Bedrijfswagenloon

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor een loon 'dat niet hoger kan'... daar wil ik wel eens over komen klappen, jij neemt dan mijn job, ok ?
(alleen die kinderen moogt ge houden, als ge wilt :beerchug: )
J.

BTW: op de trein is ook niet alles : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssel.dhtml
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hoger kan maar is fiscaal voor de werkgever alles behalve interessant (net als voor de concurrent).
Dus gebruikt men de fiscaal interessante mogelijkheden zoals extra legale voordelen (auto, onkostenvergoeding, salarysplit,...)

Voor degenen die denken dat je een 'salariswagen' zomaar onder je gat geschoven krijgt... helaas!
Heb ik gekozen voor dit soort job? Uiteraard! Maar wel met bijhorend salarispakket.
Heb hier al eerder aangehaald dat ik mijn wagen gerust wil afgeven,maar mijn werkgever (en de concurrentie) laat meteen weten dat ze mij dan geen competitief salaris meer kunnen aanbieden.
Laatst gewijzigd door axs 21 nov 2016, 17:01, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Natuurlijk, als men 150€ kan betalen die 450€ kost of men kan 150€ betalen die 'maar' 300€ kost, wie zou het niet kiezen.

En als dat niet wordt gedaan dan zijn de brave-huisvaders-met-aandelen-en-zonder-firmawagen ook weer niet goedgezeind want dat brengt dat niet genoeg op. Om maar te zeggen dat het altijd iets is en zal zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: De staat loopt zoveel inkomsten mis...vanwaar je fobie/frustratie over die bedrijfswagen ? Ik ga heus niet ontkennen dat het systeem ondertussen (mis)bruikt wordt, maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat het ook z'n legaal doel heeft.
Dat heb ik al elfendertig keer uitgelegd
ten eerste heb ik geen fobie/frustratie,
ten tweede vind ik dat de overheid niet tegelijk autogebruik kan sponsoren en ontmoedigen, is dat echt zo moeilijk te snappen.
r2504 schreef: Ik zie niet in wat dat met calimero te maken heeft... dat is gewoon een FEIT. Als je dat probleem dus niet oplost kom je gewoon niet verder... wat ga je doen als morgen iedereen z'n firmawagen thuis laat staan (misschien moeten we dat eens een week doen) en het OV neemt... ik vrees dat je snel zou smeken dat we terug in onze wagen stappen. Je wil maw de problematiek niet begrijpen... je oogkleppen staan zo strak !
Wat een flauwekul, ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...
Leer eens lezen wat ik schrijf en daarop reageren please :roll:
Ik begrijp ook niet waarom ik je zou smeken om terug in je wagen te stappen, het fietspad is breed genoeg :roll:
r2504 schreef: Je mening is niet het probleem... wel die hetze van jou maakt het zuur.
In een ander topic over bedrijfswagens gingen we al eens kijken wie het meeste hetze maakt door de postcounts en citaten te tellen remember ???
Denk dat jij ruim aan top staat :angel: ... by far :bang:
Goztow schreef:Misschien moeten we dus maar deze discussie hier stoppen.
r2504 schreef: Dat lijkt mij ook het beste... er zijn gewoon twee visies in dit verhaal waarbij één partij weinig begrip en/of inlevingsvermogen heeft... het MOET EN ZAL verdwijnen is daar de enige motivatie.
Het begrip en inlevingsvermogen van r2504 is ontoereikend zal je bedoelen, hij kan enkel zeuren over zijn eigen situatie.
En blijkbaar met grote schrik zitten dat ze aan z'n heilig koe raken :angel:

Nogmaals en dit tot het er in gaat ...
Ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...
... want de overheid kan/mag niet tegelijk autogebruik sponsoren en ontmoedigen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:... want de overheid kan/mag niet tegelijk autogebruik sponsoren en ontmoedigen
Als we alles moeten oplossen waar de overheid een dubbel gezicht heeft gaan we nog veel werk hebben. Aangezien die uitspraak steeds maar terugkomt lijkt het ook je enige argument te zijn ?

Ondanks de kosten voor de gezondheid kan men in België nog steeds rookwaren en alcohol kopen... ik vraag ook omdat te stoppen :banana:

Hoeveel voorbeelden moet ik zo nog geven... ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

je mag voorbeelden geven zoveel je maar wil

maar liefst in een ander topic ...
... want hier gaat het over bedrijfswagens

Waarom jij er perse altijd vanalles anders moet bijsleuren :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Nog heel even over dat privé en werk scheiden... Ik vrees dat dat voor mensen met wat verantwoordelijkheid over teams een utopie is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goztow schreef:Nog heel even over dat privé en werk scheiden... Ik vrees dat dat voor mensen met wat verantwoordelijkheid over teams een utopie is.
Ik vrees dat voor mensen waarvoor de bedrijfswagen taboe is niet echt veel verantwoordelijkheden hebben, laat staan dergelijke inzet willen tonen.
duizend schreef:Waarom jij er perse altijd vanalles anders moet bijsleuren :roll:
Misschien heb ik geen oogkleppen op en nog een beetje zin voor realiteit ?

Veel plezier met je fobie nog... ze zullen niet meteen verdwijnen (tot je groot spijt) dus leer ermee leven zou ik zeggen.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

duizend schreef: Wat een flauwekul, ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...
Leer eens lezen wat ik schrijf en daarop reageren please :roll:
't Geraakt afgezaagd hoor.
Volgens wikipedia:
Een sponsor is een persoon of organisatie, meestal een bedrijf, die een evenement (bijvoorbeeld een festival of sportwedstrijd), een individu, een groep personen (bijvoorbeeld een vereniging of sportploeg) of een bouwwerk (bijvoorbeeld een theater) steunt door geld of andere middelen ter beschikking te stellen, in ruil voor publiciteit. De publiciteit wordt onder andere verkregen door de naam van de sponsor op de kledij of de uitrusting van de sporters te vermelden (zoals de "shirtsponsor" bij voetbalploegen), of de naam aan die van de ploeg of het evenement te verbinden.
Ik zie toch nergens reclame van de overheid op die auto's staan ofzo?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: Misschien heb ik geen oogkleppen op en nog een beetje zin voor realiteit ?
Ik vrees van niet, want je argumenteert enkel over wat je zou verliezen als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen van de bedrijfswagens tov brutoloon.

Wordt het zo wat minder afgezaagd xaya... ? :roll:

Tot slot, ik wacht nog steeds op iemand die mij kan uitleggen wat het verband is tussen een verantwoordelijke job en een bedrijfswagen ...
... zeker als de kranten regelmatig volstaan met bedrijf xxxx geeft alle werknemers een bedrijfswagen :bang:
Maar onzen calimero zal wel weer een uitzondering op de regel zijn zekerst :angel:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Verantwoordelijkheden vs bedrijfswagen: er is geen rechtstreeks verband.
Enkel dat iemand met verantwoordelijkheden verloont dient te worden naar zijn verantwoordelijkheden. En in het huidige fiscale systeem met de bijhorende hoge loonlasten is het aanbieden van een salariswagen financieel het meest interessante voor de werkgever.
Zie mijn post hier wat hoger...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:want je argumenteert enkel over wat je zou verliezen als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen van de bedrijfswagens tov brutoloon.
Misschien moet je eens wat verder kijken... als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen (en dat is hoe jij het bekijkt, op zich is het ook een aftrekbaar maken van een werkmiddel) dan stijgt de belastingdruk op onze bedrijven nogmaals waar deze nu reeds met het water tot aan de mond zitten. Resultaat is dat bedrijven mensen ontslaan en zo de werkgelegenheid in Belgie in gedrang komt (en geloof me dat dit een kettingreactie is die veel zal meesleuren).

Het is dus geen kwestie van wat ik (en ja ook ik verlies er dan bij) maar wat onze maatschappij eraan verliest (al geloof jij nog steeds dat we eraan gaan winnen - omdat je ook niet verder kijkt dan de wagen op zich). Enkele dagen geleden stond trouwens nog een artikel in de krant van Atlas Copco, welke trouwens een Belgische CEO heeft, die met pijn in het hart vertelde dat hij productie naar het buitenland moest verschuiven terwijl hij hier minstens 1000 jobs kon creëren !
duizend schreef:... zeker als de kranten regelmatig volstaan met bedrijf xxxx geeft alle werknemers een bedrijfswagen
Blijkbaar hebben we een andere definitie van "regelmatig" en "volstaan"... ArcelorMittal is het laatste voorbeeld dat ik mij kan herinneren en dat is reeds meer dan een jaar geleden... maar dingen veralgemenen doe je maar al te graag in dit topic. Maar anders moet je maar eens vacatures oplijsten waar je zomaar een auto krijgt zonder er iets voor te doen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.

Je verdedigt hier een fout systeem 'omdat het enigszins werkt'. Hoe dan ook, het systeem blijft fout.
Dat de belastingsdruk veel te hoog is voor bedrijven en op arbeid is gewoon een feit waar iets aan gedaan moet worden. Daar moet iets deftigs aan gedaan worden en niet door zo'n gepruts als korting op maaltijdcheques, (salararis)wagen, onkosten,...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Absoluut akkoord!
Maar momenteel is er geen alternatief voor de werkgever/werknemer om dezelfde verloning vs kosten te behouden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.
Noch is het een argument om bedrijfswagens zomaar af te schaffen.

Het verhaal is zoveel complexer dan de populistische praat die sommigen hier zitten te roepen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
cadsite schreef:Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.
Noch is het een argument om bedrijfswagens zomaar af te schaffen.

Het verhaal is zoveel complexer dan de populistische praat die sommigen hier zitten te roepen.
Uiteraard.
Ik vraag ook niet om dat zonder meer af te schaffen. Ik vraag om het hele systeem van verloning te herbekijken vanaf 0. Dus zonder bang te zijn om heilige huisjes te slopen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Denk zelfs dat de meeste salariswagen bezitters er mee akkoord kunnen gaan, aangezien zij meestal geen andere optie hebben dan een salariswagen aanvaarden ipv een hogere verloning.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Joe de Mannen schreef:Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.

J.
Een aixam?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

zoiets ja.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

VAA weer omhoog vanaf januari.

"Laten we als bedrijfswagen bezitters eens allemaal het land platleggen want de regering raakt aan ons loon!" :roll:



Ach ja..moest het het loon zijn van de niet-bedrijfswagenbezitters dan was dat vermoedelijk de realiteit!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

axs schreef:"Laten we als bedrijfswagen bezitters eens allemaal het land platleggen want de regering raakt aan ons loon!" :roll:
Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

(sorry, zo'n open doel...)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Vergeet niet dat het 2 keer naar boven gaat:
- het minimum bedrag wordt elk jaar geïndexeerd
- de CO2 parameter kan elk jaar aangepast worden (dat gebeurt niet elk jaar)

@open doel
:beerchug:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Dat is omdat er nog steeds zoveel niet-bedrijfswagens rondrijden in plaats van dat fantastische openbaar vervoer te nemen :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik ga werken met de fiets. :angel:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
cadsite schreef:Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
Dat is omdat er nog steeds zoveel niet-bedrijfswagens rondrijden in plaats van dat fantastische openbaar vervoer te nemen :bang:
Denkt ge dat die voor hun plezier staan aanschuiven? Dat kost wel geld eh! Onlijk bij mensen met een salariswagen. :angel:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Inderdaad, die profiteurs worden daar zelfs voor betaald!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Inderdaad, die profiteurs worden daar zelfs voor betaald!
Keep on dreaming... de uurtjes die ik 's morgens en 's avonds in de file sta worden niet betaald... m'n baas verwacht gewoon dat ik om 8u30 bij de klant ben, of dat nu naast m'n deur is of waar dan ook in de Benelux (de verplaatsingen overdag tellen gelukkig wel mee al is dat zelfs nog niet altijd vanzelfsprekend !).
cadsite schreef:Ik ga werken met de fiets.
Dan weet je toch welke luxe je hebt en hoe weinig flexibiliteit (qua verplaatsingen) men van jou verwacht hoop ik.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Zure mens... :roll:
r2504 schreef:Keep on dreaming... de uurtjes die ik 's morgens en 's avonds in de file sta worden niet betaald... m'n baas verwacht gewoon dat ik om 8u30 bij de klant ben, of dat nu naast m'n deur is of waar dan ook in de Benelux (de verplaatsingen overdag tellen gelukkig wel mee al is dat zelfs nog niet altijd vanzelfsprekend !).
Ik had gehoopt dat mensen toch wel verstandig genoeg zijn om het verschil te zien tussen een belachelijke gefrustreerde die een domme opmerking geeft en een persoon die verder breidt op enkele grappig bedoelde opmerkingen. Blijkbaar schat ik de gemiddelde lezer te hoog in.
r2504 schreef:Dan weet je toch welke luxe je hebt en hoe weinig flexibiliteit (qua verplaatsingen) men van jou verwacht hoop ik.
Ten eerste ben ik lokaal gezien veel flexibeler met de fiets dan met de auto.
Ten tweede, als ik goesting heb of er nood aan heb neem ik mijn auto uit de garage, en als laatste.
Als ik flexibel moet zijn voor mijn werkgever, zoals bijvoorbeeld eens om 9.00u in Groningen staan of zo, ga ik de compleet illegale toer op. Remember?
Dan neem ik (oh horror) 's avonds de poolwagen mee naar huis en vertrek ik van thuis uit.
En ja, ik weet welke luxe het is om met de fiets te gaan werken, anders zou ik dat ook niet doen en gewoon mijn auto nemen. Ik woon aan de Oost-zijde van Kortrijk en werk in een deelgemeente aan de andere kant van Kortrijk. Waarom zou ik dat met de auto doen? Wie heeft daar voordeel bij? Voor zover ik kan zien enkel de arabieren.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef:Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.

J.
Bij m'n laatste sollicitatie op aangedrongen, en uiteindelijk 2 voorstellen gehad, met en zonder bedrijfswagen. Denk iets van een 500e bruto verschil, de details weet ik niet meer.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Zure mens...
Het is net door zure mensen dat dit topic zolang is... gewoon het licht niet gunnen in elkaars ogen... en dan komen vertellen dat ik zuur ben :nono:

Trouwens als je insinuaties maakt dat mensen met bedrijfswagens hun tijd in de file zou tellen als gewerkte uren dan zie ik daar niets grappigs in.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het probleem met jou in heel deze discussie is dat je het verschil niet meer ziet tussen de mensen.
Je smijt alle reacties op een hoop en rekent er iedereen op af.

Ik gun iedereen de hesp op zijnen boterham.
Ik werk 4/5, als ik meer wil verdienen en/of een bedrijfswagen wil zal ik al eerst beginnen met voltijds te gaan werken.

Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.

Ik heb enkel en alleen het systeem fout genoemd, en dat zal ik blijven doen. Ik zal nooit de mensen die genieten van dit foute systeem persoonlijk aanvallen, zij zijn niet de 'schuldigen'. 't Zou namelijk nogal hypocriet zijn want ik ontvang maaltijdcheques, dat is al een even fout systeem en we krijgen (privé dan wel) €330/1.000kWh dat we op het net zetten (=GSC voor PV). Een al even fout systeem.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

cadsite schreef: Ik werk 4/5, als ik meer wil verdienen en/of een bedrijfswagen wil zal ik al eerst beginnen met voltijds te gaan werken.

Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.

Ik heb enkel en alleen het systeem fout genoemd, en dat zal ik blijven doen. Ik zal nooit de mensen die genieten van dit foute systeem persoonlijk aanvallen, zij zijn niet de 'schuldigen'. 't Zou namelijk nogal hypocriet zijn want ik ontvang maaltijdcheques, dat is al een even fout systeem en we krijgen (privé dan wel) €330/1.000kWh dat we op het net zetten (=GSC voor PV). Een al even fout systeem.
En ook 4/5 betaald of toch ergens meegenieten van één of andere tegemoetkoming ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

cadsite schreef:Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.
Ik zit deels in dezelfde situatie. Ik word geregeld aangevallen door gewoon te zeggen dat er iets mis is. Ik denk dat mensen zoals r2504 inderdaad reacties en mensen door elkaar halen. Ik heb bvb al ontelbare keren gezegd dat ik niets tegen bedrijfswagens heb, maar wel argumenten heb tegen salariswagens. Iets waar hij zelfs volledig mee akkoord is. Ik denk ook dat hij (en sommige anderen) vaak iets te letterlijk neemt omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen, maar wel de salariswagen bedoelen. Zo ontstaan er misverstanden. Soms is het ook allen tegen één en dan kunnen mensen wat groffer uit de hoek komen, maar eens de discussie wat dieper gaat reageren ze niet meer.

Ik heb trouwens ook al meermaals gezegd dat iemand gek zou zijn om iets te weigeren wat hem/haar voordeliger uitkomt. De overheid geeft die kans nu eenmaal. Grijpen zou ik zeggen! :)

Alleen niet verschieten als er ooit een einde aan komt. Wat niet wil zeggen dat je er niet boos om kan of mag zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Tim H. schreef: En ook 4/5 betaald of toch ergens meegenieten van één of andere tegemoetkoming ?
Dat zou schoon zijn é...
Nog iets om mee te slaan.

Neen. Ik ben 4/5 betaald, geen rva dus.
Dat mag niet want ik ben ook zelfstandige in bijberoep en neem af en toe een interim in het onderwijs aan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Ik heb bvb al ontelbare keren gezegd dat ik niets tegen bedrijfswagens heb, maar wel argumenten heb tegen salariswagens. Iets waar hij zelfs volledig mee akkoord is. Ik denk ook dat hij (en sommige anderen) vaak iets te letterlijk neemt omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen, maar wel de salariswagen bedoelen.
Het is enorm moeilijk om van alle discussie op UB te onthouden wie wat precies zegt in welke context... zeker als men een essentieel verschil (bedrijfs versus salaris) niet vermeld en daarbij goedkope uitspraken doet. Ik heb ook geen probleem met het feit dat het systeem (van salariswagens) fout is, dat is het ook maar de oplossingen waar sommigen mee afkomen zijn dat nog veel minder.

Wat mij betreft hebben we het wel gehad in deze discussie... al komt ze vermoedelijk binnen een tijdje toch weer terug boven in een andere thread.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ik denk dat het logisch is dat iemand contra loonverlies is.

Het is idioot dat jullie met 2 maten en 2 gewichten bedrijfswagens aanvechten.
- iemand met een functionele bedrijfswagen (én die ook privé mag gebruiken)
- iemand die de wagen van 't werk enkel gebruikt om heen & weer te rijden.
Beide personen doen in feite evenveel voordeel aan de wagen en betalen er beiden VAA op. Dus ja, ik vind dit net als r2504 dat dit verwarrend is in deze thread.

De ene zal trouwens al wat meer voordeel doen dan de andere, bvb:
- een gezin met 2 bedrijfswagens doen minder voordeel dan een gezin met 1 bedrijfswagen
- een gezin met 1 bedrijfswagen, maar 4 kinderen heeft geen voordeel aan een bedrijfswagen, want privé zal die toch altijd met de eigen grotere wagen moeten rondrijden.
- iemand met een hobby die verre verplaatsingen vereist zal een groter voordeel doen met een bedrijfswagen dan iemand die elke avond en elk weekend gewoon thuisblijft.
- enz...
Het is dus erg moeilijk om te anticiperen op al deze verschillen. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Jullie zijn momenteel iemand anders zijn rekening aan het maken en dat vind ik egoïstisch. Jullie snappen niet dat sommige maatregelen voor sommige mensen héél nadelig kunnen zijn.

Ik vind het ook belachelijk dan sommige mensen tijdskrediet nemen en daar amper op verliezen, maar zit ik hier eindeloos te zagen dat ze dat moeten afschaffen? Banee. Niemand houdt mij tegen daar ook mee van te profiteren. Dus niemand houdt jullie tegen naar jullie baas te stappen en te onderhandelen over een brutloonsverlaging in ruil voor een bedrijfswagen hé.
Hoeveel belgen hebben geprofiteerd van een brugpensioen? Was dat dan eerlijk? Neen hé. Gaan we dat ook afschaffen en die mensen nu retro-actief terug aan het werk zetten? Neen toch!

Als jullie daar blijven over doordrammen, dan vind ik dat een eventueel ander voordeel waarvan jullie profiteren ook maar afgeschaft moet worden. En dat is dan heel breed hé (woonbonus, tijdskrediet, brugpensioen, kindergeld, premies her en der, subsidies, ...). Ieder voor zich. Of net omgekeerd en dan zitten we bij het communisme.

Voor mijn part mogen ze wel alles afschaffen hoor (kindergeld, bedrijfswagen, woonbonus, ...) zolang ik op 't einde van de rit maar evenveel (of nog beter: meer ;)) van het leven kan genieten (en dat kan inderdaad materialistisch zijn).
En daarmee heb ik ook alles gezegd. Jullie doen maar.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Het lijkt wel of sommige die discussie hier persoonlijk (bijv R2504, he zal wel iets zeggen over hun persoonlijke situatie) nemen terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich. En zo krijg je uitspraken als

Code: Selecteer alles

Ik vrees dat voor mensen waarvoor de bedrijfswagen taboe is niet echt veel verantwoordelijkheden hebben, laat staan dergelijke inzet willen tonen.
Mijn team bestaat uit een 10 tal mensen (op 2 verschillende sites). Ik probeer zoveel als mogelijk hen technisch en administratief bij te staan. Oproepbaar 24/24 7/7 365/365 bij eventuele storingen in mijn 26 technische installaties in Antw/vl brabant en stuk o-vl (welliswaar in principe geen verplichting om effectief te gaan, aangezien ik er geen cent wachtvergoeding voor krijg, maar er is een zekere morele verplichting, ook naar de maatschappij aangezien het gaat over een bedrijf met openbaar nut).
Leuk om dan, als ik eens vrije tijd heb, van iemand die zijn bedrijfswagen wil verdedigen op UB te moeten lezen dat ik weinig verantwoordelijkheden wil nemen en geen inzet toon.
Het is dus erg moeilijk om te anticiperen op al deze verschillen. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Jullie zijn momenteel iemand anders zijn rekening aan het maken en dat vind ik egoïstisch. Jullie snappen niet dat sommige maatregelen voor sommige mensen héél nadelig kunnen zijn.
Iedereen maakt zijn eigen rekening. Juist daarom dat ik weiger iemand zijn D segment premium auto te sponseren.
omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen
7/10 bedrijfswagens zijn niet nodig voor het werk. Dus zijn salariswagens.
Die andere 3/10 , hoeveel daarvan mogen enkel voor het werk of woon-werkverkeer gebruikt worden?
Het is niet dat ik dat onderscheid niet maak, maar ik vind het toch straf dat de gemiddelde technicus of arbeider met zijn kangoo/partner/ducato vol bedrijfsstickers zich niet aangesproken voelt in deze discussie? Nochtans technische mensen genoeg hier.
Ik merk enkel op dat de mensen die met een stickerloze bedrijfswagen willen rijden hier argumenten proberen aan te halen...
Ik heb trouwens ook al meermaals gezegd dat iemand gek zou zijn om iets te weigeren wat hem/haar voordeliger uitkomt. De overheid geeft die kans nu eenmaal. Grijpen zou ik zeggen! :)
Daar heb je zeker een punt. Maar...zefls de grootste liberaal hier op het forum zou moeten begrijpen dat zijn vrijheid stopt daar waar die van een ander begint. Hoe meer kilometers met de bedrijfswagen (met tankkaart), hoe hoger u nettoloon. Maar hoe groter de belasting op mijn gezondheid en hoe groter de belasting op de weg waardoor ik langer in de fille sta.
Als mensen de auto nemen om 300 meter verder een brood te gaan halen omdat het autogebruik toch gratis is , dan schort er toch serieus iets aan het systeem hoor
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Flup schreef:terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich
Deze discussie gaat al lang niet meer over het systeem op zich... dat is wel duidelijk als ik de reacties hier lees.

Het systeem op zich is veel ruimer... maar het is net die wagen die eruit genomen wordt en niet de maaltijdscheques, laptop, GSM, groepsverzekering, ... wat toch wel heel merkwaardig is (tenzij men daar wel van geniet).
Flup schreef:Leuk om dan, als ik eens vrije tijd heb, van iemand die zijn bedrijfswagen wil verdedigen op UB te moeten lezen dat ik weinig verantwoordelijkheden wil nemen en geen inzet toon.
Leuk die opsomming van je... maar zoals jezelf aangeeft is het een morele steun waarbij je niet hoeft aanwezig te zijn ter plaatse... je mag altijd ruilen voor voor mijn weekschema van verplaatsingen die helemaal niet louter moreel zijn en waarbij ik er wel degelijk moet zijn (via reistijd die niet in m'n uren zit). De uitspraak heeft trouwens betrekking op flexibiliteit op gebied van locatie, niet standby zijn ed.
Flup schreef:7/10 bedrijfswagens zijn niet nodig voor het werk. Dus zijn salariswagens.
En dat is jou studie ?
Flup schreef:Ik merk enkel op dat de mensen die met een stickerloze bedrijfswagen willen rijden hier argumenten proberen aan te halen...
Raar wat op al onze bedrijfswagens hangen stickers... en we mogen zelfs de kleur van de wagen nog niet eens vrij kiezen.
Flup schreef:Maar hoe groter de belasting op mijn gezondheid en hoe groter de belasting op de weg waardoor ik langer in de fille sta.
Hopelijk stook je niet met een hout/pelletkachel want dan kom ik ook zeuren... trouwens door bedrijfs of salariswagens af te schaffen is morgen plots de autostrade heus niet leeg ! En die "waardoor ik" geeft nogmaals aan hoe egoistisch sommige mensen hier wel zijn.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:
Flup schreef:terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich
Deze discussie gaat al lang niet meer over het systeem op zich... dat is wel duidelijk als ik de reacties hier lees.

Het systeem op zich is veel ruimer... maar het is net die wagen die eruit genomen wordt en niet de maaltijdscheques, laptop, GSM, groepsverzekering, ... wat toch wel heel merkwaardig is (tenzij men daar wel van geniet).

Sssst!!!! Ik mag mijn maaltijdcheques en groepsverzekering/hospitalisatieverzekering buiten mijn uren gebruiken !
Zelfs mijn vrouw en kinderen mogen ziek worden tijdens mijn werkuren en mijn verlof - zelfs in het buitenland - en mogen gaan shoppen met de maaltijdcheques (*)


:angel:


(*) fictief voorbeeld want ik heb geen maaltijdcheques en mijn kindjes zijn nog te jong om alleen te gaan shoppen... ( voordat ik weer reactie krijg dat ik ne profiteur vh systeem ben)
Laatst gewijzigd door axs 26 nov 2016, 18:44, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”