Terugzendingen

Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aangezien ik niet veel ervaring heb met dingen terug te zenden even een vraagje. Ik heb schoenen gevonden op Amazon.de waarvan ik haast zeker ben dat de maat correct is, echter je weet maar nooit (en ik kan ook niet meteen een fysieke winkel vinden waar ze het model hebben). Nu zie ik volgende informatie staan bij Amazon op het artikel
Geben Sie diesen Artikel kostenfrei zurück Sie können diesen Artikel zurücksenden und erhalten eine volle Erstattung: Es fallen keine Rücksendekosten an. Der Artikel muss in neuwertigem und ungebrauchtem Zustand zurückgesendet werden.
Vollständige Rückgaberichtlinien einsehen

So senden Sie diesen Artikel zurück:
1.Gehen Sie zu Meine Bestellungen, um mit der Rücksendung zu beginnen
2.Drucken Sie das Rücksende-Etikett aus
3.Versenden Sie Ihre Rücksendung
De vraag is echter... wie draagt de kosten voor het terugsturen ? Als ik dit namelijk op de post moet doen dan is de winst die ik maak via Amazon tov. de normale webshop van de fabrikant natuurlijk voor een groot deel verdwenen.

Hetzelfde probleem stelt zich eigenlijk ook op de website van de fabrikant, ook deze schrijft;
Stop de schoen(en) van de orginele bestelling terug in de shipping bag, en vul het retourformulier in en voorzie het pakket van uw retourlabel.
Maar een retourlabel is vermoedelijk gewoon een adres label ?
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Amazon neemt bij schoenen en kledij steeds de kost voor terugzending voor hun rekening :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat betreft kleding kijk je best eens uitgebreid naar de klantrecensies. Daar staan vaak heel wat nuttige suggesties om de juiste maat te kiezen. Zo heb ik al heel wat retourzendingen vermeden.
r2504 schreef:De vraag is echter... wie draagt de kosten voor het terugsturen ?
Als je het product in onbeschadigde originele verpakking terugstuurt, betaalt Amazon steeds de verzendkosten en 100% van de aankoop terug. Het kost je alleen wat plakband, inkt en papier en een ritje naar het postkantoor om de doos te kunnen terugzenden.

Het is soms wel een kunst om verpakkingen onbeschadigd te openen. Onlangs nog een Sony ZSP-S50 teruggestuurd wegens de abominabele FM-tuner die er blijkbaar inzit. Schandalig dat Sony zoiets op de markt brengt. Drie weken na terugzending heb ik 100% terugbetaling gehad van Amazon en de radio toch een hele dag kunnen uittesten.
Toch een enorm voordeel van online shoppen, in een gewone winkel zou ik de zwakke FM-tuner nooit opgemerkt hebben en men geld kwijt geweest zijn.

Ik hou er wel rekening mee dat elke retour in de big data cloud van Amazon terechtkomt en dat men algoritmes gebruikt om mensen die bovengemiddeld veel retours doen te straffen met duurdere prijzen.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

raf1 schreef:
Ik hou er wel rekening mee dat elke retour in de big data cloud van Amazon terechtkomt en dat men algoritmes gebruikt om mensen die bovengemiddeld veel retours doen te straffen met duurdere prijzen.
Ik bestel enorm veel bij Amazon en heb vaak retours, is het effectief zo denk je dat ze de prijzen hierdoor aanpassen?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Medlo schreef:
raf1 schreef:
Ik hou er wel rekening mee dat elke retour in de big data cloud van Amazon terechtkomt en dat men algoritmes gebruikt om mensen die bovengemiddeld veel retours doen te straffen met duurdere prijzen.
Ik bestel enorm veel bij Amazon en heb vaak retours, is het effectief zo denk je dat ze de prijzen hierdoor aanpassen?
Kan je vrij easy checken. Kijk op uw gsm 4G, en daarna met uw account op de pc.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

De paar keer dat ik bij Amazon.de iets teruggestuurd heb, heb ik steeds een retourlabel gekregen van hen. Onlangs bij .fr een hoesje gekocht dat ik (binnen de uitgebreide return periode tot 30 januari) wou terugsturen, maar daar zou het iets van een 6 euro verzendkosten geweest zijn voor een hoesje van 8 euro. Heb het dan maar gehouden.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb vorig jaar op amazon.co.uk een omnidirectionele microfoon besteld met USB-aansluiting. Ik kreeg de goedkopere variant (met 3.5mm jack) geleverd. Na testen retour en effectief de verzendkosten terugbetaald gekregen. Alleen het verschil in wisselkoers (£ vs €) was ik kwijt.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bij Amazon moet je wel kiezen voor "verzending via Amazon" en als het ff kan kies ik ook voor Amazon als verkoper.
Als het niet kan, neem ik dus verzending door Amazon. Als ze zelf de verzending regelen, regelen ze de retour ook (voor kleding weet ik het niet, maar voor andere spullen is er wel een minimumbedrag).

Amazon zou dat beter eens tegoei uitleggen.
Het is eigenlijk te gek dat je dat soort vragen op een forum moet stellen en dat het niet gewoon om hun eigen website staat.
Wat dat betreft kan Amazon nog wat leren van Coolblue.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik kies meestal de prime filter om enkel dingen te zien die door Amazon verkocht en verzonden worden.

Ik koop er vaak spullen. Soms bestel ik 4 paar, kies ik er de beste uit en stuur ik de rest terug

Sent from my A0001 using Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dima_2005 schreef:Ik kies meestal de prime filter om enkel dingen te zien die door Amazon verkocht en verzonden worden.
Prime = enkel door Amazon verzonden (kan verkocht worden door Amazon of anderen)

Voorbeeld
Afbeelding
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

onlangs nog een samsung note 4 batterij die ik 3 weken gebruikt heb teruggestuurd. Er stond 'original', maar was dat duidelijk NIET! kwam ook in plastiek zakje toe. Dan weet je al genoeg. Paste niet 100% en was net iets te dik. Voor de rest zag hij er identiek uit met de originele. Maar aan 50% bam, viel hij regelmatig uit. Was 13 € voor die batterij en heb hem gratis teruggestuurd (dat zakje had ik zelfs niet meer). Als ze zaken durven verkopen als origineel, wat fake blijkt....Dan word ik heel boos.
https://www.amazon.de/gp/product/B01DWF ... UTF8&psc=1

Nu een héél goede namaak gekocht met goede testresultaten (als het al nt gemanipuleerd is) voor 14 € incl. shipping en 2 jaar garantie. :-D

Ook note 4 houder en akkulader teruggestuurd. Batterijen raakten nooit volgeladen met die lader, en telkens uw note daarop schuiven, zag ik ook niet goed komen voor de note.
https://www.amazon.de/gp/product/B00ZF8 ... UTF8&psc=1

Case: paste niet mooi, flabberde wat....klacht....nieuwe gekregen, nog niet ok. Dan geld teruggevraagd. Snap je dat? die case had héél goede waarderingen, maar was goedkoop made in china afgewerkt. Nu een tech21 case gekocht uit US voor een 13 € +/- en zit als gegoten.
https://www.amazon.de/gp/product/B0191L ... UTF8&psc=1

Ik denk dat je een 'PLUS' produkt ook kan gratis retouren.

In november vorig jaar een voip Fritz C5 op amazon besteld. Was 49 € incl. shipping (dus 10 € onder de prijs). Had dit via smartphone besteld. Ik had toen niet gezien dat hij vanuit China kwam. Verkoper had geen waarderingen. Na 2 maand niet ontvangen en refund geclaimd. Zonder probleem geld terug.

Mijn pa een DAB+ radio Denver gekocht. Ik heb die horen spelen. Onzuiver, dof geluid. Geen klankregeling. Had goede waarderingen. Nee, ik zou die teruggestuurd hebben. Maar ja, hij gooit alles weg na aankoop. Had in Makro een aantal dab+ radio's horen spelen nadien. Jawadde. Had beter een Philips gekocht.
https://www.amazon.de/Denver-12216340-D ... dio+denver

Soms zijn 'gebruikte' artikelen ook mooie koopjes. Voorbeeld als er gut en zeer goed bij staat. Gewoon iemand die uitpakt en terugstuurde. Tja.

Je moet dus oppassen met verkopers zonder waarderingen. Blijkbaar is hun systeem niet waterdicht. Ook fake artikelen van third party verkopers.
Een produkt die zeer goed gewaardeerd is zegt ook niet alles. Beetje gezond verstand dus.

E-commerce vooral winstgevend in combinatie met gewone winkels
Zalando: 50% wordt teruggestuurd! Dus moeilijk voor veel webwinkels voor hoofd boven water te houden.
We weten allemaal dat amazon hun werknemers uitperst. En als je dat niet gelooft, dan maak je jezelf iets wijs. Dus als je niet weet hoe ze zo'n lage prijzen kunnen aanbieden.....
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2882952

http://www.demorgen.be/technologie/werk ... -b0d29e28/
http://www.volkskrant.nl/archief/boycot ... ~a3395525/
"Het is dan ook niet vreemd dat de meeste werknemers van Amazon het gemiddeld maar een jaar volhouden.
De krant tekende wrange verhalen op over hoe werknemers die voor familie moesten zorgen of kanker hadden, harde kritiek kregen van hun collega's en bazen.
Kritiek uiten op collega's lijkt daarbij een vast onderdeel van de werkcultuur. "Ik heb bijna iedereen met wie ik werk aan de schrijftafel zien huilen"
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Alleen maar positieve ervaring bij Amazon, ook wat betreft hen contacteren.
Koop er ook af en toe schoenen maar ik ben vrij honkvast en weet dus exact wat ik koop.
Via email binnen het uur antwoord, telefonisch nog niet moeten doen maar ik veronderstel dat je ook wel snel iemand aan de lijn krijgt.
Zat ergens ge-outsourced in een slavisch land aan de namen van de personen te zien maar gewoon goed geholpen in het engels!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Snel zijn ze wel niet... bestelling geplaatst op 12/2 en het is nog steeds niet verzonden (zou vandaag gebeuren).

Men verwacht het tussen 18 en 22 februari... nu hoeft het voor mij niet meteen de volgende dag maar een week tot tien dagen is toch echt lang.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Heb ik idd ook al gehad.
Meestal wel als het een warehousedeal is of verkocht via een 3rd party.
Maar zo snel als Coolblue of Bol.com zijn ze zeker niet. Ook de leverdag durft als een te verschuiven (zowel naar voor als naar achter).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dat hangt inderdaad van de verkoper af. Bestellingen van Amazon zelf zijn hier meestal twee dagen later geleverd en komen van Charleroi of Luxemburg. Bij third party sellers gaat het van 3 a 4 dagen tot een kleine twee weken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De verzending gaat hier inderdaad via Amazon al is het een third party product.

Nu ja, m'n post is van 5 februari... ik had zelf ook de nodige vertraging dus :-)
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Sommige retours worden aangerekend andere niet heb ik de indruk.

Had een draadloze muis gekocht maar omdat ik bluetooth heb op mijn laptop en reeds een BT toetsenbord heb zou dit makkelijker zijn om ook een BT muis te kopen, zo houd ik toch wat usb poorten vrij op men laptop. Wou dus de draadloze muis retourneren twv 22€. Kreeg de melding dat deze niet terug gestuurd moest worden en men betaling terug gestort werd minus 1,65€ kost.

Meeste retoureneren worden meestal naar een belgische postbus firma gerouterneerd bv Yusen Logistics op de Noorderlaan in Antwerpen. Paketten kunnen altijd GRATIS geretourneerd worden via my amazon retourprocedure en verstuurd via bpost.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

De retourkost hangt af van de reden die je kiest tijdens de retourprocedure, van gratis tot paar euro's.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”