Doccle versus Zoomit

Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Kan hier iemand het verschil uitleggen tussen Doccle en Zoomit?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Zonder context is het wat moeilijk, maar goed.

Doclle wordt (oa) door de CM gebruikt als documentkluis: ipv dat ze hun afschriften opsturen met de post, sturen ze u een link naar Doccle.
Zoomit is een service van de banksector, dat bepaalde bedrijven rechtstreeks een factuur naar uw pc banking sturen. Het zit qua gebruiksgemak tussen een digitale factuur en een domiciliëring. Je hoeft zelf niets in te geven (bedrag, rekening, datum), maar toch behoud je zelf de controle over wanneer welk bedrag van uw rekening gaat.

https://www.zoomit.be/mailing/eZine/nl- ... h2012.html
https://doccle.be/nl/doccle-wat-dat-nu-precies/

Volgens mij hebben beide geen bal met elkaar van doen :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Met Doccle kan je ook betalen via de bancontact app. Zo doe ik dat bv met mijn Telenet facturen. In feite is het minder werk om iets betaald te krijgen dan met Zoomit (dat ik overigens ook gebruik). Zoomit hangt vast aan je bankrekening, Doccle helemaal niet. Bij Doccle kan je zelfs je eigen documenten uploaden om te bewaren.

Als ik mij niet vergis is Zoomit van Isabel NV en Doccle is een coöperatieve vennootschap, gestart door CM, KBC en Acerta. Beide platformen zijn dus gewoon concurrenten met elk hun eigen specifieke eigenschappen. Je leverancier moet uiteraard wel die platformen ondersteunen...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”