat voor de consument interessant is, voor de bank nog interessanter kan zijn (mits goede aanpak), dringt hier nog altijd niet door. Dat Bitcoin (en co) een alternatief met een financiele wereld zonder banken aan het creëren zijn, dringt nog minder door. Can't wait. Wel spijtig van de vele jobs die in de banksector verloren zullen gaan (nog maar eens).
Tja, waarom moet een bedrijf iets verkopen als het niet nodig is? Er zijn genoeg alternatieven dus het is niet dat ze de iets wegnemen van de consument. En wie zegt dat er nood aan is? En dan bedoel ik niet 1 gebruiker die het toevallig wil. Dat is echt niet alleen bij banken. Bij zoveel bedrijven verschilt het aanbod per regio.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liber! schreef:Iemand ervaring met N26?
kreeg net toevallig vandaag bericht dat revolut vanaf nu ook gewone bankrekeningen doet...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”