Nu ben ik aan een lijdensweg begonnen vrees ik...
Van een overheidsdienst (provincie Antwerpen) kreeg ik een rekening met een gestructureerde mededeling eindigend op 00. Volgens wikipedia is het een mod97 met als uitzondering als er geen rest is het getal 97.
Het gevraagde 00 invullen wordt niet geaccepteerd door de webbanking - terecht natuurlijk. Vul ik zelf 97 in dan zal mijn bank het wel accepteren maar loop ik het risico dat de boekhouding van de provincie het niet oppikt (en dat het geld in een zwart gat verdwijnt). Een soepele oplossing van de provincie verwacht ik ook niet eigenlijk.
Enfin, bedankt voor het luisteren Mocht iemand ideeën hebben: laat maar komen.
fun met foutieve gestructureerde mededeling
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dit is per definitie géén gestructureerde mededeling, gezien die niet conform is.
Oplossing: gewoon overschrijven met deze "gestructureerde" mededeling als tekst.
Jij hebt het betalingsbewijs, en de provincie zal het ook wel verwerken, zij het met enkele dagen vertraging omdat ze de mededeling manueel moeten verwerken.
Of gewoon de test doen met de "97".
Uiteindelijk bevatten alléén de 10 eerste cijfers de relevante info ...
Oplossing: gewoon overschrijven met deze "gestructureerde" mededeling als tekst.
Jij hebt het betalingsbewijs, en de provincie zal het ook wel verwerken, zij het met enkele dagen vertraging omdat ze de mededeling manueel moeten verwerken.
Of gewoon de test doen met de "97".
Uiteindelijk bevatten alléén de 10 eerste cijfers de relevante info ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
als de overschrijving geweigerd wordt omwille van foute gegevens is dat het probleem vd provincie.bitbite schreef: Mocht iemand ideeën hebben: laat maar komen.
stuur een mail dat hun gegevens niet kloppen.
ze zullen je wel contacteren als ze hun geld niet krijgen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Daar zou ik niet op wachten anders loop je het risico dat ze verwijl interesten en andere administratiekosten aanrekenen wegens laattijdige betaling.1207 schreef:als de overschrijving geweigerd wordt omwille van foute gegevens is dat het probleem vd provincie.bitbite schreef: Mocht iemand ideeën hebben: laat maar komen.
stuur een mail dat hun gegevens niet kloppen.
ze zullen je wel contacteren als ze hun geld niet krijgen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
hou de overschrijving en de mail bij dat je hen verwittigd hebt.apestaart schreef: Daar zou ik niet op wachten anders loop je het risico dat ze verwijl interesten en andere administratiekosten aanrekenen wegens laattijdige betaling.
dan loop je 0,0 risico
het is niet dat je niet wil betalen, je kunt het gewoon niet omdat de bank de overschrijving weigert (wegens foutieve mededeling)
zomaar zelf de gestructureerde mededeling gokken of er een vrije mededeling van maken? dat loopt ook mis hoor
lig niet druk in maken.
dat komt wel inorde
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Betalen met vrije mededeling en nummer factuur of dossier vermelden. Boekhouder van provincie zal deze beataling manueel verwerken.
Ik heb al eens TMVW betaald zonder mededeling en 14dagen later eens gebeld. Betaklling Was ook al geregistreerd
Ik heb al eens TMVW betaald zonder mededeling en 14dagen later eens gebeld. Betaklling Was ook al geregistreerd
-
- Premium Member
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 29 keer
Doorgeven aan de krant. Als ze dit publiceren zijn er weeral meer mensen op de hoogte. Niet iedereen is vertrouwd met de aanpassing van bankbetaling en de werkwijze van de instellingen erachter.
-
- Plus Member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39
en vergeet ook niet dat een gestructureerde mededeling eveneens een bankrekeningnummer is. zelf meegemaakt met een klant van ons wiens vader in ons woonzorgcentrum verblijft en die had de gestructureerd mededeling per ongeluk in zijn pc homebanking ingegeven als het bankrekeningnummer. kwam uit omdat natuurlijk zijn geld niet bij ons op de rekening kwam.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 15 keer
correctie: zou kunnen zijn in het oude formaatBart_Herbots schreef:en vergeet ook niet dat een gestructureerde mededeling eveneens een bankrekeningnummer is
het oude formaat (BBAN) was 3-7-2, waarbij (grofweg):
3: bank
7: rekening
2: controlegetal (mod97)
een gestructureerde mededeling is 3/4/5, waarbij de laatste 5 opgedeeld is in "3" en "2", de "2" is de mod97
in bepaalde gevallen zal je dus een BBAN uitkomen, maar nu al lang niet meer.
Een IBAN begint met BExx en dan pas het oude BBAN.